remblokken

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

ron hessels

remblokken

Ongelezen bericht door ron hessels »

wie kan mij vertellen wat de gemiddelde levensduur is van voorremblokken van een R-1100- RT<, dat het afhangt van de rijstijl begrijp ik maar dat ik om de ca 3000 km blokken moet vervangen begrijp ik niet , zeker niet gezien het feit dat ik geen racer ben.
ik heb er Brembo-blokken op zitten en dat is toch geen b-merk.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: remblokken

Ongelezen bericht door Baird »

Voorkant moet je toch rond de 40.000 kunnen halen, achter het dubbele. Waarschijnlijk bewegen de klauwen/blokken slecht waardoor ze aanlopen en dus flink weg slijten. 3000 km is trouwens wel heel erg snel, dan zou je constant met rood gloeiende schijven moet rond rijden. Advies is om de hele boel eens los te maken en alles schoon en gangbaar te maken. De 1100 heeft 'zwevende schijven' , die moeten dus een klein beetje kunnen bewegen t.o.v. het hart, als dat niet goed gaat kan dat ook een oorzaak zijn.
Carbon Lorraine heeft ook goede blokken tegen redelijke prijzen, gebruik ik al jaren. Laat maar horen hoe je verder gaat.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
ron hessels

Ongelezen bericht door ron hessels »

bedankt ik ga eens op zoek naar een leverancier van Carbon Lorraine blokken, met mijn vorige motoren deed ik inderdaad veel langer met de blokken daarom zoek ik nu een oorzaak.
ik heb juni vorig jaar banden en remblokken heb laten vervangen bij mijn bandenleverancier en een andere motorzaak heeft in augustus weer blokken vervangen tijdens een onderhoudsbeurt, ik krijg nu sterke twijfels maar kan het niet hard maken.
kortom ik vervang de blokken in de toekomst zelf maar weer, niet voor de kosten maar.......
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk dat het probleem niet in de blokken zit. Hier is duidelijk iets anders fout. Die remmen moeten echt zwaar aanlopen zoals Bert ook al zei. Bij mijn gaan Brembo blokken ook zeer lang mee.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Remblokken?
    door BoxerHarry » » in Remmen & ABS
    5 Reacties
    177 Weergaves
    Laatste bericht door QuickFix
  • Remblokken
    door loekoeboeng » » in Remmen & ABS
    18 Reacties