Vandaar de vraag waar laten jullie je helm als je ergens bent en hem niet mee wilt slepen.
Moderator: RT_Patrick
Even een vraag, wat is het mer k van de helm?mveenstra schreef:ik heb een vraag. ik heb gister eengekocht. Zonder top koffer. Ik heb hem gekocht omdat ik het een geweldige motor vind. Echter loop ik nu wel tegen een probleempje aan. Waar laat je, je helm. Ik heb geen top koffer dus dat ik geen oplossing. Ook krijg ik het niet voor elkaar om mijn systeemhelm makkelijk in een zij koffer te stoppen. in 1 van de zij koffers past hij wel. Maar dan moet ik toch aardig wat geweld gebruiken om de koffer weer dicht te krijgen. Dit lijkt mij niet echt een goede oplossing.
Vandaar de vraag waar laten jullie je helm als je ergens bent en hem niet mee wilt slepen.
Wildripper schreef:Even een vraag, wat is het mer k van de helm?mveenstra schreef:ik heb een vraag. ik heb gister eengekocht. Zonder top koffer. Ik heb hem gekocht omdat ik het een geweldige motor vind. Echter loop ik nu wel tegen een probleempje aan. Waar laat je, je helm. Ik heb geen top koffer dus dat ik geen oplossing. Ook krijg ik het niet voor elkaar om mijn systeemhelm makkelijk in een zij koffer te stoppen. in 1 van de zij koffers past hij wel. Maar dan moet ik toch aardig wat geweld gebruiken om de koffer weer dicht te krijgen. Dit lijkt mij niet echt een goede oplossing.
Wanneer het een shoei betreft kan het lastig worden.
Om je systeem helm in je koffer te plaatsen, moet de helm niet dichtgeklapt zijn. Maar ook niet opengeklapt. Je neemt hem in twee handen en legt hem zo neer dat hij ongeveer half is opengeklapt. Ik hoop dat je het begrijpt. Zo niet horen we het even. Volgens mij moeten er hier endaar nog wat foto's over zwerven.
Grtn,
Jack
Beste Kenny,ksimon schreef:Vernuft gadget DMM maar helaas zie ik in NL weinig D ring kinbeugel bevestigingen.
Goedkoop, compact en makkelijk zou jezelf kunnen maken.
Een lengte gecoate staalkabel, lengte een dikte zelf te bepalen, een lus aan beide einde maken en dichten met de ervoor gemaakte loodjes.
Een kleine hangslot en klaar. Doe de kabel door de opening van de vizier en bevestigen aan de frame van de motor.
Als je de kabel lang genoeg maakt zou je het ook door de mauw van je jas ook kunnen doen.
Vergeet niet de jas eerst uit te doen![]()
We're cheap !
gr,
Kenny
Wildripper schreef:Kan de foto's ook niet vinden, dus ben ik maar ff naar de garage gelopen.![]()
Wel even bij opgemerkt dat dit de koffer is op een 1200 en ze daar wel gewoon dichtgeklapt zijn. Maar de foto's laten zien hoe ze in een 1100/1150 koffer moeten.![]()
En dan leg je hem er zo in.
Hoop dat het zo duidelijker is.
En geweld hoef je niet tegebruiken. Tenzij het zoals ik al zei een shoeii betreft, want die past gewoon weg niet, of is het hoofd van mijn vrouwjte dan echt zo groot. Hehehe. De Shoeii pas wel weer met gemak in de 1200.![]()
Succes
Hoi Rene,bmwrene schreef:Ikweetniet of je een kettingslot hebt ??![]()
Maar dit is een heel goedkoop oplossingen je hoeft niets extra veel mee te nemen als een vuilniszak. :lol:
En......![]()
![]()
hij blijft nog droog ook.
BMWRené
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!