Hoe lang gaan (jullie) remblokken mee?

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Bij het doorlezen van enkele draadjes kwam deze vraag bij me op.
Ik weet dat dit natuurlijk erg afhankelijk is van rijstijl en belasting.
Het gaat mij om een basaal beeld.

Mogelijk nuttige informatie voor anderen om het merk / type remblokken erbij te zetten dat je op je fiets hebt / had en je eigen ervaringen.

Ik zal het voortouw nemen.

Ik heb sinds aanschaf van mijn fiets (nieuw) de originele remblokken van BMW erop zitten.
Deze gaan nu ± 30.000 km mee en zien er nog erg goed uit (ik schat dat ze half op zijn).
De slijtage valt mij in elk geval erg mee _004 .
Zeker gezien de uitstekende remvertraging en het vele remstof op mijn velgen had ik een hogere slijtage verwacht.
Aangezien ik in een ander draadje gelezen heb dat het nog beter en ook (veel) goedkoper kan zal het vervangings setje remblokken t.z.t. waarschijnlijk toch niet origineel BMW worden.... _001
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Hoe lang gaan (jullie) remblokken mee?

Ongelezen bericht door HansD »

Net voor het eerst vervangen bij 27.500 km, dus sneller dan bij jou.

Hans
Jan R1200RT

Hmmm, dan moet ik misschien toch eens wat vaker serieuzer in de ankers :$
Of ik ben nog meer een "watje" met het remmen dan ik dacht _001
Of ik rij gewoon te netjes :lol:

Wat heb jij erop laten zetten?
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Jan R1200RT schreef:Wat heb jij erop laten zetten?
Misschien moet ik eens wat rustiger aan doen _001 (maar het is zo leuk) _005
Ik heb het aan de dealer overgelaten en dus de standaard BMW blokken erop laten zetten (is dat dan Brembo)?

Hans
Jan R1200RT

HansD schreef:(is dat dan Brembo)? Hans
Ik dacht dat de remmen wel van Brembo zijn (maar dan met de BMW versie van de remblokken _001 ).
Ik denk dat ik t.z.t. voor Lucas of origineel / eigen Brembo remblokken ga.
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

HansD schreef:Net voor het eerst vervangen bij 27.500 km, dus sneller dan bij jou.

Hans
Gemiddeld ongeveer 35000km, helaas kan ik je het merk niet noemen op de rekening staat "remblokken" wel geef ik altijd aan dat ik die wil die "het beste remmen" en niet welke het langste meegaan. Bij de vorige beurt heeft Kenny de remschijven voor vervangen, dat was dus bij 120000km, automatisch worden dan ook de remblokken vervangen. a.s. zaterdag wordt de remschijf achter vervangen en dus ook de remblokken. Zoals al gerefereerd werd is het heel erg afhankelijk van je rijstijl en daaraan gekoppeld je manier van remmen. :D

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ares
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Ongelezen bericht door Ares »

Mijn remblokken zijn net vervangen bij een grote beurt bij 23500Km. Bij de dealer, dus waarschijnlijk BMW blokken.

Sent from my iPhone aan alle forumleden

Ares
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Jan R1200RT schreef:
Ik dacht dat de remmen wel van Brembo zijn (maar dan met de BMW versie van de remblokken _001 ).
Volgens onze leverancier monteert BMW Nissin remblokken als OEM
Ik zelf gebruik Lucas/TRW, remt geweldig en niet duur.

[groet]
-1200-
Harald
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Habeve schreef:
Jan R1200RT schreef:

[groet]
-1200-
Harald
Ik denk dat jouw leverancier vergist. Het zou kunnen zijn dat een plaatselijk (niet officiele BMW) dealer kiest voor Nissin maar naar mijn weten is OEM zeker van Brembo afkomstig.

gr,
Kenny
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

[groet]
-1200-
Harald[/quote]

Ik denk dat jouw leverancier vergist. Het zou kunnen zijn dat een plaatselijk (niet officiele BMW) dealer kiest voor Nissin maar naar mijn weten is OEM zeker van Brembo afkomstig.

gr,
Kenny[/quote]

Zou het niet kunnen zijn dat er na de 11**RT wat veranderd is.?
Toen waren de remklauwen nog van Brembo. Nu staat er BMW op en géén Brembo meer.
Ook in het Nissin onderdelenboek staat dat er Nissin blokken als 1e montage worden gebruikt door BMW.
Misschien om eens verder uit te zoeken?

