'Engelse' 1150 RT
Moderator: RT_Patrick
'Engelse' 1150 RT
Sinds oktober 2011 ben ik als 'late roeping en het bezit gekomen van mijn motorrijbewijs.
Samen met mijn zoon van 20, zijn we samen op les gegaan, en eerlijk is eerlijk. Ik heb nooit kunnen vermoeden dat ik motorrijden zo leuk zou gaan vinden.
Ik heb gelijk een 1100rt uit 2000 gekocht en sindsdien heb ik nagenoeg elk weekend kunnen rijden, dankzij de zachte winter.
Het is elke week weer een heerlijke belevenis.
Daarnaast ben ik ook gelijk lid geworden van het RT forum, en dat is voor mij zeer leerzaam.
Nu heb ik onlangs mijn oog laten vallen op een 1150 RT uit 2004, maar met een Engelse klok.
de kilometerteller toont de miles en kilometers tegelijkertijd.
Nu heb ik daar zelf geen problemen mee, maar ik vraag me wel af hoe courant zo'n importmotor is.
Omdat ik zelf nog onervaren ben in motorrijdersland leek het me goed dit op het forum te plaatsen.
Wat is de opinie omtrent dit soort import motors bij de RT forumleden?
moet ik ergens speciaal om denken?
zijn er aandachtspunten die ik in de onderhandelingen mee moet nemen?
moet ik misschien helemaal niet aan zo'n machine beginnen?
of moet ik me daar niets van aan trekken, en kan ik gewoon gaan genieten van een 1150RT?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.
vr. gr. Albertus de Jong
Samen met mijn zoon van 20, zijn we samen op les gegaan, en eerlijk is eerlijk. Ik heb nooit kunnen vermoeden dat ik motorrijden zo leuk zou gaan vinden.
Ik heb gelijk een 1100rt uit 2000 gekocht en sindsdien heb ik nagenoeg elk weekend kunnen rijden, dankzij de zachte winter.
Het is elke week weer een heerlijke belevenis.
Daarnaast ben ik ook gelijk lid geworden van het RT forum, en dat is voor mij zeer leerzaam.
Nu heb ik onlangs mijn oog laten vallen op een 1150 RT uit 2004, maar met een Engelse klok.
de kilometerteller toont de miles en kilometers tegelijkertijd.
Nu heb ik daar zelf geen problemen mee, maar ik vraag me wel af hoe courant zo'n importmotor is.
Omdat ik zelf nog onervaren ben in motorrijdersland leek het me goed dit op het forum te plaatsen.
Wat is de opinie omtrent dit soort import motors bij de RT forumleden?
moet ik ergens speciaal om denken?
zijn er aandachtspunten die ik in de onderhandelingen mee moet nemen?
moet ik misschien helemaal niet aan zo'n machine beginnen?
of moet ik me daar niets van aan trekken, en kan ik gewoon gaan genieten van een 1150RT?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.
vr. gr. Albertus de Jong
Re: 'Engelse' 1150 RT
Niets mis met een import motor. Zoals bij aankoop van een NL motor is het goed om alles te weten over de vorige eigenaar, onderhoud historie enz. en kijk goed uit voor pekel corrosie en/ of je neemt iemand mee met verstand van de BMW. De snelheidsklok is inderdaad met 2 schalen in mph en kph alleen de km en dag teller zijn wel opgeteld in miles. Vermengvuldigen bij 1,62 en je hebt exact de km stand.
Indien niet eerder gedaan moet je zeker de kop lamp wisselen voor een Europese type anders worden aankomende verkeer geblind. Aan het aankomen evt monteren van deze 2de hands onderdeel hans ik je evt. van dienst zijn. Heel veel succes met jou aankoop
gr,
Kenny
Indien niet eerder gedaan moet je zeker de kop lamp wisselen voor een Europese type anders worden aankomende verkeer geblind. Aan het aankomen evt monteren van deze 2de hands onderdeel hans ik je evt. van dienst zijn. Heel veel succes met jou aankoop

gr,
Kenny
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Albertus,
Engelse Rts zijn bijna precies hetzelfde als een europese. Is het motor al op NL kenteken? Als zo dan moet het koplamp al vervangt moeten geworden. Teller maakt niks uit- kms zijn wel leesbaar en 5miles=8kms.
Als het motor nog op engelse kemnteken is dan moet je het importeeren via een grensliggende Duane vestiging. Originele V5 (Brits kentekenbewijs) en europese Certificaat van Conformeteit ( verkrijgbaar van BMW) zijn eisen- behalve van als het motor ouder of nieuwer dan een bepaald leeftijd is (ik herken het niet meer). Ze doen visuele controle van het motor en controleeren de lampjes en koplamp. Verder doen ze niks! Ik was verassed!
Ik heb mijn RT meegenomen vanuit de UK toen ik hier verhuisd was. Geen grote problemen. Brits RTs vallen in twee kampen- met hoge kms van werk gebruik, of zeer laag kms omdat veel Brits rijders vrezen het regen en een beetje koud. Ik mag dat zeggen! LOL.
Ale onderdelen behalve van de tellers en koplamp zijn dezelfde. Het is misschien waarde om een 'Accelerator' module te kopen- dit helpt bij het bekend KFR issue (minder een probleem bij de 1150 Twinsparks).
Veel geluk bij uw aankoop!
Engelse Rts zijn bijna precies hetzelfde als een europese. Is het motor al op NL kenteken? Als zo dan moet het koplamp al vervangt moeten geworden. Teller maakt niks uit- kms zijn wel leesbaar en 5miles=8kms.
Als het motor nog op engelse kemnteken is dan moet je het importeeren via een grensliggende Duane vestiging. Originele V5 (Brits kentekenbewijs) en europese Certificaat van Conformeteit ( verkrijgbaar van BMW) zijn eisen- behalve van als het motor ouder of nieuwer dan een bepaald leeftijd is (ik herken het niet meer). Ze doen visuele controle van het motor en controleeren de lampjes en koplamp. Verder doen ze niks! Ik was verassed!
Ik heb mijn RT meegenomen vanuit de UK toen ik hier verhuisd was. Geen grote problemen. Brits RTs vallen in twee kampen- met hoge kms van werk gebruik, of zeer laag kms omdat veel Brits rijders vrezen het regen en een beetje koud. Ik mag dat zeggen! LOL.
Ale onderdelen behalve van de tellers en koplamp zijn dezelfde. Het is misschien waarde om een 'Accelerator' module te kopen- dit helpt bij het bekend KFR issue (minder een probleem bij de 1150 Twinsparks).
Veel geluk bij uw aankoop!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Beamietoo- ben je dezelfde Beamie die korte tijd aanwezig op BMrider was?
Groeten!
Groeten!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Hallo iedereen, weet iemand bij wie ik een 2e hans koplamp kan bestellen voor mij net gekochte engelse r1150rt rt, bvd aan alle.
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
- edit beheerder- het stellen van je vraag is in 1 topic voldoende.abydaby01 schreef:Hallo iedereen, weet iemand bij wie ik een 2e hans koplamp kan bestellen voor mij net gekochte engelse r1150rt rt, bvd aan alle.
Het is raadzaam hiervoor onze topic te gebruiken met "UW GRATIS ADVERTENTIE KOOP/VERKOOP/GEVRAAGD"
Dezelfde vraag zal uit de topic 'eindelijk' worden verwijderd.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 5680 Weergaves
-
Laatste bericht door Ton1959
-
- 4 Reacties