nieuw en keuze
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- arjl
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Den Haag
nieuw en keuze
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Arjen, nog net 29 jaar, en kijk uit naar een R1100RT. Ik vind het leuk om veel zaken over de 1100 op dit forum te lezen.
Nu heb ik inmiddels wat 1100's gezien en twijfel een beetje over de keuze die ik moet maken. Ik zou graag weten wat jullie zouden doen....
Ik kan kiezen tussen 1 uit 1997 met 58000 op de teller, ziet er verder goed uit enzo. Of 1 uit 2001 met 80000 op de teller en ziet er ook goed uit. Prijsverschil is 1000 euro, maar dat heb ik er eigenlijk zo op het eerste gezicht niet voor over (maar ben een leek).
Wat zouden jullie overwegingen zijn voor de één of de ander, kijkend naar bouwjaar en kilometrage...?
Ik hoop hier nog veel leuke zaken te lezen!
Groeten,
Arjen
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Hoe zit eht met de opties van beide fietsen? heeft de ene bv radiovoorbereiding oid. Maar ja dat zijn keuzes die jij alleen kan maken omdat jij weet wat het doel van de fiets is.
Mijn eerste vereiste was dat er drie koffers op moesten zitten ivm het vervoeren en opbergen van spullen.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Kijk ook eens naar de banden: als een van de 2 nieuwere banden heeft en de ander niet, scheelt het je zo honderden Euri.
Ander (klein) puntje zal de accu zijn die bij 97-er eerder aan vervanging toe zal zijn...
En rij gewoon eens met allebei! Hardstikke leuk, en misschien voel je verschil.
Tenslotte: wie geeft je de beste deal.
Succes met je moeilijke keuze.
Hans
- arjl
Bedankt voor jullie antwoord!
@ Jos: Ik heb inderdaad het forum al door gelopen op handige weetjes bij de aanschaf zoals accu/abs, versnellingsbak etc. Ik wilde alleen de mening weten van een aantal puur voor de keus voor 1997/58K of 2001/80K.
@Hans & Fantom: Het klopt dat het mij niet heel erg veel uit maakt. Qua kleur zijn ze beide mooi en opties... Daar wil ik eigenlijk later naar kijken. Het belangrijkste zit er al op, nl handvatverwarming (want ik ben ondanks dat ik het hele jaar door ga rijden van Den Haag naar Schiphol (waar ik werk) een koukleum!

Beide fietsen staan bij dezelfde dealer. Hier kom ik al van kinds af aan en deze is ook praktisch voor onderhoud nu en straks.
Op het model uit '97 zitten gloednieuwe banden. Deze moesten erop voor de proefrit die ik gisteren heb gemaakt. Daarvoor moest hij ook nog een nacht in de oplader.Is het dan ook handig om een nieuwe (gel)accu te vragen cq te bedingen? Het ABS lampje ging inderdaad al branden bij de tweede keer starten.
Het enige wat ik dan nu zou willen is nog een soort van cruise control op het gas. Dat was volgens de dealer geeb enkel probleem en kon zo geregeld worden.
Ik heb zelf 8 jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald en daarna sporadisch gereden, maar als ik reed deed ik dat op een R80RT. Vorige week dan een proefrit gemaakt op een Yamaha Fazer, maar dat vond ik qua gas geven helemaal niks. Veel te zenuwachtig e.d. Ik wilde eigenlijk geen BWM (eerst voor de prijs...), omdat ze zo groot en zwaar zijn. Na de proefrit met de Fazer toch besloten om de 1100 te gaan testen en tsja..... in 1 klap verliefd! :) Dat groot en zwaar geldt alleen als je ermee moet lopen en staan (ik weeg zelf niet zo heel veel, haha :lol: ). Zodra je erop zit heb je nergens last meer van! Wat een heerlijk sturende machine!
Ik vind het leuk om hier rond te neuzen en te lezen. Ik zal jullie zeker op de hoogte gaan houden of de RT van mij gaat worden! In ieder geval, nogmaals, alvast bedankt voor de antwoorden!
Groeten,
Arjen
Als de accu mogelijk versleten is zou ik er een nieuwe bij bedingen of anders goed testen in de garantie periode.
- arjl
Als één ABS lamp brand of als de ABS lampen om-en-om knipperen dan geeft dat aan dat er een fout is geconstateerd in het ABS systeem.
- HansD
Let wel op die abs. er zit zeker een fout in als het lampje ineens gaat branden. Dit kan komen door een slechte accu, dus die zou ik zeker vragen bij eventuele koop. Maar beding dan ook dat als de abs problemen blijft geven dat dit dan opgelost wordt, zelfs als uiteindelijk blijkt dat het bv aan de dynamo ligt.
Wat betreft cruise control,,,, dat is dus eigenlijk gewoon een gasvasthouder. Het systeem met de balansknop aan het stuureind vind ik zelf niet zo fijn. Ik was op de goldwing gewend aan een handeltje en daarmee kon ik heel makkelijk de gasvasthouder weer ontgrendelen. Op de bmw lukt dat met dit systeem niet en moet je je er heel erg bewust van zijn dat je dus ook steeds zelf het gas terug moet draaien ipv gewoon loslaten.
Succes en groetjes Micha
- Kees BMW
Ik zou ook kiezen voor die van 1997 maar kijk wel even op www.realoem.com als je daar je framenummer in typt kun je zien wanneer je motor gebouwd is.Als dat september was zit je goed dan heb je het nieuwe type versnellingsbak.De andere motor is wel jonger maar heeft 80000km gelopen,dat is niet alleen de motor,de koppeling,schakelaars enz dus de rest is ook aardig versleten.Je bent dan onderhand aan nieuwe koppelingsplaaten toe.
Succes.
- arjl
Gisteren bij de BMW dealer geweest en R1100RT aangeschaft. Het is niet die uit '97 geworden, maar 1 uit 2000. Deze zag er 10 keer beter uit dan de fietsen uit '97 en 2001! Er stond 74k op de teller.
Hij wordt nu helemaal voor mij in orde gemaakt en kan 'm waarschijnlijk 9 oktober ophalen!
Hier 2 foto's van mijn nieuwe fiets:

Groeten,
Arjen
PS. Waar komt het woord "beemer" vandaan??

- HansD
- arjl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht