veranderen luidsprekers scala G4

Communicatie op je RT (intercom)

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
berre

veranderen luidsprekers scala G4

Ongelezen bericht door berre »

Hallo allemaal

Ik ben behoorlijk tevreden over mijn Scala G4 set maar had graag een beter geluid gehad. Als we met oordoppen rijden heb ik de indruk dat de luidsprekers het volume niet aankunnen dat nodig is om mekaar te verstaan. Heeft iemand al eens ooit andere/zwaardere luidsprekers gemonteerd op de scala? Die van Baehr zijn trouwens twee keer zo groot, wat geen probleem zou zijn qua plaats in mijn helm. Ik vond ook nog dit filmpje op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=JqZn_oCHVS4
Ik vraag me af welke andere luidsprekers in aanmerking kunnen komen en of iemand dit dus al eens gedaan heeft.

Groeten
Bert
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: veranderen luidsprekers scala G4

Ongelezen bericht door japachap »

Niet helemaal hetzelfde maar-

Ik heb de speakers van mijn Autocom laten vervangen.

Belangrijkst is het IMpedance van de speaker gelijk te houden (bij Autocom Super Pro Avi was dit 4ohm- als ik herenner het goede).
Je vindt de op het achterkant van het speaker zelf, of in de technish omschriving van het product.

Ik heb de speakers vanuit een 15euro Phillips budget headphone/koptelefoon gehaald. Groter doorsnede en beter geluid dan de originele Autocom spul.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Funbiker
Type: R1200RT
Bijz: Zumo660, Autocom SPA, Hoge ruit, oliekoelerrooster
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leusden

Re: veranderen luidsprekers scala G4

Ongelezen bericht door Funbiker »

Hallo Bert,

ik heb de luidsprekertjes van de Autocom vervangen door die van IMC zie waypoint www.gps.nl
zijn iets kleiner dan Beahr maar zeker zo goed.
kan nu de volumeknop terugschroeven zelfs met oordoppen in.
kontroleer eerst even of de luidsprekers wel op de goede plaats zitten.
bij kleine luidsprekertjes wil het wel eens gebeuren dat ze naast de ooringang zitten, zodat het geluid niet rechtstreeks in het oor komt.

suk6,
Ed
Vakantie motto: Alles wat je thuis laat is meegenomen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Communicatie”