bluetooth

Communicatie op je RT (intercom)

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
3deBMWmotor

bluetooth

Ongelezen bericht door 3deBMWmotor »

hallo iedereen

Ik heb ruzie met mijn nieuwe helm qua verbinding met de zummo 550.
Altijd met interfoon gereden en nooit problemen maar de BMW helm met geintergreerde headset verbreekt de verbinding naar mijn muziek als "Claire " uitgebabbeld is.
Na twee ritjes zonder problemen deed dit fenomeen zich voor het eerst voor en na wat uitprobeersels ben ik een laatste versie i-pod gaan kopen ivbm vermeende verbeterde bluetooth versie maar helaas de i-pod wordt nog steeds verbroken en komt dan niet meer terug.
Afzonderlijk van elkaar werkt alles prima maar na pairing beginnen de problemen.
Herkent iemand dit euvel en is er wat aan te doen? Ohja de zumo heeft al een firmware update gehad , maar nee dat hielp voorals nog niet.
Ik hoop dat er een oplossing is en dat die met me gedeeld gaat worden
In blijde verwachting van een antwoord
Laatst gewijzigd door 3deBMWmotor op 29 jul 2013, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: bluetooth

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou beginnen met alle pairings te wissen in de Zumo 550.

Daarna de pairing doen van je helm met de Zumo 550.
Helm daarna uitzetten.

Dan Zumo 550 uitzetten.
Daarna de pairing doen van je MP3 speler met je helm.
Daarna MP3 uitzetten.
(Let op: ik weet niet wel BT-systeem op je helm zit, maar pair in MP3 mode, niet in GSM mode! Sommige BT helm sets hebben daarin een verschil, in verband met prioriteiten e.d.)

En dan zou in het vervolg de aan-zet procedure moeten zijn:
- Zumo 550 aanzetten
- Helm aanzetten (en even wachten dat je hoort dat de Zumo 550 en helm met elkander verbonden zijn)
- MP3 speler aanzetten.

Ook zou ik kijken op het interweb of er een update-mogelijkheid is van je BT helmset.
Als het een BMW BT helmset is, moet je voor de software-update naar de BMW dealeRT.

En ik ga er vanuit dat je de Zumo 550 via Garmin's WebUpdater bijgehouden hebt. ;)

Ik weet niet om welke iPod het exact gaat, maar heeft die ingebouwde BT of is het een opzet/aanklik-module? _001
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ik had ooit ook een BMW helm met BMW bluetooth set erin.
Kreeg hem ook niet gepaird met de Zumo en ben naar mijn BMW dealer gereden en daar aan de verkoper gevraagd wat er loos was.
Hij heeft toen de Zumo alles gewist en de helm ook en alles uit en aan gezet en toen deed ie het ineens wel.
Dus ergo ff langs je dealer en dan ben je zo van je probleem af.
Deed ie gratis terwijl de zumo en de helm daar niet vandaan kwamen.
Dealer de Jong in Alphen? _004 _004
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Kan zijn dat er bij de pairing eens iets is misgegaan. Ga eens kijken bij je blauwe tand menu, toestellen. De enige die je daar mag zien (als je geen tel hebt gepaired) is je bmw helm set. Kijk eens of je nog andere rondjes (cirkeltjes al dan niet zwart) ziet waar niets achter staat. Die moet je er uit gooien en euvel zal waarschijnlijk opgelost zijn.
3deBMWmotor

Hartelijk dank iedereen die reageerde op mijn "pairings " problemen.
ik ga er mee aan de gang en laat asap weten over het verloop.
3deBMWmotor

Weer ff bij praten over mijn pairing probleem ; alle iedeen geprobeert maar helaas nog geen resultaat hoewel , na dat ik de garmin een reset had gegeven waarbij alle info wordt terug gebracht naar af-fabriek ,leek ik even blij te worden met nadruk op even , dat duurde tot halverweg een rit naar huis van af mijn werk en toen viel wederom de I-pod weg. Dus Garmin weer gebeld en nu stuur ik de Garmin op en krijg een "vervangende " terug tegen 100 eurie`s , het viel uiteraard buiten de garantie.
Het is geen garantie dat het hierna wel zou werken maar ik moet wat en de Zumo begon eigenlijk wel een eigen leven te leiden in de zin van , hij mij vertelde dat " verbinding verbroken " maar dat dat niet het geval was en meer van dat soort grappen. Dus wordt vervolgd
[groet]
Inspector Gadget

Ik zou, als het probleem nog steeds niet is opgelost, contact opnemen met je BMW dealer voor het mogelijk updaten van je Bluetooth van je helm;
Update BMW WCS

Voor de eigenaren van een BMW Systeem VI met BMWCS helmset: er is een software update beschikbaar. Deze houdt naar verluid in:
(software v250 (bulletin # 71-22-2012 (028))
• Kortere omschakeltijd intercom / gps / muziek
• Wisselen tussen muziek en intercom kan nu door rijder èn passagier worden geïnitieerd
• Geoptimaliseerde equalizer, waarmee de geluidskwaliteit sterk verbeterd wordt
Inspector Gadget

Toevallig vandaag ff bij een BMW dealeRT geweest voor de software-update;
Inderdaad alleen door de BMW dealeRT uit te voeren want de update-software moet (!) werken via COM3.
Updaten was gratis en duurde een paar minuten.
Tevens een dunnere versie van de kinflap meegekregen, ook weer gratis. _004

Kortom, met dank aan BSR07 (Hans) voor de tip, is mijn helm weer up-to-date.

Als je problemen meent te hebben met je BMW communicatie systeem in de helm is het dus raadzaam ff de BMW dealeRT te bezoeken, al was het alleen al om de genoemde verbeteringen:
viewtopic.php?f=41&t=6581&p=69524
3deBMWmotor

Geacht RT-forum ,
Ik kom nog even terug op mijn problemen met het pairen van mijn Zumo en MP3 speler naar de BMW helm Evo 6.
Toen ik de helm kocht is er meteen een update op gezet maar naar nu blijkt deze is alleen nodig als je een stuur bediening hebt. Nadat
de update is verwijdert kan ik gelukkig alles wel weer beluisteren, met elkaar en afzonderlijk van elkaar . _004
Ik hoop dat dit het einde is van deze probleempjes en dat eventueel iemand anders zijn voordeel er mee kan doen.
[groet]
Inspector Gadget

Oops. :$
Heel vervelend voor je want dat ga je niet zelf kunnen oplossen, laat staan achter komen.
Begrijpelijk dat ze het gedaan hadden maar ze hadden beter nog ff de bijbehorende readme kunnen doorlezen. ;)

Blij dat het voor je opgelost is, ook al heeft het wel ff geduurd. (26 juli is toch al weer ff geleden)
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik deel de mening dat je goed moet kijken of een update noodzakelijk is. Helaas heb ook ik ervaring dat een update meer kwaad dan goed deed. Vanaf dat moment ben ik toch iets alerter geworden :D

Luc
Inspector Gadget

+1

Ik noem als een willekeurig voorbeeld iTunes plus iCloud.
Die iCloud krijg je daarna niet meer uitgeschakeld, ook al de-installeer je het daarna.
Vooralsnog. :(

En daarmee het motto van dit draadje:
Don't fix a working system.

In goed Nederlands:
Als het werkt blijf er met je tengels vanaf. ;)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Communicatie”