De bluetooth is door een medewerker van Motoport bij wijze van service in de helm gemonteerd . . .

De helm zit als gegoten en is superstil.
Waarom dit topic dan?
Bij thuiskomst kreeg de bluetooth niet meer aan de praat.
Dus de handleiding erbij gepakt om het op te lossen.
Nu pas bleek mij dat bij de Chatterbox een 6-talige handleiding geleverd was. W.o. een Amerikaanse (geen Engelse)
Geen Nederlandse handleiding dus.
Vanmorgen terug naar Motorport die overigens het probleem gelijk voor me oploste. Er bleek een contactje los gegaan te zijn.
Nu wil het geval dat ik in het algemeen handleidingen altijd goed bestudeer om het aangeschafte ten volle en goed te kunnen benutten.
Maar met de bijgeleverde handleiding kon ik niet uit de voeten. Zowel tekeningen als beschrijvingen zijn zeer onduidelijk.
Ik blijf dus met veel vragen zitten.
Ik heb hierover contact met de Nederlandse distributeur Splash Design opgenomen. En kreeg het volgende antwoord:
"Geachte heer Wiersema,
Bedankt voor uw reactie. Wat de handleiding betreft, u heeft helemaal gelijk. Deze is niet erg duidelijk. Wij als verdeler zijn afhankelijk van de manier van afleveren van onze leverancier. Aangezien zij een Amerikaans bedrijf zijn en Nederland maar een kleine plaats in neemt op de afzetmarkt hebben zij ervoor gekozen geen Nederlandse handleiding te voeren. Natuurlijk zijn wij altijd bereid om u als consument te ondersteunen bij vragen.
Zorg dragen voor een Nederlandse handleiding kan ik helaas niet.
Het kan zijn dat uw Chatterbox niet voldoende verbinding maakte op de connectiepunten. Gelukkig dat het probleem nu opgelost is!
Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u te allen tijde contact met ons opnemen."
Zeer vriendelijk en correct dus, niets mis mee. Men toont dus volop bereidheid om je te helpen.
Maar . . . ik wil niet geholpen worden als er niets loos is met het apparaat ik wil gewoon de handleiding kunnen lezen, begrijpen en toepassen. Dat scheelt mij en de leverancier een hoop gemail en gebel.
Ik ben de mening toegedaan dat je als NL distributeur je NL klanten een NL handleiding moet kunnen leveren.
Als ik had geweten dat er zo'n flut handleiding bij zat had ik het niet eens gekocht.
Ik ben benieuwd naar jullie mening . . . .

We hebben dus te maken met een onduidelijke (door importeur zelf toegegeven) buitenlandse handleiding.
Zou jij het apparaat gekocht hebben als je vooraf had geweten dat een onduidelijke buitenlandse handleiding bij geleverd is?
Vul de poll ff in . . . .