Ondanks alle lovende verhalen over de Michelin PR-2 hier en elders op het web werd deze mij door Bas ten zeerste af geraden. Volgens hem slijt deze extreem snel, en is na een paar duizend km's de wegligging en handling sterk verminderd. De Bridgestone BT-023 (GT) zou wel een prima keuze zijn, net als de Dunlop Roadsmart. Is dat echt zo, of alleen bij 'extreem' rijgedrag

Ik rij hoofdzakelijk woon-werk, en dus ook voornamelijk snelweg, ook met storm en regen. Ik zoek dus een goede all-round band, waarbij het gedrag op nattigheid gewoon goed moet zijn. Op mijn vorige motor -een R850R- goede ervaringen op gedaan met Bridgestones dus ik had die op het oog. Maar las toen dat deze best tegenvallen, en hoor nu hetzelfde over de MPR-2's.......
Ik weet het, er zijn net zo veel meningen over banden als rijders, maar ik wil liever niet 'iets proberen' als het me per keer €350 gaat kosten. Heeft iemand toevallig nog een recente test gezien, liefst een beetje onafhankelijk en met vergelijkbare toermotoren uitgevoerd, of andere adviezen waar ik wat mee zou kunnnen ??
Of een leuk en voordelig adres voor montage op niet al te grote afstand van Zoetermeer/Utrecht ??
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)