Parkeren bij concerten & evenementen

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Parkeren bij concerten & evenementen

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Eind november ga ik naar Jean Michel Jarre in Ahoy (ik heb een kaart over, interesse ??) en volgend jaar ook naar Gelredome voor The Wall. Ik bezoek regelmatig concerten, maar tot nu toe eigenlijk altijd met de auto of het OV.

Weet iemand of er iets is geregeld voor het parkeren van motoren bij Ahoy, Gelredome of HMH ?

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
jojo

Re: Parkeren bij concerten & evenementen

Ongelezen bericht door jojo »

ziet er slecht uit voor je
Misschien zijn Beemers niet zo concertbezoekers.
Zelf ga ik uit principe altijd op de motor, je komt overal veel gemakkelijkr door, zelfs laten ze me zo hier en daar op de speciaal gereseveerde parkeerplaatsen. Vooral na het evenement ben je ook veel vlotter weg.
Gewoon voor het concert met google maps de omgeving een beetje bekijken, waar een hoekje is voor je motor 8)
Succes, Groet Jos
Duiker
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze

Ongelezen bericht door Duiker »

Bij Ahoy is parkeer plek zat te vinden voor je Beemer.
Ben er het weekend nog geweest stond bijna bij de ingang. :lol:
Dus gewoon op de stoep en niet in een looppad.

Met vriendelijke groet, Fred.
Laatst gewijzigd door Duiker op 05 okt 2010, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

JJJ vond ik helemaal top, jeugdsentiment, door hem ben ik ooit begonnen in de muziek, synthesizers, midi (vandaar de naam ;) )

Volgens mij kan je op het Zuidplein (bij het busstation naast theater Zuidplein) parkeren in de rijwielstalling, tegen een bedrag.

Alleen weet ik ff niet of de openingstijden je eventueel kunnen "nekken", zo'n concert is meestal nachtwerk, denk ik? _001
Oftewel risico dat de stalling dicht is, als jij nog na loopt de genieten van het concert.
Lijkt mij wel een heel belangrijk aandachtspunt.

Het kan overigens zijn dat er een gedoogbeleid is voor wat betreft parkeren, althans dat had ik vroeger, ooit, ooit meegemaakt.
Maar dat kan weer verandert zijn, natuurlijk.

Op Ahoy's website heb ik niet veel kunnen vinden;
http://www.ahoy.nl/ahoy.cfm?action=show ... group_id=3

Gelredome stadion/Transferium Arnhem weet ik helaas niet, ben daar al heel lang niet meer geweest.

Misschien inderdaad een goed punt voor de MAG, dat er eindelijk eens een landelijk totaaloverzicht komt waar het parkeerbeleid (cq. de gedogingen) in de diverse regio's/gemeentes eens in kaart worden gebracht.
Toch wel opmerkelijk dat in zo'n landje als NL waar alles geregeld moet worden in wetgeving, afspraken, gedoging, dit punt toch heel erg onduidelijk is.

Aan de andere kant, omdat het zo onduidelijk is, is er een kans dat je door "gedoging" met meer kan wegkomen dan wanneer er "harde afspraken" of regels zijn, alsjebegrijptwatikbedoel. ;)
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Laatst heb ik gehoord dat je niet meer op de stoep mag parkeren.
Heb er zelf nog niets over gelezen en ook nog niet meegemaakt.
Ik woon zelf in een parkeerzone gebied, tegenwoordig zonder kaart meer achter je raam.
Dus zou je zeggen dat je voor je motor ook kan betalen want ze lezen het kenteken uit.
Alleen nog geen bekeuring gehad en ze lopen hier zeker 3 keer in de week.
Hij staat gewoon op straat voor mijn deur.

En natuurlijk zijn ze hard bezig om de kaartjes apparaten voor parkeren om te turnen naar betalen met je telefoon e.d. dus kaartjes loos.
Kan je betalen via je kenteken dus lijkt me dat ze willen dat je straks gaat betalen voor je motor. Duh.... _002

Ik parkeer nog steeds in Haarlem en Amsterdam op de stoep. Geen problemen.
Hooguit dat je een keer een melding krijgt van je kan hem beter een paar meter verder zetten.
Ooit was het zo dat je met je motor niet in een parkeervak mocht staan omdat je met zo een ding eigenlijk teveel parkeerruimte innam en je kaartje niet kwijt kon.

