Beantwoord: wie durft het aan om mij te leren.............

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
henk40

Beantwoord: wie durft het aan om mij te leren.............

Ongelezen bericht door henk40 »

Hallo RT vrienden,

Mijn R1100RT moet nodig eens goed afgesteld worden. De garage waar ik hem normaal in onderhoudt heb heeft te weinig succes bij mij geboekt en zorgt alleen voor een lege bankrekening. (goedkoopste beurt ongeveer 1000 euro en de laatste keer mocht ik dit bedrag 2x aftikken). Ik krijg steeds te horen dat het lastig is om mijn fiets af te stellen. Ik heb nu ongeveer 3dkm gereden sinds de laatste grote beurt, dus vwb. de olieën, filters e.d. moet het goed zijn. Wie wil het mij leren, learning by doing is hetgeen bij mij het beste werkt, ben niet zo'n theoreticus 8) .

Wat merk ik dat het nodig is, het verbruik loopt steeds meer op, een gemiddelde van 1op 17 naar nu zo'n 1 op 14, ploffen in de uitlaat, hij ruikt af en toe naar benzine en het lijkt of hij inhoudt bij acceleren. Er zit al een reclyzer in maar dat heeft onvoldoende effect gehad.

Ik woon zelf in Almere maar ik ben bereidt om heel Nederland door te rijden om de fiets weer perfect te krijgen. Wie durft.........

gr. Henk
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: wie durft het aan om mij te leren.............

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hoi Henk,

Mag ik je aanraden om eens contact met 'onze huisreparateur' Kenny van http://www.motorserviceamersfoort.com op te nemen? Hij is echt _004 en zal je zeker niet verder uitkleden . . . . :$ . Veel van onze leden zijn daar ook erg enthousiast over. Alles wordt eerst van tevoren goed besproken onder het genoot van een 'bakkie'.

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Na het plaatsen van de recyclizer had ik ook last van:

Oplopend verbruik
Ruiken naar benzine
niet vloeiend acceleren.

Mijn advies is om eerst de recyclizer te verwijderen en dan eens een ritje maken en kijken welke klachten overblijven. Daarna "magic Kenny" cunsulteren _004
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Mijn advies is om eerst de recyclizer te verwijderen en dan eens een ritje maken en kijken welke klachten overblijven. Daarna "magic Kenny" cunsulteren
Dat is een goed advies !
Ik wil hem ook wel voor je afstellen ,maar kenny is voor jou dichterbij _004
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

De vraag was wie het hem wil leren, meer iets voor een TechDag dan , uiteraard goed bedoeld advies, naar Kenny te gaan.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

De vraag was wie het hem wil leren, meer iets voor een TechDag dan
Dat is inderdaad de beste oplossing _004
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

vioma schreef:
De vraag was wie het hem wil leren, meer iets voor een TechDag dan
Dat is inderdaad de beste oplossing _004

Yep, als die er inderdaad binnen afzienbare tijd komt dan heeft dat denk ik de voorkeur _004
henk40

Ongelezen bericht door henk40 »

Ik heb Kenny een mail gestuurd en naar verwachting rij ik binnenkort dus richting Den Dolder.
Ik hou jullie op de hoogte.

gr. Henk
MarcoHollaar

Ongelezen bericht door MarcoHollaar »

Een Tech-dag is een goed idee, maar voordat via zo'n dag allerlei technische hoogstandjes de revue passeren, lijkt het me handig eerst wat basishandelingen te doen.

Ik ben zelf niet bang om een en ander te proberen qua onderhoud, maar om op een Tech-dag iemand te gaan uitleggen hoe een motor op de juiste wijze afgesteld moet worden; het lijkt mij niet handig. Als sommige dealers het al niet goed voor elkaar krijgen, dan mag je niet verwachten dat een "leek" (geen motor-onderhoudsmonteur) zelf zijn eigen afstelling kan regelen.

Voor meer algemene zaken, zoals olie en verlichting, zou zo'n dag een goede uitkomst zijn.

Voor moeilijke klussen, Kenny of Viona of de dealer.

Marco
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

MarcoHollaar schreef:Een Tech-dag is een goed idee, maar voordat via zo'n dag allerlei technische hoogstandjes de revue passeren, lijkt het me handig eerst wat basishandelingen te doen.

Ik ben zelf niet bang om een en ander te proberen qua onderhoud, maar om op een Tech-dag iemand te gaan uitleggen hoe een motor op de juiste wijze afgesteld moet worden; het lijkt mij niet handig. Als sommige dealers het al niet goed voor elkaar krijgen, dan mag je niet verwachten dat een "leek" (geen motor-onderhoudsmonteur) zelf zijn eigen afstelling kan regelen.

Voor meer algemene zaken, zoals olie en verlichting, zou zo'n dag een goede uitkomst zijn.

Voor moeilijke klussen, Kenny of Viona of de dealer.

