Toch leuk om te plaatsen en de kwetsbare situatie van de motorrijder in de file maar weer eens onder de aandacht te brengen.

Hou het veilig!
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Nee pas op; dit zijn Nederlandse bepalingen!ksimon schreef:Hoi Walter,
Geld deze spelregels EU wijd ???
Gr,
Ken
zie ook :http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... _de_motor/U heeft als motorrijder geen recht op de ruimte tussen de rijen auto’s, maar het expliciete verbod hier te rijden is in 1991 opgeheven. U wordt als motorrijder gedoogd. Daarbij is het van belang uw gedrag aan te passen aan de verkeerssituatie.
ksimon schreef:Als ik het goed begrijp mag je hier ook bij stilstaan verkeer tussendoor. Ik denk dat tussen de autos geen optimal starter positie is en is wel verstandig om voor de eerste auto in de rij (bij rode licht) je motor te positioneren. Anders wordt het een onnodige en misschien gevaarllijke acceleratie wedstridjd bij een kruispunt. Als ik de voorkant van de eerste auto in de rij bij een voortijdig gronelicht nog niet voorbij ben dan probeer ik zo snel mogelijk weer tussen de autos in te voegen. Misschien is dat overbodig om te zeggen en vanzelfspekend. Ben geen expert op alle verkeersregels maar probeer ik mijzelf netjes en veilig te gedragen.