Middenbok motor poedercoaten
Moderator: RT_Patrick
Middenbok motor poedercoaten
Weet iemand misschien een goed adres in Noord Brabant om een middenbok van de motor te laten poedercoaten. De meeste bedrijven doen wel dikwijls grotere dingen maar om nou net zoiets kleins te laten doen weet ik eigenlijk niet waar ik het beste naar toe kan gaan. Ik hoop dat iemand hier wel ervaring zal hebben met een dergelijk bedrijf in Noord Brabant zo ja dan hoor ik dat graag. Dus eigenlijk stralen en poedercoaten omdat er een dun laagje roest aanwezig is nu.
Ton
Ton
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Middenbok motor poedercoaten
Moet toch niet zo moeilijk zijn.
Het is standaard zwart wat veel gebeurd dus moet jou middenbok toch ergens tussen te hangen zijn.
Ik zou gewoon even navragen bij een paar bedrijven bij jou in de buurt als ik jou was.
Misschien hebben ze binnenkort iets zwart te maken?
Het is standaard zwart wat veel gebeurd dus moet jou middenbok toch ergens tussen te hangen zijn.
Ik zou gewoon even navragen bij een paar bedrijven bij jou in de buurt als ik jou was.
Misschien hebben ze binnenkort iets zwart te maken?
Dat het niet moelijk is dat begrijp ik. En dat standaard zwart veel gebruikt zal worden weet ik ook. Maar misschien zijn er meerdere bedrijven die bijvoorbeeld ook motorframes poedercoaten en misschien is er iemand die er in NB ervaring mee heeft en al ooit iets heeft laten poedercoaten bij een bepaald bedrijf.
Eerst dacht ik aan een spuitbus met Hammerite en een goede primer maar dan ben ik 10 keer zolang bezig en het kost me waarschijnlijk hetzelfde.
Ton
Eerst dacht ik aan een spuitbus met Hammerite en een goede primer maar dan ben ik 10 keer zolang bezig en het kost me waarschijnlijk hetzelfde.
Ton
- EL SCORPIO
Aha Ton,
Helaas heb ik geen ervaring met een bedrijf bij jouw in de buurt.
Ik heb vroeger wat dingen laten poedercoaten bij een vriend van mij.
Die had een bedrijf in het bouwen van speciale landbouwmachines en hadden een eigen poedercoat straat.
Ik kan je vertellen super.
Ik heb mijn fietsdrager voor de auto laten doen in blauw en zwart.
Die ziet er nog steeds uit als nieuw en dat is al vele jaren geleden gebeurd.
Dop alleen je boutgat goed af anders past hij met poedercoat straks niet meer onder je motor.
Helaas heb ik geen ervaring met een bedrijf bij jouw in de buurt.
Ik heb vroeger wat dingen laten poedercoaten bij een vriend van mij.
Die had een bedrijf in het bouwen van speciale landbouwmachines en hadden een eigen poedercoat straat.
Ik kan je vertellen super.
Ik heb mijn fietsdrager voor de auto laten doen in blauw en zwart.
Die ziet er nog steeds uit als nieuw en dat is al vele jaren geleden gebeurd.
Dop alleen je boutgat goed af anders past hij met poedercoat straks niet meer onder je motor.
Maar ik ben misschien al weer wat verder. Mijn werkgever heeft ook een aantal mensen gedetacheerd bij Loa lak . En toevallig kunnen die ook poedercoaten en stralen dus ik heb die vast een e mail gestuurd en een foto en tekening van de onderdelen gestuurd. En nu maar afwachten. Bedankt voor de tip over het boutgat. Ik heb al eens eerder ontdekt hoe moelijk de lak er weer af gaat na poedercoaten.
Ton
Ton

