Grote kans dat je het nieuws over het overlijden van Steve Jobs op je iPhone, iPad of iMac hebt gelezen.
Jaren voordat Steve Jobs van Apple het coolste merk ter wereld maakte, reed hij rond op een oude BMW.
Apple over Jobs: ‘Zijn genialiteit, passie en energie lagen ten grondslag aan ontelbaar veel innovaties die ons leven hebben verrijkt en verbeterd. De wereld is beter geworden door Steve Jobs.’
Nu zul je misschien denken dat rijden op een oude BMW R60/2 in je jeugd een uiterst dunne link is naar het ‘motorrijder zijn’, maar Jobs had wel een gedenkwaardige filosofie over zijn leven. Die omschreef hij in een gloedvol betoog tijdens een speech op de Universiteit van Stanford in 2005. Zijn filosofie gaat ook voor motorrijders op:
Pak je motor, ga erop uit en geniet van het moment.‘Toen ik 17 was, las ik een quote die ongeveer ging als: “Als je iedere dag leeft alsof het je laatste is, dan merk je op een dag dat het goed is”. Die zin maakte grote indruk op mij. Sindsdien, al 33 jaar, kijk ik iedere dag in de spiegel en stel mijzelf de vraag: “Als dit mijn laatste dag is, zou ik vandaag dan doen wat ik van plan ben te doen?” Als het antwoord gedurende een aantal dagen nee is, dan weet ik dat ik iets moet veranderen.’
Bron: ProMotor