Motorrijder dupe KM-Heffing
Moderator: RT_Patrick
-
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Motorrijder dupe KM-Heffing
vr 29 jan 2010, 05:30
Motorrijders ook dupe van km-heffing door Harrie Nijen Twilhaar
LEEUWARDEN - De motorwereld staat op zijn kop nu blijkt dat er voor deze doelgroep mogelijk alsnog een verkapte kilometerheffing wordt ingevoerd.
Ondanks toezeggingen van minister Eurlings (Verkeer) om motorrijders uit te sluiten van de belastingmaatregel, komt er een motortaks.
De Motorrijders Actie Groep, met 6000 leden en tachtig aangesloten motorclubs, is woedend.
Zij eisen van staatssecretaris De Jager (Financiën) dat hij geen misbruik gaat maken van motorrijders die slechts een paar duizend kilometer per jaar rijden en toch een flinke aanslag via een soort vastrecht aan hun broek krijgen.
De huidige motorrijtuigenbelasting (mrb) voor motorrijders wordt tot de definitieve invoering van de kilometerheffing jaarlijks verhoogd. Mocht de invoering van de km-heffing doorgaan, wordt alsnog een verplichte bijdrage als belastingmaatregel gevorderd.
,,We willen best een bijdrage betalen die in verhouding staat tot ons gebruik van de weg, maar vrezen dat het eind straks zoek is en we stevig meeliften met de km-heffing", aldus Nico Perk, voorzitter van de motorclub.
De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging deelt de zorg als het gaat om het dossier KM-heffing
(bron: De Telegraaf 29-01-2010)
Motorrijders ook dupe van km-heffing door Harrie Nijen Twilhaar
LEEUWARDEN - De motorwereld staat op zijn kop nu blijkt dat er voor deze doelgroep mogelijk alsnog een verkapte kilometerheffing wordt ingevoerd.
Ondanks toezeggingen van minister Eurlings (Verkeer) om motorrijders uit te sluiten van de belastingmaatregel, komt er een motortaks.
De Motorrijders Actie Groep, met 6000 leden en tachtig aangesloten motorclubs, is woedend.
Zij eisen van staatssecretaris De Jager (Financiën) dat hij geen misbruik gaat maken van motorrijders die slechts een paar duizend kilometer per jaar rijden en toch een flinke aanslag via een soort vastrecht aan hun broek krijgen.
De huidige motorrijtuigenbelasting (mrb) voor motorrijders wordt tot de definitieve invoering van de kilometerheffing jaarlijks verhoogd. Mocht de invoering van de km-heffing doorgaan, wordt alsnog een verplichte bijdrage als belastingmaatregel gevorderd.
,,We willen best een bijdrage betalen die in verhouding staat tot ons gebruik van de weg, maar vrezen dat het eind straks zoek is en we stevig meeliften met de km-heffing", aldus Nico Perk, voorzitter van de motorclub.
De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging deelt de zorg als het gaat om het dossier KM-heffing
(bron: De Telegraaf 29-01-2010)
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Re: Motorrijder dupe KM-Heffing
Zat dat artikel ook net te lezen
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5906 ... ing__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilometer heffing is ter bestrijding van de vele files in ons land toch
ooit kilometers motorrijders in de file gezien
maar afwachten of dit doorgaat, anders gaan we er zeker op achteruit.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5906 ... ing__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilometer heffing is ter bestrijding van de vele files in ons land toch

ooit kilometers motorrijders in de file gezien

maar afwachten of dit doorgaat, anders gaan we er zeker op achteruit.
Tja verbaas u niet verwonder u slechts.
Weet iemand iets meer details over hoe en vooral hoeveel?
Weet iemand iets meer details over hoe en vooral hoeveel?
-
- Type: R1200RT
Ach sommige ministers liegen nog als ze fluiten. Het vervelende is als je meerder motorfietsen hebt en op sommige geen meter rijdt dus niet op de openbare weg komt je toch mag betalen.
Hoe zeggen ze dat ook al weer: leuker kunnen we het niet maken.
Hoe zeggen ze dat ook al weer: leuker kunnen we het niet maken.
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
-
- Type: R1100RT
Als dit waar is en het wordt ook zo uitgevoerd dan wordt toch wel duidelijk dat het doel van dit feest toch primair een ordinaire centenkwestie is. _003 Niks filebestrijding. Als het doel files besrijden is dan zouden motorrijders juist minder belasting moeten betalen. Hoe meer autorijders op de motor stappen..... Nu weet ik niet of dit nu zo verstandig zou zijn maar dat is een ander verhaal.
Het bericht past precies in beeld van de politiek..........graai cultuur :roll: Hoe kunnen we zo snel mogelijk, onder allerlei mooie woorden zoveel mogelijk geld binnen halen

