Hallo Jack!
Wildripper schreef:...intructor jas. Op zich een redelijke jas voor 350 euro.
Klopt, het is een redelijke jas.
Niet uitzonderlijk, behalve heel goed zichtbaar.
Hoewel ik niet veel mensen mee zie rijden, ik krijg zelf wel opmerkingen over mijn zichtbaarheid.
En ik denk dan missie geslaagd.
Wildripper schreef:Maar wel heel erg geel. In een andere kleurstelling is hij er niet. Zit een losse kraag bij die je kan gebruiken of niet. Bij mij kwam dat zowat voor mijn ogen.

Maar die zou aangepast kunnen worden.
Ja, het is echt heel erg geel. Daarom is vuiligheid van de weg en regen zichtbaarder, je moet het dus wel schoonmaken (doe ik zelden

)
Die kraag is in het begin vrijwel "rechtop", maar als je helm op doet, werkt het heel erg goed als wind-afscherming, koude-afscherming en regen-afscherming.
Zelfs met de tropische stortbuien van de afgelopen tijd, geen last van de regen.
En na verloop van tijd "vormt" die kraag zich naar jou gebruik, maar blijft wel soepel.
Anders moet je bij het

zien hoe het staat/zit bij mij.
Schik niet, ik heb ook nog heel wat in de jas zelf zitten, maar daar merk je weinig van als je op de dame zit. :shock: :lol:
Wildripper schreef:Ander ding vond ik dat de voering, niet de wintervoering, erg aan je huid plakt. Heb jij daar ook last van Rob?
Nee, heb ik totaal geen last van. Wel apart dat je dit meemaakte.
Kan het zijn dat je nogal statisch geladen was?
Nu is het wel zo, ik heb altijd een korte broek, onderbroek en overhemd (met korte mouwen) of T-shirt (met korte mouwen) aan.
Voor het geval dat je in het ziekenhuis komt, moet je er wel netjes bij liggen, natuurlijk.
Sorry, fout grapje, kan ik wel zeggen na 6 van dergelijke bezoeken.
Dus ik zit niet heel erg "naakt" behalve de armen, en die "plakken" bij mij niet, dat ik bemerkt heb.
Wildripper schreef:Dus ik twijfel heel erg of ik wel voor deze jas moet gaan.
Als je twijfelt moet je het niet doen, dat had ik ook met hun leren broeken, en eventueel nog een andere jas die ik aan het overwegen was (als zomer-jas)
Wildripper schreef:Ben wel benieuwd naar mensen die helemaal niet tevreden zijn over hun jas en waarom niet. Want het valt me op dat iedereen tot nu toe zeer te spreken is over zijn jas/broek.
Ik denk dat de mensen zichzelf goed (laten) informeren, dingen testen en uitproberen, over lezen en onderzoeken, en passen, veel passen.
Nu zou de CE-keuring (is die verplicht?

) de "troep" in de markt moeten uitsluiten.
En door de moderne materialen zijn er m.i. geen slechte jassen meer, maar wel jassen die je wellicht meer of minder aanspreken.
Ik denk persoonlijk ook, dat als je iets niet bevalt qua kleding, dat je er rapido een oplossing voor zoekt, wellicht zelfs weg doet.
Want in mijn optiek is er niets zo gevaarlijk als kleding op de motor die je in de weg zit, niet werkt, knelt of op enige andere wijze hindert.
Neem daarom de tijd.
En kijk pas naar de prijs zodra je de jas gevonden hebt die je bevalt.
Er is inderdaad veel keuze, en het is ook een kwestie van budget.
Wel is het zo dat duurdere kleding langer mee gaat als je er netjes mee omgaat.
Aan de andere kant, ik heb mijn Restyle kleding nu ook al zo'n 2 á 3 jaar, en anders dan vuiligheid door de wind (aan de randjes) is het verder bijna nog als nieuw.
Wel is het zo dat die Instructor jas blijkbaar uniek is in het straatbeeld, dus dat kan je ook weer als voordeel zien. :roll:
Ik wens je veel wijsheid toe in je uiteindelijke beslissing, maar dat gaat jou wel lukken, daar ben ik van overtuigd.