Rammeltje in ABS pomp ? R1100RT ?
Moderator: RT_Patrick
Rammeltje in ABS pomp ? R1100RT ?
Hoi,
een vriend van me heeft een R1100RT en af en toe een vreemd rammeltje ... het lijkt te zitten onder zijn tank .... tenminste daar lijkt het vandaan te komen. Je hoort het niet altijd tijdens het rijden, maar ik kan niet zeggen dat het gaat tijdens acceleratie of vaart minderen .....
Het is een rammeltje wat niet afhankelijk is van het toerental, ook is de snelheid niet bepalen. Echter bij meer windgeruis hoor je het niet, het is ook een beetje ratelend. Ik verwacht dat het iets met zijn ABS pomp te maken heeft, echter heb ik dat nooit gedemonteerd en kan me dus ook niet goed voorstellen wat het dan daarvan zou moeten zijn.
Zijn er hier mensen die weten hoe het e.e.a. in elkaar zit en of dit vreemde, licht materiaal lijkend, rammeltje kan veroorzaken ?
een vriend van me heeft een R1100RT en af en toe een vreemd rammeltje ... het lijkt te zitten onder zijn tank .... tenminste daar lijkt het vandaan te komen. Je hoort het niet altijd tijdens het rijden, maar ik kan niet zeggen dat het gaat tijdens acceleratie of vaart minderen .....
Het is een rammeltje wat niet afhankelijk is van het toerental, ook is de snelheid niet bepalen. Echter bij meer windgeruis hoor je het niet, het is ook een beetje ratelend. Ik verwacht dat het iets met zijn ABS pomp te maken heeft, echter heb ik dat nooit gedemonteerd en kan me dus ook niet goed voorstellen wat het dan daarvan zou moeten zijn.
Zijn er hier mensen die weten hoe het e.e.a. in elkaar zit en of dit vreemde, licht materiaal lijkend, rammeltje kan veroorzaken ?
Re: Rammeltje in ABS pomp ? R1100RT ?
Is het misschien de aandrijving van de dynamo? De riem /V snaar. Maar ja zonder het zelf te horen blijft zoiets moelijk om aan te wijzen hé.
Wat jij beschrijft herken ik ook, na het starten en het wegrijden in de 1e versnelling een lichte rammel en vervolgens gaat het controlelampje uit. Heb je een oorzaak gevonden?
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Volgens mij is dat niet het zelfde wat Eddiw bedoelt. Wat jij bedoelt doet die van mij ook en lijkt zo te horen. Een soort zeldiagnose van de ABS.Meovoto schreef:Wat jij beschrijft herken ik ook, na het starten en het wegrijden in de 1e versnelling een lichte rammel en vervolgens gaat het controlelampje uit. Heb je een oorzaak gevonden?
.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert / Meovoto,
dat wat jullie bedoelen is de initialisatie van de ABS bij 7 km/h, maar is niet wat ik bedoel. Ik bedoel een rammeltje, waarvan ik denk dat het van de ABS unit onder de tank vandaan komt, wat tijdens het rijden aanwezig is, volgens mij niets te maken met versnellen of vertragen en lijkt er niet te zijn als ik rem. Ik ga mijn voor rem systeem even na omdat er onlangs wel rem blokken vervangen zijn ... daarna is het eigenlijk pas opgetreden.
Maar natuurlijk bedankt voor jullie reacties .....
dat wat jullie bedoelen is de initialisatie van de ABS bij 7 km/h, maar is niet wat ik bedoel. Ik bedoel een rammeltje, waarvan ik denk dat het van de ABS unit onder de tank vandaan komt, wat tijdens het rijden aanwezig is, volgens mij niets te maken met versnellen of vertragen en lijkt er niet te zijn als ik rem. Ik ga mijn voor rem systeem even na omdat er onlangs wel rem blokken vervangen zijn ... daarna is het eigenlijk pas opgetreden.
Maar natuurlijk bedankt voor jullie reacties .....
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht