Murphy’s law voor motorfietsen
Moderator: RT_Patrick
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Murphy’s law voor motorfietsen
“Als iets fout KAN gaan, dan gaat het ook fout” - de bekende versie van Murphy’s law.
Maar er zijn speciale gevallen voor motorfietsen, zoals op dit forum vaak blijkt.
Ik zal een paar voorbeelden geven. Vullen jullie aan?
Als je dat reserveonderdeel dat al jaren op de plank ligt, eindelijk opruimt of verkoopt, dan heb je het daarna opeens nodig.
De nieuwe accu blijkt al kapot te zijn.
Als je de hele zaterdag aan het sleutelen bent, kom je er pas achter welk onderdeel je nodig hebt na sluitingstijd van de winkels.
Dat boutje dat niet los wil, blijkt ook nog linkse draad te zijn.
Als je zonder benzine komt te staan op de snelweg en gaat duwen naar het dichtst bijzijnde benzinestation, blijkt die achteraf altijd de andere kant op te zijn..
Als je een boutje laat vallen, dan valt die altijd in het carter.
Die dure reserve onderdelen die je altijd mee sleept, heb je nog nooit gebruikt, maar dat ene goedkope dingetje heb je net niet bij je.
Je herinnert je pas dat je sleutels in je broekzak zitten nadat je je regenkleding, je helm en je handschoenen hebt aangedaan.
Maar er zijn speciale gevallen voor motorfietsen, zoals op dit forum vaak blijkt.
Ik zal een paar voorbeelden geven. Vullen jullie aan?
Als je dat reserveonderdeel dat al jaren op de plank ligt, eindelijk opruimt of verkoopt, dan heb je het daarna opeens nodig.
De nieuwe accu blijkt al kapot te zijn.
Als je de hele zaterdag aan het sleutelen bent, kom je er pas achter welk onderdeel je nodig hebt na sluitingstijd van de winkels.
Dat boutje dat niet los wil, blijkt ook nog linkse draad te zijn.
Als je zonder benzine komt te staan op de snelweg en gaat duwen naar het dichtst bijzijnde benzinestation, blijkt die achteraf altijd de andere kant op te zijn..
Als je een boutje laat vallen, dan valt die altijd in het carter.
Die dure reserve onderdelen die je altijd mee sleept, heb je nog nooit gebruikt, maar dat ene goedkope dingetje heb je net niet bij je.
Je herinnert je pas dat je sleutels in je broekzak zitten nadat je je regenkleding, je helm en je handschoenen hebt aangedaan.
-
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: Murphy’s law voor motorfietsen
Ja, echt hè 

Als je een belangrijk pakketje verwacht dan zit er altijd vertraging op, of net niet op zaterdag geleverd en dan pas maandag dinsdag.
Of de bezorger belt aan net op het moment dat je op de wc zit..
Als je een belangrijk pakketje verwacht dan zit er altijd vertraging op, of net niet op zaterdag geleverd en dan pas maandag dinsdag.
Of de bezorger belt aan net op het moment dat je op de wc zit..
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Kom op, er moeten toch wel Murphy ervaringen zijn onder de leden van dit forum!
-
- Woonplaats of omgeving: Salland
Jazeker, mijn oude R1100RT gaf eens de geest, koppeling ging stuk. ANWB gebeld, en ik zou afgesleept/ afgevoerd worden. De sleper was er met 45 minuten, motor opgeladen en rijden. Na een paar kilometer stopte de truck ermee, geen brandstof meer! Dus wachten op hulp, zijn collega bracht de brandstof, en ik werd thuisgebracht. De 1100 een paar dagen later naar de werkplaats gebracht, het was niet alleen de koppeling maar ook de drukgroep. En tot overmaat van ramp bleef de versnellingsbak ook een probleem te hebben: deze was nog niet voorzien van de aangepaste prise as.
Alles laten maken en een paar dagen later de 1100 opgehaald en naar huis gereden.
Groeten Ben1200RT-lc.
Alles laten maken en een paar dagen later de 1100 opgehaald en naar huis gereden.
Groeten Ben1200RT-lc.
- siebke
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
'Goede' gewoonte: cilinderslot van topkoffer meteen weer omdraaien na het openen. Hoef je het alleen maar te sluiten en dicht te klikken en komt er niemand in...... Zo ook op groepstour in Duitsland.....op een zaterdag met Hemelvaartsdag.....met de sleutels er in
. Nadat de plaatselijke gagagist ruim één uur lang vruchteloos bezig was om op lokatie (open terrein aan de rand van een dorp) het deksel gelicht te krijgen, toch maar de ANWB gebeld en na 3 uur wachten zag ik eindelijk de ADAC-auto verschijnen. Die monteur heeft - zeer kundig - het cilinderslot opgeboord tot de hendel weer openklikte. Zodoende ruim 5 uur lang daar vertoeft.... . Met dank voor de kop koffie van de mensen die ook de garagist hadden gebeld. Kom je enigszins laat terug in het hotel, blijken er alleen nog wat van die uitgedroogde chipolataworstjes als vleesgerecht over te zijn....
Voortaan zit de reservesleutel standaard in de motorjas

Voortaan zit de reservesleutel standaard in de motorjas

As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
-
- Type: R1200RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Gierle
Hallo.
Enkele jaren geleden samen met een maat met de motor naar de zee gereden. De motoren mooi geparkeerd en een wandeling over de dijk gemaakt.
Na enkele minuten kom ik tot de conclusie dat mijn sleutel nog op het contact zit, waarna mijn maat zegt: al een geluk dat uw hoofd vast staat op uw schouders, anders zou je dat ook nog vergeten, ik dus snel terug, heb er mijn sleutel van het contact gehaald, en die van hem ook want die zat er ook nog op.
Salu.
Chris.
Enkele jaren geleden samen met een maat met de motor naar de zee gereden. De motoren mooi geparkeerd en een wandeling over de dijk gemaakt.
Na enkele minuten kom ik tot de conclusie dat mijn sleutel nog op het contact zit, waarna mijn maat zegt: al een geluk dat uw hoofd vast staat op uw schouders, anders zou je dat ook nog vergeten, ik dus snel terug, heb er mijn sleutel van het contact gehaald, en die van hem ook want die zat er ook nog op.
Salu.
Chris.
- Arjan W
- 2024
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Paar jaar geleden kwamen we bij thuiskomst erachter dat mijn zoon zijn "VW camper" waterfles nog bij de ijssalon stond onderweg. Dus terug, bij de ijssalon valt de motor half om, op mij. Belde mijn vrouw net op, dat ik ook nog langs het zwembad moest, terwijl ik de RT in de handen heb, omdat er nog een zwembroek lag. Bij terugkomst thuis was iedereen de hond aan het uitlaten, niemand thuis. Ik was in de snelheid mijn sleutel vergeten.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2822 Weergaves
-
Laatste bericht door MAD
-
- 17 Reacties