starten met behulp van een auto
Moderator: RT_Patrick
starten met behulp van een auto
Een drietal weken installeerde ik in mijn 1150rt een odyssey batterij en alles ging prima. Vandaag wilt hij helaas niet starten: de eerste startpoging slaat hij net wel of net niet aan, maar valt dan uit. De tweede poging een gelijkaardig scenario. De derde poging het bekende ratelende geluid.
Ik kan me voorstellen (ondanks het feit dat odyssey iets zegt over -40 C) dat deze koude temperaturen een invloed hebben. De vraag is nu, mag ik mijn motor starten met behulp van startkabels en een auto? De carport waar hij momenteel onder staat is namelijk van mijn vorig huis en de nieuwe bewoners komen vrijdag toe, dus tegen dan moet ik hem daar weg hebben.
Kan ik dus zomaar startkabels gebruiken bij een koude/lege/kapotte(?) batterij? Zal ik daarmee tot aan mijn nieuw huis kunnen rijden? En zijn er trukjes, want om met die logge startkabels aan de polen van de batterij te kunnen moet ik de beide zijkanten er af halen?
alvast bedankt voor de hulp
Ik kan me voorstellen (ondanks het feit dat odyssey iets zegt over -40 C) dat deze koude temperaturen een invloed hebben. De vraag is nu, mag ik mijn motor starten met behulp van startkabels en een auto? De carport waar hij momenteel onder staat is namelijk van mijn vorig huis en de nieuwe bewoners komen vrijdag toe, dus tegen dan moet ik hem daar weg hebben.
Kan ik dus zomaar startkabels gebruiken bij een koude/lege/kapotte(?) batterij? Zal ik daarmee tot aan mijn nieuw huis kunnen rijden? En zijn er trukjes, want om met die logge startkabels aan de polen van de batterij te kunnen moet ik de beide zijkanten er af halen?
alvast bedankt voor de hulp
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: starten met behulp van een auto
Probeer het eerst eens een tijdje met een acculader om er weer wat prik in te krijgen.
Mocht dat niet lukken, starten met startkabels via een auto lukt wel.
Trucjes ken ik daar niet voor behoudens dat je alleen de pluspool van de motoraccu moet zien te bereiken. De minpool immers kun je overal waar bereiken waar je massa hebt.
Het is wel zinvol -om kortsluiting te voorkomen- om eerst de pluspool aan te sluiten. Bij het afkoppelen eerst de massa/minpool verwijderen.
Ik wens je succes toe!
gr v Ciske
Mocht dat niet lukken, starten met startkabels via een auto lukt wel.
Trucjes ken ik daar niet voor behoudens dat je alleen de pluspool van de motoraccu moet zien te bereiken. De minpool immers kun je overal waar bereiken waar je massa hebt.
Het is wel zinvol -om kortsluiting te voorkomen- om eerst de pluspool aan te sluiten. Bij het afkoppelen eerst de massa/minpool verwijderen.
Ik wens je succes toe!
gr v Ciske
Naar het starten moet jet de oorzaak van het start probleem opsporen.
Er is hier op het forum genoeg leidraden om simpele checks uit te voeren.
Met een nieuwe Odessey accu ligt het probleem ergens anders.
gr,
Kenny
Er is hier op het forum genoeg leidraden om simpele checks uit te voeren.
Met een nieuwe Odessey accu ligt het probleem ergens anders.
gr,
Kenny
je kan een grote schroevendraaier gebruiken om bij de plus pool te komen. Hoeft alleen je zadel eraf... (trucje wegenwacht)
Ik zou niet starten met behulp van een auto. Maar ik zou zoals al gezegd het startprobleem oplossen.
Ton
Ton
- Andrew
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Op zich kun je rustig via een andere accu (auto of motor) je motor starten.
De truc met de grote schroevendraaier is daarbij erg handig.
Let wel heeeeeeeel goed op dat je geen kortsluiting maakt want dat kost je je accu en misschien nog wel meer.
Je hebt nog even de tijd zie ik. Ik zou dan de accu eerst via een gewone acculader proberen op te laden.
Loop je het minste risico.
In het laatste geval dan toch maar via een externe accu (auto of motor) starten.
Succes ermee.
De truc met de grote schroevendraaier is daarbij erg handig.
Let wel heeeeeeeel goed op dat je geen kortsluiting maakt want dat kost je je accu en misschien nog wel meer.
Je hebt nog even de tijd zie ik. Ik zou dan de accu eerst via een gewone acculader proberen op te laden.
Loop je het minste risico.
In het laatste geval dan toch maar via een externe accu (auto of motor) starten.
Succes ermee.
Als je een motor start met behulp van startkabels en een auto kan zomaar ineens je spanningsregelaar defect zijn. Vraag me hoe ik dit weet _003 . Dus niet doen is mijn advies.
Ton
Ton
Iedereen bedankt!
Een nachtje aan de druppellader was blijkbaar voldoende.
Een nachtje aan de druppellader was blijkbaar voldoende.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 55 Reacties
- 28090 Weergaves
-
Laatste bericht door Ton1959
-
- 32 Reacties