Banden keuze
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Schijndel
Banden keuze
Vorig voorjaar heb ik, na jaren een Honda ST1100 te hebben gereden, een rt1200 aangeschaft uit 2005. Na enige tijd merkte ik dat het ESA systeem niet functioneerde.
Na contact te hebben gehad met de leverancier is de rt een paar weken geleden door hem opgehaald om e.e.a. onder de garantie te herstellen. Nu blijkt ook dat mijn achterband ( een Pirelli strada ) slijtage sporen vertoond als gevolg van het rijden met een te lage bandenspanning. Vreemd want de spanning wordt door mij met regelmaat gecontroleerd en indien nodig aangepast.In het midden is er helemaal een soort van opstaande rand te zien. Ook het profiel aan de zijkant heeft een soort van schub-vorming.
Enfin er zal dus een nieuwe achterband op moeten. Voorstel van de dealer is of een Bridgestone BT 023 of de opvolger hiervan de T30 of een Michelin Pilot road 3.
Ik ben een echte toeristische (mooi weer) rijder ( max. 7000 km per jaar ) waarbij regelmatig mijn partner mee achterop kruipt.
Wie kan mij helpen met het maken van een goede keuze ?
Na contact te hebben gehad met de leverancier is de rt een paar weken geleden door hem opgehaald om e.e.a. onder de garantie te herstellen. Nu blijkt ook dat mijn achterband ( een Pirelli strada ) slijtage sporen vertoond als gevolg van het rijden met een te lage bandenspanning. Vreemd want de spanning wordt door mij met regelmaat gecontroleerd en indien nodig aangepast.In het midden is er helemaal een soort van opstaande rand te zien. Ook het profiel aan de zijkant heeft een soort van schub-vorming.
Enfin er zal dus een nieuwe achterband op moeten. Voorstel van de dealer is of een Bridgestone BT 023 of de opvolger hiervan de T30 of een Michelin Pilot road 3.
Ik ben een echte toeristische (mooi weer) rijder ( max. 7000 km per jaar ) waarbij regelmatig mijn partner mee achterop kruipt.
Wie kan mij helpen met het maken van een goede keuze ?
- Wolfs RT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Banden keuze
Onder het kopje banden kan je veel informatie vinden over de ervaringen van de diverse merken en type banden van de mensen hier op het forum.
Persoonlijk zou ik zeggen de Michelin Pilot Road 4GT.
Persoonlijk zou ik zeggen de Michelin Pilot Road 4GT.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Niet lang over nadenken. Kies voor de Michelin Pilot Road 4. De nieuwste band en beter dan de vorige series.
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Onder mijn 1150 ligt nu ruim 10k de T30GT, en ik ben bijzonder tevreden, de bandenboer daarentegen niet zo, die vreest dat ik er nog 10k bij ga rijden.
Groet, Aad
Groet, Aad
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht