Die abs lampjes weer
Moderator: RT_Patrick
Die abs lampjes weer
Na redelijk wat gelezen te hebben over de abs lampjes hier, stel ik toch mijn vraag...
Tijdens het rijden ging plotseling het alarm uitroepteken rood branden en de abs knipperde snel (4x per seconde denk ik)
Het gaat hierbij om mijn 1200rt.
Ik heb de remmen getest toen het gebeurde en ze werkten als normaal.
Daarna gestopt en opnieuw gestart en het bleef een poosje weg... tot ik thuis was is het 3 keer voorgekomen.
Ik heb ook gelezen dat eventueel de accu een probleem kan zijn...maar ik heb net 2 maanden een nieuwe odyssey accu erin.
Ik heb mijn zumo 660 rechtstreeks op de accu aangesloten...maar die zit er ook al weer zo'n 2 maanden op.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?? Naar mijn idee werken de remmen goed...maar er word wel steeds weer een storing weergegeven.
Groet Hans.
Tijdens het rijden ging plotseling het alarm uitroepteken rood branden en de abs knipperde snel (4x per seconde denk ik)
Het gaat hierbij om mijn 1200rt.
Ik heb de remmen getest toen het gebeurde en ze werkten als normaal.
Daarna gestopt en opnieuw gestart en het bleef een poosje weg... tot ik thuis was is het 3 keer voorgekomen.
Ik heb ook gelezen dat eventueel de accu een probleem kan zijn...maar ik heb net 2 maanden een nieuwe odyssey accu erin.
Ik heb mijn zumo 660 rechtstreeks op de accu aangesloten...maar die zit er ook al weer zo'n 2 maanden op.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?? Naar mijn idee werken de remmen goed...maar er word wel steeds weer een storing weergegeven.
Groet Hans.
Re: Die abs lampjes weer
Hopelijk ter geruststelling. Een falende ABS zal nooit effect hebben op het werken van je remmen (op het blokkeren na dan natuurlijk). ABS haalt bij blokkeren druk van de remmen af, als deze kapot is doet hij dat stukje niet. Bij de 1150 zou het remmen wel wat zwaarder aan kunnen voelen heb ik begrepen.
Een slechte accu geeft problemen bij het starten, niet tijdens het rijden. Ik zou het niet in die richting zoeken. Beste is om de ABS uit te (laten) lezen, klusje van 5 minuten! Bij de oude versie kan dat heel simpel met een volt meter maar de R1200 weet ik niet zeker. Hoe wat waarom en de codes staan op het forum, even de zoek funcite gebruiken.
(recent je motor gewassen met een hoge drukspuit?)
Stoffel
Een slechte accu geeft problemen bij het starten, niet tijdens het rijden. Ik zou het niet in die richting zoeken. Beste is om de ABS uit te (laten) lezen, klusje van 5 minuten! Bij de oude versie kan dat heel simpel met een volt meter maar de R1200 weet ik niet zeker. Hoe wat waarom en de codes staan op het forum, even de zoek funcite gebruiken.
(recent je motor gewassen met een hoge drukspuit?)
Stoffel
Heb de motor niet met een hogedrukspuit gewassen...
In sommige storingen die het boelkje aangeeft kan het ook een storing betekenen voor je rembekrachtiger... maar dat is dus niet het geval.
Het is na een korte rit nog niet weer voor gekomen..
Inmiddels contact gehad met de dealer.. die gaf ook aan om de motor even uit te lezen, als het probleem blijft.
Ook gaf hij aan dat het het eventueel vuil kon zijn...
Groet Hans.
In sommige storingen die het boelkje aangeeft kan het ook een storing betekenen voor je rembekrachtiger... maar dat is dus niet het geval.
Het is na een korte rit nog niet weer voor gekomen..
Inmiddels contact gehad met de dealer.. die gaf ook aan om de motor even uit te lezen, als het probleem blijft.
Ook gaf hij aan dat het het eventueel vuil kon zijn...
Groet Hans.
- Benji
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Misschien een overbodige vraag, hoe zien de remblokken er uit? Zijn ze ver versleten of nog nieuw?
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
De remblokken zijn voor en achter nog goed op dikte...
Gr.Hans
Gr.Hans
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Hans,
Volgens mij ben jij de eerste die dit fenomeen bij een
heeft. De verhalen op dit forum over knipperende ABS lampjes gingen altijd over de
,
of
.
Hans
Volgens mij ben jij de eerste die dit fenomeen bij een

Hans
Ja dat idee krijg ik ook...ach ja iemand moet de eerste zijn hé
Gr. Hans

Gr. Hans
- Benji
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Als je de remhendel of voetrem bediend, gaat het remlicht dan branden?
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Ja...de remlichten werken prima.
Ben naar de eifel geweest en het is nog niet weer voor gekomen... gelukkig.
Dus waarschijnlijk een klein misverstand van mijn bike
Hans.
Ben naar de eifel geweest en het is nog niet weer voor gekomen... gelukkig.
Dus waarschijnlijk een klein misverstand van mijn bike

Hans.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht