Rammeltje

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Bubbles4
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Rammeltje

Ongelezen bericht door Bubbles4 »

Heren,Dames ook,

Ik heb sinds een dikke maand een RT van 2005 met nu ruim 10000 km, geweldige motor Big RT Smile maar er zit een rammeltje in het dashboard . Een verkeersdrempel of ander klein obstakel zoals een tramrail geeft even het geluid alsof er iets los zit . Vandaag bij garage geweest en die geven aan dat dit vaak voorkomt en dat het heel moeilijk eruit te halen is .
Weet iemand of dit inderdaad een vaker voorkomend probleem is bij de RT is, en nog beter, heeft iemand er ervaring mee hoe dit probleem op te lossen ?
Alvast bedankt voor de moeite,
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Rammeltje

Ongelezen bericht door Baird »

Lastig ...............

Je geeft zelf al aan dat het klinkt alsof er iets los ligt, logischer wijs zou ik dan de cockpit eens verwijderen, is redelijk goed te doen bij de R1150RT, en dan eens kijken wat je voor losse delen tegenkomt. Zelf denk ik aan de ruit die rammelt op een drempel, een spiegel die maar in 2 clips zit i.p.v. 3 of een stekkerverbinding die uit de houder geschoten is.

Normaliter heeft de R1150RT geen rammeltjes dus: Leef je uit en peuter de boel uit elkaar, we horen graag wat het geweest is _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Bubbles4

Hoi Bert,

Dank voor je reactie, het is een 1200 RT trouwens, maar daarvoor geld hetzelfde natuurlijk, dat je het dashboard zult moeten loshalen om achter het probleem te komen, maar omdat de mannen van de garage zeiden dat het een vaker voorkomend probleem was had ik gehoopt dat er iemand bij het forum kon vertellen waar ik moet zoeken om extra werk te voorkomen .
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Mijn K1600 rammelde ook een beetje bij drempels en stevig accelereren. Ik heb de hele tupperware eraf geschroefd en opnieuw met zorg opgebouwd. En weg was de herrie... Dus, pak je torx-setje en een snipperdag en doe je ding!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bubbles4

Dank Bert,

Ik zal aan mijn baas vragen of ik een snipperdag mag, zal wel een zaterdag of zondag worden, mijn baas kennende .
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Bubbles4 schreef:Dank Bert,

Ik zal aan mijn baas vragen of ik een snipperdag mag, zal wel een zaterdag of zondag worden, mijn baas kennende .
:D :D Als mijn RT kapot is verwacht ik niet meer en niet minder dan een dag bijzonder verlof _004
Bubbles4

Big RT Smile Big RT Smile

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”