Help, motor stottert
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Help, motor stottert
Gerardus
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Bij waar je aangezeten hebt... Weet je zeker dat het aftakken van de stroom nergens tot spanningsverlies leidt? / nergens massa aansluiting per ongeluk losgehaald?
Welke moeren van de benzinetank heb je aangezeten? Daar waar de slangen aangesloten zitten? daar zit ook de benzinepomp, geen stekkertje losgehaald en vergeten weer vast te zetten? of draadbreukje aldaar?
Knik in de benzineslangen bij terugzetten van de tank? Door loshalen van de slangen nog lucht erin?
Door het even scheef hangen van de tank ergens anders een kabeltje / stroomdraadje beschadigd? (injector aansluitingen bv)
Geen poetslap in het luchtfilterhuis laten zitten?
Tja, ik roep ook maar wat.
Maar, vooral rustig blijven, niet in paniek raken......Even je stappen nalopen, je komt er wel uit.
Als we verder nog kunnen helpen horen we t wel.
Succes
Nee er is geen spanning verlies. Stroom afgetakt van de koplamp.
Benzineleidingen e.d. niet losgehad. Bouten van bagagebakje ,hoe heet dat kreng', vervangen. Deze zaten vastgeroest in de tank/bout.
Van te voren liep ie als een zonnetje. Zal morgen het `plastic er maar eens weer afhalen en de leidingen controleren.

Poetsdoek???? klink als iemand met ervaring

Gerardus
De luchtinlaat zit wel aan de kant van het kuip-kastje trouwens. Er zelfs aan vast toch?! Zit de stekker van de sensor in het luchtfilterhuis nog goed? En wat kun je nog meer raken als je de tank een beetje scheefhangt? Ik kan t niet zo gauw verder verzinnen.
Kan natuurlijk toch ook nog zijn wat je in je eerste posting stelde, vuil dat onderin het hoekje in je benzinetank lag is opgedwarreld en heeft je filter verstopt... Ik heb wel vaker de tank eraf gehad, maar dit nog nooit meegemaakt.
Succes met de kuipdelen er weer afhalen.... ik vind t altijd maar weer een klus waar ik tegenop zie.... spiegels eraf, tig schroefjes losdraaien... bovendien moet ik dan ook nog mijn valbeugels eerst eraf halen met tegenwoordig daar ook nog lampen aanvast..... waar je zin aan hebt. Maar goed, hij moet wel weer soepel lopen natuurlijk.
Hoop dat je er uitkomt.
Gerardus
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Heb je al wel eens zo'n benzinetoevoeging gebruikt? Van Wynn's ofzo; fuel and injection cleaner. Bij mij gaat dat een of twee keer per jaar wel erdoorheen, gewoon mijn idee dat t dan schoner blijft.
Je hebt wel meer handige toevoegingen die ik ook zo nu en dan gebruik, vooral als ik veel in buitenland bij onbekende merken heb getankt ofzo. Er is bv ook iets om 'vocht' uit de benzine weg te werken.
Kijk maar eens bij een automaterialen winkel of op internet zoeken naar wynn's.
Ben ondertussen al lang blij dat je al wel weer rond-tuft..
Groeten Micha
Het geeft gewoon een goed gevoel dat je aan de binnenkant, in de tank, de leidingen, de injectoren en de roetaanslag op de zuigers eens aandacht besteed met zo'n schoonmaakmiddel. Kwaad kan het niet en misschien heb ik er al wat ellende mee voorkomen zullen we maar denken.
Mij geeft het altijd het gevoel van de motor "lekker vertroetelen" net als met olie verversen enzo.
Dat doe ik dan liever met zo'n middeltje dat gekeurd en beproefd is, dan bijvoorbeeld zelf knoeien met aceton of ethanol toevoegen aan de benzine (heb ik ook wel eens over gelezen).
Gr Micha
Ik heb de stekker naar de bezinepomp nog weer eens gecontroleerd en ingespoten. Verder heb ik de stroom van de fiets gehaald en de plus en min even tegen elkaar gehouden (accu eraf natuurlijk :shock: ) om de motronic te resetten. Heel veel wijsheid, maar dit na een telefoontje naar mijn zwager, je weet wel de wegenwachter, die me dit adviseerde De motor loopt nu al weer een stuk beter, maar af en toe heb ik nog de hik. Viel me ook of hoe de meeste stekkers last van roest hebben, althans wel degege die naar de benzinepomp loopt. Heb inmiddels een testkast besteld voor de motronic, is een stuk handiger dan het gedoe met draadjes. Als deze binnen is zal ik de motronic eens uitlezen en resetten middels dit kastje.
Gerard
Mijn oom is ook wegenwachter, (of had ik dat al eens gemeld?

Vandaar dat sommige klusjes (waar speciaal gereedschap voor nodig is bijvoorbeeld) daar in de garage gebeuren, maar het meeste doe ik nog steeds zelf hoor.
En ja, als ik onder de kappen bezig ben gaan de dan berijkbare stekkertjes vaak even los, spuitje wd40 erop en weer in elkaar.
Dat resetten van de motronic wist ik nog niet, met de abs ken ik het wel ;
stekker onder de buddy, middelste pool met massa verbinden, kontact aan terwijl je de abs knop op t dashbord ingedrukt houd, ongeveer 30 sec, en de abs regeleenheid is weer gereset.
Hoop toch dat je de hik uiteindelijk helemaal kwijtraakt. ( heb je al eens heel hard BOE geroepen tijdens het rijden??? :lol: ) Op zijn kop water laten drinken zou ik je afraden :shock:
Groet Micha
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- Walter
- Erelid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Quispel in Deurne levert ze voor slechts 35 euri.motorpappa schreef:Interessant. Waar heb je dat testkastje vandaan?
Groet Micha
Heb er zel ook 1, werkt perfect!
http://link.marktplaats.nl/79540610
Medebeheerder BMW RT Forum

Vandaag van Quispel ook het kastje gekregen. Werkt inderdaad erg gemakkelijk/big w schreef:Quispel in Deurne levert ze voor slechts 35 euri.motorpappa schreef:Interessant. Waar heb je dat testkastje vandaan?
Groet Micha
Heb er zel ook 1, werkt perfect!
http://link.marktplaats.nl/79540610
Kastje gaf aan: 4444: kortom geen problemen gesignaleerd bdoor de motronic.
Gerard
Hee Gerardus,Gerardus schreef:Vandaag alles opnieuw losgemaakt en opnieuw gemonteerd (benzineslangen, stekkers e.d.). Stationair liep daarna alles prima, Vanmiddag een stukje gereden. Blijft toch af en toe inhouden en stotteren, alleen lang zo vaak niet meer als gisteren. Misschien eerst maar eens een paar honderd km rijden, kijken of het probleem zich blijft voordoen. Anders maar eens het bezinefilter vervangen. (weer die kuip eraf... zucht)
Gerardus
Hoe is het afgelopen met het gestotter?
Ik heb sinds gisteren dat tie als je gas bijgeeft even inhoudt, geen benzine krijgt ofzo en dan weer als een speer doortrekt.
Ik dacht, bij het stoplicht even flink doortrekken, vol in de toeren, dan gaat het misschien over.
Maar bij gas terugnemen een grote knal uit de uitlaat en het probleem bestaat nog steeds!
Wie kan mij op weg helpen?
Martin
Ik ben geen techneut (verre van zelfs
Groet,
Ramon
Het probleem klinkt dan ook meer als -even- geen ontsteking hebben.
Dit kan dan liggen aan vuile of kapotte bougie, bougiekabel of bobine.
Vooral dus eerst de bougies en bougiekabels nakijken (kapotte bobine is minst waarschijnlijk omdat ie dan helemaal niet meer wil)
Verder is het als je toch bezig bent altijd goed om alle stekkerverbindingen en massa aansluitingen waar je bij kunt even los te halen, in te spuiten met contact / schoonmaakspray (WD40 bv) en weer vast te zetten.
Hoop dat je probleempje snel weer opgelost is.
Succes
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Ben even buiten beeld geweest en zag vanavond je bericht.
Ik heb zoals Micha aangeeft, de stekkers opnieuw losgehaald, ingespoten en vastgezet, de bougies losgehaald en even schoongemaakt en een benzinereiniger in de tank gedaan. Hij loopt nu weer als het zonnetje.
Bij de grote beurt (in de wintermaanden) verwissel ik de bezinefilter. Hoe loopt de motor stationair? Ik zou om te beginnen de bougies eens vervangen. Kost niet zoveel en kan het probleem oplossen.
groet
Gerardus
- HansD
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Injectoren
Motor hield onregelmatig in en werd steeds erger. Niets hielp (grote beurt, andere benzine, nieuwe accu...). Dealer kwam er niet uit.
Naar Ruud Freriks in Goes gegaan en op de testbank (Tovami.com) en binnen 10 minuten (en Euro 70) opgelost: injectoren vervuild!
Voor 12 Euro flesje injectorcleaner gekocht en in de tank, en na 2 dagen: lopen als een zonnetje.
Later ook nog een Rapidbike laten installeren: wat een verschil!! Loopt soepeler en trekt als een beer bij alle gasstanden. Aanrader (wel prijzig)
Hans
Hoi Martin,Miklos schreef:Bedankt voor de reakties.
In mijn geval was toch echt de bobine kapot. Duur grapje trouwens, maar de boel draait na vervanging weer als een tierelier.
Martin
Ook mijn reactie is een beetje laat. Gezien de reacties die ik kreeg op een posting van mij:
http://r1100rt.123forum.nl/phpBB2/elect ... 6.html#898, was het waarschijnlijk de hallgevers of bobine bij mij. Ik herken de dingen die jij noemt...
Bij jou dus de bobine.
Wat was je kwijt voor dat grapje als ik zo onbeleefd mag zijn ??
Dan weet ik wat ik kan verwachten.....als het de bobine is...
Groetjes
Johan
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Wat was je kwijt voor dat grapje als ik zo onbeleefd mag zijn ??
Dan weet ik wat ik kan verwachten.....als het de bobine is...
Groetjes
Johan[/quote]
Ha Johan,
Ik was 79 euro en een paar cent kwijt bij BMW voor de bobine.
Heb hem zelf vervangen , dus dat scheelde een berg.
Dat

Zo'n beetje alle tupperware moet er dus af :shock: !
veel succes,
Martin
Miklos schreef:Bij jou dus de bobine.
Wat was je kwijt voor dat grapje als ik zo onbeleefd mag zijn ??
Dan weet ik wat ik kan verwachten.....als het de bobine is...
Groetjes
Johan
Hoi Martin,Ha Johan,
Ik was 79 euro en een paar cent kwijt bij BMW voor de bobine.
Heb hem zelf vervangen , dus dat scheelde een berg.
Datding zit onder de benzinetank!
Zo'n beetje alle tupperware moet er dus af :shock: !
veel succes,
Martin
Dank je, tja ik had dat ding ook al gezien in het werkplaatshandboek en idd onder de tank.....
Dankjewel..
Groetjes
Johan
Help, motor stottert
Ik ben sinds een jaar in het bezit van een R1100RT, jaren eerder moeten doen.
Sinds een paar weken heb ik een storing in de (ik denk) onsteking althans zo voelt het. Weet iemand raad ik zal proberen het probleem te omschrijven.
Stationair loopt ie prima ook op de bok gas geven levert geen problemen op. Met rijden zelf boven de 2 a 3000 toeren begint die in te houden met constant gas, als je variërend gas geeft blijft ie wel beter op toeren.
Ik heb de massa van de bobine al roestvrij gemaakt.
En ik ga in ieder geval nog de plus en min tegen elkaar houden om de motronic te resetten.
misschien is het handig om te weten dat ie al 129.000 gelopen heeft waarvan de laaste 29.000 door mij.
Ik heb ook iets gelezen of gashuizen? of zo.
Nou het is lastig zoeken omdat het probleem zich niet altijd voordoet.
ps foto volgt van deze (natuurlijk) unieke fiets.
Daar is veel over te vinden op i-net.
Mijn idee zou zijn om eerst eens een benzinetoevoeging te gebruiken die de injectoren lekker schoonmaakt. bv Wynn's injector cleaner. Daarna de luchtinlaten synchroniseren. Eventueel kun je bij je dealer eens vragen naar de bougies van brisk. Ook kun je nog proberen of de benzines shell-v-power of bp-ultra verbetering opleveren.
Of er ook wat aan het motormanagement veranderd kan worden heb ik nooit opgezocht maar het door mij hierboven genoemde zijn de eerst mogelijke (maar waarschijnlijk niet volledige) oplossingen.
Succes
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Help, motor stottert
ik ga weer aan de gang met het bovenstaande. wel nog een vraag benzine filter, zeker plastic eraf en aan de onder, binnenkant van de tank?

Nou goed ik weet iig dat ik voor de komende week een goed huwlijk heb.
Help, motor stottert
Mijn beste forum leden. Goede raad is duur, dus op werk de handleiding a 500 pagina's maar eens uitgeprint en door de stagiaire in twee mappen laten doen.
Met de Honda van mijn vrouw naar huis en daar de RT lief aan gekeken en aan de klus begonnen. Na wat lichte vloeken door twee door draaiende kl..... imbussen al het plastic er af en de tank los. Tank leeg laten lopen en de onderkant met vlotter, en vooral filter los gehaald. Voordeel was toen ik het filter eruit had en open maakte dat ik meteen kon zien waarom die er zit. Daarnaast was de ontluchtingsslang die naar de vulopening loopt ook los geschoten en lag ook in de tank te dweilen.
Deze vast gemaakt nieuw filter gemonteerd de tank op zijn plek gezet en maar eens een rondje gereden, dit was zo hoop gevend. Terug naar huis en de rest erop gezet. En ik kan jullie melden dat de koffie in Nijmegen prima smaakt. Super rit heen en terug gehad. Niks meer aan de hand, wel met het tanken nog een toevoeging om de motor en de injectoren te reinigen in de tank gegooid, maar beter als ooit te voren. Dus als je mij de komende weken weinig van mij lezen zit ik met een glimlach op een witte RT.
Klompie :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
- HansD
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Help, motor stottert
(2 punten voor Kees, die had het helemaal goed)
Hans
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht