Beantwoord: Foto's R1150Rt met een niet-OEM BMW topkoffer
Moderator: RT_Patrick
Beantwoord: Foto's R1150Rt met een niet-OEM BMW topkoffer
Ik ben op zoek naar een topkoffer voor mijn 1150RT.
( S.v.p. niet aanbieden als reactie op dit bericht want dan mag dit in een andere categorie geplaatst worden.)
Een originele BMW topkoffer; deze worden genoeg aangeboden en ik weet ook hoe dit er gemonteerd uitziet.
Echter ik vindt de koffer aan de kleine kant. 2 helmen zal niet gaan lukken......
Ik zou graag willen zien hoe een niet originele BMW topkoffer er uitziet. Lieft op wat foto´s.
Je hebt van die foei lelijke met van die grote reflectoren (mijn persoonlijke mening) maar ook mooi neutrale.
M.a.w. ik hoop dat met wat verschillende plaatjes, vanuit diverse hoeken, met en zonder zijkoffers, het mij misschien gaat helpen in de aankoop afwegingen.
Zelf denk ik aan een Givi E45 koffer afm. 56x41x30cm. Incl. rekje voor R1100/1150RS/RT. Maar gemonteerd heb ik dit nog niet gezien.
Op het forum heb ik hier nog niets van gevonden.
Ben benieuwd!
( S.v.p. niet aanbieden als reactie op dit bericht want dan mag dit in een andere categorie geplaatst worden.)
Een originele BMW topkoffer; deze worden genoeg aangeboden en ik weet ook hoe dit er gemonteerd uitziet.
Echter ik vindt de koffer aan de kleine kant. 2 helmen zal niet gaan lukken......
Ik zou graag willen zien hoe een niet originele BMW topkoffer er uitziet. Lieft op wat foto´s.
Je hebt van die foei lelijke met van die grote reflectoren (mijn persoonlijke mening) maar ook mooi neutrale.
M.a.w. ik hoop dat met wat verschillende plaatjes, vanuit diverse hoeken, met en zonder zijkoffers, het mij misschien gaat helpen in de aankoop afwegingen.
Zelf denk ik aan een Givi E45 koffer afm. 56x41x30cm. Incl. rekje voor R1100/1150RS/RT. Maar gemonteerd heb ik dit nog niet gezien.
Op het forum heb ik hier nog niets van gevonden.
Ben benieuwd!
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Foto's R1150Rt met een niet originele BMW topkoffer
Hier wat foto's van de koffer die oorspronkelijk op mijn motor zat,
Hoop dat je hier iets aan hebt,

Hoop dat je hier iets aan hebt,

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
....en anders kun je bij Google ook even "bmw", "topkoffer" typen en vervolgens AFBEELDINGEN aanklikken......iest van 43.000 hits...zullen er wellicht een paar tussen staan lijkt me... 

