Parkeren in Schiedam
Moderator: RT_Patrick
- Hazeldonk
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Parkeren in Schiedam
Heb je een motor en woon je in Schiedam? Dan is deze link interessant voor je http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... wsmotor.nl _003 _003
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
- Junkyard Dog
- Type: R1100RT
- Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
- Land: FRANKRIJK
- Woonplaats of omgeving: Creuse.
Re: Parkeren in Schiedam
Zo iets verwacht je eerder in Frankrijk, dan in Nederland.
Daar zijn ze gek op bureaucratische regeltjes.
Sterkte er mee en ik hoop dat ze het licht zullen zien en de regel afschaffen.
Anton 
Daar zijn ze gek op bureaucratische regeltjes.
Sterkte er mee en ik hoop dat ze het licht zullen zien en de regel afschaffen.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Komt in meer plaatsen, wacht maar af. De gemeenten moeten bezuinigen en halen alles uit de kast om geld binnen te hengelen.
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Dan heb je straks nog minder parkeerplaatsen.
Als je mag betalen mag je ook verwachten een volwaardige parkeerplaats te krijgen.
En die motoren van ons zijn niet de kleinste.
Als je mag betalen mag je ook verwachten een volwaardige parkeerplaats te krijgen.
En die motoren van ons zijn niet de kleinste.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Tjsa, het zat er wel in . . . . ik ben regelmatig met de RT in Amsterdam en laatstelijk stonden er al 2 parkeervrienden bij mijn motor, die op de stoep stond, te kijken waar ze het bonnetje achter moesten plakken. Ze zochten kennelijk naar de ruitenwisser . . . .
De conversatie . . . (ik begin)
Mooie motor he . . .
"Jazeker, maar eigenlijk mag dit niet, hoor" . . .
Wat mag ik niet? Ik parkeer mijn motor hier al 40 jaar en geen haan die er naar kraait . . . .
"nou, u moet een parkeerkaartje kopen" . . .
om op de stoep te staan? . . .
"ehh, nee, u moet in het parkeervak gaan staan" . . . .
in het parkeervak? . . .
"Ja dat klopt" . . .
maar dan gooien de automobilisten mij motor omver omdat ik een plek voor een auto in beslag neem . . . .
"is dat gebeurd dan?" . . . .
ja, € 1.000,= schade. Ik kijk dus wel uit. Wat zou uzelf doen? . . . .
"eh, tsja, em, eh" . . . .
Nee, hoor helemaal niet lastig; gewoon op de stoep gaan staan dus. Ik sta hier toch niemand in de weg, zeg zelf maar. . . .
"Emmmm, (onderling overleg door de heer en dame) u heeft wel een beetje gelijk dus voor deze keer zien we het door de vingers". . . .
Nou, dankuwel hoor . . . .
Dus ook in Amsterdam leeft deze mentaliteit al onder de parkeerkoddebreiders . . . . _002
(Gelukkig kun je je er hier nog uitl.ll.n . . . .
)
Maar ik vrees dat het straks echt over is voor ons . . . .
Blijft wel de vraag; waar laten we onze parkeerticket dan, die voor een ieder weg te grissen is?

De conversatie . . . (ik begin)
Mooie motor he . . .
"Jazeker, maar eigenlijk mag dit niet, hoor" . . .
Wat mag ik niet? Ik parkeer mijn motor hier al 40 jaar en geen haan die er naar kraait . . . .
"nou, u moet een parkeerkaartje kopen" . . .
om op de stoep te staan? . . .
"ehh, nee, u moet in het parkeervak gaan staan" . . . .
in het parkeervak? . . .
"Ja dat klopt" . . .
maar dan gooien de automobilisten mij motor omver omdat ik een plek voor een auto in beslag neem . . . .
"is dat gebeurd dan?" . . . .
ja, € 1.000,= schade. Ik kijk dus wel uit. Wat zou uzelf doen? . . . .
"eh, tsja, em, eh" . . . .
Nee, hoor helemaal niet lastig; gewoon op de stoep gaan staan dus. Ik sta hier toch niemand in de weg, zeg zelf maar. . . .
"Emmmm, (onderling overleg door de heer en dame) u heeft wel een beetje gelijk dus voor deze keer zien we het door de vingers". . . .
Nou, dankuwel hoor . . . .
Dus ook in Amsterdam leeft deze mentaliteit al onder de parkeerkoddebreiders . . . . _002
(Gelukkig kun je je er hier nog uitl.ll.n . . . .

Maar ik vrees dat het straks echt over is voor ons . . . .
Blijft wel de vraag; waar laten we onze parkeerticket dan, die voor een ieder weg te grissen is?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Wildripper
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Daarom is de komst van de nieuwe parkeermeters niet zo best voor ons.
Daar kan je nl een kenteken invoeren, en wanneer je dat doet hoeft er geen bonnetje achter de ruit.
Dat betekent dat ook motoren straks gewoon mogen betalen. _002
Daar kan je nl een kenteken invoeren, en wanneer je dat doet hoeft er geen bonnetje achter de ruit.
Dat betekent dat ook motoren straks gewoon mogen betalen. _002
Zümo XT
Van RAM-Mount (en anderen) heb je al zgn. toll-ticket houders, tax-disc houders, e.d. om op de motor te monteren.
Ik ben ook bang dat er een tijd zal komen dat we er aan zullen moeten geloven.
Vooralsnog is mij geleerd dat het voor een motor verboden (!) is om op een betaald-parkeren plek te staan bij de meeste gemeentes.
Sommige gemeenten die parkeergelden heffen hebben in de plaatselijke verordening staan dat op betaald parkeerplaatsen (dat kunnen parkeervakken zijn) alleen motorvoertuigen met meer dan twee wielen mogen staan.
Behalve in parkeervakken die deel uitmaken van een blauwe zone (parkeerschijfzone), en de borden dat ook als zodanig aangeven.
Wordt wel een probleem zodra je een zijspan hebt, want dan ben je formeel voor de wet ook meer dan 2 wielen.
En er zijn ook gemeentes die speciale parkeervakken hebben voor voertuigen met 2 wielen.
BTW, je krijgt ook geen bekeuring v.w.b. het parkeren, maar een "Naheffing Gemeentelijke Belastingen."
En inderdaad, ik zag in Amsterdam de parkeermeters ook staan waar je het kenteken dient in te voeren.
Kwam volgens mij inderdaad geen bonnetje meer uit tbv achter de voorruit, wel een kwitantie.
En voor Jos, uitprinten en meenemen bij je eerst volgende bezoek in Amsterdam;
http://www.parkeren-amsterdam.com/motor
En voor de rest zal je als motorrijder bij elke gemeente van tevoren moeten controleren wat de regels zijn voor wat betreft het parkeren van je motor.
Bijvoorbeeld via G00gle en dan "motor betaald parkeren {plaatsnaam}"
Ik ben ook bang dat er een tijd zal komen dat we er aan zullen moeten geloven.
Vooralsnog is mij geleerd dat het voor een motor verboden (!) is om op een betaald-parkeren plek te staan bij de meeste gemeentes.
Sommige gemeenten die parkeergelden heffen hebben in de plaatselijke verordening staan dat op betaald parkeerplaatsen (dat kunnen parkeervakken zijn) alleen motorvoertuigen met meer dan twee wielen mogen staan.
Behalve in parkeervakken die deel uitmaken van een blauwe zone (parkeerschijfzone), en de borden dat ook als zodanig aangeven.
Wordt wel een probleem zodra je een zijspan hebt, want dan ben je formeel voor de wet ook meer dan 2 wielen.
En er zijn ook gemeentes die speciale parkeervakken hebben voor voertuigen met 2 wielen.
BTW, je krijgt ook geen bekeuring v.w.b. het parkeren, maar een "Naheffing Gemeentelijke Belastingen."

En inderdaad, ik zag in Amsterdam de parkeermeters ook staan waar je het kenteken dient in te voeren.
Kwam volgens mij inderdaad geen bonnetje meer uit tbv achter de voorruit, wel een kwitantie.

En voor Jos, uitprinten en meenemen bij je eerst volgende bezoek in Amsterdam;
http://www.parkeren-amsterdam.com/motor
En voor de rest zal je als motorrijder bij elke gemeente van tevoren moeten controleren wat de regels zijn voor wat betreft het parkeren van je motor.
Bijvoorbeeld via G00gle en dan "motor betaald parkeren {plaatsnaam}"
Je mag met een motor overigens niet in een parkeervak staan. Dat is voorbehouden aan voertuigen met ten minste drie wielen. En op de stoep staan mag ook niet. Dus laat die geitenbreiers dan maar aanwijzen waar ik mijn motor moet neerzetten!!!
Maar zeg nou eens eerlijk: Wie wil er nou naar Schiedam met zijn motor?
- Hazeldonk
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Kwestie van Schiedam blokkeren in de gpsTon1959 schreef:Voor mij is Schiedam ook van mijn lijstje nu.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Ik heb ook jaren in Amsterdam gewoond. Toen ik mijn eerste motor kocht (2006) heb ik gebeld met de gemeente met de vraag wat ik moest doen qua vergunning oid. Antwoord was dat ik geen vergunning kon krijgen want een motor mocht(!) niet in een parkeervak gezet worden. Prima zei ik lichtelijk verbaasd dan moet ik hem dus op de stoep zetten of zoiets? Eueu nee zei de mevrouw dat mag ook niet..... Maar waar moet die dan? ....... stil .....
Ik ben al een tijdje weg uit ams maar over het algemeen geldt dat op de stoep prima is maar dan wel op een doordachte manier (niet blokkeren natuurlijk). Ben ook bang dat er een moment gaat aankomen dat we moeten betalen....
Stoffel
Ik ben al een tijdje weg uit ams maar over het algemeen geldt dat op de stoep prima is maar dan wel op een doordachte manier (niet blokkeren natuurlijk). Ben ook bang dat er een moment gaat aankomen dat we moeten betalen....
Stoffel
Niet meer naar Schiedam met de motor, dat is mijn standpunt.
Groet van Roffel
Groet van Roffel
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 39 Reacties
- 9378 Weergaves
-
Laatste bericht door JoJothefirst
-
- 2 Reacties