ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 22:19
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: kampen
ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Vandaag met mijn broer aan het rijden en genieten van de fraaie dag,komen uit een tunnel vandaan en rijden op een rotonde af en trek de rem handle in en geen druk en weining remkracht .
gelukkig maar 40 kilometer van huis en via de fietspaden naar huis gereden, had geen zin om op de anwb te wachten.
nu denk ik dat de abs pomp kapot is. op de achterrem blijft de pomp loeien en stop niet meer en op de handle voor geen pomp hoorbaar.zaterdag 24 maart is de motor uitgelezen
en mijn vermoedens over een kapotte pomp bleek juist. volgens de computer ging er 80 bar naar de voor en achterrem .als het remmen stopt blijft er 70 bar druk naar de voorremmen gaan en de achterrem 10 bar .
thuis rond gebeld voor reparatie en heb nu 3 keuzes;
1 reparatie met gebruikte abs pomp duur en geen garantie.
2 reparatie met nieuwe abs pomp erg duur en garantie.
3 abs unit er afslopen minder duur.
nu heb ik een paar vraagjes over optie drie.
de motor uit 2001 zou minder waard zijn als er geen abs pomp meer op zit/ moeilijker te verkopen zijn, hoe denken jullie hier over?
remt de motor voldoende als de abs pomp er af is met max belasting? ( 2 personen en bagage)
groet hb twin
gelukkig maar 40 kilometer van huis en via de fietspaden naar huis gereden, had geen zin om op de anwb te wachten.
nu denk ik dat de abs pomp kapot is. op de achterrem blijft de pomp loeien en stop niet meer en op de handle voor geen pomp hoorbaar.zaterdag 24 maart is de motor uitgelezen
en mijn vermoedens over een kapotte pomp bleek juist. volgens de computer ging er 80 bar naar de voor en achterrem .als het remmen stopt blijft er 70 bar druk naar de voorremmen gaan en de achterrem 10 bar .
thuis rond gebeld voor reparatie en heb nu 3 keuzes;
1 reparatie met gebruikte abs pomp duur en geen garantie.
2 reparatie met nieuwe abs pomp erg duur en garantie.
3 abs unit er afslopen minder duur.
nu heb ik een paar vraagjes over optie drie.
de motor uit 2001 zou minder waard zijn als er geen abs pomp meer op zit/ moeilijker te verkopen zijn, hoe denken jullie hier over?
remt de motor voldoende als de abs pomp er af is met max belasting? ( 2 personen en bagage)
groet hb twin
Laatst gewijzigd door hbtwin op 24 mar 2012, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Als jij je motor wilt verkopen met een niet goed werkend remsysteem, ben je dan wel goed bezig?
Natuurlijk is het pijnlijk dat je voor hoge kosten staat met een falend remsysteem maar wil je dit dan overdragen naar een ander?
Mijn verantwoordelijkheidsbesef zegt mij: NIET DOEN!
Je hebt een goede motor en zodra je dit remsysteem repareert heb je er toch weer jarenlang plezier van en op een veilige wijze, dat wil jij maar de ander ook.
Wil je niet de reparatiekosten dragen? informeer dan de koper correct en vertel de te verwachtte kosten.
Eerlijkheid voor alles, dat zou jij ook willen!
RhanRT
Natuurlijk is het pijnlijk dat je voor hoge kosten staat met een falend remsysteem maar wil je dit dan overdragen naar een ander?
Mijn verantwoordelijkheidsbesef zegt mij: NIET DOEN!
Je hebt een goede motor en zodra je dit remsysteem repareert heb je er toch weer jarenlang plezier van en op een veilige wijze, dat wil jij maar de ander ook.
Wil je niet de reparatiekosten dragen? informeer dan de koper correct en vertel de te verwachtte kosten.
Eerlijkheid voor alles, dat zou jij ook willen!
RhanRT
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
De
heeft een fenomenale remkracht die bijna ongeëvenaard is in de motorwereld.
Bijna net zo goed als een vierwielige.
Ik denk dat menig bezitter van een
je wel een verhaal kan vertellen waar ze o-zo blij waren met juist net dat laatste stuk extra remkracht op een hachelijk moment.
Met recht, vaak een life-saver.
De
is geen lichte motor, en jij hebt nu zelf bemerkt hoeveel meer remkracht je nu moet uitoefenen met een niet goed werkend systeem.
Natuurlijk kan je het systeem omzeilen, en maar hopen dat je tot de verkoop van die motor nimmer de ooit ontworpen remkracht volledig moet aanspreken.
Dat wens ik je echt niet toe, dan merk je echt hoe zwaar een RT daadwerkelijk is.
En worden al je kunnen voor de goede (en vooral juiste!) technieken van remmingen (maar dan zonder ABS, oops :shock: ) echt op de proef gesteld.
Natuurlijk zal een dealeRT al heel snel bemerken dat er iets mis is met jouw motor en dan met name ABS.
En zal dat zeer waarschijnlijk ook flink doorberekenen in de inruilprijs voor jou.
Als je niet oppast betaal je dan zelfs een hogere prijs (lees: mindering op je inruilwaarde) dan je waarschijnlijk met een eenvoudige (doch wat dure) reparatie had kunnen voorkomen. Dus rente in de toekomst in de negatieve zin op de keuze die je vandaag maakt.
En dan nog een ander punt wat ook wellicht aandacht verdient;
Je verzekering.
Je verzekering heeft op basis van kenteken en dus ook voertuiggegevens, w.o. ABS (!) ook deel van uitmaakt, de premie bepaalt.
Als je aan de voertuiggegevens gaat lopen "rommelen", zoals andere uitlaat, chiptuning, en in dit geval, het remsysteem, zijnde specifiek het ABS systeem, zal de verzekering daarover formeel geïnformeerd moeten worden en het niet uitgesloten is dat zij een hogere premie willen gaan handhaven.
Immers, een belangrijk veiligheidsonderdeel (ABS wordt op alle nieuwe motoren vanaf productiejaar 2016 verplicht) is permanent uitgeschakeld en omzeild.
Wellicht is de premie-verandering dusdanig dat het zelfs loont om nu wel je ABS te laten herstellen versus de verwachtte premieverhoging.
En misschien dat een verzekering de motor zal weigeren te verzekeren, te herverzekeren, omdat er aan de technische voertuigeigenschappen, zijnde in dit geval het ABS systeem, permanent uitgeschakeld is door een defect.
En als je denkt, mondje-dicht bij de verzekering;
Als er ooit een ongeval plaatsvindt met die motor is het niet ondenkbaar dat de verzekering (of de Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) van de politie) de motor opeist voor nader technisch onderzoek.
Als dan blijkt dat het ABS systeem permanent uitgeschakeld is, kan het zomaar zijn dat de kleine lettertjes van de verzekering hen dan de ruimte geeft om helemaal niets aan kosten te vergoeden. Noch voor jou noch voor eventuele andere betrokkenen.
En zit jij echt met de gebakken peren.
Kortom, de nodige haken en ogen op diverse vlakken.
En ten slotte;
Zou jij je prettig voelen als je die motor ooit gekocht had met de opmerking van de verkoper dat het ABS systeem permanent uit gezet is in verband met een storing?
Je neemt in mijn optiek een enorme gok en ik durf zelfs te zeggen, onverstandig.
Ik persoonlijk zou voor mijn eigen gemoedstoestand nimmer op een motor willen rijden waarvan ik weet dat er een technische storing in het systeem een niet bepaald onbelangrijk onderdeel van het remsysteem omzeild is.
Dat zou je ook niet moeten willen, of je moet een innige(re) relatie met je engelbewaarder willen.

Bijna net zo goed als een vierwielige.
Ik denk dat menig bezitter van een

Met recht, vaak een life-saver.
De

Natuurlijk kan je het systeem omzeilen, en maar hopen dat je tot de verkoop van die motor nimmer de ooit ontworpen remkracht volledig moet aanspreken.
Dat wens ik je echt niet toe, dan merk je echt hoe zwaar een RT daadwerkelijk is.
En worden al je kunnen voor de goede (en vooral juiste!) technieken van remmingen (maar dan zonder ABS, oops :shock: ) echt op de proef gesteld.
Natuurlijk zal een dealeRT al heel snel bemerken dat er iets mis is met jouw motor en dan met name ABS.
En zal dat zeer waarschijnlijk ook flink doorberekenen in de inruilprijs voor jou.
Als je niet oppast betaal je dan zelfs een hogere prijs (lees: mindering op je inruilwaarde) dan je waarschijnlijk met een eenvoudige (doch wat dure) reparatie had kunnen voorkomen. Dus rente in de toekomst in de negatieve zin op de keuze die je vandaag maakt.
En dan nog een ander punt wat ook wellicht aandacht verdient;
Je verzekering.
Je verzekering heeft op basis van kenteken en dus ook voertuiggegevens, w.o. ABS (!) ook deel van uitmaakt, de premie bepaalt.
Als je aan de voertuiggegevens gaat lopen "rommelen", zoals andere uitlaat, chiptuning, en in dit geval, het remsysteem, zijnde specifiek het ABS systeem, zal de verzekering daarover formeel geïnformeerd moeten worden en het niet uitgesloten is dat zij een hogere premie willen gaan handhaven.
Immers, een belangrijk veiligheidsonderdeel (ABS wordt op alle nieuwe motoren vanaf productiejaar 2016 verplicht) is permanent uitgeschakeld en omzeild.
Wellicht is de premie-verandering dusdanig dat het zelfs loont om nu wel je ABS te laten herstellen versus de verwachtte premieverhoging.
En misschien dat een verzekering de motor zal weigeren te verzekeren, te herverzekeren, omdat er aan de technische voertuigeigenschappen, zijnde in dit geval het ABS systeem, permanent uitgeschakeld is door een defect.
En als je denkt, mondje-dicht bij de verzekering;
Als er ooit een ongeval plaatsvindt met die motor is het niet ondenkbaar dat de verzekering (of de Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) van de politie) de motor opeist voor nader technisch onderzoek.
Als dan blijkt dat het ABS systeem permanent uitgeschakeld is, kan het zomaar zijn dat de kleine lettertjes van de verzekering hen dan de ruimte geeft om helemaal niets aan kosten te vergoeden. Noch voor jou noch voor eventuele andere betrokkenen.
En zit jij echt met de gebakken peren.
Kortom, de nodige haken en ogen op diverse vlakken.
En ten slotte;
Zou jij je prettig voelen als je die motor ooit gekocht had met de opmerking van de verkoper dat het ABS systeem permanent uit gezet is in verband met een storing?
Je neemt in mijn optiek een enorme gok en ik durf zelfs te zeggen, onverstandig.
Ik persoonlijk zou voor mijn eigen gemoedstoestand nimmer op een motor willen rijden waarvan ik weet dat er een technische storing in het systeem een niet bepaald onbelangrijk onderdeel van het remsysteem omzeild is.
Dat zou je ook niet moeten willen, of je moet een innige(re) relatie met je engelbewaarder willen.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 22:19
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: kampen
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
dutchmidiman en rhanrt bedankt voor jullie commentaar,
ben nu net 10 maand in bezit van de motor en heb er 7000 km met plezier meegereden in al die tijd geen enkel probleem met het rem systeem gehad tot gisteren dus.
wat ik nu het grote nadeel van dit remsysteem vindt dan het er zo mee ophoudt , het systeem geeft wel rode lampjes als waarschuing maar die zag ik pas toen de motor niet normaal wilde remmen. als de abs pomp verwijderd word ben ik de abs functie kwijt en de rem kracht zal minder zijn, maar geen verassingen meer.
groet hb twin
ben nu net 10 maand in bezit van de motor en heb er 7000 km met plezier meegereden in al die tijd geen enkel probleem met het rem systeem gehad tot gisteren dus.
wat ik nu het grote nadeel van dit remsysteem vindt dan het er zo mee ophoudt , het systeem geeft wel rode lampjes als waarschuing maar die zag ik pas toen de motor niet normaal wilde remmen. als de abs pomp verwijderd word ben ik de abs functie kwijt en de rem kracht zal minder zijn, maar geen verassingen meer.
groet hb twin
- peijsj
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
- Type: R1100RT
- Locatie: Asten Heusden
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Beste
Voor verduidelijking voor deze leek: ABS is toch niet gelijk aan rembekrachtiging ?
Voor mij was de ABS van belang om deze BMW te kopen maar deze zorgt toch voor het niet blokkeren van je wielen bij extreem remmen c.q. gladheid etc.
Ik ben nogmaals een leek maar als je jouw ABS verwijdert dan doet dat m.i. niets af aan het remvermogen.
Zie ik dat niet goed
Voor verduidelijking voor deze leek: ABS is toch niet gelijk aan rembekrachtiging ?
Voor mij was de ABS van belang om deze BMW te kopen maar deze zorgt toch voor het niet blokkeren van je wielen bij extreem remmen c.q. gladheid etc.
Ik ben nogmaals een leek maar als je jouw ABS verwijdert dan doet dat m.i. niets af aan het remvermogen.
Zie ik dat niet goed

- mhovens
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
- Contacteer:
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Dit lijkt me meer het brake assist systeem dat een storing heeft dan de abs pomp
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Hoi.
ABS is idd niet gelijk aan rembekrachtiging.
Maar eea is wel aan elkaar verbonden.
Kwa remwerking doet het naar mijn mening en ervaring niks onder voor een 1100, die rem je ook zonder problemen het ABS in.
En zo zaligmakend was die rembekrachtiging nou ook weer niet, is alweer vervangen door een conventioneel systeem.
Dus die hele fabriek eraf sleutelen levert je een motorfiets op die net zo goed remt als eentje zonder bekrachtiging, je moet alleen harder knijpen.
Vergelijkbaar dus met een 1100.
Het ABS ben je dan wel kwijt, maar dat is een heel andere discussie.
Maar ik lees nog nergens dat er naar het wel en wee van dat spul is gekeken, soms is de oorzaak maar een kleinigheidje.
Rij eens langs bij Kenny, van http://motorserviceamersfoort.com/
Die kan dat systeem testen, en je van advies dienen.
Groeten, Paul.
ABS is idd niet gelijk aan rembekrachtiging.
Maar eea is wel aan elkaar verbonden.
Kwa remwerking doet het naar mijn mening en ervaring niks onder voor een 1100, die rem je ook zonder problemen het ABS in.
En zo zaligmakend was die rembekrachtiging nou ook weer niet, is alweer vervangen door een conventioneel systeem.
Dus die hele fabriek eraf sleutelen levert je een motorfiets op die net zo goed remt als eentje zonder bekrachtiging, je moet alleen harder knijpen.
Vergelijkbaar dus met een 1100.
Het ABS ben je dan wel kwijt, maar dat is een heel andere discussie.
Maar ik lees nog nergens dat er naar het wel en wee van dat spul is gekeken, soms is de oorzaak maar een kleinigheidje.
Rij eens langs bij Kenny, van http://motorserviceamersfoort.com/
Die kan dat systeem testen, en je van advies dienen.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
@hbtwin;
Ik ben ook een leek voor wat betreft de
remsysteem en integrale ABS, anders dan wat hier op het
eerder over voorbij gekomen is.
Zie de meer recente adviezen;
Helaas is het vaak, erg vaak, een kwestie van slecht (of niet) onderhoud van het remsysteem dat de servo (ABS pomp) defect raakt of storingen geeft.
Voornamelijk het feit dat niet tijdig het remsysteem is doorgespoeld en de remolie is ververst (in plaats van alleen maar bijvullen, wat ook te vaak alleen maar gedaan wordt) verhoogd de kans op storing (en nog erger: de risico's op een defect) enorm.
Dit onderdeel is erg gevoelig voor achterstallig en incorrect onderhoud.
Het is zaak om het systeem goed te laten doorspoelen (schrik niet van de zwarte drab die uit het systeem komt, het teken dat het onderhoud/schoonmaak niet goed gedaan is in het verleden) en daarmee hopelijk de storing op te heffen en de servo weer goed werkend te krijgen.
En als er 1 iemand is die hierin kundig en heel ervaren is, schijnt dat inderdaad Kenny van MSA te zijn.
Die heeft vaker met dat bijltje gehakt.
Ja, je krijgt zonder ABS een vergelijkbaar remvermogen zoals bij de
, maar je hebt nu enkele maanden de remmen mogen ervaren van de
.
Wil je die stap terug doen?
Ik zou een 2nd opinion aan Kenny vragen.
Ik ben ook een leek voor wat betreft de


Zie de meer recente adviezen;
Helaas is het vaak, erg vaak, een kwestie van slecht (of niet) onderhoud van het remsysteem dat de servo (ABS pomp) defect raakt of storingen geeft.
Voornamelijk het feit dat niet tijdig het remsysteem is doorgespoeld en de remolie is ververst (in plaats van alleen maar bijvullen, wat ook te vaak alleen maar gedaan wordt) verhoogd de kans op storing (en nog erger: de risico's op een defect) enorm.
Dit onderdeel is erg gevoelig voor achterstallig en incorrect onderhoud.
Het is zaak om het systeem goed te laten doorspoelen (schrik niet van de zwarte drab die uit het systeem komt, het teken dat het onderhoud/schoonmaak niet goed gedaan is in het verleden) en daarmee hopelijk de storing op te heffen en de servo weer goed werkend te krijgen.
En als er 1 iemand is die hierin kundig en heel ervaren is, schijnt dat inderdaad Kenny van MSA te zijn.
Die heeft vaker met dat bijltje gehakt.
Ja, je krijgt zonder ABS een vergelijkbaar remvermogen zoals bij de


Wil je die stap terug doen?
Ik zou een 2nd opinion aan Kenny vragen.
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Ik zou beginnen met uitzoeken wat de oorzaak is voor dat je overgaat dat verwijderen van een ABS unit. Rondbellen is niet de juiste methode om een antwoord op een storingsprobleem te krijgen.
Ton
Ton
- Kees BMW
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
- Locatie: Harlingen
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Goedenavond hbtwin.
Ik zou eerst proberen het hele remsysteem met schone olie door te spoelen,dat wil soms wel eens helpen.
Gr-Kees.
Ik zou eerst proberen het hele remsysteem met schone olie door te spoelen,dat wil soms wel eens helpen.
Gr-Kees.
Kees BMW
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Mijn motto - zeker als het op het remsysteem aankomt: "Heb je er geen of te weinig verstand van, afblijven en naar de specialist!" 8-)
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 22:19
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: kampen
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
bedankt allemaal voor je reactie,
ben er nog niet uit wat ik wil doen , het word een nieuwe pomp of alles gaat er af.
.
het blijkt ook dat de motorreparatie bedrijven het best druk hebben en een reparatie met nieuwe pomp niet op korte termijn kan,(heb nog een week vakantie)
voorlopig motor in een hoekje van de schuur gezet kleedje erover heen en accu lader er aan, want mijn baas heeft gebeld en ik mag volgend week weer weg voor een paar maandjes
groet hbtwin
ben er nog niet uit wat ik wil doen , het word een nieuwe pomp of alles gaat er af.
.
het blijkt ook dat de motorreparatie bedrijven het best druk hebben en een reparatie met nieuwe pomp niet op korte termijn kan,(heb nog een week vakantie)
voorlopig motor in een hoekje van de schuur gezet kleedje erover heen en accu lader er aan, want mijn baas heeft gebeld en ik mag volgend week weer weg voor een paar maandjes
groet hbtwin
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Mijn dank aan de forum broeders die vertrouwen in mij hebben !!
Nogmaals ter herhaling zeg ik voorop dat de pomp module van de 1150RT en 2005-06 1200RT zijn hetzelfde. Heel krachtig maar vergen regelmatig onderhoud om onveilig en duur ellende te voorkomen. Vaak is dit niet gedaan. Waarom, ga ik hier in het hier in het openbaar niet uitspreken. Ook zie ik de meest kapotte pompen in het voorjaar naar de winter slaap. De oud vieze drap krijgt hierbij ruim de tijd om de boel binnen de pomp dicht te slibben en te verstoppen. Ook zijn wij hele braaf rijders. Wij zijn niet zo geneigd om flink in de ankers te gaan en dat moet we juist af en toe doen om de pomp goed te laten werken en op orde te houden.
De pomp is door FTE gemaakt volgens specificatie van BMW. FTE verkoopt geen enkel los onderdeel voor deze. Deze stelling van FTE is uit veiligheid tegen foute reparaties en mogelijk rechtszaak claims. BMW ging in 2007 van deze pomp configuratie overstappen naar een meer conventionele type die meer op de type in de 1100 serie en GS lijkt. Zonder bekrachtiging dus. BMW moest het ook spuug zat zijn met de ellende.
Kortom het beste wat je kunt doen is 1) te minstens aan de onderhoudsschema aanhouden 2) In de winter ook af en toe rijden en de pomp laten werken.