- pvhal
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: goirle
ronald,
heb om dezelfde reden (2 helmen) destijds (2008) een GIVI monokey E460 koffer gekocht.
2 integraal helmen kunnen naast elkaar in de koffer en anders veel ruimte om iets mee te nemen (46 liter).
onderplaat moet je er los bijkopen maar met een goede gebruiksaanwijzing een fluitje van een cent.
succes met je keuze!
heb om dezelfde reden (2 helmen) destijds (2008) een GIVI monokey E460 koffer gekocht.
2 integraal helmen kunnen naast elkaar in de koffer en anders veel ruimte om iets mee te nemen (46 liter).
onderplaat moet je er los bijkopen maar met een goede gebruiksaanwijzing een fluitje van een cent.
succes met je keuze!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sinds februari 2008 in het bezit van mijn eerste BMW R1100RT. Fantastische motorfiets voor het dagelijkse woon werkverkeer en het toeren!
Ronald,
Hierbij een plaatje van de GIVI E55 Tech Maxi. Ik heb de koffer dit jaar aangeschaft als vervanging voor de originele BMW Topkoffer. Ik zocht voor de vakantie een grotere koffer. Er kunnen 2 Schubert helmen mt 60, met gemak een plaatsje krijgen. Wat mij opviel is dat je bij hogere snelheden 150+, minder wind hinder hebt dan met de originele koffer. Ik had al ervaring met het contactdoos systeem van GIVI. Daarom ben ik er niet aan begonnen. Ik heb in de standaard koffer zelf verlichting aangebracht. Achterlicht, remlicht en knipperlichten. Als je daarin geinteresseerd bent wil ik daar ook wel wat fototjes van laten zien. Voor zover ik heb kunnen nagaan wordt dit model niet in Nederland ingevoerd. Deze komt uit Italie. http://www.Motorama.it . Verzending was duur, maar toch was het behoorlijk goedkoper dan de koffer in belgie. http://www.rad.eu
De rugsteun (Apart bestellen) zit met twee boutjes aan het kofferdeksel. Een boormal wordt meegeleverd. Het aanpassen van de drager is werkelijk een fluitje van een cent. (Apart bij bestellen)
Veel succes met je keuze. In de tijd zit je goed. Het is bijna Sinterklaas.
Hierbij een plaatje van de GIVI E55 Tech Maxi. Ik heb de koffer dit jaar aangeschaft als vervanging voor de originele BMW Topkoffer. Ik zocht voor de vakantie een grotere koffer. Er kunnen 2 Schubert helmen mt 60, met gemak een plaatsje krijgen. Wat mij opviel is dat je bij hogere snelheden 150+, minder wind hinder hebt dan met de originele koffer. Ik had al ervaring met het contactdoos systeem van GIVI. Daarom ben ik er niet aan begonnen. Ik heb in de standaard koffer zelf verlichting aangebracht. Achterlicht, remlicht en knipperlichten. Als je daarin geinteresseerd bent wil ik daar ook wel wat fototjes van laten zien. Voor zover ik heb kunnen nagaan wordt dit model niet in Nederland ingevoerd. Deze komt uit Italie. http://www.Motorama.it . Verzending was duur, maar toch was het behoorlijk goedkoper dan de koffer in belgie. http://www.rad.eu
De rugsteun (Apart bestellen) zit met twee boutjes aan het kofferdeksel. Een boormal wordt meegeleverd. Het aanpassen van de drager is werkelijk een fluitje van een cent. (Apart bij bestellen)
Veel succes met je keuze. In de tijd zit je goed. Het is bijna Sinterklaas.
Dit ziet er mooi uit. Foto genomen onder een goede hoek daarmee kun je bepalen of je het vind staan.
Het moet er tenslotte voor de achteropkomenrs ook "uitzien".
Op de site lees ik
E 55 TECH, Marca: Givi, Prezzo: € 181 * invece di € 229 * prezzo riservato all'acquisto online
Prezzo senza IVA: € 150,76 per i paesi fuori dall'Unione Europea
Daar komen nog een achterrek steun en rugkussentje bij. Financieel ok.
- ervaring met het contactdoos systeem van GIVI?
: Minder neem ik aan als je zelf modificaties aanbrengt?
Op een site lees ik over een "stoplicht" kit. Dat suggereert dat het alleen om een remlicht gaat. In je reactie lees ik achterlicht en richting aanwijzers.
Kun je hoe dat zit met de lichten nog verder toe lichten?
En ook hoe ziet het er uit als die lichten er niet inzitten?
Hou me aanbevolen voor meer plaatjes (zegt tenslotte meer dan 1000 woorden) van verschillende hoeken. Ook nog 1 van recht achter.
Zonder gelijk een fotoboek op het forum te moeten plaatsen, ze kunnen ook naar m'n emailadres ([email protected])
Een hoop vragen als ik zo teruglees. '
Ben benieuwd
Gr Ronald Bouman
Het moet er tenslotte voor de achteropkomenrs ook "uitzien".
Op de site lees ik
E 55 TECH, Marca: Givi, Prezzo: € 181 * invece di € 229 * prezzo riservato all'acquisto online
Prezzo senza IVA: € 150,76 per i paesi fuori dall'Unione Europea
Daar komen nog een achterrek steun en rugkussentje bij. Financieel ok.

- ervaring met het contactdoos systeem van GIVI?

Op een site lees ik over een "stoplicht" kit. Dat suggereert dat het alleen om een remlicht gaat. In je reactie lees ik achterlicht en richting aanwijzers.
Kun je hoe dat zit met de lichten nog verder toe lichten?
En ook hoe ziet het er uit als die lichten er niet inzitten?
Hou me aanbevolen voor meer plaatjes (zegt tenslotte meer dan 1000 woorden) van verschillende hoeken. Ook nog 1 van recht achter.
Zonder gelijk een fotoboek op het forum te moeten plaatsen, ze kunnen ook naar m'n emailadres ([email protected])
Een hoop vragen als ik zo teruglees. '
Ben benieuwd
Gr Ronald Bouman
Ronald,
Die stoplichtkit bestaat uit een contactdoos (Koffer-deel en montageplaat deel), twee ledstrips die je in de reflector kan klemmen, en nog een contact deel wat de overgang vormt tussen koffer en klep. Een hoop geld voor weinig.
Tussen die overgangen gaat het mis. Als je maar iets hobbels hebt, dan knippert je remlicht mee. De reflectoren zitten standaard in de koffer. die kan je gebruiken voor je zelfbouw project. Ik heb bovenin gele 3mm ledjes gelijmd. onder heb ik zes gaatjes geboort en 5 mm rode leds gelijmd. dat zijn 0.5 Watt types. Die heb ik via een weerstands netwerkje, twee aan twee, aangesloten op zowel het achterlicht signaal als ook op het remlicht signaal. De uiteindelijke aansluiting heb ik in het achterlicht bij de bestaande bedrading gesoldeerd. Daar heb ik nog twee dioden gezet tussen het achterlicht signaal en het remlicht signaal. Dan kunnen die elkaar niet beïnvloeden.
Even een paar plaatjes. De rest gaat rechtstreeks naar je E-mail.
Groeten, Baltus
Die stoplichtkit bestaat uit een contactdoos (Koffer-deel en montageplaat deel), twee ledstrips die je in de reflector kan klemmen, en nog een contact deel wat de overgang vormt tussen koffer en klep. Een hoop geld voor weinig.
Tussen die overgangen gaat het mis. Als je maar iets hobbels hebt, dan knippert je remlicht mee. De reflectoren zitten standaard in de koffer. die kan je gebruiken voor je zelfbouw project. Ik heb bovenin gele 3mm ledjes gelijmd. onder heb ik zes gaatjes geboort en 5 mm rode leds gelijmd. dat zijn 0.5 Watt types. Die heb ik via een weerstands netwerkje, twee aan twee, aangesloten op zowel het achterlicht signaal als ook op het remlicht signaal. De uiteindelijke aansluiting heb ik in het achterlicht bij de bestaande bedrading gesoldeerd. Daar heb ik nog twee dioden gezet tussen het achterlicht signaal en het remlicht signaal. Dan kunnen die elkaar niet beïnvloeden.
Even een paar plaatjes. De rest gaat rechtstreeks naar je E-mail.
Groeten, Baltus
Laatst gewijzigd door baltus op 18 dec 2010, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Aleen achterlichten
Achterlichten + Remlichten
Achterlichten + Knipperlicht links
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Beantwoord: Topkoffer R1100RT - R1150RT
door Tour-ist » » in Over: Overige accessoires - 15 Reacties
- 3236 Weergaves
-
Laatste bericht door Tour-ist