verbruik olie

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

carel

verbruik olie

Ongelezen bericht door carel »

Ik heb mijn RT gekocht met 49700 km op de teller en nu staat er bijna 51600 km op maar ik heb al bijna 1 liter motor olie bijgevuld.
Ik weet dat een boxer wel olie kan verbruiken, maar dit vind ik toch wel aan de hoge kant.
Ik heb de motor gekocht bij een gerenomeerde dealer, volgens de dealer alleen in de zomer meegereden en altijd goed onderhouden. Ik heb er geen onderhouds historie bijgekregen. Ik ga het scherp in de gaten houden, maar als het verbruik zo hoog blijft wat kan er dan aan de hand zijn.
groet

carel
Paul cr

Re: verbruik olie

Ongelezen bericht door Paul cr »

Vlgs het handboek is een verbruik tot 1:1000 "tolerabel".
De olie raakt 'ie kwijt doordat het ergens uit het carter loopt ( dan moet je lekkage aan de buitenkant zien) of dat het verbrand (dat moet je kunnen zien aan de pluim uit de uitlaat)
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

carel schreef:
knipperdeknip.........volgens de dealer alleen in de zomer meegereden en altijd goed onderhouden. Ik heb er geen onderhouds historie bijgekregen. .......................

groet

carel

Tja, de dealer had eigenlijk moeten zeggen:
"Ik heb geen flauw idee hoe en door wie het het onderhoud is uitgevoerd er is n.l. geen onderhoudshistorie bekend.
Naar verluidt zou er alleen in de zomer mee gereden zijn maar ik was er niet bij."

Of het verbruik nou binnen de tolerantie valt of niet het is wel hoog. Je dealer deed voorkomen alsof hij de motor en de historie heel goed kende maar verzweeg het olieverbruik.
Das jammer, en m.i. een vertrouwensbreuk waard!
Paul cr schreef:Vlgs het handboek is een verbruik tot 1:1000 "tolerabel".
De olie raakt 'ie kwijt doordat het ergens uit het carter loopt ( dan moet je lekkage aan de buitenkant zien) of dat het verbrand (dat moet je kunnen zien aan de pluim uit de uitlaat)
Hier kan ik mij wel in vinden.
Je ruikt het ook, verbrande carterolie heeft een specifieke reuk.

Ronald
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Je kan jezelf ook de vraag stellen zat er wel genoeg olie in?
Op die km stand en met die gereden km's is 1 liter olie erg veel.
Die van mij heeft 70.000 km op de klok en verbruik nagenoeg geen olie.
De boxer staat bekend dat er in de eerste 10 a 20.000 km olie verbruikt ivm het inslijten van de delen.
Daarom kan je makkelijk tussen de 200.000 a 400.000 km met deze motor rijden.
Het materiaal slijt zo langzaam omdat het erg hard is en dat is bij japanse motoren anders.

Ik zou de olie bijvullen en goed in de gaten houden om te kijken hoeveel olie hij per 1000 km verbruikt.
Dus gewoon even elke 1000 km checken en bijhouden.
Dan weet je zeker hoeveel hij verbruikt.
Of je moet echt een lekkage hebben (olie onder de fiets) of een vettige uitlaat uiteinde.

Richard
perry

Ongelezen bericht door perry »

Beemerrichard heeft gelijk, zet het oliepeil eerst goed en ga dan de zaak in de gaten houden.
Zet eerst de RT op z'n jiffy zodat de olie uit de oliekoeler kan lopen minuut of 10 daarna de machine opbokken zorg dat hij recht staat lees horizontaal.
Nu nog even kijken en je hebt de juiste waarde/peil. Het kan maar zo dat het peil de andere dag sterker een paar uur later lager staat niets aan de hand.
Weet ook dat kleine stukjes geen juist peil geven.
Zelf gebruik ik rond de 0,5 liter tussen de beurten. Ik schakel va 3000 toeren.

