Mannen dankjewel voor jullie reacties,
Stom van me, maar uiteraard het is een motor van 2001.

1,5 jr. geleden ingevoerd vanuit Dld. en hij had toen net 6000 op de teller. Afgelopen jaar heb ik niet veel gereden, maar daarvoor heb 4 jr. een r1100rs gehad en daarvoor een k100rt en reed ik gemiddeld 10.000 km per jaar. Ik ken ik elk geval goed het boxerkarakter en gedrag.
Nav de vraag van Kenny het volgende : stel je komt met 90 aanrijden op een rotonde. Je remt wat af, schakelt terug naar de 3, pakweg 15 meter voor de rotonde heb je teruggeschakeld en laat je de koppeling weer los. Afhankelijk van de snelheid die de motor dan nog heeft, voel (!) ik op het moment dat de koppelingsplaat weer "pakt" een trilling in de motor die me het idee geeft dat de koppelingsplaat niet mooi glijdt, maar juist stroef is. Dit gevoel houdt maar even aan daarna is het weer normaal. Het zit m'in het moment dat de plaats weer "pakt".Aanvankelijk zat dit stroeve gevoel niet in de motor en wat nog vervelender is het wordt steeds erger. Ik kan niet precies nagaan of het de plaat zelf is of een asje/lagertje of wat dan ook.

De laatste malen dat ik reed had ik de neiging om eerst helemaal te remmen naar de snelheid waarop je de ronde normaal rijdt - en dan pas de koppeling los te laten maar dat heeft iets onnatuurlijks. Bovendien bochten rotonde etc. met een gekoppelde en licht trekkende motor rijden.