Odyssey PC680 in R1100RT/ startmotor
Moderator: RT_Patrick
Odyssey PC680 in R1100RT/ startmotor
Beste allemaal,
Ik heb en odyssey pc 680 accu gekocht bij motomoto.nl. Snelle levering en goede service trouwens.
Ik heb een algemene vraag: De startmotor doet gek sinds ik de accu in heb gebouwd. De accu is op volle spanning (12.85 V), de polen zijn goed en geisoleerd aangesloten, de dynamo laadt goed bij, en er is geen piekstroom.
De startmotor doet rare geluiden en het voelt alsof de bendix blijft hangen. Soms een harde klap, en soms slaat hij over.
Heeft iemand een idee dat dit komt omdat er ineens veel meer startspanning is?
Alvast dank voor jullie reactie!
Ik heb en odyssey pc 680 accu gekocht bij motomoto.nl. Snelle levering en goede service trouwens.
Ik heb een algemene vraag: De startmotor doet gek sinds ik de accu in heb gebouwd. De accu is op volle spanning (12.85 V), de polen zijn goed en geisoleerd aangesloten, de dynamo laadt goed bij, en er is geen piekstroom.
De startmotor doet rare geluiden en het voelt alsof de bendix blijft hangen. Soms een harde klap, en soms slaat hij over.
Re: Odyssey PC680 in R1100RT/ startmotor
Ik kan me niet goed voorstellen dat een hogere accuspanning / hoger beschikbaar amperage dit soort klachten gaat genereren als je startmotor onderdelen in orde zijn.
Met een optimale accu spanning kan de startmotor natuurlijk wel zijn maximale vermogen opwekken en daarmee de motor vlot rondtrekken. Dat gecombineerd met een optimale spanning op je bobines en daarmee een krachtige vonk van je bougies, zouden er dan wel voor zorgen dat je motor snel(ler) aanslaat.
Dus volgens mij is het waarschijnlijker dat je al (enige / lichte) startmotor "problemen" had maar ze misschien nog niet als zodanig (h)erkend had
.
Misschien toch raadzaam om maar even langs de dealer te gaan en te laten checken......
Met een optimale accu spanning kan de startmotor natuurlijk wel zijn maximale vermogen opwekken en daarmee de motor vlot rondtrekken. Dat gecombineerd met een optimale spanning op je bobines en daarmee een krachtige vonk van je bougies, zouden er dan wel voor zorgen dat je motor snel(ler) aanslaat.
Dus volgens mij is het waarschijnlijker dat je al (enige / lichte) startmotor "problemen" had maar ze misschien nog niet als zodanig (h)erkend had

Misschien toch raadzaam om maar even langs de dealer te gaan en te laten checken......
Ik heb die ervaringen ook niet met mijn Odyssey, gaat allemaal als een zonnetje.
Daarnaast ook nog een zwaardere dynamo laten installeren, ook geen problemen mee.
Ik denk inderdaad dat er wellicht al enige startmotor-problemen waren, maar door de voorgaande accu dit niet zo heel duidelijk waarneembaar was omdat die accu wellicht nog maar net genoeg vermogen had om de startmotor aan te sturen?
Inderdaad langs je dealer gaan om te laten controleren.
Daarnaast ook nog een zwaardere dynamo laten installeren, ook geen problemen mee.
Ik denk inderdaad dat er wellicht al enige startmotor-problemen waren, maar door de voorgaande accu dit niet zo heel duidelijk waarneembaar was omdat die accu wellicht nog maar net genoeg vermogen had om de startmotor aan te sturen?

Inderdaad langs je dealer gaan om te laten controleren.
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Ik heb de Odydessey inmiddels ruim een jaar in de
Geen enkel probleem kunnen ontdekken.. sterker nog, nooit meer last gehad van dansende ABS lichtjes.
Verder starten en meteen in 1x lopen.
Je kan de motor dus blijven starten (met alle zware stroomverbruikers ingeschakeld)
Als je je contact aan laat staan (bijvoorbeeld tijdens het wassen van de motor) wil de accu maar niet leeg...
Denk dat de problemen idd niet te wijten zijn aan de kracht van de accu.
Wellicht is de startmotor een beetje op zijn eind.

Geen enkel probleem kunnen ontdekken.. sterker nog, nooit meer last gehad van dansende ABS lichtjes.
Verder starten en meteen in 1x lopen.
Je kan de motor dus blijven starten (met alle zware stroomverbruikers ingeschakeld)
Als je je contact aan laat staan (bijvoorbeeld tijdens het wassen van de motor) wil de accu maar niet leeg...
Denk dat de problemen idd niet te wijten zijn aan de kracht van de accu.
Wellicht is de startmotor een beetje op zijn eind.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

Dat zijn heel goede batterijen, ook voor 2v boxers. Ik heb nu zo een batterij zitten op mijn 2v boxer. Ik dacht dat mijn startmotor moest vervangen worden en besloot eerst eens een goede batterij te plaatsen in de oude boxer. Nu weet ik dat het niet de starter was maar de batterij.
Persoonlijk vind ik ze niet zo duur, zeker in vergelijking met een veel te dure BMW batterij bij de dealer. de Odyssey hoeft ook niet echt opgeladen te worden.
Ik heb wat getwijfeld maar ben achteraf er heel tevreden van. Ik kocht ze bij nedplex.
Frederik
Persoonlijk vind ik ze niet zo duur, zeker in vergelijking met een veel te dure BMW batterij bij de dealer. de Odyssey hoeft ook niet echt opgeladen te worden.
Ik heb wat getwijfeld maar ben achteraf er heel tevreden van. Ik kocht ze bij nedplex.
Frederik
En is ook te koop bij Motor Service Amersfoort, waar Kenny ook nog een hele aantrekkelijk aanbieding heeft voor forum-leden
viewtopic.php?f=50&t=1763&start=30

viewtopic.php?f=50&t=1763&start=30
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Beste Mats1 ,mats1 schreef:Beste allemaal,
Ook ik herken niet de door jouw beschreven startmotor problemen en onderschrijf dus ook de mening van de anderen
dat het euvel al eerder aanwezig was maar zich nog niet liet zien .
Ik heb de accu , in mijn R1100RT, R1150RT en nu in mijn R1200RT gemonteerd en geen centje pijn , hij kan heel diep
ontladen zijn en nog ruimschoots vermogen hebben om een door en door koude BMW starten zonder centje pijn .
Voor de rest wens ik je veel succes en rijplezier toe , en denk maar dit ;
"aan de accu kan het niet liggen , want die is van Odyssey " (ha ha !)
met vriendelijke

Randy
Laatst gewijzigd door Randy op 20 sep 2010, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Odyssey is een probleemvrije accu. Waarschijnlijk dient de startmotor nagekeken of vervangen worden.
Gezien de vele positieve reacties op de Odyssey accu gaat dit mijn volgende accu worden.
Luc
Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht