Kleding: Watvoor motorjas dragen jullie?

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Kleding: Watvoor motorjas dragen jullie?

Ongelezen bericht door Wildripper »

Jos of Walter moet dit topic maar even op een juiste plaats zetten. Misschien kan er ergens een hoofstuk kleding worden toegevoegd. Big RT Smile

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe Jas.

En ben hier en daar al wezen kijken, zoals bij Damen (http://www.damenleathers.nl/) in Breda en bij Robs Accesoires (http://www.robsacc.nl/) in 't Zand.

Bij de jas van Damen voelde ik me net een michelin poppetje, dus dat werd hem niet. Bij Robs een Stadler gepast op zich erg mooi maar een prijs van boven de 1000 euro vind ik toch wel een beetje te voor de hobby rijder.

En naar aanleiding van een test over over jassen zag ik bv weer dat die nieuwe ritsen ook niet zo geweldig zijn.

Nu zat ik te kijken bij Restyle (http://www.restyle.ws/index.php) uit Aalsmeer(krijgen we korting via het forum), dus misschien dat ik daar eens ga kijken, de leren zomerbroek is me uitstekend bevallen.

Maar goed de vraag: Wat voor soort van jas(merk-type) dragen jullie en wat zijn jullie bevindingen. _001

[groet]
Zümo XT
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Kleding: Watvoor motorjas dragen jullie?

Ongelezen bericht door HansD »

Rukka Armas
Duur setje, maar het laatste op gebied van comfort en veiligheid.
Ik rijd elke dag woon/werk en bij elk weer en jaargetijde (behalve ijzel) en daar past zo'n pak dan wel bij (lees: zijn geld waard).
Dit pak heeft oa. Goretex aan de buitenkant (nooit meer een zwaar en lekkend pak na een regenbui), nieuw soort rits (soort rubberen zipper a la duikpakken), vernieuwde beschermstukken etc..
Ik heb inmiddels alle seizoenen gehad in dit pak en dat is prima bevallen.
Als je ook een all weather / all season bikkel bent, is dit pak een echte aanrader.

Hans
Wildripper

HansD schreef: nieuw soort rits (soort rubberen zipper a la duikpakken)
Over die rits ging het in die test, zij wren er niet over te spreken, lastig te bedienen en de rits hield er mee op. Daar zou dan weer een siliconenspray voor zijn. Heb jij dit ook zo ervaren?

[groet]
Zümo XT
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik draag de Instructor-jas van Restyle, en qua comfort (met uitzondering van de zomer) bevalt mij die heel erg goed.

Hoewel ik al een paar keer gevallen ben op mijn "verkeerde" zijde (met hele lage snelheden), en ik "aanpassingen" heb in diverse delen van mijn lichaam (lees: chirurgisch staal en teflon) heb ik vooralsnog er geen nadelige gevolgen van ondervonden, ook de kleding niet. (gelukkig)

Maar, nogmaals, dat was bij lage snelheid.

De jas heb nu al weer zo'n 2 á 3 jaar, en het geel moet je onderhouden ivm vuilrandjes door de wind. ;)

De broek heb ik ook van Restyle, en daar heb ik met de wat strengere winter vorig jaar moeten rijden, en dat ging ook prima.
En ik heb dan alleen een korte broek er onderaan.

Nu ben ik zeker geen maatstaaf, maar last van de koude heb ik nimmer gehad.

Ik ben nog bij Restyle geweest voor een andere jas en broek, maar dat is een ander verhaal.
Wildripper

dutchmidiman schreef:Ik draag de Instructor-jas van Restyle, en qua comfort (met uitzondering van de zomer) bevalt mij die heel erg goed.

Hoewel ik al een paar keer gevallen ben op mijn "verkeerde" zijde (met hele lage snelheden), en ik "aanpassingen" heb in diverse delen van mijn lichaam (lees: chirurgisch staal en teflon) heb ik vooralsnog er geen nadelige gevolgen van ondervonden, ook de kleding niet. (gelukkig)

Maar, nogmaals, dat was bij lage snelheid.

De jas heb nu al weer zo'n 2 á 3 jaar, en het geel moet je onderhouden ivm vuilrandjes door de wind. ;)

De broek heb ik ook van Restyle, en daar heb ik met de wat strengere winter vorig jaar moeten rijden, en dat ging ook prima.
En ik heb dan alleen een korte broek er onderaan.

Nu ben ik zeker geen maatstaaf, maar last van de koude heb ik nimmer gehad.

