Waar laat jij je helm.

Welke helm past bij jou en je RT

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
mveenstra
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur

Waar laat jij je helm.

Ongelezen bericht door mveenstra »

ik heb een vraag. ik heb gister een -1100- gekocht. Zonder top koffer. Ik heb hem gekocht omdat ik het een geweldige motor vind. Echter loop ik nu wel tegen een probleempje aan. Waar laat je, je helm. Ik heb geen top koffer dus dat ik geen oplossing. Ook krijg ik het niet voor elkaar om mijn systeemhelm makkelijk in een zij koffer te stoppen. in 1 van de zij koffers past hij wel. Maar dan moet ik toch aardig wat geweld gebruiken om de koffer weer dicht te krijgen. Dit lijkt mij niet echt een goede oplossing.

Vandaar de vraag waar laten jullie je helm als je ergens bent en hem niet mee wilt slepen.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Inspector Gadget

Re: Waar laat jij je helm.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ken vier oplossingen;

- Sommige top-koffers (ff voor de volledigheid van dit draadje :roll:)

- LidLoc
Een oplossing waarbij een soort (speciaal gevormde) haak door de handel van je zijkoffer gaat en dan door de ring-ogen van je helm.
[media]OgtQMGR5T5Q[/media]

Schijnt alleen helaas moeilijk verkrijgbaar te zijn omdat ze niet langer gemaakt worden? _001
(ben ik blij dat ik ze nog wel heb :shock:)

- PacSafe LidSafe Helmet Bag
http://www.pacsafe.com/www/index.php?_r ... tail&id=27
Die gebruik ik als ik de helm niet kan meenemen en "buiten" moet laten.
Helm zit goed ingepakt tegen het weer en zeer veilig (lees: antidiefstal)
Verkrijgbaar bij de beter gesorteerde outdoor-zaken zoals De Zwerfkei, als ik "naakt" ga.

- Helm gewoon meenemen en aan de tafel haken, een zgn. Helmet-hook/-holder;
[media]NlnVwkWliqo[/media]

En toen vond ik dat ik wel genoeg mogelijkheden had om mijn helm "kwijt te raken". :lol:
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

mveenstra schreef:ik heb een vraag. ik heb gister een -1100- gekocht. Zonder top koffer. Ik heb hem gekocht omdat ik het een geweldige motor vind. Echter loop ik nu wel tegen een probleempje aan. Waar laat je, je helm. Ik heb geen top koffer dus dat ik geen oplossing. Ook krijg ik het niet voor elkaar om mijn systeemhelm makkelijk in een zij koffer te stoppen. in 1 van de zij koffers past hij wel. Maar dan moet ik toch aardig wat geweld gebruiken om de koffer weer dicht te krijgen. Dit lijkt mij niet echt een goede oplossing.

Vandaar de vraag waar laten jullie je helm als je ergens bent en hem niet mee wilt slepen.
Even een vraag, wat is het mer k van de helm?

Wanneer het een shoei betreft kan het lastig worden.

Om je systeem helm in je koffer te plaatsen, moet de helm niet dichtgeklapt zijn. Maar ook niet opengeklapt. Je neemt hem in twee handen en legt hem zo neer dat hij ongeveer half is opengeklapt. Ik hoop dat je het begrijpt. Zo niet horen we het even. Volgens mij moeten er hier endaar nog wat foto's over zwerven.

Grtn,

Jack
Zümo XT
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Vernuft gadget DMM maar helaas zie ik in NL weinig D ring kinbeugel bevestigingen.
Goedkoop, compact en makkelijk zou jezelf kunnen maken.
Een lengte gecoate staalkabel, lengte een dikte zelf te bepalen, een lus aan beide einde maken en dichten met de ervoor gemaakte loodjes.
Een kleine hangslot en klaar. Doe de kabel door de opening van de vizier en bevestigen aan de frame van de motor.
Als je de kabel lang genoeg maakt zou je het ook door de mauw van je jas ook kunnen doen.
Vergeet niet de jas eerst uit te doen :D

We're cheap !

gr,
Kenny
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Wildripper schreef:
mveenstra schreef:ik heb een vraag. ik heb gister een -1100- gekocht. Zonder top koffer. Ik heb hem gekocht omdat ik het een geweldige motor vind. Echter loop ik nu wel tegen een probleempje aan. Waar laat je, je helm. Ik heb geen top koffer dus dat ik geen oplossing. Ook krijg ik het niet voor elkaar om mijn systeemhelm makkelijk in een zij koffer te stoppen. in 1 van de zij koffers past hij wel. Maar dan moet ik toch aardig wat geweld gebruiken om de koffer weer dicht te krijgen. Dit lijkt mij niet echt een goede oplossing.

Even een vraag, wat is het mer k van de helm?

Wanneer het een shoei betreft kan het lastig worden.

Om je systeem helm in je koffer te plaatsen, moet de helm niet dichtgeklapt zijn. Maar ook niet opengeklapt. Je neemt hem in twee handen en legt hem zo neer dat hij ongeveer half is opengeklapt. Ik hoop dat je het begrijpt. Zo niet horen we het even. Volgens mij moeten er hier endaar nog wat foto's over zwerven.

Grtn,

Jack

Beste Jack,

Het merk van de helm is een hjc en ik heb hem wel in de koffer gekregen maar dat ging heel moeilijk ik moest er best wel wat geweld voor gebruiken. Misschien dat ik hem er verkeerd in doe dat zou natuurlijk kunnen. Ik heb gezocht naar foto´s maar ik kan ze niet vinden. Weet jij misschien waar ze staan.

gr Michael.
Laatst gewijzigd door mveenstra op 05 dec 2010, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

ksimon schreef:Vernuft gadget DMM maar helaas zie ik in NL weinig D ring kinbeugel bevestigingen.
Goedkoop, compact en makkelijk zou jezelf kunnen maken.
Een lengte gecoate staalkabel, lengte een dikte zelf te bepalen, een lus aan beide einde maken en dichten met de ervoor gemaakte loodjes.
Een kleine hangslot en klaar. Doe de kabel door de opening van de vizier en bevestigen aan de frame van de motor.
Als je de kabel lang genoeg maakt zou je het ook door de mauw van je jas ook kunnen doen.
Vergeet niet de jas eerst uit te doen :D

We're cheap !

gr,
Kenny
Beste Kenny,

bedankt voor je reactie. Ik heb ook aan zo een soort oplossing zitten denken of om de helm gewoon vast te maken aan het kettingslot. Echter het nadeel daar van is dat hij nat kan worden bij regen of gewoon door vocht op de grond. Dus vandaar dat ik een andere oplossing aan het zoeken ben.

mvg

Michael.
Groetjes Mike,

Wildripper

Kan de foto's ook niet vinden, dus ben ik maar ff naar de garage gelopen. Big RT Smile

Wel even bij opgemerkt dat dit de koffer is op een 1200 en ze daar wel gewoon dichtgeklapt zijn. Maar de foto's laten zien hoe ze in een 1100/1150 koffer moeten. _004

Afbeelding Met een HJC.

Afbeelding dus open geklapt.

Afbeelding Ongeveer zover.

Afbeelding En dan leg je hem er zo in.

Hoop dat het zo duidelijker is.

En geweld hoef je niet tegebruiken. Tenzij het zoals ik al zei een shoeii betreft, want die past gewoon weg niet, of is het hoofd van mijn vrouwjte dan echt zo groot. Hehehe. De Shoeii pas wel weer met gemak in de 1200. _004

Succes
Zümo XT
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Wildripper schreef:Kan de foto's ook niet vinden, dus ben ik maar ff naar de garage gelopen. Big RT Smile

Wel even bij opgemerkt dat dit de koffer is op een 1200 en ze daar wel gewoon dichtgeklapt zijn. Maar de foto's laten zien hoe ze in een 1100/1150 koffer moeten. _004

En dan leg je hem er zo in.

Hoop dat het zo duidelijker is.

En geweld hoef je niet tegebruiken. Tenzij het zoals ik al zei een shoeii betreft, want die past gewoon weg niet, of is het hoofd van mijn vrouwjte dan echt zo groot. Hehehe. De Shoeii pas wel weer met gemak in de 1200. _004

Succes

nou het is wel duidelijker. Maar als ik zo mijn helm er in doe. dan moet ik dus wel geweld gebruiken om hem dicht te toen. ik kom net een cm te kort. Ik moet wel zeggen dat ik een grote helm heb. xxl. Dus dat zou ook het probleem kunnen zijn.

gr Michael.
Groetjes Mike,

Wildripper

en eventueel andersom geprobeerd? dus achterstevoren? En de andere kant kan ook schelen. _001
Zümo XT
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

ja ik heb beide kanten geprobeerd en inderdaad de enne kant scheelt wel met de andere. hij past namelijk alleen aan de rechterkant van de motor (waar de uitlaat NIET zit)
Groetjes Mike,

hansuitolst
Bijz: Exclusive
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Olst

Ongelezen bericht door hansuitolst »

Ik heb een spiraalkabel bij me. Kan de helm dan vastzetten aan de passagiershandgrepen of rekje.
Het begon in 1974 met een Suzuki GT250, nu een R1200RT (sinds 11-2010) en een F650GS (uit 2000). Meeste kms, >200.000 op een Honda ST1100
Inspector Gadget

Ter volledigheid (wederom), de LidLoc past bij mij ook door de aanhaalbandje van mijn Schuberth C3.

En de PacSafe is waterdicht, kan ik je verzekeren, conform opgave van de fabrikant.
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

wel ik heb nu een topkoffer waar mijn helm net in past. Hij moet wel op een speciale manier er in en het kan ook echt alleen maar op die manier. Maar het is wel gelukt. Het nadeel van mijn helm is echt dat hij heel groot is. Dit komt niet door de helm zelf maar door mijn hoofd. Die is gewoon erg groot. Ik heb maat xxl helm en tja die past nu eenmaal niet makelijk in een zijkoffer. Maar ik ben er nu wel uit.
Groetjes Mike,

RobNIJ
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Ik had een Schubert C2, en die paste niet in de orginele BMW-topkoffer. Ik heb toen een gebruikte grote GIVI-topkoffer gekocht en gemonteerd. Hier paste hij zonder problemen in.
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Hoi Rob,

Ja ik heb ook naar een givi koffer zitten kijken. Vooral naar die extra grote waar 2 systeemhelmen in kunnen. Echter tja ik hou erg van een orginele motor. Het moet er wel bij passen en ik vind die givi koffers toch een stuk minder mooi dan een originele bmw topkoffer. Wellicht dat ik later toch nog een grotere koffer er bij koop voor als we lange ritten met zijn 2e gaan maken. Maar tot op heden past mijn helm in de topkoffer (wel op een speciale manier) en die van haar in de rechter zij koffer. Dus zo lang hou ik het hier even bij. Al zou ik wel graag een foto willen zien van jou Dame met die givi koffer.
Groetjes Mike,

Bart51
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Ongelezen bericht door Bart51 »

Hoi Mike,

Zitten er onder je duozadel geen koperkleurige haken?
Want die zijn eigenlijk bedoeld voor het vastmaken van je helm.
Zelf heb ik een originele topkoffer en daar krijg ik m'n Caberg net aan in, vooral nu met die V2.
Maar gebruik nooit geweld want er gaat iets op den duur kapot of raakt beschadigd.

groetjes Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Hoi Bart,

Nee die haken zitten er bij mij niet. Maar ik zou dat ook niet echt een mooie oplossing vinden. aan gezien je helm dan ondersteboven hangt en er dus water en vuil ik kan komen. Nee in mijn topkoffer zit hij nu prima en ik hoef hem niet met geweld dicht te doen als ik hem er goed in leg. Dus op zich ben ik best te vrede zo. Maar ter zijner tijd zal er misschien nog wel een grotere topkoffer komen.
Groetjes Mike,

Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Als ik rij op mijn hoofd en anders gaat ie achter slot en grendel in het topkoffer _004
Luc
bmwrene
Type: R1200RT/LC
Bijz: Je voelt het pas als je het door hebt.
Woonplaats of omgeving: Bladel

Ongelezen bericht door bmwrene »

Ikweetniet of je een kettingslot hebt ?? _001
Maar dit is een heel goedkoop oplossing :oops: en je hoeft niets extra veel mee te nemen als een vuilniszak. :lol:
En...... _004 _004 _004 hij blijft nog droog ook. :D
[groet] BMWRené
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Angel
Bijz: RT lid nr. 1150 !!
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Angel »

Ik stop mijn helm ( Nolan N103 ) in de topkoffer. De helm moet open en past dan redelijk goed in de koffer.
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

bmwrene schreef:Ikweetniet of je een kettingslot hebt ?? _001
Maar dit is een heel goedkoop oplossing :oops: en je hoeft niets extra veel mee te nemen als een vuilniszak. :lol:
En...... _004 _004 _004 hij blijft nog droog ook. :D
[groet] BMWRené
Hoi Rene,

Ik moet eerlijk zeggen ik vind dit nog niet eens zo een slecht idee. Op die manier hou je tenminste nog wat kofferruimte over. Ik zit namelijk ook wel eens met mijn pak als ik ergens heen wil.

Gr Mike
Groetjes Mike,

pfitskie

Ongelezen bericht door pfitskie »

Hier Shoei Multitec, past in rechterkoffer, kinstuk iets opengeklapt.
Zoiets als de HJC van Wildripper.

gr
Peter
Inspector Gadget

Een "demonstatie" van de PacSafe LidSafe Helmet Bag is bij het rtreffen2011, morgen, mogelijk, ik heb namelijk geen zin om de gehele dag met mijn helm rond te zeulen. ;) :lol:
R1200RT-LE
Bijz: Lifestyle Edition
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Ik laat hem tegenwoordig in de topkoffer met de helmzak er om ..... ik vond z'n pizzabox niks ... maar daar ben ik helemaal van terug gekomen, zeker bij dagelijks gebruik.
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Maarten1985

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

Thuis leg ik de helm binnen, maar als ik ga werken laat ik hem gewoon in de topkoffer. Daar past mijn voorlopige integrale helm van Shoei net in (met vizier dicht).

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”