Wat is de leeftijd van de RT rijder?
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Wat is de leeftijd van de RT rijder?
Ik denk zelf dat het nog wel eens zou kloppen. Doe daarom ook mee aan de poll: WAT IS JOUW LEEFTIJD ERTEEJER??
grtz
Jos
Jos WRSM
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
Toen ik afgelopen juli mijn rijbewijs haalde en vertelde op de rijschool dat ik voor een 1100 RT ging werd er meewarig gekeken. "Ben jij daar wel oud genoeg voor?"
Ik ben nu 49....
Uiteindelijk gaat 't mij om het machtige gevoel alles de baas te zijn, hoe bar de omstandigheden ook zijn, wind, regen of hagel. Ja ik rijd gewoon door, dagelijks van Hoorn naar Hilversum, alleen voor gladheid blijft hij thuis.
Als ik na een dagje Deauville (vaste leenfiets i.g.v. beurtje o.i.d.) weer op mijn RT zit ben ik hewoon weer heel errug blij ;-)
daar gaat het uitendelijk om!
gr
Kees
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Zo te lezen mis je de auto / OV dus helemaal niet.
grtz
Jos
dhr schreef:bijna 3/4 boven de 40 tja... Wat zeg je dan?
Toen ik afgelopen juli mijn rijbewijs haalde en vertelde op de rijschool dat ik voor een 1100 RT ging werd er meewarig gekeken. "Ben jij daar wel oud genoeg voor?"
Ik ben nu 49....
Uiteindelijk gaat 't mij om het machtige gevoel alles de baas te zijn, hoe bar de omstandigheden ook zijn, wind, regen of hagel. Ja ik rijd gewoon door, dagelijks van Hoorn naar Hilversum, alleen voor gladheid blijft hij thuis.
Als ik na een dagje Deauville (vaste leenfiets i.g.v. beurtje o.i.d.) weer op mijn RT zit ben ik hewoon weer heel errug blij ;-)
gr
Kees
Jos WRSM
- dhr
- Bijz: Alpine Weiss
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
Vroeger eerst met de auto, daarvan was de oplossing via Enkhuizen - Lelystad - Oostvaardersdijk en binnen door het Gooi in. Dat was elke dag 250 km.
Later 5 maanden met de trein geprobeerd: 2 - 2,5 uur enkele reis... en onbetrouwbaar

Nu als het tegen zit 5 kwartier per reis, meestal +/- 1 uur en sneller is ook geen uitzondering.

Kees
Jos WRSM schreef:Als ik zo de poll eens lees zit de hoofdgroep (71%) tussen de 40 en 60. Je bent dus oud genoeg om de RT te mogen berijden. :P
Zo te lezen mis je de auto / OV dus helemaal niet.
grtz
Jos
dhr schreef:bijna 3/4 boven de 40 tja... Wat zeg je dan?
Ik ben nu 49....
gr
Kees
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Was de RT niet meer te repareren? Meen me te herinneren dat je een lekke band en een kapotte onderkuip had...?Wivanti (Wilco) schreef:Nope, ik ben nu geen Echte RT rijder heb deze na de klap vervangen voor een K1100LT uitvoering...blijft echter wél een Beemer.
De leeftijd is 53 met hopelijk nog een hele reeks aan +1 tellingen erbij.
Trouwens, LT is dat een chinese RT?
Hans
Ja idd Hans, dat stond in het verhaal en dat was ook zo, alleen de echte schade moest nog bekeken worden en dat was aanzienlijk!!!, dus totaal los!!,HansD schreef:Was de RT niet meer te repareren? Meen me te herinneren dat je een lekke band en een kapotte onderkuip had...?Wivanti (Wilco) schreef:Nope, ik ben nu geen Echte RT rijder heb deze na de klap vervangen voor een K1100LT uitvoering...blijft echter wél een Beemer.
De leeftijd is 53 met hopelijk nog een hele reeks aan +1 tellingen erbij.
Trouwens, LT is dat een chinese RT?![]()
Hans
het hele balhoofd was uitgescheurd door de landing of klap van aanvaring met wiel, triangel krom, voor vork ontzet, voorwiel met deuk, achterwiel en optetter etc een te dure klus dus..staat laten maar.
- peijsj
- Type: R1100RT
Re: Wat is de leeftijd van de RT rijder?
Ik heb het altijd moeten hebben van gebruikte motoren en tot een budget van pakweg €3000 zijn genoeg Japanse motoren te koop. BMW's nauwelijks. De gemiddelde 40-50 plusser is voor een groot gedeelte uit kosten (kinderen, huis e.d.) en kan zich gemiddeld wat meer permiteren.
Groet
Jan
- Marianne
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Dus ik pas helemaal in de doelgroep. :lol:
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Ik moet echter wel zeggen dat een japanse racer soms ook meer tot de verbeelding spreekt voor een jonge man/vrouw. Recent op de motorbeurs, had mijn zoon ook meer oog voor de Hyabusa's en K1300S'n als voor de 1200RT. Had ik eigenlijk vroeger ook !!!! Totdat ik na 500 km Eifel van m'n Kawa GPX 750 RR "afviel" en m'n maten op de BMW's en Pan's nergens last van hadden.
Haha heel herkenbaar.ltjl schreef:Met 41 kocht ik m'n eerste BMW (na 23 jaar japans en engels). Waarom zo laat ? Simpel : geld. BMW's (goed onderhouden, weinig KM's) zijn niet goedkoop. Voor je 40e / 50e hebben de meesten mensen andere prioriteiten, dan een toch wel prijzige BMW.
Ik moet echter wel zeggen dat een japanse racer soms ook meer tot de verbeelding spreekt voor een jonge man/vrouw. Recent op de motorbeurs, had mijn zoon ook meer oog voor de Hyabusa's en K1300S'n als voor de 1200RT. Had ik eigenlijk vroeger ook !!!! Totdat ik na 500 km Eifel van m'n Kawa GPX 750 RR "afviel" en m'n maten op de BMW's en Pan's nergens last van hadden.
Eigenlijk wilde ik ook al langer een BMW.
Maar ik vond mijzelf altijd nog veel te jong voor een BMW.
Nu met 45 mag het eindelijk.

Haal ik hem wel weer omhoog met m'n 62 :lol: :lol:Nieuwenhuizen schreef:oeh.. ik zie dat ik de gemiddelde leeftijd een eindje naar beneden trek met mijn 24 jaar.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Harald
- aartjw
- Type: R1200RT
- Bijz: BMW Navigator VI
- Woonplaats of omgeving: R'dam

Dit is mijn tweede BoxeRT, de eerste was een R100RT en die kocht ik geloof ik toen ik 23 was. Die heb ik tien jaar gehad en toen kwamen de kindjes :-) . Toen heb ik tien jaar zonder motor gedaan _002 en uiteindelijk deze R1100RT gekocht en die heb ik alweer elf jaar zonder een vuiltje aan de lucht

Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)

Dan houd ik mijn leeftijd nog even geheim. En deze R1100R is mijn 13de motor en 2de BMW. Ik mag hier niet stemmen hahaha
Ton

- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
uhhh...laat me raden Ton1959......ik gok op 1959 als jouw geboortejaar....Ton1959 schreef: Dan houd ik mijn leeftijd nog even geheim.....Ton

Ja, ik ookBerrybeer schreef:uhhh...laat me raden Ton1959......ik gok op 1959 als jouw geboortejaar....

- aartjw
- Bijz: BMW Navigator VI
- Woonplaats of omgeving: R'dam
Misschien is het wel zijn leeftijdJan R1200RT schreef:Ja, ik ookBerrybeer schreef:uhhh...laat me raden Ton1959......ik gok op 1959 als jouw geboortejaar....

Tenslotte mag hij hier niet stemmen

Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Ton1959 verraad dat mijn leeftijd oops dan ben ik toch behoorlijk oud. Gelukkig hebben ze mij verteld :
You are as young as the woman you feel

Ton

niet te vermelden

Nou kijk zelf maar waar ik dan sta.
Maar een goede raad, als je stopt , met motorrijden

Ik ben en blijf 18, en ieder jaar krijg ik er een jaar ervaring bij.
Momenteel dus 18 met (nog) 40 jaar ervaring :lol:
B10

Rij nu nog 1 week en 3 dagen (ja ik ben aan het aftellen :roll: ) op mijn R 80RT!
En dan wordt t een 1100 RT!

Ton1959

Nou weten we ook welke dag (ongeveer) :roll:
Maakt leeftijd wat uit het gaat er tenslotte om dat je er met plezier op rijdt toch
Zit in de categorie 40-50 maar inderdaad de jongeren onder ons vinden het toer rijden vaak minder interessant.
Ze zitten liever op de race motoren ik was er ook een van ben laat overgestapt naar de toer motor
Maar wil nu niet anders meer !

Ton

- mveenstra
- Type: R1100RT
- Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Absoluut. ben 22 en vind maar weinig dingen leuker als heerlijk toeren.Ton1959 schreef:Ook jongeren vinden toeren leuk. Ik was er al minstens een van en mijn andere twee broers ook. Alleen reed ik toen meer dan nu.
Ton
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
- jaybmw
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !

Grtn Jeroen.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2979 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 2 Reacties
- 1543 Weergaves
-
Laatste bericht door dhr
-
-
Nieuw bericht POLL: Leeftijd kind achterop
door Inspector Gadget » » in RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving - 1 Reacties
- 5316 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
-
- 14 Reacties
- 4747 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
- 14 Reacties
- 2517 Weergaves