Tip voor een goede verzekering
Moderator: RT_Patrick
- Maarten de Vries
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Tip voor een goede verzekering
Beste mede forum leden,
Wie heeft er een goede tip voor een goede verzekeringsmaatschappij.
zaken die ik belangrijk vind:
- 3 jaar nieuwwaarde dekking.
- Qua diefstalbeveiliging een 4 sterren slot met eventueel een goedgekeurd alarm voldoende. Dus geen verplichting om de motor tijdens de nachtelijke uren ergens aan vast te moeten zetten.
Hoor graag jullie tips.
Groetjes,
Maarten de Vries
Wie heeft er een goede tip voor een goede verzekeringsmaatschappij.
zaken die ik belangrijk vind:
- 3 jaar nieuwwaarde dekking.
- Qua diefstalbeveiliging een 4 sterren slot met eventueel een goedgekeurd alarm voldoende. Dus geen verplichting om de motor tijdens de nachtelijke uren ergens aan vast te moeten zetten.
Hoor graag jullie tips.
Groetjes,
Maarten de Vries
Re: Tip voor een goede verzekering
Mijn zus, die een ongelooflijke
persoon kan zijn met dit soort zaken, heeft uiteindelijk gekozen voor de verzekering via de KNMV.
Ikzelf had al voor de KNMV gekozen omdat zij de 1e verzekering waren die verkeersregelaars niet expliciet uitsluiten van hun verzekering.
En omdat zij naar mijn inschatting de belangen van motorrijders veel beter op hun vizier (pun intended) zullen hebben staan, verwacht ik.
Je ontkomt er nimmer helemaal aan dat een verzekering in de kleine lettertjes allerlei voorwaarden schept, en het is jou afwegingen of jij dat acceptabel vindt, of niet.

Ikzelf had al voor de KNMV gekozen omdat zij de 1e verzekering waren die verkeersregelaars niet expliciet uitsluiten van hun verzekering.
En omdat zij naar mijn inschatting de belangen van motorrijders veel beter op hun vizier (pun intended) zullen hebben staan, verwacht ik.
Je ontkomt er nimmer helemaal aan dat een verzekering in de kleine lettertjes allerlei voorwaarden schept, en het is jou afwegingen of jij dat acceptabel vindt, of niet.
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Onze forumsponsor assurandeur Mark van Leeuwen heeft speciaal voor onze formleden verzekeringspakketen samengesteld.
Kijk even op zijn website of neem even contact met hem op.
Op de homepage van zijn website zie je RT forumlogo staan.
Deze brengt je in een uitrekenscherm voor de premie.
Ik ben er zeker van dat hij je een passende aanbieding kan doen.

http://www.markvanleeuwen.nl/

Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

- Maarten de Vries
- Contacteer:
Hoi Walter,Big W(alter) schreef:Onze forumsponsor assurandeur Mark van Leeuwen heeft speciaal voor onze formleden verzekeringspakketen samengesteld.
Met Mark ben ik al in contact.
Groetjes,
Maarten
- Maarten de Vries
- Contacteer:
Heb vandaag een e-mail naar de KNMV en gevraagd naar hun voorwaarden.dutchmidiman schreef:Mijn zus, die een ongelooflijkepersoon kan zijn met dit soort zaken, heeft uiteindelijk gekozen voor de verzekering via de KNMV.
Groetjes,
Maarten
- Maarten de Vries
- Contacteer:
Verzekering geregeld.
Na samen sparren, heeft Mark van Leeuwen kunnen regelen wat ik wilde / zocht tegen ook een redelijke premie.
Kan niet anders dan zeggen dat Mark er actief achteraan is gegaan.
Groetjes,
Maarten de Vries
Na samen sparren, heeft Mark van Leeuwen kunnen regelen wat ik wilde / zocht tegen ook een redelijke premie.
Kan niet anders dan zeggen dat Mark er actief achteraan is gegaan.
Groetjes,
Maarten de Vries
-
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Vraag dhr. van Leeuwen nog even of er voor jou, als je een ongeluk is aangedaan, vervangend vervoer klaarstaat indien je eigen motor niet meer te berijden valt...
Naar mijn weten is de KNMV één van de weinigen die dat goed geregeld heeft voor de motorrijder.
Drie jaar geleden werd ik van mijn RT gereden. Motor was niet meer berijdbaar en 'helaas' is mijn RT mijn enige vervoermiddel.
Om voor vervangend vervoer in aanmerking te komen moest de RT gebracht worden naar een schadeherstelbedrijf, aangewezen door de verzekeringsmaatschappij.
Helaas had UNIVé - ik pluk er geen vruchten meer van - geen schadeherstelbedrijf in haar 'vriendenkring' die ook maar iets in motoren deed en ik dus niet in aanmerking kwam voor vervangend vervoer.
Er valt op zo'n moment dan ook werkelijk niets te regelen en dan sta je daar...
Naar mijn weten is de KNMV één van de weinigen die dat goed geregeld heeft voor de motorrijder.
Drie jaar geleden werd ik van mijn RT gereden. Motor was niet meer berijdbaar en 'helaas' is mijn RT mijn enige vervoermiddel.
Om voor vervangend vervoer in aanmerking te komen moest de RT gebracht worden naar een schadeherstelbedrijf, aangewezen door de verzekeringsmaatschappij.
Helaas had UNIVé - ik pluk er geen vruchten meer van - geen schadeherstelbedrijf in haar 'vriendenkring' die ook maar iets in motoren deed en ik dus niet in aanmerking kwam voor vervangend vervoer.
Er valt op zo'n moment dan ook werkelijk niets te regelen en dan sta je daar...
Ik vind de eisen die gesteld zijn in verband met diefstal altijd wel leuk om te vergelijken. En ook het eigen risico is belangrijk. Ik zag dat de KNMV en de ANWB beide goedkoper waren dan mijn verzekering.
Dhr van Leeuwen werkt ook met Unigarant als ik me goed herinner. En ANWB was ook altijd Unigarant. Bij mijn verzekering zijn er weinig eisen gesteld aan sloten zelfs al staat de motor buiten.
Maar waar het natuurlijk allemaal op neer komt is het bedrag wat je ontvangt als het een keer goed fout gaat. En wie dan de beste is daar ben ik nog niet uit gekomen. En dan krijg je bij sommige verzekeringen weer korting als je een pakket pakt. Al moet ik zeggen als je dan goed naar zo'n pakket kijkt het vaak net een zak met appels is die je op de markt koopt. Sommige zijn goed en degene onderin de zak weer slecht.Bij de ANWB word er autromatisch een dagwaarde ingevuld vor je motor die een stuk lager ligt dan de realistische dagwaarde maar ik neem aan dat je die gewoon zelf hoger kan maken en dan automatisch meer premie betaald. Al met al zijn al die verzekeringen net een groot bos waar je gemakkelijk verloren loopt.
Maar ja ik reed met de motor nog nooit geen schade. Wacht ik vergeet er een toen ik in Engeland zat. De dame met de auto had me niet gezien vanwege de zon gaf ze toe maar achteraf vertelde ze toch tegen haar verzekeringsagent dat ik te hard reed en zodoende moesten we beide zelf voor onze schade opdraaien. Dus ik beschuldig degene die mij daar aanrijd van gevaarlijk rijden voort en dan maakt de politie wel een rapport op. Het mooie was we hadden beide dezelfde verzekeringsmaatschappij. Wie heeft er al wel veel ervaring met verzekeringen?
Ton
Dhr van Leeuwen werkt ook met Unigarant als ik me goed herinner. En ANWB was ook altijd Unigarant. Bij mijn verzekering zijn er weinig eisen gesteld aan sloten zelfs al staat de motor buiten.
Maar waar het natuurlijk allemaal op neer komt is het bedrag wat je ontvangt als het een keer goed fout gaat. En wie dan de beste is daar ben ik nog niet uit gekomen. En dan krijg je bij sommige verzekeringen weer korting als je een pakket pakt. Al moet ik zeggen als je dan goed naar zo'n pakket kijkt het vaak net een zak met appels is die je op de markt koopt. Sommige zijn goed en degene onderin de zak weer slecht.Bij de ANWB word er autromatisch een dagwaarde ingevuld vor je motor die een stuk lager ligt dan de realistische dagwaarde maar ik neem aan dat je die gewoon zelf hoger kan maken en dan automatisch meer premie betaald. Al met al zijn al die verzekeringen net een groot bos waar je gemakkelijk verloren loopt.
Maar ja ik reed met de motor nog nooit geen schade. Wacht ik vergeet er een toen ik in Engeland zat. De dame met de auto had me niet gezien vanwege de zon gaf ze toe maar achteraf vertelde ze toch tegen haar verzekeringsagent dat ik te hard reed en zodoende moesten we beide zelf voor onze schade opdraaien. Dus ik beschuldig degene die mij daar aanrijd van gevaarlijk rijden voort en dan maakt de politie wel een rapport op. Het mooie was we hadden beide dezelfde verzekeringsmaatschappij. Wie heeft er al wel veel ervaring met verzekeringen?
Ton
Als er iemand nog ergens een betere aanbieding weet, dan hoor ik dat graag:
LET OP :
DRIE JAAR AANSCHAFWAARDE GARANTIE (kwam in maart 2010 als beste uit de test van de consumentenbond)
ALARMKLASSE 2 IS VOLDOENDE (dus geen extra sloten of 'snachts verplicht binnen stallen)
ONBERKTE KILOMETRAGE
GEEN WINTERSTOP
EIGEN RISIKO € 90,-
Premieberekening:
Alleen WA dekking : € 80,-
WA + Volledig casco : € 80,- plus 6% over de nieuwwaarde
Nieuwwaarde € 20.000,- en een B/M van 75% ??
Dan is de jaarpremie slechts € 320,-
Meer weten???
Probeer de bijlage te ontcijferen;
als je me een PB-tje stuurt met je emailadres, stuur ik een beter leesbaar pdf-je terug met nadere info.
(Het PDF bestand is te groot om hier als bijlage te plaatsen)
LET OP :
DRIE JAAR AANSCHAFWAARDE GARANTIE (kwam in maart 2010 als beste uit de test van de consumentenbond)
ALARMKLASSE 2 IS VOLDOENDE (dus geen extra sloten of 'snachts verplicht binnen stallen)
ONBERKTE KILOMETRAGE
GEEN WINTERSTOP
EIGEN RISIKO € 90,-
Premieberekening:
Alleen WA dekking : € 80,-
WA + Volledig casco : € 80,- plus 6% over de nieuwwaarde
Nieuwwaarde € 20.000,- en een B/M van 75% ??
Dan is de jaarpremie slechts € 320,-
Meer weten???
Probeer de bijlage te ontcijferen;
als je me een PB-tje stuurt met je emailadres, stuur ik een beter leesbaar pdf-je terug met nadere info.
(Het PDF bestand is te groot om hier als bijlage te plaatsen)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht