Kwaliteit 'Engelse' 1150RT
Moderator: RT_Patrick
Kwaliteit 'Engelse' 1150RT
Sinds oktober 2011 ben ik als 'late roeping in het bezit gekomen van mijn motorrijbewijs.
Samen met mijn zoon van 20, zijn we samen op les gegaan, en eerlijk is eerlijk. Ik heb nooit kunnen vermoeden dat ik motorrijden zo leuk zou gaan vinden.
Ik heb gelijk een 1100rt uit 2000 gekocht en sindsdien heb ik nagenoeg elk weekend kunnen rijden, dankzij de zachte winter.
Het is elke week weer een heerlijke belevenis.
Daarnaast ben ik ook gelijk lid geworden van het RT forum, en dat is voor mij zeer leerzaam.
Nu heb ik onlangs mijn oog laten vallen op een 1150 RT uit 2004, maar met een Engelse klok.
de kilometerteller toont de miles en kilometers tegelijkertijd.
Nu heb ik daar zelf geen problemen mee, maar ik vraag me wel af hoe courant zo'n importmotor is.
Omdat ik zelf nog onervaren ben in motorrijdersland leek het me goed dit op het forum te plaatsen.
Wat is de opinie omtrent dit soort import motors bij de RT forumleden?
Moet ik ergens speciaal om denken?
Zijn er aandachtspunten die ik in de onderhandelingen mee moet nemen?
Moet ik misschien helemaal niet aan zo'n machine beginnen?
of moet ik me daar niets van aan trekken, en kan ik gewoon gaan genieten van een 1150RT?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.
vr. gr. Albertus de Jong
Samen met mijn zoon van 20, zijn we samen op les gegaan, en eerlijk is eerlijk. Ik heb nooit kunnen vermoeden dat ik motorrijden zo leuk zou gaan vinden.
Ik heb gelijk een 1100rt uit 2000 gekocht en sindsdien heb ik nagenoeg elk weekend kunnen rijden, dankzij de zachte winter.
Het is elke week weer een heerlijke belevenis.
Daarnaast ben ik ook gelijk lid geworden van het RT forum, en dat is voor mij zeer leerzaam.
Nu heb ik onlangs mijn oog laten vallen op een 1150 RT uit 2004, maar met een Engelse klok.
de kilometerteller toont de miles en kilometers tegelijkertijd.
Nu heb ik daar zelf geen problemen mee, maar ik vraag me wel af hoe courant zo'n importmotor is.
Omdat ik zelf nog onervaren ben in motorrijdersland leek het me goed dit op het forum te plaatsen.
Wat is de opinie omtrent dit soort import motors bij de RT forumleden?
Moet ik ergens speciaal om denken?
Zijn er aandachtspunten die ik in de onderhandelingen mee moet nemen?
Moet ik misschien helemaal niet aan zo'n machine beginnen?
of moet ik me daar niets van aan trekken, en kan ik gewoon gaan genieten van een 1150RT?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.
vr. gr. Albertus de Jong
Re: Kwaliteit 'Engelse' 1150RT
Persoonlijk zou ik niet vlug een motorfiets aankopen van uit het buitenland daar wij in ons Belgenlandje nogal wat papieren in orde brengen hoe dit gebeurt in nederland weet ik niet .In ieder geval moet je goed uit je doppen kijken en de eventuele kosten om de motor overzee te krijgen meerekenen.In elk geval een 1150rt is een goede keuze nog veel succes met het motorrijden.
M.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Nog even voor de duidelijkheid.
de 1150 Rt staat gewoon bij een Nederlandse zaak te koop, dus alle formaliteiten zijn gewoon goed geregeld.
Albertus
de 1150 Rt staat gewoon bij een Nederlandse zaak te koop, dus alle formaliteiten zijn gewoon goed geregeld.
Albertus
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Een belangrijk punt om even op te letten is de stand van de koplampen. De is natuurlijk anders ingesteld ivm het linksrijden van de Engelsen . . . . 
zie ook dit topic: viewtopic.php?f=31&t=4566&p=46405&hilit ... lse#p46405

zie ook dit topic: viewtopic.php?f=31&t=4566&p=46405&hilit ... lse#p46405
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- AGVerheij
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Ik heb vorig jaar ook een geïmporteerde, engelse RT gekocht bij een bovag garage. Deze zag er redelijk uit met weinig km's. Onderhuids was hij echter in behoorlijk slechte staat, waarschijnlijk was de km-teller vervangen door één met 100.000 minder......
Na mijn val afgelopen zomer heeft de bmw dealer eea opgezocht en het bleek te gaan om een voormalig UK politie-fiets waar al heel veel aan was gesleuteld en waaraan bmw geen service meer wilde geven.
Moraal: uitkijken en de motor laten keuren door Erik v Lent of onze eigen Kenny voor je hem koopt. Is altijd verstandig, maar zeker bij import omdat dan de onderhoud-registratie vaak ontbreekt.
Gerbert
Sent from my HTC Desire aan alle forumleden
Na mijn val afgelopen zomer heeft de bmw dealer eea opgezocht en het bleek te gaan om een voormalig UK politie-fiets waar al heel veel aan was gesleuteld en waaraan bmw geen service meer wilde geven.
Moraal: uitkijken en de motor laten keuren door Erik v Lent of onze eigen Kenny voor je hem koopt. Is altijd verstandig, maar zeker bij import omdat dan de onderhoud-registratie vaak ontbreekt.
Gerbert
Sent from my HTC Desire aan alle forumleden
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Kilometer teller wissels komen bij NL motoren ook heel vaak voor niet alleen bij buitenlandse.
Mijn motor komt ook uit de UK , papier wereld stelt niets voor .
Binnen een paar dagen heb je een NL kenteken . Wel zoals Jos al meld de koplamp wisselen voor een niet linkse .
Bij mijn motor zaten alle onderhouds gegevens en boekjes erbij en ook ziet de motor er onderhuids als nieuw uit (2009 met 7400 miles) .
Dus gewoon laten keuren als je er zelf geen voldoende verstand van hebt en dan kopen die
succes
Groet Peter
Mijn motor komt ook uit de UK , papier wereld stelt niets voor .
Binnen een paar dagen heb je een NL kenteken . Wel zoals Jos al meld de koplamp wisselen voor een niet linkse .
Bij mijn motor zaten alle onderhouds gegevens en boekjes erbij en ook ziet de motor er onderhuids als nieuw uit (2009 met 7400 miles) .
Dus gewoon laten keuren als je er zelf geen voldoende verstand van hebt en dan kopen die

succes
Groet Peter
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht