Beantwoord: Shorren Autozug
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Beantwoord: Shorren Autozug
NB: Misschien hoort dit onderwerp bij Toeren ???
gr,
Kenny
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Re: Shorren Autozug
Gewoon 3 spanbanden, eerste aan de achterzijde achterover trekken zodat hij niet van de bok afschiet, daarna 2 om beide kanten van het stuur naar beneden.
Beste resultaat
groet Ruud
Precies waar zitten de bevestinggspunten ? Komen de banden in contact met kuipdelen? Bedoel je de band aan de achterkant over de topkoffer te leiden?RuudRT schreef:Hoi,
Gewoon 3 spanbanden, eerste aan de achterzijde achterover trekken zodat hij niet van de bok afschiet, daarna 2 om beide kanten van het stuut naar beneden.
Beste resultaat
groet Ruud
Moet ik de banden strak genoeg aanspannen tot dat hij in de veering zit?
Sorry Ruud maar ik begrijp het niet. 8)
Gr,
Kenny
deze worden om de handvatten geschoven en zo naar de grond afgespannen. Deze spanband is dus een geheel .
Motor staat op deze manier zeevast.
Gr Hans
Vaak heb je ogen in de dekvloer, span de band van links naar rechts door de velg van je achterwiel, span deze aan totdat het wiel vast op de grond staat dan staat hij al vrij stevig. Breng aan beide zijde van het stuur een een band aan schuin naar voren en ietwat van de motor vandaan ook naar de ogen en span deze totdat de boel heel stevig staat.
Maar bij dit soort handelingen zijn er toch wel sjorders aanwezig, die kunnen het zo voor je fixen
Groet Ruud
En misschien is het wel het beste advies om oplettend naar de sjorders te kijken en om hulp te vragen.
Op verzoek van de autozug leiding zijn de motards niet voor niets gevraagd om 90 minuten voor vertrek aanwezig te zijn.
Gr,
Kenny
- EuropeRider
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
- Land: Italie
- Woonplaats of omgeving: Umbrie
- Contacteer:
RuudRT schreef:Hoi,
Gewoon 3 spanbanden, eerste aan de achterzijde achterover trekken zodat hij niet van de bok afschiet, daarna 2 om beide kanten van het stuur naar beneden.
Beste resultaat
groet Ruud
Sorry..... maar ik heb (door schade en schande én door ervaren motorsjorrers) geleerd dat je NOOIT banden aan je stuur mag maken !
Je handgrepen kunnen er van stuk gaan, én er komt ongewenste opwaartse druk op de bouten waar het stuur mee in het balhoofd is gemonteerd.
Het rijdt zo lullig als bij 160 een van de stuurhelften plots loslaat ! :lol:
The juiste plek voor spanbanden aan het voorwiel is aan de veerpoten, net boven het voorspatbord.
Aan de achterkant maak ik mijn RT vast aan het buizenframe, achter de twee zijkleppen (die moeten er wel even af, da's handiger).
Op die manier staaie als een huis en kan er niks beschadigd worden.
Geen perfecte plaatjes, maar hier kun je zien hoe het hoort...: http://europerides.smugmug.com/gallery/5547814_iAHuA" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier: http://europerides.smugmug.com/gallery/707569_qvB2A" onclick="window.open(this.href);return false;
En op de heenweg in 2005 wist ik het ook nog niet !!!! :shock: :shock: :shock:

writer, photographer, guide & gopher
The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Jouw handige camera werk en reportage maakt het voor mij helemaal helder !
Ik zie in de foto's dat de achter koffers tijdens transport weer op de motor vast te krijgen zijn en dat vind ik super handig. Het is geen doen om op een ferry of trein alles mee te slepen. Wel de kunststof zijdeksels moet mee maar dat vind ik goed te doen, Aan de voorkant heb je twee extra korte riemen die verticaal langs de poten naar beneden gaan. Is dat gedaan de om de voorvering te spannen ? Is het ook veilig als je dat niet doet. Ik weet niet of er bevestigingspunten op de dek zijn om dit mogelijk te maken.
Mooi met de auto en de fiets in dezelvde zilverkleur :) .
Gr,
Kenny
Wij gaan nu al 4 jaar met de boot naar de UK en ik doe het als volgt:
1. Oude dikke lap meenemen, elastiek, en evenueel een nieuwe brede spanband met ratel.
2. Motor op de boot op de zij-standaard zetten, in de versnelling.
3. Elastiek om de handrem en handvat zodat ie nog vaster staan (achterwiel vast door versnelling, voorwiel door rem)
4. Dikke lap (oude trui) over het zadel en daar de spanband over.
Die aan 2 kanten vast zetten met de haken in ogen of ijzerkabel.
Rateldeel aan remkant zetten en retelen maar. Dusdanig ratelen dat ie goed `in` de veren staan
5. Eventueel een extra spanband door valbeugel/achterwiel en in tegengestelde richting vast zetten.
gaat al 4 jaar prima, zelfs als je winkracht 7 hebt.... :shock: .....toen was de motor gezonder dan wij dat waren

helder

Maar wellicht dat het op een trein heel anders is....lees ik net

- EuropeRider
- Contacteer:
De eerste keer op transport (en verkeerd vastgemaakt) heeft de spanband mijn handvat doorsgesleten (!!). Nog net op tijd gezien en voor de terugweg toen advies ingewonnen. 'Racemotoren' en toermotoren (met name BMW) hebben een ander stuur (en bevestiging daarvan) en moeten nu eenmaal anders worden gesjord.
Als de motor rechtop staat moet je de vering intrekken, anders gaat-ie 'huppen' en kan de boel loswerken.
Je kunt hem niet (of moet hem niet, beter gezegd) via het stuur naar beneden trekken. Simpelweg niet goed voor de stuurbouten.
@Ken Ik heb nu alleen maar 2 spanbanden om de vorkpoten. De eerste keer had ik andere banden (op een geleende trailer). Met twee banden gaat het prima, geen 4 meer nodig. Ik maak wel her voorwiel extra vast aan de voorwielsteun van de trailer, maar meer als anti-diefstal beveiliging dan om vast te zetten.
De koffers kunnen er zonder meer op als je het frame onder de afdekplaten gebruikt en de banden niet al te veel naar achteren vastmaakt.
Uiteraard mag iedereen natuurlijk volledig zelf weten wat 'de beste' manier is en daar oneindig gelukkig in/mee zijn :lol:
The Man's Blog
@Francois - Begrijp ik het goed dat je alleen de vering aan de achterkant trekt? Ik kan niet zien hoe op jouw manier de vering aan de voorkant spant ? Ik hoop dat ik niet te veel vragen stelt :roll:
Gr,
Kenny
- EuropeRider
- Contacteer:

The Man's Blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1983 Weergaves
-
Laatste bericht door Ralph Romein