abs lampjes
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- clemturbo
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
abs lampjes
Het verhaal van de abs een beetje gelezen.
Nu zitten er 2 lampjes in de teller unit, de onderste knippert, bovenste niet.Bovenste lampje is niet stuk.Kun je aan de lampjes zien of het om het voorwiel gaat of om het achterwiel?
Het knipperende lampje gaat wel uit, als er een stuk mee gereden is.
Heb vanmiddag de achterwiel sensor eruit gehaald, naja...zat een mooi rvs boutje in, en die brak dus af, nog geprobeerd met een moertje op te lassen ( 2 x zelfs) maar elke keer brak ie weer af, nu steekt er geen draadeind meer uit van de bout, dus dat wordt uitboren, pffffff....
Groet Clemens
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
wanneer er 1 lamp knippert heb je waarschijnlijk de schakelaar in gedrukt of heb je sensor verwijderd en toen het contact aan gezet.
fouten lezen kun je alleen door abs uit te lezen
het boutje verwijderen door een klein gaatje erin te boren en een schroevendraaier erin tikken zodat je hem voorzichtig kunt los draaien.
spuit vooraf WD 40 dat doet wonderen evt kun je het boutje verwarmen met het losdraaien.
succes
- clemturbo
abs lampjes
Nee schakelaar niet ingedrukt ( want als je dat doet blijft ie continu branden, zoals het in de beschrijving staat) ook niet de sensor er voor die tijd uitgehaald, was al zo toen ik hem kocht, maar niet verder opgelet.
Maar nu je met de machine aan het sleutelen gaat, en er meer over leest, kom die dingen tegen.
Ja wd40 er ook al ingespoten, en ook al verwarmd, na het lassen vn het moertje, kwam ie wel een klein stukje naar buiten, maar knapte weer af.
Hoe lees ik de abs uit?
Groet Clemens
probeer hem weer eens vast te draaien als je de mogelijkheid hebt en abs uit lezen even naar het GS forum.
ik zal het even opzoeken maar in ieder geval staat het bij motonic reset en abs reset
http://www.bmwgsclub.nl/abs-reset.html
succes
- clemturbo
abs lampjes
Morgen eerst maar eens zien, dat ik de rest van het boutje eruit krijg.
Groet Clemens
- clemturbo
abs lampjes
Ja zal zeker een klus worden, en het is zeker een draadeind geworden.
Dus geen rvs meer in alu draaien.....deze zat er dus al in toen ik hem kocht. Het vreet zich gewoon vast.
En het zal er toch uit moeten.
Groet Clemens
- clemturbo
abs lampjes
Bedoel je kopervet?
Ja heb ik ook al eens gehoord.
Maar heb ook wel eens gelezen, dat rvs en alu niet bijster samen gaan.
Ik heb ze ook wel gebruikt bij mijn k, dan vooral op punten die weinig of praktisch nooit meer los moeten.
Het voordeel van de rvs, is gewoon dat je van je roestige bouten/jes af bent, en ook verder weinig omkijken naar hebt.
Groet Clemens
- clemturbo
abs lampjes
Het boutje is eruit.
Weer nieuw draad erin getapt, voorste stukje wou niet, was te ruim, maar
achterin pakte het weer. Nu een draadeind erin gedraaid, en de sensor met een moertje vast gezet.
Gelukkig allemaal goed gegaan.
Wat betreft de lampjes van de abs, heb nog even in de zekering kast gekeken, zag dat het groene relais een beetje hoog stond t.o.v van de andere, deze aangedrukt, en nu knipperen beide abs lampjes weer tegelijk. Dus dat is ook weer goed.
Weet nu nog niet of ze uitgaan naar een stukje rijden, omdat ik de remklauwen eraf heb liggen, en zit te wachten op de nieuwe remblokken.
Wat de voorste remklauwen betreft heb ik nog wel een vraag, maar dat zal ik onder een andere topic doen.
Groet Clemens
Re: abs lampjes
Soms knippert er één die later weer uit gaat (zoals hier boven beschreven)
Soms blijft hij knipperen
Soms knipperen ze allebei en gaan ze niet uit.
Soms brand er helemaal geen ABS lampje
Wat doe ik in godsnaam fout? Heeft het iets met mijn handelingen voor het starten te maken?
- clemturbo
Ik heb sinds vanmiddag( eerste lange rit ) nu ook storing, na een 100 km gereden te hebben
knipperen ze nu om en om???
heb dit zelf ook gehad bij bediening van de voet rem ging het remlicht niet aan, nu zit er bij het voetpedaal een magneet contactje en heb deze iets verbogen.
kijk anders ook eens op de site van bert meyerink onder de link sleutelen.
Ik heb trouwens zelf ook storing in het ABS zodoende kwam ik hier achter.
mvg Marinus
abs lampjes

In het kort houd de mod in dat je ABS computer pas zijn zelf diagnostische test doet als de motor draait en niet tegelijkertijd met het moment dat de startmotor het blok probeert aan te zwengelen. Je vraagt je af waarom BMW dat niet standaard door doet....
- clemturbo
Sinds dien af en toe een storing, maar bij het opnieuw starten is het dan weer weg.
Groet Clemens
- Walter
- Erelid
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Vorig jaar een zware accu geplaatst en geen storing meer gehad!
Medebeheerder BMW RT Forum

- han62
- Type: R1200RT
De modificatie die elke dealer uit "kan" voeren is een permanente oplossing. de huidige 1100GS heeft het na de aanpassing nog geen enkele keer laten afweten.
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
HAns
Ik hou jullie op de hoogte

Zijn er leden uit de regio Kortrijk die dit al hebben gedaan en mij willen assisteren hierbij?
Ik zorg wel voor de versnaperingen!!!
Wie weet hier een oplossing in?
gRoeT
Peter
Ik ga de accu eens lekker opladen en daarna jullie tips uitproberen.
Hopelijk is het hiermee opgelost.....ik zal het laten weten.
De mazzel
Peter
Is er al iemand wat aan het organiseren of zullen we vanuit dit topic gaan starten?
gr Rick
- Walter
- Erelid
- Contacteer:
Erdee schreef:Ik heb sinds vanmorgen ook een ABS disco op mijn dashboard en... we kunnen hele lekkere appeltaart maken!
Is er al iemand wat aan het organiseren of zullen we vanuit dit topic gaan starten?
gr Rick
Hoi Rick,
ABS modificatie ervaringsdeskundigen hier op het forum genoeg aanwezig.
Misschien helpt het om te vermelden waar zo ongeveer je huis woont...
Wellicht is er iemand in de buurt die je wil en kan assisteren met het uitvoeren van een modificatie.
succes!

bedankt voor je reactie, en de tip
Mijn huis woont in Best... en wij ook ;-)
Dat ligt net boven Eindhoven in de oksel van de A2 / A58
groet Rick
- han62
- Type: R1200RT
Ik woon in Budel en heb het al meerdere keren gedaan. dus als je hulp nodig hebt kan ik je wel een keer helpen.
Met vr gr
Han
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Re:
Het beste om rvs boutjes vast te zetten in alluminium is "tefgel"cdraaisma schreef:Hallo
Zet al jaren lang RVS bouten,moeren en tapeinden in mijn motorfietsen,ik monteer ze met "Koper Slip" soort molykote en nog nooit problemen gehad.
Succes,
je krijgt het na jaren zo weer los en het tast elkaar niet aan.
Met kopervet kan het ook maar dan heb je 3 metalen bij elkaar en is minder bevordelijk op den duur.
door een verhuizing/verbouwing (gelukkig in omgekeerde volgorde) kwam het er niet van om te reageren.
Ik heb zeker interesse in je hulp, hoe pakken we het het beste aan?
groeten Rick
Is er iemand die mij kan vertellen of de modificatie ook werkt voor een R850 en zo ja waar wijkt de uitvoering af van de R1100RT??
Als er ervaringsdeskundigen zijn hou ik mij aanbevolen....appeltaart kan gemaakt worden en ik heb de beschikking over een zeer grote goed uitgeruste werkplaats.
We kunnen er dus een aantal gelijk doen......
- Walter
- Erelid
- Contacteer:
Dus het ABS systeem is ook identiek.
Je kunt het filmpje bekijken en de handleiding volgen.
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/ABSm ... 1100RT.pdf
[media]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&co ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&co ... edded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed></object>[/media]
Goed meten en niet al te bang zijn.
Dan moet het vast goed komen.
let op; de tank hoeft niet te worden verwijderd!
succes

Ik kan bevestigen dat de modificatie ook werkt op de BMW R850R...let wel niet de RT, de R850R is een naked bike wat ook betekent dat de tank wel degelijk(!) verwijderd dient te worden. Afgezien van wat gemors met peut is dat echter een peuleschil. De bedrading ziet er wat anders uit en is wat korter hier en daar waardoor je minder speelruimte hebt. Tie wraps verwijderen over een groter gedeelte van de kabelboom is de oplossing. Kleuren en kleurcoderingen zijn precies hetzelfde als op de 1100RT, m.a.w. het is ff wat werk maar de moeite waard.
Boel weer in elkaar gezet, motor gestart en eindelijk verlost van de kermis op het dashboardje...
Bedankt voor de beschrijving....het forum heeft zich weer eens bewezen......
Hans Oortman
BMWDriver
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht