Max. belasting topkoffer ??

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Max. belasting topkoffer ??

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Hoi !
Afgelopen weekeinde een flink stuk gereden met mijn vriendin achterop. Beetje babbelen door de intercom, rondkijken en genieten van ons mooie landje _004

Thuis maakte ze de opmerking dat wanneer ik stevig optrek zij héél erg blij is met de topkoffer, die geeft toch het gevoel dat je er niet zomaar vanaf kan schuiven. Maar ze was ook benieuwd of er stevig tegenaan leunen (ze is niet bepaald een lichtgewicht, maar dat heb je niet van mij :oops: ) niet een te grote belasting voor de koffer en/of het kofferrek op levert. De handleiding geeft alleen een gewicht aan dat je maximaal in de koffer zou kunnen stoppen, over leunen heb ik niets kunnen vinden. Ik ga er van uit dat kofferrek en frame in orde zijn.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee of meningen hierover ??

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Max. belasting topkoffer ??

Ongelezen bericht door Baird »

is een leuke:

We maken een proefopstelling: de bagagedrager van kapitein Iglo, een afgeschreven topkoffer, een stevige unster en zachtjes de trekkracht opvoeren, high-speed camera op het kofferrek én op de unster. Dan nog wat sommetjes (we meten/weten tenslotte hoe snel een R1100RT kan accelereren met een kleine wheelie en voilá : we weten wanneer je vriendin er afvalt doordat het spul afbreekt! _004 _004

Vrijwilligers ??

keep Big RT Smile -ing
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik weet niet hoe de BMW topkoffer bevestigd is maar ik weet wel dat de Givi koffer die ik had maar een hele zwakke bevestiging had. Daarom durfde ik er ok maar weinig in te stoppen. Er tegen aan leunen regelmatig zal wel kunnen leiden tot afscheuren bij de bevestigingspunten als de bevestiging wel goed is ook. Ik had jaren geleden al mijn Krauser topkoffer gewoon met extra boutjes vastgezet om te zorgen dat je er veilig tegen aan kan hangen. Al denk ik niet dat het echt fijn zal sturen als de passagier er tegen aan leunt.
Als je een vervelende vriendin had kon je ze het zelf gewoon laten testen maar dat zal wel niet echt de bedoeling zijn :lol: :lol: :lol: .

Ton _004
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Volgende week ga ik mijn koffers schuren en plamuren en dan gaat het hele ding uit elkaar. Ik kan wel wat foto's maken van het mechanisme. Testen uitvoeren doe ik niet :D .

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”