Marco
Nou, dat kon nog wel eens meevallen, we hebben al een paar TechDagen gehouden en dat gaat prima! Het gaat in de eerste instantie om koudwatervrees weg te nemen en inzicht te geven wat die dealer nou eigenlijk doet aan jouw motor, het is verder leuk en leerzaam om zelf eens wat te sleutelen aan je motor onder begeleiding van een aantal mensen die toch wel vaker een steeksleutel vast houden! Laat maar eens horen wat jij onder 'basishandelingen' verstaat en wat daar dus buiten valt.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
MarcoHollaar

Ongelezen bericht door MarcoHollaar »

Hallo Bert,

Ik heb onlangs m'n motor "gestript", alle kuipdelen en kofferrek eraf, om ze van binnen en buiten te wassen en in de was te zetten.

Remolie zelf vervangen. en een nieuwe accu geplaatst.
motorolie en filter wilde ik ook doen, maar toen ik bedacht dat ook de cardan- en bakolie gedaan moesten worden, toch maar eens een beurt bij Kenny laten doen.
Heb de motor 4 jaar, +/- 6.500 km. mee gereden in die tijd. Dus mocht op zich wel een keer.

Remmen zou ik niet gauw zelf doen, het vervangen van blokken en schijven draait om veiligheid. Zet ik iets verkeerd om terug, dan heb ik een probleem.
Kleppen stellen etc. zou ik ook niet snel doen. Heb ik geen verstand van.
Op zich zou ik wel willen weten hoe alles werkt, maar dan niet zo zeer om alles zelf te doen, maar gewoon weten hoe hetgeen je op rijd werkt.

Groet,
Marco
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Ik denk dat het zelf uitvoeren van (een deel van) het onderhoud prima mogelijk is, maar dat iedereen daar zijn eigen persoonlijke grens in moet opzoeken. Waar voor de één het verwijderen en weer monteren van de kuip al een stevige klus is, zal de ander geen problemen hebben met het loepzuiver afstellen van het blok. Belangrijk is dat je snapt wat je doet en je beperkingen kent en respecteert. Daar komt zeker koudwatervrees bij kijken, maar andersom zijn er ook 'monteurs' die nergens bang voor zijn en vervolgens een spoor van vernieling achter laten.

Met een beetje gevoel voor techniek, liefde voor je fiets en wat hulp kom je een heel eind _004

Tom.
MidLifeMan

Ongelezen bericht door MidLifeMan »

Hi Henk,

Zit in hetzelfde schuitje als jij: wil graag leren om kleppen te stellen en te synchroniseren. Zelf afstellen dus, want hij loopt nu niet echt lekker en de volgende beurt is pas over 6k.

Heb helaas de laatste techdag moeten afzeggen, omdat ik langere tijd niet mocht rijden. Zag dat er nog geen nieuwe is gepland Wil het nog steeds graag leren en heb er veel over gelezen via dit forum en de links. Heb dit voorjaar de stoute schoenen aangetrokken en zelf de startmotor vervangen. Dit is natuurlijk weer een stapje verder en dan vind ik het wel een veilig idee als er iemand met ervaring je met raad en (evt.) daad bij kan staan.

Ben benieuwd naar jouw ervaring. Als het er nog niet van is gekomen, kunnen we wellicht samen een afspraak als je dat een goed idee vindt. Ik woon in Naarden, dus vlak bij.

Grt,

Anders
-1150-
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

henk40 schreef:Hallo RT vrienden,

Mijn R1100RT moet nodig eens goed afgesteld worden. De garage waar ik hem normaal in onderhoudt heb heeft te weinig succes bij mij geboekt en zorgt alleen voor een lege bankrekening. (goedkoopste beurt ongeveer 1000 euro en de laatste keer mocht ik dit bedrag 2x aftikken). Ik krijg steeds te horen dat het lastig is om mijn fiets af te stellen. Ik heb nu ongeveer 3dkm gereden sinds de laatste grote beurt, dus vwb. de olieën, filters e.d. moet het goed zijn. Wie wil het mij leren, learning by doing is hetgeen bij mij het beste werkt, ben niet zo'n theoreticus 8) .

Wat merk ik dat het nodig is, het verbruik loopt steeds meer op, een gemiddelde van 1op 17 naar nu zo'n 1 op 14, ploffen in de uitlaat, hij ruikt af en toe naar benzine en het lijkt of hij inhoudt bij acceleren. Er zit al een reclyzer in maar dat heeft onvoldoende effect gehad.

Ik woon zelf in Almere maar ik ben bereidt om heel Nederland door te rijden om de fiets weer perfect te krijgen. Wie durft.........

gr. Henk
Jesus, voor die prijzen die jij betaald hebt, heb je bijna een nieuwe motor voor die wel in goede staat is. (beetje overdreven) Als dit normaal zou zijn en ook nog een onbevredigend resultaat oplevert, zou ik die BMW snel ergens in een sloot kiepen.

Als ik jou was zou ik inderdaad die dealer heel ver links laten liggen en nooit meer terug komen!! Dat er heel veel prijsverschil zit tussen de prijzen van beurten is wel duidelijk, maar deze staat met stip op nummer 1 lijkt mij.

Succes!

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”