Heb het zelfde probleem gehad en alsvolgt opgelost.
Dus... grof en dan fijner schuurlinnen, goed glad en blank schuren, enkele keren goed in de (liesft lood) menie mininmaal 3x. Donkere grijze primer of grondverf, 2 of 3x in de zwarte lak. Tussen de lagen enkele dagen laten drogen en hard laten worden.
Dan na een week tectiel opspuiten voor winter bescherming.
Even wat werk, goedkoop en geen gesleutel om die bok er onderuit te halen.
Gr Bertus.
Dus... grof en dan fijner schuurlinnen, goed glad en blank schuren, enkele keren goed in de (liesft lood) menie mininmaal 3x. Donkere grijze primer of grondverf, 2 of 3x in de zwarte lak. Tussen de lagen enkele dagen laten drogen en hard laten worden.
Dan na een week tectiel opspuiten voor winter bescherming.
Even wat werk, goedkoop en geen gesleutel om die bok er onderuit te halen.
Gr Bertus.
De middenbok moet er toch onder uit helaas. Er zit geen smeernippel op en hij blijft soms hangen. Ik ga hem dus reinigen en smeren en tevens de veren vervangen omdat er die niet uitzien.
Ton
Ton
De firma Markant heeft mijn topkoffer-rekje (voor de R11xxRT koffer) toentertijd gepoedercoat voor 40 euro;
Markant
Boomsesteenweg 501
2610 Wilrijk (België)
tel: 03/830.30.80
http://www.markant.be
Weet niet of dit wel zo bij jou in de buurt is.
Markant
Boomsesteenweg 501
2610 Wilrijk (België)
tel: 03/830.30.80
http://www.markant.be
Weet niet of dit wel zo bij jou in de buurt is.

- EL SCORPIO
Voor je boutgat kan je het beste een draadeind nemen met aan weerskanten een stukje hout op je boutgaten en dat vastdraaien.Ton1959 schreef:Maar ik ben misschien al weer wat verder. Mijn werkgever heeft ook een aantal mensen gedetacheerd bij Loa lak . En toevallig kunnen die ook poedercoaten en stralen dus ik heb die vast een e mail gestuurd en een foto en tekening van de onderdelen gestuurd. En nu maar afwachten. Bedankt voor de tip over het boutgat. Ik heb al eens eerder ontdekt hoe moelijk de lak er weer af gaat na poedercoaten.
Ton
Beter geen grote metalen ringen omdat die ook vast gepoedercoat worden.
Met schuurlinnen de poedercoat laag eraf halen is een crime. Meestal word het een slijptol.
Probeer ook zoveel als mogelijk het vet in je boutgat schoon te maken eventueel met remreiniger omdat als het vettig binnen is en het gaat de oven in je niet weet of dit gesmolten vet niet een gaatje vind om naar buiten te lekken. Zonde van je coatwerk.
Succes en hoop op een mooi resultaat.

Richard
Weer berdankt voor de tips. Wilrijk is overigens 80km van Tilburg af dus ik wacht maar even af wat Loa zal zeggen. In ieder geval weer 1 adres erbij . Ik had er de originele bout willen instoppen maar zoalsje al zegt zal het dan allemaal gaan vastzitten. Ik heb vast nog wel wat draadeinden liggen dus het moet goed komen.
Ton
Ton

- EL SCORPIO
Het mooist van de draadeinden is als je ze wat langer houdt zodat ze die kunnen gebruiken voor het ophangen.
Anders moeten ze iets vinden aan je standaard om op te hangen en dat plekje word dan niet gecoat.
Je gewone bout gebruiken is niet zo handig omdat je dan de coating van je schroefdraad af moet halen.
Rotwerk.
Je draadeind kan je straks gewoon afzagen naast de moer en dan je moer erafdraaien.
Veel minder werk.
Het zijn van die kleine weetjes die je zoveel helpen aan minder werk.
Deel ze graag.
Anders moeten ze iets vinden aan je standaard om op te hangen en dat plekje word dan niet gecoat.
Je gewone bout gebruiken is niet zo handig omdat je dan de coating van je schroefdraad af moet halen.
Rotwerk.
Je draadeind kan je straks gewoon afzagen naast de moer en dan je moer erafdraaien.
Veel minder werk.
Het zijn van die kleine weetjes die je zoveel helpen aan minder werk.
Deel ze graag.
Het lijkt erop dat het twee grote bussen zijn die met een draadeind bij elkaar gehouden word maar zoals je al zei die gaan vastzitten als je de standaard poedercoat. Als wijnflessen nog steeds met een echte kurk dicht zaten stopte ik er die 4 in.
Ton
Ton
Anders bij een loodgieter cq sanitair-reparateur vragen of zij doppen voor je hebben die daar inpassen?
Er zijn nog steeds wijnen met echte kurken, de kleinere slijterijen hebben die soms nog wel voor je.
Anders eerst een groot feest geven en de kurken bewaren. :lol:
Er zijn nog steeds wijnen met echte kurken, de kleinere slijterijen hebben die soms nog wel voor je.
Anders eerst een groot feest geven en de kurken bewaren. :lol:
Toevallig net mijn bok laten poedercoaten en door Vioma er weer onder laten zetten. Ik dacht: dat is makkelijker op zo'n hefbrug...
Maar, poedercoatwerk meegegeven aan een grote hoeveelheid werk van auto-enthousiasten. En daardoor bleef de prijs ook heel vriendelijk. Zal ik informeren wanneer ze weer een batch doen? Moet wel geduld hebben, ze nemen het een keer mee... Dus ik was mijn bok een maandje of wat kwijt...
Dave
Maar, poedercoatwerk meegegeven aan een grote hoeveelheid werk van auto-enthousiasten. En daardoor bleef de prijs ook heel vriendelijk. Zal ik informeren wanneer ze weer een batch doen? Moet wel geduld hebben, ze nemen het een keer mee... Dus ik was mijn bok een maandje of wat kwijt...
Dave
Hoi Dave
Bedankt voor het aanbod Dave. Ik wacht even af wat Loa Lak laat weten. Wat waren de kosten van het poedercoaten via hun? Mocht ik niks horen van Loa dan laat ik nog wat weten. In de winter heb ik al zeker geen haast omdat de motor toch wel een paar maanden al zeker zal stilstaan bij mij. Ik hou niet van pekel maar de kou heb ik geen problemen mee.
Ton
Bedankt voor het aanbod Dave. Ik wacht even af wat Loa Lak laat weten. Wat waren de kosten van het poedercoaten via hun? Mocht ik niks horen van Loa dan laat ik nog wat weten. In de winter heb ik al zeker geen haast omdat de motor toch wel een paar maanden al zeker zal stilstaan bij mij. Ik hou niet van pekel maar de kou heb ik geen problemen mee.
Ton

- jaybmw
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Straco in Waspik eens bellen ?
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ik had Straco al een e mail gestuurd maar bedankt voor de tip.
Ton
Ton
hoi Ton,
in Oirschot zit een goed bedrijf. ik zelf heb er mijn velgen van mijn auto laten poedercoaten. het is de firma induco te Oirschot,0499-574935.
mvg
pierre
in Oirschot zit een goed bedrijf. ik zelf heb er mijn velgen van mijn auto laten poedercoaten. het is de firma induco te Oirschot,0499-574935.
mvg
pierre

Bedankt voor de tip Pierre. Ik heb het ondertussen al geregeld via Dave. Wat is het toch handig zo'n forum
.
Weet iemand zo of de motor nog steeds op de zijstandaard kan staan als de bok verwijderd is of is die bevestiging dan ook weg?
Mvg Ton

Weet iemand zo of de motor nog steeds op de zijstandaard kan staan als de bok verwijderd is of is die bevestiging dan ook weg?
Mvg Ton

- Robin0341
- Type: R1250RT
- Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
- Land: NLD
- Woonplaats of omgeving: Ermelo
Had mijn middenbok er ook eens onderuit. Kon toen gewoon op de zijstandaard staan.
Wel een 1150RT....
Wel een 1150RT....
De standaard is eronder uit. Ik heb het vandaag na het werk gedaan buiten in het donker. Wel een klein lampje erbij. De veren kwamen er gemakkelijk af.Daar zit maar heel weinig lak op heb ik gezien. Toch wel goed om af en toe eraf te halen om te smeren. Zelfs mijn F650 had smeernippels op de standaard maar de R1100R niet.En inderdaad geenprobleem met de zijstandaard.
Ton
Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 5347 Weergaves
-
Laatste bericht door Ralph Romein
-
- 18 Reacties