Ik ben nog bij Restyle geweest voor een andere jas en broek, maar dat is een ander verhaal.
Is de jas ook echt waterdicht? En kan de binnenvoering eruit? En zomers te warm, ondanks de ventilatie ritsen?
Zümo XT
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Wildripper schreef:
HansD schreef: nieuw soort rits (soort rubberen zipper a la duikpakken)
Over die rits ging het in die test, zij wren er niet over te spreken, lastig te bedienen en de rits hield er mee op. Daar zou dan weer een siliconenspray voor zijn. Heb jij dit ook zo ervaren?

[groet]
Zonder smering gaat die nieuwe zipper inderdaad heel zwaar en trek je deze mogelijk kapot. Maar met siliconenspray of andere speciale olie loopt deze zipper heel licht.
Nadeel van sliconenspray is de smeerboel en bovendien blijft dit niet zo goed zitten - na een paar dagen loopt de zipper weer zwaar.
Ik heb nu een (heel) klein flesje Japanse siliconen-olie gekregen van mijn dealer - eigenlijk voor helmen. Met 1 druppeltje van deze olie loopt de zipper nu al een maand perfect en licht.
Goed spul dus.

Hans
Inspector Gadget

Wildripper schreef:Is de jas ook echt waterdicht? En kan de binnenvoering eruit? En zomers te warm, ondanks de ventilatie ritsen?
Ja, de jas is bij mij 100% waterdicht, ik heb alle seizoenen en weertypes mee gereden, ook in tropische stortbuien, en flinke vrieskou.

Ja, de binnenvoering kan eruit.

Zomers vond ik de jas iets te warm ondanks de ventilatieritsen, maar dat is wellicht een persoonlijk iets.
Eigenlijk reed ik met de totaal verkeerde broek, en dat helpt ook niet met mijn temperatuurhuishouding. _002 :( ;)
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Stadler (helemaal geel) in de winter. BMW 3 seizoenen jas in de zomer.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Bij Termaat krijg ik bij de Armas van Rukka een speciale stift om de zipper soepel te houden, deze zippers worden ook in de duikpakken gebruikt dus dat zit wel goed.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Nieuw forum MOTORKLEDING aangemaakt . . . .
Wildripper schreef:Jos of Walter moet dit topic maar even op een juiste plaats zetten. Misschien kan er ergens een hoofstuk kleding worden toegevoegd. Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Rukka Marco jas,en Rukka unit broek. Tezamen met wintervoering,uitritsbaar voor 800 euro bij mc rijen.Goede keuze,pak nooit de rotzooi van evo(lution).Dit is echt k.t,en de voering plakt bij een beetje transpireren al aan je lijf.

Rukka,origineel bmw en macna zijn wel de duurste maar wel de beste lijkt me. Alhoewel persoonlijke smaken en ! portemonnee verschillen....
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Hoi,

Ik rijd in de herfst winter en voorjaar met een Dane goretex jas zonder wintervoering. Nog nooit koud gehad.
Wel na een hoosbui (echt met bakken uit de hemel) een zware en natte jas gehad maar wel waterdicht.
Met een beetje zoeken in Rotterdam gekocht in de uitverkoop (model vorig jaar) voor weinig :D (€ 149,-)

Mijn zomerjas is een restyle doorwaaijas met forumkorting en mijn backup jas (voor als de Dane nog te nat is) is ook een Rev-it maar dan zonder Goretex en dat is toch een stuk minder comfortabel (lees zweten).

Mijn broek is een rev-it zomerbroek. Aangezien ik daaronder een gewone pantalon draag voor werk-omstandigheden.
Niet onbelangrijk, handen en voeten. Als die koud worden dan rij je minder prettig. Daarom Dane handschoene met goretex en Rev-it laarzen met goretex.

Alleen nog een helm met goretex dat zou pas een uitvinding zijn _004
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Ik heb een lerenbroek en de gele jas van Damen in Breda.
De jas is een 4 seizoenen jas en dat is me met de hitte van de afgelopen 3 jaren heel erg goed bevallen.
Geen last meer van het zeiknat van de motor afkomen na een korte of lange rit, kortom geweldige jas.
R1200RT-LE
Bijz: Lifestyle Edition
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Ik heb een BMW streetguard 2 jack maat 66 en een BMW cover broek maatje XXXL.

Ik heb de set z'n 5 jaar geleden mee gereden voor een 1200 euro gekocht en tot op de dag vandaag geen seconde spijt er van.
De set heeft verschillende grote stormbuien en veel zonneschijn doorstaan.
De jack is nog steeds waterdicht, en de broek had ik het gevoel dat deze iets in het kruis aan het doorlekken was.
Maar laats bij een dikke bui was alles nog droog, maar toch voor de zekerheid voor 75 euro een nieuwe BMW Cover gescoord (Nieuw met kaartjes op Marktplaats, overjarig model).

