benzine super 95 e10

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
marcel

benzine super 95 e10

Ongelezen bericht door marcel »

Hoi,

Ik heb vandaag per ongeluk de verkeerde benzine getankt in Duitsland. Ik heb er super 95 e10 ingestopt. Kan dit kwaad voor de motor, als je het 1 keer tankt. Hij rijd er overigens goed op hoor, of word het schadelijk als je het altijd tankt, of maakt het niet uit en loopt de motor er gewoon goed op?

Groetjes Marcel
Dave

Re: benzine super 95 e10

Ongelezen bericht door Dave »

Maak je niet druk, onze motoren kunnen daar tegen...

Zoek eens op E10 op dit forum, dan vind je dat BMW's (motoren) na 1986 hier tegen kunnen.
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

zolang je gewoon gebruik maakt van de motor en niet de uitersten opzoekt is er inderdaad geen enkel probleem.
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Ik tank al tijden met regelmaat E10 en de 850 loopt net zo beroerd als normaal :lol:
Armando32

Ongelezen bericht door Armando32 »

Ik tank al enkele jaren Super95 E10 en merk geen enkel verschil als ik eens een keer in Nederland tank. Daarnaast is het aanzienlijk goedkoper!!! (thans hier over de grens in Aken.
leo442
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant

Ongelezen bericht door leo442 »

Gewoon zo snel mogelijk enkele malen bijtanken met gewone 95, dan riskeer je niets. Moderne voertuigen hebben daar geen probleem mee , maar oudere voertuigen kunnen daar slecht tegen niet motorisch maar de brandstof tast dan de overige componenten aan zoals brandstofslangen/leidingen en pomp en injectoren. Daarnaast gaat het voertuig minder zuinig om met de brandstof.

Gr. Leo.
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

leo442 schreef:Gewoon zo snel mogelijk enkele malen bijtanken met gewone 95Gr. Leo.
Antwoord van Dave hierboven even lezen: BMW motoren van ná 1986 hebben geen probleem met de e10 brandstof. Verbruiksverschillen zouden er best kunnen zijn, maar volgens mij is er ook een prijsverschil.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
leo442
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant

Ongelezen bericht door leo442 »

PaPinkelman schreef:
leo442 schreef:Gewoon zo snel mogelijk enkele malen bijtanken met gewone 95Gr. Leo.
Antwoord van Dave hierboven even lezen: BMW motoren van ná 1986 hebben geen probleem met de e10 brandstof. Verbruiksverschillen zouden er best kunnen zijn, maar volgens mij is er ook een prijsverschil.
Ik kan en heb het gelezen, maar ik geef alleen maar een advies indien men twijfeld aan de brandstof. Verders tank ik geen e10, ondanks dat hij ertegen kan.
Eea kan je hier nog eens nalezen: http://motor.nl/nieuws/18403945-wel-of- ... anken.html

Gr. Leo.
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Hi Leo,

Als ik het verhaaltje op die website goed lees, gaat de klopvastheid (octaangetal) zelfs omhoog bij gebruik van e10 brandstof. Onze moderne BMW's (zelfs die van mij van 12 jaar oud!) houden dat allemaal goed in de gaten, dus alleen maar voordelen _001

Bovendien verwacht ik dat e10 el eens de norm zou kunnen gaan worden, net zoals we inmiddels niet anders meer weten dan dat benzine loodvrij is....

Maar goed, ieder moet natuurlijk de keuze te maken waarbij hij of zij zich het prettigst voelt. Ikzelf tank wat er voorhanden is, e10 of niet.... Alleen de prijs is een criterium, ik merk geen voordelen van V-Power, Excellium of andere premium brandstoffen alleen dat mijn portemonnee iets sneller leegraakt. [sorry voor het afdwalen]
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”