Onvoldoende afstand (Bumperklevers) Hoe ga jij daar mee om?

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Onvoldoende afstand (Bumperklevers) Hoe ga jij daar mee om?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

N.a.v. een ander draadje ( _004 Ton!) weer een leuk onderwerp om eens jullie mening en adviezen over te horen;

Hoe ga jij om met bumperklevers?
(lees: andere verkeersdeelnemers die onvoldoende afstand houden tot jou. Hierna te noemen "bumperklever")

Als ze te dicht achter mij zitten, een echte bumperklever pur sang, heb ik een aantal acties die ik kan overwegen;

- Zwaaien met de linkerhand naar achteren, (zgn. peddelen) dat helpt soms, echt. (soms ook niet)
Herhaaldelijk linker duim-tegen-wijsvinger kan ook helpen om het duidelijk te maken.

- Snelheid verminderen. Ben ik geen echte voorstander van, als ik zo eerlijk mag zijn.
Want als ze niet opletten en je voor je sokken rijden, is het een beetje zuur om te roepen terwijl je onderweg bent naar het ziekenhuis omdat ze het niet tijdig in de gaten hadden "maar het is hun schuld", alsjebegrijptwatikbedoel. ;)

- Mij herpositioneren zodat ik direct in hun gezichtsveld zit.
Wat mij tijdens opleidingen verteld is, althans.
Heb ik wel eens gedaan, maar helpt niet bij de echt "blinde" bumperklever.

- Snelheid vermeerderen, en proberen meer veiligheidsruimte maken.
Maar nadeel is dat ze dan wellicht ook snelheid vermeerderen en het bumperkleven gewoon weer opnieuw aanvangen.

- Remlicht meerdere keren bedienen. (zgn. knipperen)
Ikzelf vindt dat best wel gevaarlijk en onprettig, en dat kan weer irritatie bij die bumperklever opwekken.

- Een keer flink remmen, heb ik sommige lieden wel eens horen vertellen.
Maar dat lijkt mij van alle opties hierboven, echt heel levensgevaarlijk.
Want wat als ze je dan niet tijdig zien remmen, omdat ze het niet verwachten, dan is het m.i. echt vragen om problemen en dus ongelukken.

- Indien mogelijk, opzij gaan, een andere rijbaan kiezen (met dank aan RhanRT _004 )
(Natuurlijk niet tripleren, dat is ook weer niet de bedoeling.)

- Draai ik mij even om en kijk de bestuurder recht aan, let wel op je eigen veiligheid (!) (Ralph Romein)

- Even de alarmlichten aanzetten (HansD & Mike Philippens)

- Op de steps gaan staan en heb mezelf op het achterste getikt (zelfkastijding :$ ) (Mike Philippens)

- Nodig de persoon uit, via een kom-maar beweging en 2x kloppen op de buddy seat om maar achterop te komen zitten. (Ralph Romein)

- Opzij gaan en overdreven voorbij wuiven. (PaPinkelman)

Wellicht nog andere ideeën om het op te lossen, zo'n bumperklever, sorry, onvoldoende-afstandhouder?
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 27 feb 2011, 01:21, 2 keer totaal gewijzigd.
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Bumperklevers - Hoe ga jij daar mee om?

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Heb je hier vaker last van dan kan je beter een electronische letterboard achterop maken met de tekst "volgen police" (dus niet politie)
Dan neem je hem mee naar een parkeerplaats en vraagt wat het probleem is om zo dicht achterop je te zitten.
Meestal zal de dader wel schrikken en zeggen dat hij/zij het niet doorhad.

Probleem opgelost en dader let beter op.

Mag niet maar zal wel helpen. Big RT Smile

MAAR WIJ HEBBEN TOCH HELEMAAL GEEN BUMPER!!!
Inspector Gadget

:lol: :lol: :lol: Big RT Smile

Nu heb ik wel dit liggen, maar niet gemonteerd;
http://www.audicator.com/braketext.htm

En daarmee kan je dus een tekst laten scrollen.

Maar ik ben niet zo voor eigen rechter spelen, dat is om aandacht vragen die je niet wenst en inderdaad, ook niet mag....

Ik begrijp wel wat je zegt, maar je kunt er een hoop problemen door krijgen als je dat doet volgens mij....

Maar, je maakt inderdaad een heel goed punt;
Hoe vaak heb je er last van? _001
Ikzelf heel weinig, als ik eerlijk ben.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 22 feb 2011, 23:41, 3 keer totaal gewijzigd.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Da's een goeie Richard . . . .

Vreemd genoeg heb ik op de motor nooit last van bumperklevers. _001
In de auto wel eens, maar dan trek ik me er niets van aan. Ze kunnen er toch niet overheen . . . . :shock:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Inspector Gadget

PS: Een ander alternatief t.o.v. zo'n lichtkrant is een sticker maken met 1 van de navolgende teksten, als je dat aanspreekt:
(ik verzin maar even wat.. :oops: )

"Meer afstand ? - BEDANKT !"

"Als u dit kunt lezen, zit u veel te dichtbij !"

"Als u dit kunt lezen, NEEM MEER AFSTAND !"

"Warning: no airbag, no bumper, so BACK OFF !"

"Gebruik je verstand: MEER AFSTAND! Bedankt !"

"Irritant hé, zo'n bumperklever VÓÓR je, neem meer AFSTAND !"

"PAS OP: boetes voor BUMPERKLEVEN zijn DUUR...."

Ik roep maar wat.....hmmm, geen slecht idee eigenlijk.
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Wat zou je denken van: "als je geen afstand houdt gooi ik kraaiepoten op de weg".
groet,
RhanRT

En ja, ik heb geen last van bumperklevers, a: ik heb geen bumper en b: ik rij sneller of ga gewoon opzij.
Inspector Gadget

Ok, een betere term is onvoldoende afstand houden, in de volksmond vaak bumperkleven genoemd.

En ja, opzij gaan, als het kan, is een prima oplossing, staat er bij. _004

Maar ik rij ook nog wel eens op wegen die enkel-baans zijn, soms met inhaalverboden.
Dan heb je soms wel een uitdaging, en zijn de keuzes wat beperkter.

Ik denk in oplossingen, niet in problemen, hou ik mijzelf altijd voor ;)
EL SCORPIO

Re: Onvoldoende afstand (Bumperklevers) Hoe ga jij daar mee

Bumperklevers, ach wat zullen we zeggen.
Mensen met een kort lontje, Stresskippen, kortlevende figuren.

Mocht ik ooit iemand tegenkomen op de motor die er zo nodig voorbij moet dan mag ie van mij, dan ga ik wel iets opzij en wenk hem er voorbij.
Op de motor heb ik geen haast.
Ik merk heel duidelijk dat als ik met de motor naar het werk ga en weer naar huis ik rustiger ben en vrolijker thuiskom dan dat ik dit met de auto doe.

Ik merk ook dat mensen voor mij met mijn fluo gele IXS Starlight jas op de motor opzij gaan.
En dat ze wat minder snel mij willen inhalen op de snelweg.

Motorrijden is voor mij hobby en genieten en als anderen daar een probleem mee hebben laat ze dan maar.
Ik heb 1 keer een bumperklever gehad in duitsland met 250 km/h, dat was een duitser met een BMW M5 die stond te seinen of ik en mijn broertje even opzij wilde gaan. Ik reed op een Kawasaki ZX9R en mijn broertje op een Honda Blackbird. Dus wij opzij en hij er voorbij en toe gingen wij bumperkleven en seinen om er met een kleine 300 km/h (denk iets van 280 echte km's) op de klok voorbij te gaan. Dat was dus leuk voor een keer maar die wilde haren ben ik kwijt. Voor mij hoeft het allemaal niet meer zo snel, ik heb geen haast meer. Geef af en toe nog wel eens gas en mag het afkloppen ik heb in mijn 31 jaar motorrijden nog nooit een bekeuring gehad. _001 En dat terwijl ik soms wel wat harder rijd dan toegestaan buiten de bebouwde kom.
Ik heb wel een keer gehad dat ik binnen de bebouwde kom links bleef rijden op een 2 baansweg omdat er een auto voor me reed die niet opzij ging.
Toen kwam er een motoragent naast me rijden en we begroeten mekaar en hij haalt de auto voor me in en zetten hem aan de kant.
Ik kon gewoon doorrijden. Ik heb dat wel vaker met motoragenten. Ik heb 10 jaar naast een politiebureau gewoond en aardig wat motoragenten gesproken.
Zijn toch andere lui dan autoagenten heb ik wel gemerkt. Ik had nooit problemen met ze.
Zo zie je maar weer, motorrijders hebben toch een andere leefcode.