Ik heb in het verleden ook een MQP set gehad welk toen z'n 1000 gulden kosten maar deze hield het maar 3 jaar vol, en toen liep ie vol .... _003

Moet wel zeggen dat ik het Jack en e broek altijd ophang/uithang en nooit opvouw.
Laatst gewijzigd door R1200RT-LE op 13 nov 2010, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Jas moet mij doen laten opvallen en mij bescherming bieden bij een 'glijer'.
Verder moet de jas mij genoeg warmte bieden in voor-, na- en winterseizoen. Zomers draag ik, mits de temperatuur hoog genoeg is, een 'open' jas.
Waterdichtheid is voor mij geen issue, daar ik bij nattigheid een flexothane regenpak draag.

De Mont Blanc jas van Damen Leathers zat en zit mij nog steeds prima.
Ik heb zelf wel wat comfortabelere protectie (Kushitani K-foam) geplaatst.
De jas begint nu na 3 jaar en bijna 100K km wel wat 'slijtage' te vertonen; loslatend en niet meer plakkende klittenband, niet meer schoon wordende schouders / mouwen.
Klittenband gaat w.s. een gevalletje garantie - kreeg 5 jaar - worden. Vuil... ach...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Heb er op het ogenblik 3.

1 Rukka Air, een doorwaaijas met Goretex binnenjas, goed voor als de 'R' niet in de maand zit en zonder binnenjas zeer aangenaam als het echt warm is.
1 Rukka ?, Goretex Z-liner voor het kille voor- en najaar.
1 Dane Hoven, half textiel, half leder, deze valt wat ruimer en is wat warmer als de Rukka, kan nog een extra laagje onder.

De laatste 2 zijn onderhand aan vervanging toe, de Rukka is versleten en lek en de Dane valt uit elkaar. :roll:

Naar een deugdelijke opvolger wordt gezocht, zal wel een Dane of Rukka 3-lagen laminaat Goretex XCR worden.
Deze hebben als groot voordeel dat er geen water in opzuigt, dus minder zwaar, blijft warm en is zo weer droog.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik rij nu met een broek van Stadler (Stormrider II) en een jas van Damen (Mont Blanc)
Nu het 's morgens weer richting het vriespunt gaat dus met de binnenvoering erin, en geen klachten over de temperatuur of lekkage. Vrijdag nog een kleine 2 uur door de regen gereden en alleen mijn kraag was nat geworden. De aansluiting helm-jas is nu eenmaal niet helemaal waterdicht _002

Voor toeren op warme dagen heb ik een eenvoudig leren broek en een kevlar-jeans van Giali, gecombineerd met een leren/textiel jas die lekker goed doorwaait.

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
speek
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Ongelezen bericht door speek »

Vier jaar geleden een goedkoop Difi pak gekocht (jas Cruise AX, broek Harrison AX). Veel in gebruik. Nog niks kapot. Temperatuur isolatie prima (urenlang bij een paar graden boven nul). Waterdicht tot maximaal een half uur (geen goretex).
Voor veel regen ligt er een Difi regenpak in de koffer.

Bij 15+ graden Difi Max Vent, jas en broek.

Binnenkort wil ik mezelf verwennen met een sjiek motorpak, w.s. Stadler, jas Concept, broek Invention.
It's never too late to have a happy childhood.
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Bijna altijd mijn IXS Starlight jas aan.
Lekker zichtbaar en hij beschermt goed tegen de weersinvloeden.

Als het zomers heet word dan de zomerjas en zomerbroek aan dus lekker doorluchten.

Zomers met ritjes vaak in het leer.

Richard
Wildripper

Ok Dutchien anderen,

Ben van het weekend bij Restyle geweest, gekeken naar zo'n intructor jas. Op zich een redelijke jas voor 350 euro.

Maar wel heel erg geel. In een andere kleurstelling is hij er niet. Zit een losse kraag bij die je kan gebruiken of niet. Bij mij kwam dat zowat voor mijn ogen. _001 Maar die zou aangepast kunnen worden.

Ander ding vond ik dat de voering, niet de wintervoering, erg aan je huid plakt. Heb jij daar ook last van Rob?

Dus ik twijfel heel erg of ik wel voor deze jas moet gaan.

Daarna dacht ik ik rij ff langs zoom, of te wel louis in Amsterdam, want daar kwam ik toch zo goed als langs.
Dat was voor mij toch wel het door de bomen het bos niet meer zien. Want wat zijn er een hoop jassen te koop. En in allerlei prijsklassen.

