Ik heb mijn zumo 550 aangesloten d.m.v. de originele bmw canbusstekker op het accessoirepunt aan de voorzijde onder het dashboard.
Na het aansluiten heb ik met de kookwekker gemeten hoelang mijn zumo aan blijft staan na het uitschakelen van het contact, voordat deze aangeeft dat hij op de batterijvoeding wil overschakelen. Dat was ca. 12 minuten. Op zich prettig, daar je dan bijv. bij het tanken of een openstaande brug de zumo gewoon aan blijft staan.
Zit de zumo reeds in de craddle, dan start deze automatisch bij inschakelen contact. Staat het contact al aan dan start de zumo ook direct op op de vaste voeding na het plaatsen.
Sinds een aantal dagen komt de zumo met deze vraag om over te gaan op batterijvoeding al na ruim één minuut. Nu weet ik dat de canbusaansluitingen normaal na ca. één minuut worden uitgeschakeld als er geen stroom wordt gebruikt op zo'n aansluitpunt.
Heeft iemand enig idee of tips om de afschakeltijd weer op de 12 á 15 minuten te krijgen? Of waarom deze canbusaansluiting nu ineens weer wordt afgesloten na die ene minuut?
De huidige situatie is namelijk behoorlijk irritant _002 .
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)