Richard
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb er wel eens over gedacht een camera met flitser te monteren, en dan gewoon even te flitsen (niet eens een foto maken).
Ook nodig ik mensen uit, via een kom-maar beweging en 2x kloppen op de buddy seat om maar achterop te komen zitten.

Maar zonder dollen: ik geef gas en ben weg, of als dat niet kan, ga ik een baan naar rechts. Kan dat ook niet dat doe ik mijn alarmlichten even kort aan en uit.

Hans
Ralph Romein
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Als iemand aan het kleven is draai ik mij meestal even om en kijk de bestuurder recht aan. Werkt 9 van de 10 keer meer dan voldoende!

LET WEL OP JE VEILIGHEID
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...ik heb er eerlijk geschreven ook geen last van.... ;) ..Sterker nog..om de één of andere reden denken automobilisten kennelijk regelmatig dat ik een `stille´ motoragent ben.... :D
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Opzij gaan en overdreven voorbij wuiven!
Ralph Romein schreef:Als iemand aan het kleven is draai ik mij meestal even om en kijk de bestuurder recht aan.
Dit vind ik een knap staaltje motoracrobatiek!. Aangezien ik van VRO instructeurs heb geleerd: "je gaat waar je kijkt", lijkt me dit geen aanbeveling ;)
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

Meestal doe ik mijn hand even in mijn zij, heel raar, vaak helpt dit. En uiteraard in het gezichtsveld gaan rijden helpt vaak ook heel goed.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik laat gewoon heel zachtjes mijn snelheid omlaag gaan, en blijf natuurlijk goed in mijn spiegel kijken. Even de alarmlichten aanzetten zet ze ook wel aan het denken. Je ziet ze dan wel afzakken.
In de auto draai ik gewoon mijn spiegel wel, dan snappen ze het wel en zie ik ze in de zijspiegels ineens heel veel afstand nemen.

Hard remmen is het stomste wat je kunt doen. Het is nl gevaarlijk voor andere weggebruikers. Als de klever er hard van schrikt en remt, kunnen andere mensen in gevaar komen en dat wil jij niet op je geweten hebben denk ik. Je bent denk ik zelfs aansprakelijk voor zo'n actie, dus ik zou het niet doen. Maar langzaam naar achteren duwen werkt tot nu toe bijna altijd wel. Behalve in Italië, waar die idioten gewoon al bijna op mijn buddy zaten. Toen ben ik op mijn steps gaan staan en heb mezelf op het achterste getikt (zelfkastijding!) toen hadden ze wel door dat ze iets idioots aan het doen waren. Ze kropen me zowat ik de kont, dus dat wilde ik even uitdrukken aan ze ;)
Inspector Gadget

Bedankt! _004

Goede tips, zet ik er weer bij....
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik kies voor een goed moment om opzij te gaan maar ik ga zeker niet afremmen of onverantwoord gas geven met de kans zelf op een voorganger terecht te komen. De motorrijder blijft de zwakste en ik leef wel graag. Ik knik eens met mijn hoofd en laat daardoor zien dat ik zijn actie afkeur. De echte eikels leren het toch nooit. Maar soms maak ik wel eens de fout om ietsje dichter bij mijn voorganger te komen dan ik wil maar uit die situatie probeer ik wel snel uit te komen. Veilig invoegen met fe nadruk op veilig.

Ton
Inspector Gadget

Maar dat ben ik roerend met je eens, ik heb het hier al eens geschreven;
Ik wil geen boos-rijder zijn, dus ik irriteer mij nimmer, maar verbaas mij soms wel.

Ik moet zeggen, ik heb zelf vrijwel geen last van verkeer met onvoldoende afstand, en ikzelf zal proberen altijd voldoende afstand te houden, 3 á 4 seconden vindt ik een redelijke norm voor mijzelf.

Maar ik was ook eens benieuwd hoe leden op het RT-forum er zoal mee omgaan.
En ik moet zeggen, zijn hele creatieve en ook verstandige oplossingen bij.
Maar ook oplossingen die ik mijzelf niet zo snel zie doen, als ik zo eerlijk mag zijn. ;)

Op de motor probeer ik ontspannen te rijden en van te genieten, en als iemand haast heeft o.i.d., ze gaan maar lekker hun gang, ik geef ze de ruimte en geniet daarna gewoon lekker door.

Ik denk dan aan een variant op iemands stelling/spreuk op het RT-forum ;
Four wheels move the idiot, two wheels move the soul. ;)
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

dutchmidiman schreef:Four wheels move the idiot, two wheels move the soul.
En daar is je spatlapsticker... _004
Ton1959

Nu ik zo naar jou foto kijk begrijp ik waarom ze niet dicht achter je gaan rijden Rob. Ze denken vast dat je een motoragent bent.

Ton _004
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Bumperklevers, ja erg vervelend inderdaad.

Meestal geef ik ze even groot licht als ze zo dicht voor me rijden, dan gaan ze wel aan de kant :lol:

Maar zonder gekheid, zoals berrybeer ook al zei, vaak denken de mede weggebruikers volgens mij dat ik een motoragent ben. Als ze me zien gaan ineens die mobiele telefoons van hun oren af of gaan snel de gordels om. Vlak achter me kleven heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt.
Inspector Gadget

Dave schreef:
dutchmidiman schreef:Four wheels move the idiot, two wheels move the soul.
En daar is je spatlapsticker... _004
Ok, zo had ik die nog niet bekeken, goed plan! ;) _004
Ton1959 schreef:Nu ik zo naar jou foto kijk begrijp ik waarom ze niet dicht achter je gaan rijden Rob. Ze denken vast dat je een motoragent bent.
Denk dat het wel meevalt, er zit nog ruim veel zwarte accenten op mijn jas.
Maar ik ben wel heel goed zichtbaar, en daar doe ik zeker ook veel moeite voor.
Net als mijn werk, ik sta er voor, no ifs or buts, except for the ladies. ;)
Motorrijden is een serieuze bezigheid wat mij betreft, en zichtbaarheid een belangrijk punt van aandacht.

Zo gaf iemand op YT commentaar dat ze dagelijks zo'n 2x per dag meemaken dat een automobilist hen niet ziet, en dus een manoeuvre maakt (zijdelingse verplaatsing) alsof die motorrijder niet bestaat cq. daar rijdt.
Ik heb geen reden te twijfelen dat de persoon dergelijke incidenten inderdaad veelvuldig meemaakt.
Maar ik zou dan serieus moeite nemen mijn zichtbaarheid te verhogen.
Want 2x dag is dus ook 2x dag risico dat het ongunstig afloopt!

Toch zie ik zo af-en-toe iemand achter mij rijden op wel erg korte afstand, en dan los ik dat wel op door ruimte te scheppen op een veilige en verantwoorde manier.
Want wie ben ik om te bepalen dat zij geen haast mogen hebben, en ik dus voor hen een sta/rij-in-de-weg ben, dan ben ik de slimmere en neem de stappen die ik veilig acht.
Want mijn veiligheid gaat boven alles, wat mij betreft. En ik geniet daar voor veel te veel op de motor, dat laat ik door niemand op enigerlei wijze een domper geven door te duwen-en-trekken/proppen, ze gaan maar lekker hun gang.
Motor rijden is voor mij genieten pur sang.

En als ik het zo lees, geldt dat voor de meeste op het forum, en lossen ze het onvoldoende afstand houden op soms hele inventieve en ook wel eens ludieke manieren op.
Waarvoor hulde! _004
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

dutchmidiman schreef:Zo gaf iemand op YT commentaar dat ze dagelijks zo'n 2x per dag meemaken dat een automobilist hen niet ziet, en dus een manoeuvre maakt (zijdelingse verplaatsing) alsof die motorrijder niet bestaat cq. daar rijdt.
Heel veel motorrijders hebben (blijkbaar) geen benul van hun eigen (on)zichtbaarheid. En dan heb ik het niet over fluorvestjes, maar gewoon de motor en de berijder als geheel. In het donker is de doorsnee motor van de achterkant vaak nauwelijks zichtbaar. Je ziet één klein rood pitje, en that's it. De RT is wat dat betreft heel erg, want met de topkoffer erop zie je een eventueel opvallen hesje ook al haast niet meer (en dus ook andere motoren met flinke topkoffer). Een standaard reflectortje helpt niet echt veel. Wat wél erg opvalt is dat ScotchLite spul. Dat licht op als een vuurtoren. Ik heb dan ook zo'n setje op de koffers (zij- en top) zitten. Verder heb ik nog de contourstippen van de pliesie erop zitten en op de spatborden (zijkant) heb ik ook een ScotchLite streep zitten, en ook een streep onder de koplamp, maar dat is meer voor als ie ergens geparkeerd staat in het donker. In het donker zou mijn motor daardoor behoorlijk moeten opvallen, zeker omdat ik ook nog running lights voer. Ik wil nog steeds een keer mijn broer mobiliseren om achter me te gaan rijden met de auto en me te filmen overdag en 's-avonds om te zien of ik inderdaad zo opval als ik denk. Overdag moet die grote witte brommer wel opvallen denk ik. Ook dan doen de running lights hun werk denk ik wel.

Maar goed...ik heb het wel vaker gezegd: als iemand niet kijkt, zien ze je niet. Kijk maar naar die politiemotor die aangereden is.
Inspector Gadget

Dat het achterlicht van de RT een "gloeiende spijker" is heb ik al eens eerder op het forum opgemerkt.

Daarom heb ik de RoadRocketeer led-lampen achter gemonteerd, en ik heb vernomen van andere die achter mij gereden hebben dat dit echt heel erg veel scheelt, ook overdag. Plus het feit dat die ook nog knipperen, dan ben je echt blind als je dat niet ziet. ;)

En inderdaad, de topkoffer kan een flinke "afblokker" zijn, dat wordt ook nog wel eens vergeten.

Ook ik heb ScotchLite op de zij- en topkoffers, en een (eigen geknipte :$ ) koplamp-masker op de voorkant. Plus de RT forum sticker in Black Reflective ScotchLite. Dat helpt, uiteraard.

En ik weet van iemand anders die mij een tijdje terug zag rijden, dat ik overdag heel goed zichtbaar was, van ver weg zelfs.

Misschien heb ik daarom niet zo vaak onvoldoende-afstand-houders, ze zien mij al van verre. ;) :lol:

Daarnaast heeft mijn kleding diverse brede 3M reflectie banen, op de broek, rug, borst & nekpartij e.d., dus aan mijn zichtbaarheid zal het niet liggen.
En tevens heb ik Xenon op de motor en positie-verlichting plus 1 dagrij led-lamp, dus ik denk dat qua techniek ik er zo'n beetje alles aan gedaan heb om op te vallen in de positieve zin. Daarnaast wissel ik mijn positie heel regelmatig en probeer ook nog goed op te letten.

Maar inderdaad: als ze niet kijken, zien ze je niet.
Dat weet ik ook uit 1e hand van de professionals, zelfs met alle toeters-en-bellen en lang niet altijd met hele hoge snelheden, je ziet weggebruikers die doodleuk bijna echt zitten te slapen achter het stuur of een manoeuvre uithalen waardoor een peniebele situatie ontstaat die dan weer vakkundig opgelost wordt.

Motorrijden; het is een feest op twee wielen, zolang iemand anders er geen 6 wielen van probeert te maken. :shock:
Of een trekhaak simuleert. (kleven) :roll: :lol:

En ben ik weer terug op het onderwerp van dit draadje zonder al te veel off-topic te zijn. Pffwww. gered.
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Mike Philippens schreef:Ik laat gewoon heel zachtjes mijn snelheid omlaag gaan, en blijf natuurlijk goed in mijn spiegel kijken. Je ziet ze dan wel afzakken.
Ik doe hetzelfde Mike met de gedachte wat ik achter me, qua veiligheidsruimte te kort kom, doe ik er zelf aan de voorkant bij. Als ze het begrijpen: prima. Als ze het niet begrijpen: ook "goed". Heb ik voor extra marge om langzamer te remmen als het moet en dus veiliger.

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Ton1959

En je brengt jezelf dan nog dichter bij de bumperklever dus ik weet niet of dat wel zo velig is. Ik laat mijn remlicht branden zonder te remmen dan zakken ze ook af en ik vertraag dus niks.

Ton _004
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Ton1959 schreef:En je brengt jezelf dan nog dichter bij de bumperklever dus ik weet niet of dat wel zo velig is. Ik laat mijn remlicht branden zonder te remmen dan zakken ze ook af en ik vertraag dus niks.

Ton _004
Remlichten kan gekke reacties en/of iritaties veroorzaken (zie ook andere reacties). Langzaam laten afzakken, of niet versnellen (wat het soms ook is) gaat in de praktijk erg goed.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Ton1959

Het mag van mij ook rustig een beetje irritatie opwekken als ik dat doe hoor dat geeft dan duidelijk aan hoe ik me op dat moment voel. Ik heb het afzakken in snelheid ook geprobeerd maar kreeg daarop dezelfde reacties. Nu schrikt men even en dat vind ik wel goed. Ik schrik namelijk ook als dat achterwiel bijna op het mijne staat.
Al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig zelden in deze situatie kom. Het is in feite gewoon anticiperen. Als je ziet dat het verkeer op de linker baan niet sneller gaat dan het verkeer op de rechtse baan dan heeft het weinig zin om zelf achter het verkeer in die linker baan te gaan hangen. Ik wacht even tot het vrij is en rijd er dan op de juiste snelheid wel voorbij.

Ton _004
Marruk8865

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Ik ga daar op de volgende manier mee om:

-Hoek van 90 graden tussen rechter bovenarm en onderarm en wijsvinger omhoog (Hé kuiken, opletten!)
-Even wijzen naar de bestuurder (Ja jij!)
-Met zelfde arm en wijsvinger overdreven zwaaibeweging naar voren maken (Meekomen jij!)
-Een mooi plekje zoeken om te stoppen
-Afstappen
-Helm afzetten en heeeel boos kijkend naar de bestuurder lopen
-Zeer beleefd en serieus vragen of ik breed genoeg was om profijt te hebben van mijn slipstream
-Dwaze, vragende blik afwachten van bestuurder
-Deze zelfde blik belonen met een geel briefje
-Helm weer opzetten
-Weg vervolgen
EL SCORPIO

Marruk8865 schreef:Ik ga daar op de volgende manier mee om:

-Hoek van 90 graden tussen rechter bovenarm en onderarm en wijsvinger omhoog (Hé kuiken, opletten!)
-Even wijzen naar de bestuurder (Ja jij!)
-Met zelfde arm en wijsvinger overdreven zwaaibeweging naar voren maken (Meekomen jij!)
-Een mooi plekje zoeken om te stoppen
-Afstappen
-Helm afzetten en heeeel boos kijkend naar de bestuurder lopen
-Zeer beleefd en serieus vragen of ik breed genoeg was om profijt te hebben van mijn slipstream
-Dwaze, vragende blik afwachten van bestuurder
-Deze zelfde blik belonen met een geel briefje
-Helm weer opzetten
-Weg vervolgen
Aangezien ik zo een lekkere gele fluor IXS jas aan heb durven de meeste niet te bumperkleven, laat staan me snel inhalen in de ochtend.
De R1200RT met zo een gele jas is toch een goede combinatie.
Dan heb ik geen gele briefjes nodig en anders laat ik ze stoppen en pak een geel Post-it bloknote en schrijf erop VOLGENDE KEER KRIJG JE EEN BEKEURING en plak het op zijn voorraam en rijd dan weer weg.

Maar maak je dan wel en filmpje? ik wil die dwaze, vragende kop wel eens zien. Lijkt me lachen.
Inspector Gadget

Tja, niet ieder heeft natuurlijk een officiële "License To Write". :lol:

Lost het aangehaalde probleem wel terstond op! _004

Nu weten we ook hoe de professionals dit oplossen, het is is dus niet zo moeilijk, haha.
Ton1959

Mij lukt dat niet met de rechterarm als ik rijd hoor die houd ik op de gashandel. Maar ja ik denk dat je met die methode ook wel eens vervelend verrast kunt worden.

Ton
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Afbeelding
:D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Inspector Gadget

Die is leuk! _004
Marruk8865

Ton1959 schreef:Mij lukt dat niet met de rechterarm als ik rijd hoor die houd ik op de gashandel. Maar ja ik denk dat je met die methode ook wel eens vervelend verrast kunt worden.

Ton
Standgas!
Maar hoezo verrast worden?
Ton1959

Degene die al bumperklevers zijn zijn toch al wel een beetje apart denk ik. En degene die rustig even met jou uitstapt kan wel eens anders reageren dan jij verwacht. Ik denk dat dit soort confrontaties wel eens een andere afloop zou kunnen hebben dan je kan inschatten van tevoren. Als ik dan eens kijk wat ik af en toe in de dashboardkastjes bij grote Mercedessen vond dan bevestigd dat wat ik al denk. Dus ik zou dit vermijden.

Ton _004
Marruk8865

Als ik het niet doe wie doet het dan wel? En van spulletjes in dashboardkastjes krijg ik het niet warm hoor!
Ton1959

Maar je rijd niet altijd voor je werkgever hé Big RT Smile

Ton _004
Marruk8865

Ton1959 schreef:Maar je rijd niet altijd voor je werkgever hé Big RT Smile

Ton _004
Nope ;) Dan is het gewoon; ff een beetje gaan verzitten, vragend gebaar maken (al dan niet gevolgd door een heerlijk arrogant weggooigebaar) en op het gas!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”