Een gratis forum voor liefhebbers van boxermotoren en RT-modellen. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere motorrijders. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
BMW dealers hebben vaak een oplossing, maar die zijn dan ook wel eens flink aan de prijs.
In mijn optiek kan je prima terecht bij de expert op GPS gebied, zijnde fa. Waypoint, die hebben verschillende soorten en types.
Naast het feit dat er langs kunt gaan en zelf kunt aanschouwen en bepalen wat je budget is; http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/waypoint_steunen
Maak er een leuk ritje van en ga kijken bij een vestiging van WayPoint, daar kun je ze zien en vasthouden. Geeft de beste indruk en info over wat je zoekt.
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Ik vind de BMW-montageoptie anders geen slecht ding. Je kan er bovendien nog andere accessoires bij bevestigen. Zo heb ik naast mijn Zumo ook nog een GPS snelheidsradarverklikker.
wooter schreef:Ik vind de BMW-montageoptie anders geen slecht ding. Je kan er bovendien nog andere accessoires bij bevestigen. Zo heb ik naast mijn Zumo ook nog een GPS snelheidsradarverklikker.
Dat is inderdaad zo. Ook bij de WayPoint steun voor de GPS zijn meerdere app mogelijk.
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
voordeel is dat de tomtom dichtbij is en dus erg goed te bedienen is.
Nadeel is dat je naar beneden moet kijken en dus niet meer op de weg kan zien. Dat kan een probleem opleveren. Bij de RT mount van WayPoint zit hij boven op de kuip en tellers net iets hoger dus! Wel iets verder weg dat is zo maar het lijkt me toch veiliger. Maar "elk voordeel heb ze nadeel" zij iemand eens .
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Ik heb de Migsel steun van Waypoint op mijn R1200RT gehad, maar dat beviel mij niet goed, de Zumo trilde veel te veel.
Heb hem nu met een RAM bol met M8 schroedraad op de stuurhelft zitten en dit bevalt prima.
Dat naar beneden kijken valt reuze mee.
Erikh schreef:Ik heb de Migsel steun van Waypoint op mijn R1200RT gehad, maar dat beviel mij niet goed, de Zumo trilde veel te veel.
Vraagje, als dat mag;
Had je toen een langere (9,5 cm) of de korte (6 cm) RAM-tussen arm er aan hangen?
Ik merk ook dat er iets meer trillingen zijn als de langere arm versus de korte arm, maar dat valt mij vooralsnog reuze mee.
Reden dat ik het vraag is omdat de OEM-beugel met twee schroeven vast zit, maar stabiliteit krijgt van de brede voeten. De Touratech beugel zit ook met twee schroeven vast, maar heeft niet zo een brede voet om vibraties te vermijden. In beide gevallen moet je gaten maken, maar in de Touratech betekent dit gaten in je dashboard.
wooter schreef:Reden dat ik het vraag is omdat de OEM-beugel met twee schroeven vast zit, maar stabiliteit krijgt van de brede voeten. De Touratech beugel zit ook met twee schroeven vast, maar heeft niet zo een brede voet om vibraties te vermijden. In beide gevallen moet je gaten maken, maar in de Touratech betekent dit gaten in je dashboard.
De Touratech beugel zit naast de twee bouten op het dashboard ook nog vast met twee beugels over het dashboard. Zo wordt de steun ook bevestigt langs boven, zodat de trillingen volgens mij moeten meevallen.