Iemand van jullie een idee of een vergelijkbare ervaring
 :
: bvd Gerrit
Moderator: RT_Patrick
 :
: 
Denk eerder dat de motor van 2001 zal moeten zijn...Stoffel schreef:Hoi Gerrit,
Je zegt dat het een '91 motor is met 10.000 op de teller. Je bent niet ergens een 0 vergeten? Het zou betekenen dat er minder dan 600km per jaar mee gereden is....

1,5 jr. geleden ingevoerd vanuit Dld. en hij had toen net 6000 op de teller. Afgelopen jaar heb ik niet veel gereden, maar daarvoor heb 4 jr. een r1100rs gehad en daarvoor een k100rt en reed ik gemiddeld 10.000 km per jaar. Ik ken ik elk geval goed het boxerkarakter en gedrag.
  1,5 jr. geleden ingevoerd vanuit Dld. en hij had toen net 6000 op de teller. Afgelopen jaar heb ik niet veel gereden, maar daarvoor heb 4 jr. een r1100rs gehad en daarvoor een k100rt en reed ik gemiddeld 10.000 km per jaar. Ik ken ik elk geval goed het boxerkarakter en gedrag. De laatste malen dat ik reed had ik de neiging om eerst helemaal te remmen naar de snelheid waarop je de ronde normaal rijdt - en dan pas de koppeling los te laten maar dat heeft iets onnatuurlijks. Bovendien bochten rotonde etc. met een gekoppelde en licht trekkende motor rijden.
  De laatste malen dat ik reed had ik de neiging om eerst helemaal te remmen naar de snelheid waarop je de ronde normaal rijdt - en dan pas de koppeling los te laten maar dat heeft iets onnatuurlijks. Bovendien bochten rotonde etc. met een gekoppelde en licht trekkende motor rijden. :
:  ) je je hand er niet meer voor om.
   ) je je hand er niet meer voor om. . T'zal mij benieuwen wat hier nog meer achterweg komt.) U hoort van mij.
 . T'zal mij benieuwen wat hier nog meer achterweg komt.) U hoort van mij.
 ). Ik kan mij met een beetje fantasie voorstellen dat dit probleem ook de omschreven klacht zou kunnen verzoorzaken. De uitgaande slag zal door de hydraulische druk geen problemen opleveren, maar het terugkomen (naar binnen gaan) zou wel eens problemen kunnen opleveren....... Remedie ?......de cylinder zit met 3 boutjes vast. Twee van deze boutjes zijn direct toegangkelijk.....de derde kom je alleen met veel fantasie en "kinderhandjes" aan. BMW geeft aan dat de achterbrug verwijderd moet worden
 ). Ik kan mij met een beetje fantasie voorstellen dat dit probleem ook de omschreven klacht zou kunnen verzoorzaken. De uitgaande slag zal door de hydraulische druk geen problemen opleveren, maar het terugkomen (naar binnen gaan) zou wel eens problemen kunnen opleveren....... Remedie ?......de cylinder zit met 3 boutjes vast. Twee van deze boutjes zijn direct toegangkelijk.....de derde kom je alleen met veel fantasie en "kinderhandjes" aan. BMW geeft aan dat de achterbrug verwijderd moet worden   . Ik heb 't een keer bij een RT van een kennis gedaan op de BMW manier dus met het verwijderen van de brug (en alle plaatwerk....)...dat was op zich te doen, maar wel heel veel werk.  Bij mijn eigen BMW heb ik dankzij kleine handjes en gummivingers en een "creatieve" inslag de cylinder ge(de)monteerd, zonder de brug te verwijderen. Was wel een heel "gepiel" maar scheelde veel werk. Ik zou eens bij een BMW dealer vragen of dat wat ik voorstel wellicht de oorzaak zou kunnen zijn.
 . Ik heb 't een keer bij een RT van een kennis gedaan op de BMW manier dus met het verwijderen van de brug (en alle plaatwerk....)...dat was op zich te doen, maar wel heel veel werk.  Bij mijn eigen BMW heb ik dankzij kleine handjes en gummivingers en een "creatieve" inslag de cylinder ge(de)monteerd, zonder de brug te verwijderen. Was wel een heel "gepiel" maar scheelde veel werk. Ik zou eens bij een BMW dealer vragen of dat wat ik voorstel wellicht de oorzaak zou kunnen zijn.ltjl schreef: Bij mijn eigen BMW heb ik dankzij kleine handjes en gummivingers ......
 Kinderarbeid en -mishandeling?  :roll:
  Kinderarbeid en -mishandeling?  :roll:dhr schreef:ltjl schreef: Bij mijn eigen BMW heb ik dankzij kleine handjes en gummivingers ......Kinderarbeid en -mishandeling? :roll:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!