Richard
Stoffel

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ik heb hem een tijdje terug ook voor de deur van Ahoy neer gezet. Prima en geen bon.....
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Het 'probleem' met het parkeren van de motor is dat je niet op de stoep mag staan omdat die bedoeld is voor voetgangers en niet tot het bestemmingsgebied hoort van gemotoriseerde tweewielers. Parkeren in een parkeervak mag niet omdat je daarvoor minimaal drie wielen dient te hebben.

Dus hebben we een parkeerprobleem...

Gelukkig dat agenten dit probleem onderkennen en het oogluikend toestaan dat je op de stoep staat. Mits je het voetgangersverkeer niet belemmert uiteraard. Met andere woorden: gezond boerenverstand helpt je een behoorlijk eind verder!

Afgelopen zomer heb ik zelf geparkeerd op de terugreis tegenover een cafe in Heerlen. Daar is een rijverbod (begrensd door die bekende paaltjes die uit de weg omhoog kunnen komen). Dus daar mag je met de motor niet komen en zou daar dus niet kunnen parkeren. De agenten die aan onze motoren voorbijliepen keken een beetje bewonderend (verlekkerd naar de BMW _005 ) maar liepen wel gewoon door...
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

De ervaring leert dat een motor geplaatst op een plaats die niemand hindert,ook al is dat terplaatse niet toegestaan, met rust gelaten wordt door verbaliserende ambtenaren. :D

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
AGVerheij

Ik heb het maar even gewoon gevraagd bij Ahoy, mailtje via de website, en kreeg dit als antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Allereerst willen wij u hartelijk danken voor uw getoonde belangstelling.

N.a.v. uw vraag kunnen wij u mededelen dat u de motor wellicht kunt plaatsen op het voorplein, bij de fietsenstalling plaatsen. Ik wil u echter wel meegeven dat deze plek in bewaakt is.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Diana van Seventer
Office Support

Ahoy Rotterdam nv
Postbus 5106
3008 AC Rotterdam
Tel: 010-293 33 00
Ik neem aan dat het bij de fietsenstalling dus niet bewaakt is, maar op basis van dit bericht vind ik wel een leuk en geschikt plaatsje ergens in het zicht, onder een lantarenpaal of zo. De bewaking op het gewone parkeerterrein is ook niet meer dan een hokje met iemand die geld zit te innen _003 , dus daar schiet je ook weinig mee op.

[groet], Gerbert
Ps: die kaart ben ik overigens al kwijt aan een collega _004
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
AGVerheij

Ik zit nu in het Gelredome, en kon de RT gewoon bij de fietsen neerzetten - zonder te hoeven betalen :D :D
Nog anderhalf uur wachten en dan begint het
Big RT Smile
[groet]
GerbeRT
Groets, GerbeRT

Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

beemerrichard schreef:Laatst heb ik gehoord dat je niet meer op de stoep mag parkeren.

Kan je betalen via je kenteken dus lijkt me dat ze willen dat je straks gaat betalen voor je motor. Duh.... _002

Ik parkeer nog steeds in Haarlem en Amsterdam op de stoep.

Ooit was het zo dat je met je motor niet in een parkeervak mocht staan omdat je met zo een ding eigenlijk teveel parkeerruimte innam en je kaartje niet kwijt kon.

Richard
Op de stoep parkeren mag eigenlijk niet, maar zet hem zo dat niemand er last van heeft en je staat veilig geparkeerd.

Betaalde parkeerplaats is voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen, daar mag je dus niet staan (heeft dus niets met een kaartje te maken) maak aan je BMWer een zijspan en je mag er staan, moet je wel betalen natuurlijk.
Dus kortom, kijk waar hij niemand in de weg staat en zet hem daar neer.
Parkeren in een z.g.n. "woonerf" kan gewoon zonder problemen in een parkeervak.

groet,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”