Gr.
Harald
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bij mijn F650st zaten er Brembo remblokken in standaard. Ik heb bij mijn R1100R nog niet gekeken. Maar ik denk dat de BMW remklauwen andere remblokken als standaard hebben dan de Brembo klauwen. Bij Motobins las ik dat zelfs Textar een standaard remblok was van BMW. Textar gebruikt men ook in Mercedes Benz. Maar ja ik heb nog niet bij veel BMW's erop gelet dus ook geen zekerheid. Kenny ziet er veel dus....

Ton _004
Duiker
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze

Ongelezen bericht door Duiker »

Ik heb alle rekeningen nog van aanschaf motor tot heden, kom maar twee keer vervangen van remblokken tegen.
Heb er nu ongeveer 130.000 KM opzitten. Moet wel zeggen ik rem nauwelijks het is een sport om zo min mogelijk te remmen bij mij.
Daar door ook een mooi brandstof verbruik van ongeveer 1 : 20. :D

met vriendelijke groet, Fred.
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Ik heb ook mijn rekeningen eens nagekeken.

Kenny heeft in 2010 bij de 120000km beurt de remschijven voor vervangen en hij heeft toen Lucas remblokken geplaatst. Ik heb het volste vertrouwen in Kenny's keuze want ze doen het perfect. :D
Ik verwacht dat als hij zaterdag de achterremschijf gaat vervangen hij ook dan weer Lucas remblokken zal plaatsen. _004

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Duiker schreef:Ik heb alle rekeningen nog van aanschaf motor tot heden, kom maar twee keer vervangen van remblokken tegen.Heb er nu ongeveer 130.000 KM opzitten. Moet wel zeggen ik rem nauwelijks het is een sport om zo min mogelijk te remmen bij mij.Daar door ook een mooi brandstof verbruik van ongeveer 1 : 20.
Bij mij precies jouw verhaal, ruim 130.000KM en twee nota's. Nu ik de blokken zo bekijk denk ik dat ze eerdaags weer vervangen moeten worden.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
rteke

Ongelezen bericht door rteke »

bmw r1200rt

voorste remmen 19400 km

achterste remmen 9900 km

ik rijd wel in alle weer omstandigheden veel zand en zout deze winter.

ik moet wel zeggen dat meer km's met de remmen deed met mijn r1150rt het is nu eenmaal zo

[groet]
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Remblokken voor 24000 km. Heb de blokken vervangen voor CL blokken, doen het goed en kost een fractie van de BMW-blokken, €63,--. BMW had alleen wel het anti-piepplaatje vast gelijmd op de originele blokken, maar met een plamuirmes kreeg ik deze er netjes af.

Groet,
Kees Jan
Ton1959

Volgens alle reparaties in mijn serviceboekje en alle notities zijn mijn remblokken bij 60000km nog niet vernieuwd en ik verwacht er nog zeker 10 tot 15000 mee te rijden.
Maar ja bij de auto verslijten de remmen ook maar niet. Daar reinig ik de blokken en remklauwen elk jaar en dat helpt. En ik kijk gewoon ver vooruit dan hoef je minder te remmen als je een beetje normaal rijd. Maar ik rijd wel voornamelijk solo dus dat kan ook nog schelen vooral met de motor. En mijn motor is iets lichter misschien _001
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Wat ook scheelt is onder welke omstandigheden je de motor berijdt. In het verleden reed ik meer hobby dan woon/werk, daarbij sleten de blokken veel minder. Het is minder druk op de weg en ik rijd zelf meestal rustiger tijdens toerritten dan met de dagelijkse ww-trip.

Groet,
Kees Jan
Ton1959

Kees Jan schreef:Wat ook scheelt is onder welke omstandigheden je de motor berijdt. In het verleden reed ik meer hobby dan woon/werk, daarbij sleten de blokken veel minder. Het is minder druk op de weg en ik rijd zelf meestal rustiger tijdens toerritten dan met de dagelijkse ww-trip.

Groet,
Kees Jan

Ik rijd inderdaad nooit geen woon-werk dus dat scheelt wel. Tijdens mijn vakantie rit naar Oostenrijk zal ik de eerste 600 km bijna niet afremmen. Pas als ik daar ben begint het en dan nog zijn het veel lange stukken. Ritjes door het centrum vergt meer van de remblokken . Al zullen mijn achterste remblokken wel heel lang meegaan omdat ik weinig afrem met de achterrem.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”