Ik ga me de komende tijd hier verder in verdiepen.

Ben wel benieuwd naar mensen die helemaal niet tevreden zijn over hun jas en waarom niet. Want het valt me op dat iedereen tot nu toe zeer te spreken is over zijn jas/broek.

We blijven dit draadje met interesse volgen.

[groet]

Jack
Zümo XT
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

@Jack,

Deze heb ik via Engeland gekocht, was een stuk voordeliger.

http://shop.hostettler.de/productdetail ... mno=X55001
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

....een oudje.....'n Büse jack....had begin dit jaar al bijna een nieuw jack gekocht....maar vlak voor het RT Treffen waren er ineens veiligheidhesjes via dit forum te koop met (desgewenst) het forumlogo op de rug.. _004 Daar rijden dochterlief en ik dan ook sindsdien mee rond... En opvallen doen we zeker..... :D
siebke
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

Vorig jaar juni bij Louis in Dld. jas en broek van Cycle Spirit (lengtemaat) voor plm € 450,- gekocht. Prima pasvorm en comfortabel. De binnenvoering gaat er pas onder de 10 gr.C in. Goed waterdicht. Moet wel nog op zoek naar 'n luchtige zomerjas.
Vrouwlief (163 cm) heeft naar tevredenheid prima passende kleding van Probiker van een vergelijkbare prijs.
Louis (megastore) kent een zeer grote keuze in diverse merken en keurige kundige bediening. (geen aandelen). Heb geen tientallen stuks moeten passen.

I.p.v. het dragen van een geel hesje of een flitsend gele jas heb ik om beide mouwen ter hoogte van de bovenarmen gele reflecterende armbandjes.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Inspector Gadget

Hallo Jack!
Wildripper schreef:...intructor jas. Op zich een redelijke jas voor 350 euro.
Klopt, het is een redelijke jas.
Niet uitzonderlijk, behalve heel goed zichtbaar.
Hoewel ik niet veel mensen mee zie rijden, ik krijg zelf wel opmerkingen over mijn zichtbaarheid.
En ik denk dan missie geslaagd.
Wildripper schreef:Maar wel heel erg geel. In een andere kleurstelling is hij er niet. Zit een losse kraag bij die je kan gebruiken of niet. Bij mij kwam dat zowat voor mijn ogen. _001 Maar die zou aangepast kunnen worden.
Ja, het is echt heel erg geel. Daarom is vuiligheid van de weg en regen zichtbaarder, je moet het dus wel schoonmaken (doe ik zelden :oops: )
Die kraag is in het begin vrijwel "rechtop", maar als je helm op doet, werkt het heel erg goed als wind-afscherming, koude-afscherming en regen-afscherming.
Zelfs met de tropische stortbuien van de afgelopen tijd, geen last van de regen.
En na verloop van tijd "vormt" die kraag zich naar jou gebruik, maar blijft wel soepel.
Anders moet je bij het rtreffen2011 zien hoe het staat/zit bij mij.
Schik niet, ik heb ook nog heel wat in de jas zelf zitten, maar daar merk je weinig van als je op de dame zit. :shock: :lol:
Wildripper schreef:Ander ding vond ik dat de voering, niet de wintervoering, erg aan je huid plakt. Heb jij daar ook last van Rob?
Nee, heb ik totaal geen last van. Wel apart dat je dit meemaakte.
Kan het zijn dat je nogal statisch geladen was?
Nu is het wel zo, ik heb altijd een korte broek, onderbroek en overhemd (met korte mouwen) of T-shirt (met korte mouwen) aan.
Voor het geval dat je in het ziekenhuis komt, moet je er wel netjes bij liggen, natuurlijk.
Sorry, fout grapje, kan ik wel zeggen na 6 van dergelijke bezoeken.
Dus ik zit niet heel erg "naakt" behalve de armen, en die "plakken" bij mij niet, dat ik bemerkt heb.
Wildripper schreef:Dus ik twijfel heel erg of ik wel voor deze jas moet gaan.
Als je twijfelt moet je het niet doen, dat had ik ook met hun leren broeken, en eventueel nog een andere jas die ik aan het overwegen was (als zomer-jas)
Wildripper schreef:Ben wel benieuwd naar mensen die helemaal niet tevreden zijn over hun jas en waarom niet. Want het valt me op dat iedereen tot nu toe zeer te spreken is over zijn jas/broek.
Ik denk dat de mensen zichzelf goed (laten) informeren, dingen testen en uitproberen, over lezen en onderzoeken, en passen, veel passen.
Nu zou de CE-keuring (is die verplicht? _001 ) de "troep" in de markt moeten uitsluiten.
En door de moderne materialen zijn er m.i. geen slechte jassen meer, maar wel jassen die je wellicht meer of minder aanspreken.