[groet] -1150-
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Olie verbruik

Daar word erg veel overgeschreven veel verbruik wil niet zeggen dat je motor slecht is.

De tip juiste dikte 20 w50 Motorex er in en vullen tussen min en max niet meer.

Kijk hier na wat je verbuik is gegarandeerd dat het een stuk minder geworden is.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Een goede olie en goed peilen dat is belangrijk. Ik gebruik nu ook Motorex boxer 15W50. Voorheen had ik valvoline 10W40 ok een synthetische olie maar ik koos voor de 15W50 ipv 10W40. Maar ik had met beide oliesoorten weinig olieverbruik. En peil je motor telkens op dezelfde plek waar je weet dat de motor vlak staat.
Als het dan nog 1 op 1000 is dan vind ik het wel behoorlijk veel. Ooit was dit iets wat alle auto en motordealers zeiden 1 op 1000 is acceptabel maar eigenlijk is dat voor mij pas acceptabel als hij veel meer kilometers gelopen heeft. Maar vooral goed olie peilen. Bij veel motoren staat het oliepeil te hoog.

Ton
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Goedenavond Carol

Haal je luchtfilter er even uit en kijk even linksonder in de filterbak met een zaklantaarn of daar veel olie instaat,is dit het geval dan heb je teveel carterdruk eventueel door versleten zuigerveren je klepgeleiders kunnen ook teveel ruimte hebben.

Gr-Kees.
Kees BMW
Jekihero

thooms schreef:Olie verbruik

Daar word erg veel overgeschreven veel verbruik wil niet zeggen dat je motor slecht is.

De tip juiste dikte 20 w50 Motorex er in en vullen tussen min en max niet meer.

Kijk hier na wat je verbuik is gegarandeerd dat het een stuk minder geworden is.
Is hiervoor een technische of empirische onderbouwing?
Een dergelijk geringe (wat wordt eigenlijk gebruikt?) wijziging van viscositeit leidt toch niet tot een olieverbruikreductie met factor 2?

Ronald
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ronald,

Jij hebt een nieuwe fiets.
Hoe is jou olieverbruik.
Die van mij met 70.000 km is bijna nihil.

Ik denk dat er eerst een goede eerste check gedaan moet worden en daarna even elke 1000 km kijken wat het verbruik is.
Ik zeg altijd METEN IS WETEN.
Jekihero

beemerrichard schreef:Ronald,

Jij hebt een nieuwe fiets.
Hoe is jou olieverbruik.
Die van mij met 70.000 km is bijna nihil.

Ik denk dat er eerst een goede eerste check gedaan moet worden en daarna even elke 1000 km kijken wat het verbruik is.
Ik zeg altijd METEN IS WETEN.
Ik heb de eerste 1.200 km geen verbruik kunnen registreren.
De eerste beurt is nu 400 km geleden en ik heb niet de indruk dat ik al olie kwijt ben.
Ik heb wel zaterdag jl. gezien dat mijn uitlaatbochten veel blauwer zijn dan die van b.v. LexRT die exact dezelfde fiets heeft met net zo veel km's op de teller.
Kan van alles zijn, moet ik wel in de gaten houden.

Ronald
Ton1959

De viscositeit heeft hier ook minder effect als de kwaliteit van de olie. Ik ben wel tot de ontdekking gekomen dat er behoorlijk veel verschil zit in de kwaliteit van de olie.
Ik kan me amper voorstellen dat het echte verbruik 1 op 1000 zal zijn bij die kilometerstand. Daarom denk ik dat het belangrijk is dat mensen volgens het boekje hun oliepeil controleren. Ik heb wel veel motoren gehad en gemerkt dat met synthetische olie het olieverbruik op lange ritten veel lager was dan met de gewone mineralen olie. Ik verwacht bij een lage kilometerstand als deze hierboven genoemd geen versleten zuigerveren. Ik denk dat klepgeleiders bij die kilometerstand ook weinig problemen moeten geven. Ik weetniet hoe gevoelig een BMW is met betrekking tot kleprubbers. Sommige oliesoorten hebben een gunstig effect op de hardheid van de kleprubbers.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 18 jan 2012, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Goedenavond.