Alles kan kapot maar dan heb je er alles wat voor jou mogelijk is aan gedaan om het te voorkomen.
Kenny
Nogmaals ter herhaling zeg ik voorop dat de pomp module van de 1150RT en 2005-06 1200RT zijn hetzelfde. Heel krachtig maar vergen regelmatig onderhoud om onveilig en duur ellende te voorkomen. Vaak is dit niet gedaan. Waarom, ga ik hier in het hier in het openbaar niet uitspreken. Ook zie ik de meest kapotte pompen in het voorjaar naar de winter slaap. De oud vieze drap krijgt hierbij ruim de tijd om de boel binnen de pomp dicht te slibben en te verstoppen. Ook zijn wij hele braaf rijders. Wij zijn niet zo geneigd om flink in de ankers te gaan en dat moet we juist af en toe doen om de pomp goed te laten werken en op orde te houden.
De pomp is door FTE gemaakt volgens specificatie van BMW. FTE verkoopt geen enkel los onderdeel voor deze. Deze stelling van FTE is uit veiligheid tegen foute reparaties en mogelijk rechtszaak claims. BMW ging in 2007 van deze pomp configuratie overstappen naar een meer conventionele type die meer op de type in de 1100 serie en GS lijkt. Zonder bekrachtiging dus. BMW moest het ook spuug zat zijn met de ellende.
Kortom het beste wat je kunt doen is 1) te minstens aan de onderhoudsschema aanhouden 2) In de winter ook af en toe rijden en de pomp laten werken.
Alles kan kapot maar dan heb je er alles wat voor jou mogelijk is aan gedaan om het te voorkomen.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Kenny
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Hallo hbtwin,
De Boxercup van mijn zoon had ook problemen.
ABS problemen lijken te zijn opgelost. En dit op de volgende wijze:
- alle stekker verbindingen zijn los gehaald en opnieuw in elkaar gezet (hierna gaf de computer aan dat de storing weg was)
- het gehele systeem is 3x gespoeld met remolie (dit op zeker)
Inmiddels hebben we ca 800km gereden en het lijkt opgelost te zijn, met goede hoop rijden we verder en verder.
Groet,
Roffel
De Boxercup van mijn zoon had ook problemen.
ABS problemen lijken te zijn opgelost. En dit op de volgende wijze:
- alle stekker verbindingen zijn los gehaald en opnieuw in elkaar gezet (hierna gaf de computer aan dat de storing weg was)
- het gehele systeem is 3x gespoeld met remolie (dit op zeker)
Inmiddels hebben we ca 800km gereden en het lijkt opgelost te zijn, met goede hoop rijden we verder en verder.
Groet,
Roffel
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 22:19
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: kampen
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Net 2 dagen terug en gisteren motor ter reparatie aangeboden bij een lokale motorzaak,
Hoop morgen te horen wat er kapot is.heb zelf de olie nog doorgespoeld en stekkers nog nagekeken dit was niet de oplossing.
Hopelijk volgende week weer genieten van de beemer
Groet hbtwin
Hoop morgen te horen wat er kapot is.heb zelf de olie nog doorgespoeld en stekkers nog nagekeken dit was niet de oplossing.
Hopelijk volgende week weer genieten van de beemer

Groet hbtwin
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 22:19
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: kampen
Re: ABS POMP van r 1150 rt KAPOT ?
Motor vandaag weer opgehaald, nieuwe pomp en remleidingen naar voren zijn gemonteerd.
Nieuwe pomp doet zijn werk veel stiller, jankt niet zo.
Het remmen is fantastisch
Morgen op een weggetje met zand de abs eens testten.
Groet hbtwin
Nieuwe pomp doet zijn werk veel stiller, jankt niet zo.
Het remmen is fantastisch
Morgen op een weggetje met zand de abs eens testten.
Groet hbtwin
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 50 Reacties
- 15529 Weergaves
-
Laatste bericht door Benji
-
- 16 Reacties
- 10248 Weergaves
-
Laatste bericht door R1100R Rider
-
- 0 Reacties
- 2520 Weergaves
-
Laatste bericht door bemi
-
- 3 Reacties
- 2460 Weergaves
-
Laatste bericht door EileRT