Wat is de leeftijd van de RT rijder?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Wat is jouw leeftijd ErTeejer?

18-20 JAAR
0
Geen stemmen
20-30 JAAR
12
7%
30-40 JAAR
27
15%
40-50 JAAR
71
39%
50-60 JAAR
58
32%
60-70 JAAR
11
6%
70 EN HOGER
1
1%

Totaal aantal stemmen: 180

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Wat is de leeftijd van de RT rijder?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

In het onderwerp Ben jij een echte RT rijder? wordt gesteld dat de leeftijd van de echte RT rijder boven de 40 is.
Ik denk zelf dat het nog wel eens zou kloppen. Doe daarom ook mee aan de poll: WAT IS JOUW LEEFTIJD ERTEEJER??

grtz
Jos
Laatst gewijzigd door JOS WRSM op 25 dec 2008, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Ben net 38 geworden, maar voel me af en toe wel al 60+ als ik mijn lijf over die buddy til :D ...

Het is het gevolg van het levensgenieten, waar de RT wel deel van uitmaakt ja.
BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Ben nu 60...alleen de leeftijd catagorie 60-70 spreekt me nog niet aan :lol: :wink: :roll:
Frans

Ongelezen bericht door Frans »

32 Lentes, en sind 2 jaar rt bezitter.
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo

Harm ik ben ondertussen 65 Plusser en heb daar geen moeite mee.

Succes.
Kees BMW
BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

CD: :lol: Oke, bedankt voor je steunende woorden :wink:

RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hallo,

Kword 41 maar mijn eerste RT had ik al met 36, tussendoor een K1200 LT gehad ook een machtige machine en verschrikkelijk wendbaar doet niet onder voor de RT alleen 4 lijn motor en dan mis je het karakterestieke wel hoor. :o

greetz Ruud
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

bijna 3/4 boven de 40 tja... Wat zeg je dan?
Toen ik afgelopen juli mijn rijbewijs haalde en vertelde op de rijschool dat ik voor een 1100 RT ging werd er meewarig gekeken. "Ben jij daar wel oud genoeg voor?"

Ik ben nu 49....

Uiteindelijk gaat 't mij om het machtige gevoel alles de baas te zijn, hoe bar de omstandigheden ook zijn, wind, regen of hagel. Ja ik rijd gewoon door, dagelijks van Hoorn naar Hilversum, alleen voor gladheid blijft hij thuis.
Als ik na een dagje Deauville (vaste leenfiets i.g.v. beurtje o.i.d.) weer op mijn RT zit ben ik hewoon weer heel errug blij ;-)
daar gaat het uitendelijk om!

gr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Als ik zo de poll eens lees zit de hoofdgroep (71%) tussen de 40 en 60. Je bent dus oud genoeg om de RT te mogen berijden. :P
Zo te lezen mis je de auto / OV dus helemaal niet.

grtz
Jos

dhr schreef:bijna 3/4 boven de 40 tja... Wat zeg je dan?
Toen ik afgelopen juli mijn rijbewijs haalde en vertelde op de rijschool dat ik voor een 1100 RT ging werd er meewarig gekeken. "Ben jij daar wel oud genoeg voor?"

Ik ben nu 49....

Uiteindelijk gaat 't mij om het machtige gevoel alles de baas te zijn, hoe bar de omstandigheden ook zijn, wind, regen of hagel. Ja ik rijd gewoon door, dagelijks van Hoorn naar Hilversum, alleen voor gladheid blijft hij thuis.
Als ik na een dagje Deauville (vaste leenfiets i.g.v. beurtje o.i.d.) weer op mijn RT zit ben ik hewoon weer heel errug blij ;-)

gr
Kees
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Inderdaad Jos, Ik ben volmaakt gelukkig, gisteravond mijn wintervoering erin geknoopt en "wie doet me wat". :lol:
Vroeger eerst met de auto, daarvan was de oplossing via Enkhuizen - Lelystad - Oostvaardersdijk en binnen door het Gooi in. Dat was elke dag 250 km.
Later 5 maanden met de trein geprobeerd: 2 - 2,5 uur enkele reis... en onbetrouwbaar :?
Nu als het tegen zit 5 kwartier per reis, meestal +/- 1 uur en sneller is ook geen uitzondering.
:D
Kees

Jos WRSM schreef:Als ik zo de poll eens lees zit de hoofdgroep (71%) tussen de 40 en 60. Je bent dus oud genoeg om de RT te mogen berijden. :P
Zo te lezen mis je de auto / OV dus helemaal niet.

grtz
Jos

dhr schreef:bijna 3/4 boven de 40 tja... Wat zeg je dan?

Ik ben nu 49....

gr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
BeeeMWee

Ongelezen bericht door BeeeMWee »

Sinds september 34 en sinds mei dit jaar rt-rijder. Ik zal mezelf dus onder de jonkies scharen :lol: . Maar zonder dollen: de rt verbindt ons, dus wat zegt leeftijd dan?

Groet,
Ramon

Wivanti (Wilco)

Ongelezen bericht door Wivanti (Wilco) »

Nope, ik ben nu geen Echte RT rijder heb deze na de klap vervangen voor een K1100LT uitvoering...blijft echter wél een Beemer :D .
De leeftijd is 53 met hopelijk nog een hele reeks aan +1 tellingen erbij.
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Wivanti (Wilco) schreef:Nope, ik ben nu geen Echte RT rijder heb deze na de klap vervangen voor een K1100LT uitvoering...blijft echter wél een Beemer :D .
Was de RT niet meer te repareren? Meen me te herinneren dat je een lekke band en een kapotte onderkuip had...?
Trouwens, LT is dat een chinese RT? :wink:
Hans
Wivanti (Wilco)

Ongelezen bericht door Wivanti (Wilco) »

HansD schreef:
Wivanti (Wilco) schreef:Nope, ik ben nu geen Echte RT rijder heb deze na de klap vervangen voor een K1100LT uitvoering...blijft echter wél een Beemer :D .
Was de RT niet meer te repareren? Meen me te herinneren dat je een lekke band en een kapotte onderkuip had...?
Trouwens, LT is dat een chinese RT? :wink:
Hans
Ja idd Hans, dat stond in het verhaal en dat was ook zo, alleen de echte schade moest nog bekeken worden en dat was aanzienlijk!!!, dus totaal los!!,
het hele balhoofd was uitgescheurd door de landing of klap van aanvaring met wiel, triangel krom, voor vork ontzet, voorwiel met deuk, achterwiel en optetter etc een te dure klus dus..staat laten maar.
peijsj
Type: R1100RT

Re: Wat is de leeftijd van de RT rijder?

Ongelezen bericht door peijsj »

Ik behoor ook tot de 40+'ers (54) en rijd vanaf mijn 22. Begonnen met Japanners maar altijd een BMW gewild. De reden dat die er pas met 50 jaar kwam is, denk ik, toch vooral een kostenverhaal. Een BMW was/is kostbaar; zowel in aanschaf maar toch ook wel in onderhoud.Kwalitatief hoogstaand, zeker, maar duur.
Ik heb het altijd moeten hebben van gebruikte motoren en tot een budget van pakweg €3000 zijn genoeg Japanse motoren te koop. BMW's nauwelijks. De gemiddelde 40-50 plusser is voor een groot gedeelte uit kosten (kinderen, huis e.d.) en kan zich gemiddeld wat meer permiteren.

Groet
Jan
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

Ik ben 46 jaar. Dit is mijn 2e motor en mijn 2e RT. Mijn eerste motor was een K75RT en die heb ik gekocht toen ik 42 jaar was en net mijn rijbewijs had gehaald.

Dus ik pas helemaal in de doelgroep. :lol:
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005

ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

Met 41 kocht ik m'n eerste BMW (na 23 jaar japans en engels). Waarom zo laat ? Simpel : geld. BMW's (goed onderhouden, weinig KM's) zijn niet goedkoop. Voor je 40e / 50e hebben de meesten mensen andere prioriteiten, dan een toch wel prijzige BMW.

Ik moet echter wel zeggen dat een japanse racer soms ook meer tot de verbeelding spreekt voor een jonge man/vrouw. Recent op de motorbeurs, had mijn zoon ook meer oog voor de Hyabusa's en K1300S'n als voor de 1200RT. Had ik eigenlijk vroeger ook !!!! Totdat ik na 500 km Eifel van m'n Kawa GPX 750 RR "afviel" en m'n maten op de BMW's en Pan's nergens last van hadden.
Paul

Ongelezen bericht door Paul »

ltjl schreef:Met 41 kocht ik m'n eerste BMW (na 23 jaar japans en engels). Waarom zo laat ? Simpel : geld. BMW's (goed onderhouden, weinig KM's) zijn niet goedkoop. Voor je 40e / 50e hebben de meesten mensen andere prioriteiten, dan een toch wel prijzige BMW.

Ik moet echter wel zeggen dat een japanse racer soms ook meer tot de verbeelding spreekt voor een jonge man/vrouw. Recent op de motorbeurs, had mijn zoon ook meer oog voor de Hyabusa's en K1300S'n als voor de 1200RT. Had ik eigenlijk vroeger ook !!!! Totdat ik na 500 km Eifel van m'n Kawa GPX 750 RR "afviel" en m'n maten op de BMW's en Pan's nergens last van hadden.
Haha heel herkenbaar.
Eigenlijk wilde ik ook al langer een BMW.
Maar ik vond mijzelf altijd nog veel te jong voor een BMW.
Nu met 45 mag het eindelijk. ;)
Nieuwenhuizen

Ongelezen bericht door Nieuwenhuizen »

oeh.. ik zie dat ik de gemiddelde leeftijd een eindje naar beneden trek met mijn 24 jaar.
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Nieuwenhuizen schreef:oeh.. ik zie dat ik de gemiddelde leeftijd een eindje naar beneden trek met mijn 24 jaar.
Haal ik hem wel weer omhoog met m'n 62 :lol: :lol:

[groet]
-1200-
Harald
aartjw
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

Tot mijn schrik merk ik dat ik in de categorie 50-60 val, en daar volgend jaar halverwege in zit. Toch raar, want ik merk er niets van _001
Dit is mijn tweede BoxeRT, de eerste was een R100RT en die kocht ik geloof ik toen ik 23 was. Die heb ik tien jaar gehad en toen kwamen de kindjes :-) . Toen heb ik tien jaar zonder motor gedaan _002 en uiteindelijk deze R1100RT gekocht en die heb ik alweer elf jaar zonder een vuiltje aan de lucht _004
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)

Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik zie dat de RT rijders niet de jongste zijn maar daar hoor ik niet bij dus. Big RT Smile

Dan houd ik mijn leeftijd nog even geheim. En deze R1100R is mijn 13de motor en 2de BMW. Ik mag hier niet stemmen hahaha

Ton _004
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ton1959 schreef: Dan houd ik mijn leeftijd nog even geheim.....Ton _004
uhhh...laat me raden Ton1959......ik gok op 1959 als jouw geboortejaar.... Big RT Smile
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Berrybeer schreef:uhhh...laat me raden Ton1959......ik gok op 1959 als jouw geboortejaar.... Big RT Smile
Ja, ik ook Big RT Smile
aartjw
Bijz: BMW Navigator VI
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

Jan R1200RT schreef:
Berrybeer schreef:uhhh...laat me raden Ton1959......ik gok op 1959 als jouw geboortejaar.... Big RT Smile
Ja, ik ook Big RT Smile
Misschien is het wel zijn leeftijd :O :D :D :D :D :D
Tenslotte mag hij hier niet stemmen _001 , dat zegt 'ie zelf.
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Ton1959

Het was toch de leeftijd van RT rijders?????? Ik kom een T tekort. R rijders zijn natuurlijk veeeel jonger hé?

Ton1959 verraad dat mijn leeftijd oops dan ben ik toch behoorlijk oud. Gelukkig hebben ze mij verteld :

You are as young as the woman you feel Big RT Smile

Ton _004

bertus

Ongelezen bericht door bertus »

Ga ik de pol invullen en kijk dan naar het totaal ben ik de enigste, dus hoef hier de leeftijd
niet te vermelden Big RT Smile
Nou kijk zelf maar waar ik dan sta.
Maar een goede raad, als je stopt , met motorrijden -1150- word je oud, dus DOORGAAN.

_004 Gr Bertus.
Bostich10

Ongelezen bericht door Bostich10 »

Tja leeftijd.................
Ik ben en blijf 18, en ieder jaar krijg ik er een jaar ervaring bij.
Momenteel dus 18 met (nog) 40 jaar ervaring :lol:

B10
martijnK

Ongelezen bericht door martijnK »

Net 25 :D

Rij nu nog 1 week en 3 dagen (ja ik ben aan het aftellen :roll: ) op mijn R 80RT!
En dan wordt t een 1100 RT!
Ton1959

Leeftijd van deze R rijder hier net 52. Ik zal het dan toch maar verklappen. Big RT Smile

Ton1959 _004
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Daar waren we volgens mij al min of meer uit......... ;) :lol: :lol:
Nou weten we ook welke dag (ongeveer) :roll:

Danny Eerdhuyzen

Ongelezen bericht door Danny Eerdhuyzen »

Hallo
Maakt leeftijd wat uit het gaat er tenslotte om dat je er met plezier op rijdt toch
Zit in de categorie 40-50 maar inderdaad de jongeren onder ons vinden het toer rijden vaak minder interessant.
Ze zitten liever op de race motoren ik was er ook een van ben laat overgestapt naar de toer motor
Maar wil nu niet anders meer ! -1100-
Ton1959

Ook jongeren vinden toeren leuk. Ik was er al minstens een van en mijn andere twee broers ook. Alleen reed ik toen meer dan nu.

Ton _004
mveenstra
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur

Ongelezen bericht door mveenstra »

Ton1959 schreef:Ook jongeren vinden toeren leuk. Ik was er al minstens een van en mijn andere twee broers ook. Alleen reed ik toen meer dan nu.

Ton _004
Absoluut. ben 22 en vind maar weinig dingen leuker als heerlijk toeren.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Rijdt sinds mei 2009 -1200- . De 1e BMW dus.Opstapleeftijd was 38,dus tel maar uit.Zelf ben ik bj 1971 en hoor vanaf April bij de grote groep van 40 jaar en ouder :lol: ! Al met al een keus geweest om comfort te kiezen en een hele fijne motor om mee te sturen.Totaal geen spijt,en de keuze was bewust.De wilde haren zijn aan het verdwijnen en rust ,plus genieten van rijden op een relaxtere manier nemen nu plaats over.

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Mototaz

Ongelezen bericht door Mototaz »

Shit... als ik een paar maanden eerder een BMW had gekocht had ik nog de categorie 18-20 kunnen kiezen 8)_

rteke

Ongelezen bericht door rteke »

ik ben 36 jaar en rij al met rt's van mijn 21 jaar en zal ermee blijven rijden tot ik eraf val of slecht begin te zien.

-1200- [groet]

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”