Kijk even in je filterbak dan weet je meer,links zit er ook nog een aftap onder dat is niet voor niks.

Gr-Kees.
Kees BMW
siebke
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

Hallo Carel,

Het gemiddeld olieverbruik van mijn '99er fiets lag met 10W40 olie met een zelfs iets lagere km-stand ook redelijk hoog (plm 1:1500/2000km). Vorig jaar merkte ik een extreem olieverbruik en op/tussen de koelribben v.d. li-cilinder lag olie. Bleek uit de olievuldop afkomstig. Heeft me al met al zowat 1,5 ltr. olie en een geoliede broekspijp gekost (én een nieuwe vuldopset van pak'embeet € 6,--). Euvel verholpen. Mijn onderhouds-beun-de-haas heeft em met 20W50 gevuld en vertelde ook dat so-wie-so pas na de 50.000km het verbruik minder gaat worden. Ik merk idd. langzaamaan een afname van het verbruik. Oja, nog dit: ik zou in geen geval de olie van je werk gebruiken 8) .

Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

BMW R1200RT 2009 met 18000 op de teller.
Olieverbruik op 6000 kilometer die ik tot nu toe gereden heb sinds de (particuliere) koop = ongeveer 100 cc
Verwaarloosbaar dus.

Luc
Jekihero

Bij tellerstand 2.200 en nu 1.000 km na de 1e beurt is geen verbuik te zien.
Verwaarloosbaar dus.

Ronald
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

19000 op klok, hij gebruikt 0,7 ltr per 10000.
Wel heb ik gemerkt dat bij langere trips het verbruik nagenoeg 0 is.

Groet,
Kees Jan
thooms

Het is leuk dat iedereen verteld wat voor olie verbruik dat je hebt.
Maar hij heeft een 1100

De 1200 is wezijnlijk anders naar mijn inzien heeft vermelding hiervan geen toegevoegde waarde
Kees Jan

Wie heeft er een 1100? :D
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Kees Jan schreef:Wie heeft er een 1100? :D
Carel ! als je goed leest hoe dit draadje begint bv.Deze beste man rijdt -1100- . dus.... 8)
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
siebke
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

Kees Jan schreef:Wie heeft er een 1100? :D
Ik in ieder geval omdat ik geen -1200- betalen kan, en van de oude stempel ben die daar geen plens geld voor gaat lenen. Maar ik ben hééééél blij, tevreden, happy, gelukkig en content met mijn -1100- Big RT Smile

Groet,

Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
HenkvanR
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Ik heb een 1100 en deze verbruikt ongeveer een half litertje tussen de 10000 beurten
heeft nu 80000 km op de teller
[groet]
HenkvanR -1200-
Kees Jan

Zo even mijn bril opgezet, en ik volg het weer.

De 1100 is toch het zelfde geconstrueerd als de 1200?? Ik verwacht dat het olieverbruik van beide type min of meer gelijk zal zijn.

Groet,
Kees Jan
Jan H

Ongelezen bericht door Jan H »

Een 1100 of een 1150 gebuikt altijd wat olie dit in tegenstelling tot de 1200,deze gebruikt bijna geen olie of helemaal niet.
Ik heb nog een aantal tips om het olie verbruik te verminderen.
1e Gebruik een olie van goede kwaliteit het liefs 20W50 minerale olie.
2e Peil de olie bij een warme motor die 5min. heeft stilgestaan,op de middenbok op een vlakke ondergrond.
3e Vul niet eerder bij dan dat het peil op het min.staat (bij een warme motor)en niet bijvullen tot het Maximum,maar tussen het min. en max. in.

In veel gevallen vult men de motor ieder keer tot het maximum,dit bevordert het olie verbruik,want als je vult tot het maximum dan slaat de krukas door de olie,en de olie spat dan tegen de onderkant van de zuiger.
De olie schraapveer kan de grote hoeveelheid olie niet afvoeren wat tot gevolg heeft,olie verbruik.
Meestal is het zo dat het peil tot een bepaald niveau zakt,en dan daar blijft staan,ga je dan ieder keer weer bijvullen tot het maximum,dan blijf je aan het bijvullen.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze infomatie.
gr.Jan H
Ton1959

Ik weet niet waarom een 1200RT geen of minder olie zou gebruiken als de 1100 en 1150RT. Al zou er een oudere motor natuurlijk meer olie verbruiken dan een nieuwere als het goed is.
De tip om een goede minerale olie te gebruiken zie ik ook niet als een methode om het olieverbruik omlaag te krijgen. Ik zou zeggen een goede synthetische olie gebruiken geeft een lager olieverbruik.
Als er minder olie in de motor zit verwacht ik ook een iets hogere olietemperatuur waardoor het olieverbruik zou stijgen. In hoeverre de krukas in de olie staat als de olie op het maximum staat kan ik zo niet beoordelen. Hij klopt de olie in ieder geval niet tot schuim want daar zie je weinig van in het peilglas. En als het zo zou zijn dat er wat meer tegen de cilinderwand komt dan gaaan de zuigerveren waarschijnlijk hierdoor ook wat langer mee _001
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Ben volledig akkoord met het aanvullen tot halverwege. Was bij MG ook zo. Al wat er boven zat gooide hij er toch uit. Wat de keuze betreft van welke olie te gebruiken: indien jouw motor steeds minerale olie gehad heeft (20W50), gebruik die dan verder en schakel zeker niet van vandaag op morgen om naar synthetische olie (deze gaat alle aanslag en sludge binnenin je motor gaan losweken waardoor je je motor in de prak kan rijden) Heb je synthetische olie nodig, gebruik dan een goede synthetische olie van een bekend merk (total, agip, ...). Het verschil in olieverbruik kan enorm zijn tussen een goede olie en een gamma-olie. Niet alleen op verbruik maar zeker ook wat betreft slijtage.
Ton1959

Ik hoop Aantzeetje dat er in jou motor niet veel sludge zit. Dat moet je bij gebruik van een goede olie en een moderne motor eigenlijk niet in je motor hebben. De vervuiling in het blok ontstaat vooral door niet op tijd de olie te verversen of bij overhitten van de motor. De mayonaisevorming( witte sludge) door te veel korte aftanden rijden.
thooms

De vraag is nog altijd over olie verbruik.. dus al iemand iets zinnigs over de 1100 heeft te vertellen zou voor de betreffende persoon wenselijk zijn lijkt me.
Ton1959

Bij het verbruik van olie tellen een aantal factoren natuurlijk. Mijn motor heeft nu 60000km gelopen.
Mijn 1100 verbruikte op 7000 km minder dan een liter olie en dat was met een valvoline synpower 10W40.
Ik ben nu over gestapt op Motorex 15W50 en ga kijken wat hier het verbruik mee zal zijn.
Maar goed peilen is ook zeer belangrijk en als dit verkeerd gedaan word dan klopt er ook helemaal niks meer van.Maar ik heb dit al eerder gezegd.
Plein69

Ongelezen bericht door Plein69 »

Wat je ook kan doen is Fin25 in je blok doen.
Omdat je bmw een droge koppeling heeft kan je het gebruiken.

Fin 25 is een vloeibaar teflon wat je in je blok doet met als resultaat minder frictie en dus minder belasting bij starten en lopen.
even kleppen stellen en synchroon zetten.
Toevoegen na een olie wissel en warme motor en dan 10 km rijden om hele blok te voorzien
Je toerentaal gaat wel met 600 toeren omhoog bij stationair.
Dit omdat er minder frictie is. Dus daarna nog wel stationair aftellen.