Stel dat ze de aankomende 4 jaar de MRB voor motoren met 6,5% gaan verhogen dan ga je van een bedrag van €72 per jaar naar €92 per jaar. Waar hebben we het over.
-
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Lijkt inderdaad niet veel. Maar wil je erop wijzen dat nog niet zo heel lang geleden wij slechts de helft betaalde.sanderh schreef:Stel dat ze de aankomende 4 jaar de MRB voor motoren met 6,5% gaan verhogen dan ga je van een bedrag van €72 per jaar naar €92 per jaar. Waar hebben we het over.
We kregen nl een korting van 50% omdat motoren s'winters vaak binnen blijven.
En dat motoren moeten betalen lijkt me niet meer dan logisch. Alleen als de politiek beweert dat het allemaal niet duurder wordt dan nu is, dan blijkt dit toch weer een groot bs verhaal. En ik denk dat dit voor de meeste mensen het grootste punt
is, men liegt elkaar voor.
Ik ben nl wel voor km-heffing, op die manier betaald iedereen wat hij gebruikt. Alleen is het jammer dat de km-prijs wnl door de spitsheffing voor velen onbetaalbaar wordt, omdat er geen alternatief is. De meeste werken nl bij een bedrijf waar geen flexabiliteit mogelijk is.
En hierdoor worden de mensen in de randstad harder gestraft dan elders.
En de kans bestaat dat de prijs steeds verder opgevoerd wordt, en de spits tijd wnl steeds ruimer. _003
Maar we zullen denk ik af moeten wachten, wat het uiteindelijk gaat worden.
Het zal wel weer een ritje met de MAG worden naar het Malieveld zoals een aantal jaren geleden.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Zümo XT
Hallo RT-Vrienden,
vandaag een artikel in de nieuwe Moto-Drive, blad van Motoport, blz 7:
Ik citeer :
Goed Nieuws ,
Motorfietsen vrijgesteld van Kilometerheffing,
Minister Camiel Eurlings , verklaart dat gehandicaptenauto,s landbouwtrekkers , taxi's , OV Bussen , oldtimers van voor 1987 , motorvoertuigen met een beperkte snelheid en
MOTOREN
vrijgesteld blijven van de kilometerheffing.
hiervan Akte,
Jack
vandaag een artikel in de nieuwe Moto-Drive, blad van Motoport, blz 7:
Ik citeer :
Goed Nieuws ,
Motorfietsen vrijgesteld van Kilometerheffing,
Minister Camiel Eurlings , verklaart dat gehandicaptenauto,s landbouwtrekkers , taxi's , OV Bussen , oldtimers van voor 1987 , motorvoertuigen met een beperkte snelheid en
MOTOREN

vrijgesteld blijven van de kilometerheffing.
hiervan Akte,
-
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Weet niet hoe oud jouw informatie is, maar onderstaande link gaat naar het artikel op de website van de MAG,
http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cm ... ge=artikel

http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cm ... ge=artikel

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
hallo Bert,
ik heb het gelezen, ben zelf ook lid van de MAG, en zit in de verkeersgroep.
Het boek met het artikel wat ik gelezen heb is van Januari 2010, heb hem vanmorgen in de bus gehad , maar het kan net zo goed van December zijn.
Maar hoe je ook went of keert , we moeten met z,n allen tegenstemmen , kijk daarvoor ook even naar de MAG Site,
Ik kreeg vandaag de MRB thuis voor mijn Motor, 80 Euro, vorig jaar nog 68 Euro, hoezo melkkoe ??? _002
uiteindelijk betalen we het toch is het niet uit de lengte dan uit de breedte.
Maar wat er ook gebeurd ik blijf gewoon rijden hoor
Jack.
ik heb het gelezen, ben zelf ook lid van de MAG, en zit in de verkeersgroep.
Het boek met het artikel wat ik gelezen heb is van Januari 2010, heb hem vanmorgen in de bus gehad , maar het kan net zo goed van December zijn.
Maar hoe je ook went of keert , we moeten met z,n allen tegenstemmen , kijk daarvoor ook even naar de MAG Site,
Ik kreeg vandaag de MRB thuis voor mijn Motor, 80 Euro, vorig jaar nog 68 Euro, hoezo melkkoe ??? _002
uiteindelijk betalen we het toch is het niet uit de lengte dan uit de breedte.
Maar wat er ook gebeurd ik blijf gewoon rijden hoor

de info uit het motoport blad is inmiddels achterhaald. (zo'n blad wordt vaak al vroeg gedrukt).
Dat was het eerste voorstel waar men nu op terug komt, maar eigenlijk ook weer niet, want er wordt nog steeds niet gesproken over KM heffing voor motoren, maar blijvende MRB en BPM voor motoren, waarbij de MRB dus iets verhoogd wordt.
Dat was het eerste voorstel waar men nu op terug komt, maar eigenlijk ook weer niet, want er wordt nog steeds niet gesproken over KM heffing voor motoren, maar blijvende MRB en BPM voor motoren, waarbij de MRB dus iets verhoogd wordt.
-
- Erelid
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Hier kun je je stem laten gelden:bmw jacky schreef:
Maar hoe je ook went of keert , we moeten met z,n allen tegenstemmen ,
Jack.
http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cm ... effing-nee
Walter

-
- Bijz: R1200GS 2004
- Woonplaats of omgeving: Zeist
In Den Haag, bij de provincies en gemeentes hebben ze andere hobby's dan wij die veel geld kosten. Ze bekostigen dat allemaal via gelegaliseerde struikroof en komen daar al eeuwen mee weg.
Ik ben voor het betalen van het gebruik en dus niet het bezit. Tevens ben ik tegen km-heffing in de huidige vorm omdat de invoering veel te duur en risicovol is. Laat ze alles maar via de brandstofprijzen doen, maar dan wel op Europees niveau.
Ik ben voor het betalen van het gebruik en dus niet het bezit. Tevens ben ik tegen km-heffing in de huidige vorm omdat de invoering veel te duur en risicovol is. Laat ze alles maar via de brandstofprijzen doen, maar dan wel op Europees niveau.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Even een leuk rekensommetje :
Einde van een vrij Nederland en Einde van Jan Modaal.
Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.
Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.
Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.
U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En ook de bpm.
Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaald u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.
In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer.
Dat is bij 30000km x 6,7 is 2010 euro per jaar.
Dat is bij 20000km x 6,7 is 1340 euro per jaar.
Dat is bij 15000km x 6,7 is 1005 euro per jaar.
365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.
365 euro wegenbelasting -1340 euro kilometerheffing = 975 euro in de min.
365 euro wegenbelasting -1005 euro kilometerheffing = 640 euro in de min.
Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld.Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .
Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
U betaald dus maar 71550,=
Dat is toch snel verdient die 47700 korting. Geweldig toch?
Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71550,=
De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van 5000, euro.
Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus die word niet goedkoper.
Wie word er dus beter van de kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent nl 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.
Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.
http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!
Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.
Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.
Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden,want dit mag nooit gebeuren waar het huidige kabinet nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????
Einde van een vrij Nederland en Einde van Jan Modaal.
Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.
Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.
Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.
U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En ook de bpm.
Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaald u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.
In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer.
Dat is bij 30000km x 6,7 is 2010 euro per jaar.
Dat is bij 20000km x 6,7 is 1340 euro per jaar.
Dat is bij 15000km x 6,7 is 1005 euro per jaar.
365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.
365 euro wegenbelasting -1340 euro kilometerheffing = 975 euro in de min.
365 euro wegenbelasting -1005 euro kilometerheffing = 640 euro in de min.
Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld.Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .
Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
U betaald dus maar 71550,=
Dat is toch snel verdient die 47700 korting. Geweldig toch?
Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71550,=
De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van 5000, euro.
Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus die word niet goedkoper.
Wie word er dus beter van de kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent nl 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.
Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.
http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!
Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.
Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.
Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden,want dit mag nooit gebeuren waar het huidige kabinet nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????
-
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
hoezo ga je er als je 40000 per jaar verdient wel op vooruit??????
ik kan nog steeds geen 911 kopen
ik kan nog steeds geen 911 kopen
HenkvanR

En van dat geld koopt Balkenende een nieuwe auto ofzo?braba schreef:Het bericht past precies in beeld van de politiek..........graai cultuur :roll: Hoe kunnen we zo snel mogelijk, onder allerlei mooie woorden zoveel mogelijk geld binnen halen![]()
ik kan wel een heel eind mee gaan in de gedachte van peewee, maar je vergeet een ding, als je 30.000 km per jaar rijd heb je vaak een diesel. Neem mijn VW passat, daarmee ben ik dus een dikke 300 euri per kwartaal voor kwijt wat neer gaat komen op 1300 per jaar. Het verschil wordt dus kleiner. Daarnaast zal de verdwijning van de BMP ook zorgen dat tweedehands auto's straks ook goedkoper worden en/of dat je afschrijving minder wordt waarmee je dus ook geld bespaard. Enne ook een nieuw autootje van 10000 wordt straks goedkoper als de BPM eraf is.
Dus het verschilt dus voor iedereen en iedere situatie en is dus moeilijk om algemeen uit te rekenen.
Wel ben ik het met je eens dat niet het meerendeel van de mensen straks minder gaat betalen, want de kas zal wel gespekt moeten worden.
Ja en ook ik ben benieuwd naar de reden waarom je er niet op achteruit gaat als je meer als 40000 verdient, ook ik kan nog geen 911, laat staan een nieuwe passat kopen...
Dus het verschilt dus voor iedereen en iedere situatie en is dus moeilijk om algemeen uit te rekenen.
Wel ben ik het met je eens dat niet het meerendeel van de mensen straks minder gaat betalen, want de kas zal wel gespekt moeten worden.
Ja en ook ik ben benieuwd naar de reden waarom je er niet op achteruit gaat als je meer als 40000 verdient, ook ik kan nog geen 911, laat staan een nieuwe passat kopen...
Hallo RT Vrienden,
kijk eens even hierna aub :
Ik ga er, de eerst volgende vergadering van de MAG, op 7 Maart , voor pleiten om een landelijke demonstratie op touw te zetten naar
Den Haag om ons niet verder te laten "uitkleden".
Ik houd jullie op de hoogte,
Jack
kijk eens even hierna aub :
Ik ga er, de eerst volgende vergadering van de MAG, op 7 Maart , voor pleiten om een landelijke demonstratie op touw te zetten naar
Den Haag om ons niet verder te laten "uitkleden".
Ik houd jullie op de hoogte,
-
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Allemaal mee eens, maar nu eens even technisch.
Ik heb met mijn 12-kanaals gps regelmatig problemen met de ontvangst: in de stad tussen hoge gebouwen,in het bos met blaadjes aan de boom, in tunnels, parkeer garages etc. Als die Haagse nitwits straks hun zin krijgen, krijgen ik dan een naheffing met boete omdat ik een gedeelte 'niet-traceerbaar', 'illegaal' of anderszins crimineel weggedrag heb vertoont en moet ík dan aantonen dat het niet mijn fout was maar van het 'systeem' ?? _003
Zou een kooi van Faraday of inpakken in een blikken koektrommel dan wel aluminiumfolie nog een beetje helpen om het systeem te foppen?? Als wij ons laten inpakken kunnen we dat toch ook met dat kastje doen !!
Ja inderdaad, ik roep op tot burgerlijke ongehoorzaamheid mocht je je dat nog afvragen! _003
Ik heb hééél lang geleden bij de MAG een T-shirt gekocht met de tekst "Motorrijders tegen rekeningrijden", ga die maar weer eens aantrekken !!

Ik heb met mijn 12-kanaals gps regelmatig problemen met de ontvangst: in de stad tussen hoge gebouwen,in het bos met blaadjes aan de boom, in tunnels, parkeer garages etc. Als die Haagse nitwits straks hun zin krijgen, krijgen ik dan een naheffing met boete omdat ik een gedeelte 'niet-traceerbaar', 'illegaal' of anderszins crimineel weggedrag heb vertoont en moet ík dan aantonen dat het niet mijn fout was maar van het 'systeem' ?? _003
Zou een kooi van Faraday of inpakken in een blikken koektrommel dan wel aluminiumfolie nog een beetje helpen om het systeem te foppen?? Als wij ons laten inpakken kunnen we dat toch ook met dat kastje doen !!

Ja inderdaad, ik roep op tot burgerlijke ongehoorzaamheid mocht je je dat nog afvragen! _003
Ik heb hééél lang geleden bij de MAG een T-shirt gekocht met de tekst "Motorrijders tegen rekeningrijden", ga die maar weer eens aantrekken !!

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
Koop dan gewoon dit apparaatje:Baird schreef:Ik heb met mijn 12-kanaals gps regelmatig problemen met de ontvangst: in de stad tussen hoge gebouwen,in het bos met blaadjes aan de boom, in tunnels, parkeer garages etc. Als die Haagse nitwits straks hun zin krijgen, krijgen ik dan een naheffing met boete omdat ik een gedeelte 'niet-traceerbaar', 'illegaal' of anderszins crimineel weggedrag heb vertoont en moet ík dan aantonen dat het niet mijn fout was maar van het 'systeem' ?? _003
Een GPS blocker. Kost maar €25. Is wel verboden, net als een GSM blocker. Je mag geen radiosignalen blokkeren volgens de wet. En verder: je kmheffing kastje wordt in jouw auto geïnstalleerd door een erkend installateur. Dat kastje komt in het zicht te hangen en heeft een indicatie dat ie wel of niet correct werkt. Je hebt de plicht om binnen 8 uur te melden dat je kastje niet goed werkt. Er staan nl her en der camera's die je fotograferen (zal wel digitaal zijn) en vervolgens 'kijkt' het systeem of op datzelfde moment een registratie uit jouw kastje te vinden is (ofzoiets). Meld jij niet tijdig dat het kastje niet werkt, krijg je een (flinke) boete.
Ik denk dan: elke ochtend melden dat het rode lampje brandt, en elke avond afmelden: hij doet het weer!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 6683 Weergaves
-
Laatste bericht door Beamietoo
-
- 3 Reacties