Beantwoord: otoplastieken in ear
Moderator: RT_Patrick
Beantwoord: otoplastieken in ear
Hallo,
Welke ervaringen hebben jullie zoal met op maat gemaakte gehoorbescherming met ingebouwde speakers, t.b.v. navigatie, merk, geluid e.d. ben mezelf aan het orienteren vandaar, alvast zeer bedankt,
Quincy
Welke ervaringen hebben jullie zoal met op maat gemaakte gehoorbescherming met ingebouwde speakers, t.b.v. navigatie, merk, geluid e.d. ben mezelf aan het orienteren vandaar, alvast zeer bedankt,
Quincy
Re: otoplastieken in ear
Hallo,
ik gebruik otoplastieken van Earmo, de harde versie. Ik heb ze nu een jaar of vijf en hoef ze nog niet te vervangen.
Filters zijn in diverse kleuren en gradaties te verkrijgen. Ik gebruik de witte en die bevallen prima.
Navigatie, mp3 en mijn vrouw zijn prima te verstaan terwijl wind en motorgeluid prima gedempt wordt.
Ze zijn ook verkrijgbaar met speakers, nadeel is dan wel dat je ze altijd in moet hebben om je navigatie e.d. te verstaan.
Ik zou altijd kiezen voor speakers in de helm maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Harald
ik gebruik otoplastieken van Earmo, de harde versie. Ik heb ze nu een jaar of vijf en hoef ze nog niet te vervangen.

Filters zijn in diverse kleuren en gradaties te verkrijgen. Ik gebruik de witte en die bevallen prima.
Navigatie, mp3 en mijn vrouw zijn prima te verstaan terwijl wind en motorgeluid prima gedempt wordt.
Ze zijn ook verkrijgbaar met speakers, nadeel is dan wel dat je ze altijd in moet hebben om je navigatie e.d. te verstaan.
Ik zou altijd kiezen voor speakers in de helm maar dat is natuurlijk persoonlijk.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Harald
- gerard2
- Type: R1200RT
Ik heb op dat gebied al het nodige kapitaal uitgegeven.
Na de op maat gemaakte otoplastieken van Earmo , Alpine etc,
een ultieme poging: De op maat gemaakte inear speakers van de CB shop in Overloon.
De Otoplastieken zijn hol, hierdoor kan de speaker perfect worden ingebouwd, zonder ook maar enig uitstekend onderdeeltje.
Beter wordt het niet; dacht ik..
Maar helaas.
Het geluid zit nu zo goed als OP je trommelvlies, dus prima, alleen is de omgevingsherrie nu helemaal niet meer te harden.
Kortom: geen bescherming meer.
Sterker nog: De Holle Otoplastieken lijken zelfs de rijgeluiden te versterken.
Ik rij nu met de gewone gele herriestoppers.
Voor elke (langere) rit gebruik ik een nieuw paar.
Geluid van de Zumo is wel moelijker te verstaan, maar het gaat.
Na de op maat gemaakte otoplastieken van Earmo , Alpine etc,
een ultieme poging: De op maat gemaakte inear speakers van de CB shop in Overloon.
De Otoplastieken zijn hol, hierdoor kan de speaker perfect worden ingebouwd, zonder ook maar enig uitstekend onderdeeltje.
Beter wordt het niet; dacht ik..
Maar helaas.
Het geluid zit nu zo goed als OP je trommelvlies, dus prima, alleen is de omgevingsherrie nu helemaal niet meer te harden.
Kortom: geen bescherming meer.
Sterker nog: De Holle Otoplastieken lijken zelfs de rijgeluiden te versterken.
Ik rij nu met de gewone gele herriestoppers.
Voor elke (langere) rit gebruik ik een nieuw paar.
Geluid van de Zumo is wel moelijker te verstaan, maar het gaat.
- Ralph Romein
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Soms kan het zinvol zijn bij zoeken iets in te vullen als "gehoorbescherming". Dan krijg je dit draadje!
viewtopic.php?f=1&t=2182&p=22338&hilit= ... ing#p22338
viewtopic.php?f=1&t=2182&p=22338&hilit= ... ing#p22338
Mvg, Ralph Romein

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3157 Weergaves
-
Laatste bericht door jbazelmans
-
- 2 Reacties