Twee vrienden van mij hebben het ook in hun BMW (K1200Lt en een RT) beide hebben minder olie verbruik en rijdt soepeler.
Een andere heeft het in zijn oldtimer en daar het zelfde verhaal.

Als die van mij afgebouwd is gaat het er zeker in.

Richard
Ton1959

De nadelige effecten van Teflon in motoren is al zoveel in het nieuws geweest dat Slick 50 nog amper verkocht word. Gewoon een goede olie gerbruiken en als je dan nog olieverbruik hebt de oorzaak verhelpen. Als je wil zien wat teflon doet na een tiijdje moet je in een wat oudere steelpan kijken. Je eet de teflon gewoon mee op.
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer

Ongelezen bericht door 1-handed »

Tijdens het poetsen :oops: viel mij op na bijna 5000km dat er voor de eerste keer wat olie bij moest, gevult kleine 1/2 litertje tot bijna bovenin plijlglas
Nu zit er genoeg in volges mij _001
Alleen geeft de boordcomputer nog oil----- aan tewijl die op V moet staan toch ?? wat doe ik verkeerd
Moet ik nog meer bijvullen of is het zo goed _001
leo442
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant

Ongelezen bericht door leo442 »

1-handed schreef:Tijdens het poetsen :oops: viel mij op na bijna 5000km dat er voor de eerste keer wat olie bij moest, gevult kleine 1/2 litertje tot bijna bovenin plijlglas
Nu zit er genoeg in volges mij _001
Alleen geeft de boordcomputer nog oil----- aan tewijl die op V moet staan toch ?? wat doe ik verkeerd
Moet ik nog meer bijvullen of is het zo goed _001

Niet meer bijvullen, gaat pas OIL V aangeven als motorolie op temperatuur is.

Gr.Leo.
Erteetje

Wellicht dat dit reeds bekend is bij velen van jullie, maar ik wil het wel nog even delen met degenen die hier niet van gehoord hebben.
Toen ik bij Notten in Brunssum een beurt liet geven gaven zij aan dat olieverbruik vaak het gevolg is van afremmen op de motor. Helaas ben ik vergeten wat zijn uitleg hiervan was.
Sindsdien let ik wel erop zo weinig mogelijk (of in ieder geval minder) op de motor af te remmen.

Ik wilde het maar even vermelden :D
Luc
Teuniz
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100R/1995
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Katwijk/Turijn

Ongelezen bericht door Teuniz »

Erteetje schreef:... gaven zij aan dat olieverbruik vaak het gevolg is van afremmen op de motor.
Dat is ook mijn ervaring. In de bergen stijgt mijn olieverbruik naar ca. 0,2 ltr / 1000 Km.
Ik rem ook altijd stevig af op de motor, vooral bij afdalingen.
Zündapp GTS50 > Suzuki GT550 > BMW R1100R 172.000 Km
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Erteetje schreef:Wellicht dat dit reeds bekend is bij velen van jullie, maar ik wil het wel nog even delen met degenen die hier niet van gehoord hebben.
Toen ik bij Notten in Brunssum een beurt liet geven gaven zij aan dat olieverbruik vaak het gevolg is van afremmen op de motor. Helaas ben ik vergeten wat zijn uitleg hiervan was.
Sindsdien let ik wel erop zo weinig mogelijk (of in ieder geval minder) op de motor af te remmen.

Luc
Bij gas dicht en een redelijk/hoog toerental ontstaat er een behoorlijk vacuüm tussen de inlaatkleppen en 'gasklep'. Langs de klepstelen en de bijbehorende klepsteel-seals van de inlaatkleppen wordt dan olie aangezogen van boven de cilinderkop in de verbrandingsruimte, vandaar ook soms een pluimpje bij gas dicht als er sprake is van slijtage. Doordat de klepgeleiders nogal kort zijn bij onze boxers kan er makkelijker olie langs dan wanneer deze langer zouden zijn zoals bij andere motorbouwwijzen. Gewoon een beetje bijvullen als je in de bergen rijdt. _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Teuniz
Bijz: R1100R/1995
Woonplaats of omgeving: Katwijk/Turijn

Ongelezen bericht door Teuniz »

Baird schreef:Gewoon een beetje bijvullen als je in de bergen rijdt. _004
Zo denk ik er ook over. Liever een beetje olieverbruik vanwege remmen op de motor, dan verglaasde remblokken of kromme remschijven.
Zündapp GTS50 > Suzuki GT550 > BMW R1100R 172.000 Km
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Helemaal mee eens, want fading wil je niet hebben bij een afdaling!!!
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Erteetje schreef:Wellicht dat dit reeds bekend is bij velen van jullie, maar ik wil het wel nog even delen met degenen die hier niet van gehoord hebben.

Luc
Hoi Luc, goed dat je het opmerkt. Op de motor afremmen. Ivm vacuum zuigen komt de olie via de klepgeleiders/stelen naar boven.
Maar dit moet gewoon altijd kunnen, zonder overmatig olieverbruik.

Maar Carel heeft een "extreem hoog olieverbruik" en dat kan komen door:
1. lekkage
2. slijtage klep-geleiders/stelen, zuigerveren, cilinderkop
3. ??in enkele gevallen het ontwerp van de motor??, in dit geval niet want de 1100's hebben zich bewezen en kunnen met gemak zonder overmatig olieverbruik een paar ton draaien.

Indien blauwe rook door gevolg van olieverbranding kun jezelf controleren.
1. Stationair draaien, dan gasgeven >>> blauwe walm rook duidt op iets niet ok in cilinderkop.
2. Motor belasten optrekken >>> constante blauwe rook duidt vaak op iets niet ok met zuiger/zuigerveren
3. Beide opties tegelijk kan ook
Dit geeft je een redelijk betrouwbare indicatie.

Of die motor alleen in de zomer heeft gereden etc........en alle andere bullshit, doet er helemaal niet toe. 1 liter op duizend is gewoon veel, wat ze ook zeggen. 1 liter op 10000 kan met een goeie 1100 en sommige gebruiken nog minder.

Sterkte met je verdere onderzoek en de daaruit volgende reparaties.

[groet] -1100-
Joop
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Altijd leuk zo'n discussie en uitwisselen van gedachten, maar Carel heeft na het starten van dit draadje niet meer gereageerd op welke opmerking dan ook. Ik ben benieuwd hoe het er nu met zijn RT voor staat en of hij iets heeft aan de raadgevingen die hij hier gekregen heeft......................... _001
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
perry

Ongelezen bericht door perry »

Baird schreef:Altijd leuk zo'n discussie en uitwisselen van gedachten, maar Carel heeft na het starten van dit draadje niet meer gereageerd op welke opmerking dan ook. Ik ben benieuwd hoe het er nu met zijn RT voor staat en of hij iets heeft aan de raadgevingen die hij hier gekregen heeft......................... _001

Ja, dat is op zijn minst vreemd Baird. Echter vind ik de discussie wel aardig zeker als je leest dat de nieuwe "Beemers" minderolie verbruiken.
Altijd goed om te weten toch.

Gr Perry
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Baird schreef:Altijd leuk zo'n discussie en uitwisselen van gedachten, maar Carel heeft na het starten van dit draadje niet meer gereageerd op welke opmerking dan ook. Ik ben benieuwd hoe het er nu met zijn RT voor staat en of hij iets heeft aan de raadgevingen die hij hier gekregen heeft......................... _001
Ik had hem al een PB'tje gestuurd Bert om te vragen hoe het er voor staat.
Erteetje

Ondanks het niet reageren is het wel een trigger geweest voor een goed draadje naar mijn mening, en dat is toch de hoofdzaak. _004 _004 _004
Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”