Remschijven, prijzen/kwaliteit

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Mike Philippens

Remschijven, prijzen/kwaliteit

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

De voorste remschijven van mijn beemer moeten vervangen worden. Ik schrok me een hoedje toen ik hoorde dat BMW daar gewoon zonder blikken op blozen €376/stuk voor vraagt. De linker is dan weer iets duurder dan de rechter vanwege de ABS ring. Op zich heel raar, want die kan er gewoon vanaf en tenzij de die ring weggooit of in 2en breekt, doe je dat ook gewoon.

Mijn monteur (ik heb 'm niet bij een dealer staan) vond dat ook te gek en probeert nu Brembo's te pakken te krijgen. Dat zijn eigenlijk stiekem de originele, want die worden door Brembo gemaakt. Punt is dat het misschien niet zo makkelijk gaat, want BMW wil niet dat Brembo die schijven verkoopt als zijnde BMW schijven. Volgens mij kan Mevrouw Kroes daar nog iets over zeggen, maar goed.
Ik had ook voorgesteld om Braking te nemen. Die zijn €160-170 dus de moeite waard volgens mij. Hij vind dat weer B-merken en is daar niet zo happig op. Wie heeft er ervaring (vele km's) met Braking of Ferodo schijven? Ik snap dat veiligheid voorop staat, vooral bij zoiets als remmen. Ik wil dus niet beknibbelen, maar ik laat me ook geen poot uitdraaien.

Overigens vond ik een webshop in de UK die passende Brembo remschijven (08MQ085) kan leveren voor GPB77 per stuk. Dat is dan voor 2 stuks incl. GPB30 verzending nog geen €215. Lijkt me een koopje. Dus als het hier niet lukt met Brembo, koop ik ze in de UK. Op zich bizar dat die Brembo's goedkoper zijn dan Brakings...

Evengoed sta ik open voor tips, adresjes of adviezen vwb de vervanging van de remschijven.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Remschijven, prijzen/kwaliteit

Ongelezen bericht door moh_fan »

Vergeet ook vooral niet even bij onze Oosterburen te neuzen...
Wünderlich bijv.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Michl
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door Michl »

anders kan het ook in de bocht...
...http://cgi.ebay.de/Lucas-Brembo-BREMSSC ... dZViewItem als voorbeeld.

Groet,
Michl
Afbeelding
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Ik heb de Braking schijf hier gekocht: http://www.motorremschijf.nl/ Scheelt weer een paar tientjes :-)

Tom.
Mike Philippens

Roadrunner schreef:Ik heb de Braking schijf hier gekocht: http://www.motorremschijf.nl/ Scheelt weer een paar tientjes :-)
Toch zijn de Brembo's uiteindelijk goedkoper. Bij die toko op eBay €99/stuk en in de UK voor GBP77. En dat terwijl die Brembo's eigenlijk de originele schijven zijn. Of liever gezegd: de fabrikant van de originele schijven. Of het exact dezelfde schijven zijn is niet duidelijk. Je zou zeggen dat Brembo het 'betere' merk is, dus waarom ze goedkoper zijn snap ik ook niet helemaal. Ik kan alleen geen Nederlandse online shop vinden die ze aanbiedt.
Miky-Biky
Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Miky-Biky »

Hallo,

kent iemand een shop/onlineshop voor deze Brembo disks in België of Nederland :?: Importeren van uit Engeland, dan hebben we al snel €40 (= een halve schijf) aan ons broek :(

Grtzz, Miky.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)

Mike Philippens

Miky-Biky schreef:kent iemand een shop/onlineshop voor deze Brembo disks in België of Nederland :?: Importeren van uit Engeland, dan hebben we al snel €40 (= een halve schijf) aan ons broek :(
Ik heb ze niet kunnen vinden. Ik vind het tevens dubieus dat mijn monteur bij Brembo heeft nagevraagd en ze hadden geen schijven voor de BMW RT... :$
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Gerelateerde aan de remschijven is er ook omg. een jaar geleden een test gedaan in MOTOPLUS over remblokken.
7 merken zitten in de test op en BMW GS waarbij de uitschiieters in prestatie zijn van Brembo - 88 euries, Lucas - 70-, en Braking - 83-,.
De slectste set uit de test kwamen uit BMW zelf met de hoogste prijs van 154 euries !! :O
Test criteria waren. aangrijpen, drukpunt, doseerbaarheid, handkracht, werking - koud-en warm, fading en slijtage zowel op de blokjes als de schijven.
Voor mij hoeft niet alle vervangende onderdelen de stempel van BMW ingestanced te hebben. Er zijn ook aftermarket producten met hoog kwaliteit in de handel te krijgen. De kunst is en dat is de kracht van onze forum, om goed geinformeerd te zijn. :;
Trouwens heeft een van onze Belgische BMW broeders deze test op de Vlanders forum gezet. Ga daarop en zoek op remblokken test.
Gr,
Kenny
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Bij de Hobbyist in Hunsel (doen ook via internet en telefoon zaken en versturen zonder problemen) hebben ze Grimeca schijven. Misschien dat je monteur dat geen B-merk vindt? Niet dat ik ze ken hoor, maar de prijs is daar wellicht ook nog interessant (hoewel het toch weer meer is dan die 90 euro die je noemde).
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Ferodo is ook goed met iets zachtere remblokken en je hebt prima spul voor een redelijke prijs.

Groet Ruud
R850RT

Ongelezen bericht door R850RT »

Hallo allemaal,

Moet de schijven van mijn R850RT-P (bouwjaar 05-2001) met spaakwielen rondom vervangen t.g.v. slijtage (50k mee gereden).
Deze topic heeft al een paar interessante 'leads' opgeleverd (m.n. in de UK lijken de Brembo's goedkoop), maar bij de selectie van de juiste schijf kom ik bij sommige sites bij de vraag of de schijf voor spaakwielen of voor gegoten wielen bestemd is. Blijkbaar zijn er verschilende schijven voor spaak- of gegoten wielen.

Iemand enig idee? Voor zover ik weet heb ik geen zwevende schijven en non-integrale ABS.
Als ik iets online bestel en betaal wil ik wel het goeie in huis halen natuurlijk...

pls advise!

hear hear,

Martin(i)

Gwaaido

Ongelezen bericht door Gwaaido »

Heb twee weken geleden de achterste remschijf vervangen door een Ferodo-exemplaar...
Zorg wel dat je ook de bijpassende Ferodo remblokjes pakt...
Ik had een rekening van 199 euro, schijf en remblokjes samen...
Remschijf 157 euro...
Bevindingen? Het ding doet wat het moet doen... remmen en dan nog goed ook!
'k zou niet weten waarom ik bij BMW 250 of meer zou moeten uitgeven voor hetzelfde. Volgens mij niet veel meer
dan protectionisme (misschien ook wel een beetje snobisme ;))
Mike Philippens

Misschien dat de 'merk' producten van 'superieure' materialen gemaakt zijn... ;) Feit is gewoon dat BMW helemaal geen remschijven of remblokjes maakt. Die kopen ze gewoon ergens in, en doen een leuke opslag erbij. De term 'aftermarket' is strikt genomen correct, maar eigenlijk slaat het nergens op want BMW koopt ze ook gewoon ergens in. Wat is dan nog 'aftermarket'? Je kunt er van uit gaan dat de gerenomeerde 3rd party producten van goede kwaliteit zijn. Bedrijven als Braking moeten er van leven. Als mensen slechte ervaringen hebben met hun spullen, hoor je dat echt wel en zal geen monteur die spullen nog moeten hebben.

Er zijn zat mensen die alleen maar originele spullen willen hebben omdat ze dan denken dat ze garantie hebben van BMW oid, of gewoon omdat de motor alleen maar bij de dealer komt. En die gaat geen Braking monteren natuurlijk. In dat geval betaal je in feite altijd veel teveel. Want extra zekerheden heb je gewoon niet. Wie zegt mij dat die dure BMW schijven van €350/stuk 2x zo lang mee gaan dan die dingen van €170? En wat doet de dealer als ik vind dat ze te snel zijn gesleten? Hij zegt vast dat ik ze niet goed heb 'ingeremd' oid. Geld teruggeven doen ze toch nooit.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Erg leuke discussie de laatste 2 posts, maar geen antwoord voor R850RT (martin)....
Het probleem van online de juiste remschijf voor zijn beamer vinden!
Je kunt natuurlijk ook een mailtje doen naar de webwinkel en daar vragen welke schijven je moet bestellen voor jouw motor. Volgens mij hebben alle beamers wel zwevende schijven, maar jouw motor inderdaad geen integraal abs (voor en achter gelijktijdig bediend).
Kun je nog iets afleiden uit de maten en de plaatsen van de de schroefgaten? Koop bij een webwinkel die ook terugneemt als je verkeerde hebt besteld, of ga eerst naar een nederlands bedrijf om informatie vragen, je hebt dan misschien een artikelnummer wat je via het www kunt opzoeken en de goedkoopste aanbieder mee kunt vinden.
De wirwar aan verschillende artikelen in een webshop zijn voor mij soms ook vervelend hoor. Ik hoop dat je er uitkomt.
Succes
R850RT

Volgens mij hebben alle beamers wel zwevende schijven, maar jouw motor inderdaad geen integraal abs (voor en achter gelijktijdig bediend).
Gisteren stond ik naast een 1100RT met gegoten wielen en heb even vergeleken met die van mij.
Daaruit bleek dat ik geen zwevende schijven heb (geen beweging in te krijgen) en bij de ander zat er speling in de schijven. Ook zagen ze er anders uit.
Ben inmiddels dus weer een stukje wijzer en dank voor je webshoptips!

groet!

Martin(i)
Gwaaido

Ongelezen bericht door Gwaaido »

Hier vind je wel wat je nodig hebt... http://www.bmwmotorenshop.nl/r-boxer.ph ... ame=r850rt
Heb je vragen? Gewoon ff bellen, ze geven je meteen het antwoord.
Ikzelf ben ervoor naar Nederland gereden; (het was dringend)... ;)

Miky-Biky
Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Miky-Biky »

Hallo forumleden,

ik heb ook een verdeler gevonden in België die remschijven van EBC, Braking, Moto-Master en Grimeca kan leveren (van duur naar goedkoper).
De zaak heet motodeluxe en zit in Haacht België. Het betreft een webshop, waar je op afspraak bij hen kan binnenspringen.

Prijzen zijn redelijk, naar Belgische normen... ;)

Grtzz, Miky.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
R850RT

Super aanbieding bij 'De Hobbyist'!

Mailtje gestuurd voor nieuwe schijven en remblokken voor mijn R850RT-P.
Zie hier het antwoord en prijzen:

Hallo Martin

De remschijven voorzijde 34517 hebben wij op voorraad en kosten deze week euro 81.80 per stuk d.i.v.m. 25% jubileums korting.(normaal euro 109.-/stuk)

Achter hebben wij de 34515 en deze kost ook euro 81.80.

De kwaliteit is hetzelfde als de BMW schijven (dezelfde materiaal kwaliteit).

De remblokken die wij hebben zijn van Ferodo en van een goede kwaliteit.

Voor heb je dan de FDB 2125ST nodig en achter de FDB2039ST.

De prijs van deze blokken is euro 32.50 per set voor een schijf.(deze week dus voor euro 24,40 per set)

m.vr.gr. Theo.

De Hobbyist B.V.

Kraakstraat 5 NL-6013 RR Hunsel

tel. +31 (0)475 567890

fax +31 (0)475 566900

E-mail: info@hobbyist.nl

http://www.hobbyist.nl" onclick="window.open(this.href);return false; / http://www.ikonshocks.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeg nou zelf; dat is toch geen geld? Ik heb ze meteen besteld. Als je zelf toe bent aan vervanging (nu of in (nabije) toekomst) dan zou ik het wel weten...

groet,
Martin(i)
clemturbo
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door clemturbo »

Zijn dan wel schijven voor spaakwielen.

Grt.Clemens
Boswachter
R850RT

So what?
clemturbo
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door clemturbo »

Die passen dus niet op LMV, zover ik weet.
Boswachter

wkruit

Lucas remschijven, prijs/kwaliteit-verhouding

Ongelezen bericht door wkruit »

Wie heeft ervaring met remschijven van Lucas? Ik heb deze enige jaren geleden laten monteren op mijn R1100RT, op aanraden van mijn toenmalige motorzaak. Ze zouden iets goedkoper zijn dan de originele van BMW maar kwalitatief even goed. Dat heb ik geweten!
Voor alle duidelijkheid, ze remmen goed, dat wel. Maar één van de schijven moest na een week of twee al vervangen worden vanwege onaanvaardbare speling op de ringen tussen het middendeel en de schijf zelf. Uiteraard ging dit onder garantie.
De problemen waren daarmee niet over. Bijna elke keer als ik tot stilstand rem, spreekt de ABS aan, vlak voor ik stilsta en is de remkracht een stuk minder. Ook blijven de remblokken, na een paar dagen stilstand, vast zitten op de schijven. Dat is ook te zien aan de vlekken die op de schijven zichtbaar zijn. Al deze problemen deden zich niet voor toen er nog originele BMW-schijven op zaten.
De zaak waar ik nu kom gaat deze schijven vervangen door originelen van BMW zodra ik de fiets heb ingeleverd. Medio volgende week hoop ik namelijk op een mooie, zilvergrijze R1150RT te rijden.
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Lucas is een dochter onderneming van TRW met uitstekende prodcucten, kwaliteit en performance.

Gr,
Kenny
Mike Philippens

Ik moet maandag mijn motor weer wegbrengen voor een beurt en dan ga ik toch eens vragen wat voor remblokken ik de vorige keer heb gekregen. Die dingen remmen dus niet lekker in de regen. Ik heb vorig jaar door Frankrijk gereden in de stromende regen en moest steeds even wachten op vertraging. Alsof ie niet lekker met dat water om kon gaan. Ik meen dat ie EBC's heeft gemonteerd. Ik vond het zelfs een beetje gevaarlijk, want je wilt in noodgevallen direct stil staan. Wat mij betreft gooit ie ze er maar weer uit...ik wil zeker weten dat ik bij het remmen niet hoef na te denken of ie wel wil...

De schijven deden het prima. Geen originele BMW schijven, maar ze doen het prima. Nu heb ik weer BMW schijven, maar dat komt omdat ik een stel mooie spaakwielen van iemand heb overgenomen en daar zaten zo goed als nieuwe remschijven op. Dat was écht een koopje, want ik kocht 2 velgen met schijven (voorwiel alleen) voor minder dan één nieuwe BMW remschijf kost... ;)

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”