Ik denk persoonlijk ook, dat als je iets niet bevalt qua kleding, dat je er rapido een oplossing voor zoekt, wellicht zelfs weg doet.
Want in mijn optiek is er niets zo gevaarlijk als kleding op de motor die je in de weg zit, niet werkt, knelt of op enige andere wijze hindert.

Neem daarom de tijd.

En kijk pas naar de prijs zodra je de jas gevonden hebt die je bevalt.
Er is inderdaad veel keuze, en het is ook een kwestie van budget.
Wel is het zo dat duurdere kleding langer mee gaat als je er netjes mee omgaat.

Aan de andere kant, ik heb mijn Restyle kleding nu ook al zo'n 2 á 3 jaar, en anders dan vuiligheid door de wind (aan de randjes) is het verder bijna nog als nieuw.

Wel is het zo dat die Instructor jas blijkbaar uniek is in het straatbeeld, dus dat kan je ook weer als voordeel zien. :roll: Big RT Smile

Ik wens je veel wijsheid toe in je uiteindelijke beslissing, maar dat gaat jou wel lukken, daar ben ik van overtuigd.
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

HansD schreef:...
Zonder smering gaat die nieuwe zipper inderdaad heel zwaar en trek je deze mogelijk kapot. Maar met siliconenspray of andere speciale olie loopt deze zipper heel licht.
Nadeel van sliconenspray is de smeerboel en bovendien blijft dit niet zo goed zitten - na een paar dagen loopt de zipper weer zwaar.
...
Hans
In MotoPlus 21 schrijft Eric Bulsink (hoofdredacteur) over de reactie van Rukka en Stadler over de eerste problemen met de GoreTex Lockout Zipper.
Dit is zijn artikel.
Er zijn een paar verbeteringen doorgevoerd en samen met het juiste smeermiddel zou 't nu allemaal probleemloos moeten werken...

Ik heb alleen niet de financieën om 't te testen... :oops:

[groet]
Eric (niet die van het artikel ;) )
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Ik heb sinds 9 maanden een Reusch Touring II Extreme jas en broek voor mij en mijn vrouwtje (zij heeft de damesuitvoering). https://www.polo-motorrad.de/de/touring ... hwarz.html

Ik ben er eg tevreden over. Alles samen was het €850 bij Polo in Aken (Dld). Ik ben er erg tevreden mee. Voldoende protectie (met lederen stukken), prima pasvorm en veel ventilatie en voldoende ademend. En uiteraard waterdicht. Ik zou dit meteen weer kopen. _004
Laatst gewijzigd door Marcel 1200rt op 14 nov 2010, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
dirk de wit

Ongelezen bericht door dirk de wit »

Ik heb een rukka ARMAS: SUPERJAS EEN RITS IS OOK VEEL FIJNER DAN AL DIE RITSEN OVER ELKAAR ,MAAR DE NIEUWE RITS VAN DE ARMAS HEEFT DUIDELIJK NOG KINDERZIEKTES.
hIJ LOOPT STROEF IS AL WEL EENS OPENGESPRONGEN ONDER HET RIJDEN EN ER IS OOK AL EEN STUKJE UIT GESPRONGEN TOEN IK HEM LOS PROBEERDE TE MAKEN TOEN HIJ OPENGESPRONGEN WAS !
Ook is het lipje van de sluiting afgebroken.
Ik rij dagelijks en moet de rits toch zeker elke twee weken smeren met silicone-olie.
Maar ondanks de rits is deze jas met afstand de fijnste die ik ooit had Big RT Smile (t.o.v. stadler en BMW)
RobNIJ
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

In de winter een Rukka-jas, in de zomer een Cycle Spirit, beide gekocht bij Louis.de. Heeft ook een filiaal hier niet al te ver vandaan.
Is redelijk met de prijzen.
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Wildripper

Was al even aan het zoeken Rob, maar je was alweer zo snel Big RT Smile

[media]Un_CcHR18a4[/media]

Maar dat filmpje zie boven kwam ik tegen en wilde die graag met jullie delen. Zie trouwens dat er dus meer van dat soort zijn ga me daar dus weer even verder in verdiepen.

[groet]
Zümo XT
Inspector Gadget

Sorry, me bad. :oops: _002 ;)

Heb mijn post alweer gewist, je hebt het dus al aangepast. (lees: eenvoudigweg de "9APscipBuOE" tussen de YouTube knop "haken" plaatsen, dus zonder de gehele URL..)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Motorkleding”