temperatuurmeter r1100rt

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
nancobos

temperatuurmeter r1100rt

Ongelezen bericht door nancobos »

hallo , mijn temp meter geeft niets aan, heb de tank gedemonteerd en de stekker van de temp zender los gehaald en met een draadje een verbinding gemaakt.
dan gaat de meter maar voor de helft omhoog (4 streepjes) . heb achter de koplamp de stekkers los gehaald en schoon gemaakt , nog geen resultaat.
kan ik nu aannemen dat mijn temp meter stuk is?
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: temperatuurmeter r1100rt

Ongelezen bericht door Benji »

Ik denk dat je temperatuur opnemer wat de olie temperatuur meet defect is. Als je bij handige downloads kijkt bij elektrische schema's, zie je dat de temperatuur opnemer een variabele weerstand is, misschien een pt100 of pt1000. Als je met een multimeter deze weerstand kunt meten bij een koud motorblok en een warm motorblok weet je al wat meer.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
nancobos

Ongelezen bericht door nancobos »

hallo, is deze temp zender ook van invloed op mijn koudstart ?
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Zover dat je kunt zien op het elektrisch schema, gaat hij naar de display en naar de motronic(boordcomputer). Dus ik denk het wel dat dit invloed heeft op de koudstart. Maar heb je de temperatuur sensor al eens gemeten met een multimeter en hoeveel ohm meet je???
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”