R1100RT terug in oude glorie
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
R1100RT terug in oude glorie
Ik zal maar een topic openen voor een project want er zit langzamerhand best wel wat werk aan. Van het een komt het ander en het lijkt nu een bodemloze put voor zowel geld als tijd. Gellukig met drie kids geen overschot aan tijd, en geld nog minder dus ja, wordt wel spannend.
Om bij het begin maar te beginnen, een leuke zwarte rt gekocht bj 2000. Laatste 20jr bij een en dezelfde eigenaar geweest waarvan hij op 84jr besloot er een einde aan te breien qua motorrijden. Laatste beurt was 3jr geleden aldus de beste man en recentelijk de accu en de remvloeistof laten vervangen. Wat er drie jaar geleden uitgevoerd was en in de periode ervoor, ging een beetje moeizaam, maar ik had er een goed gevoel bij dat de bmw wel goed is onderhouden en nam de gok de bmw een tweede leven te geven in een huisje waar er voor hem gezorgd zou worden en hopelijk toch iets meer km gemaakt zou worden. Km stand bij aankoop iets van 70k. Leek me een motor met potentie die wellicht wat liefde kon gebruiken en heel blij zou worden.
Na aankoop, of eigenlijk nog voordat ik hem opgehaald had een navi steuntje besteld en een moto car play schermpje ipv de Tom Tom vroeger. Gelijk daarna de bullster scherm besteld en deze erop gezet, vond de originele alhoewel voorzien van zo een spoilertje erop, maar matig wind bescherming bieden. Nou heb ik in het verleden ook een maker gereden en ben helemaal niet bang van wind, ben met enige regelmaat op het circuit te vinden, maar als je een rt rijdt en zo een grote scherm hebt dan moet die het ook doen en je beschermen tegen de wind, geen half werk.
Verder ontbrak er nog een topkoffer en gellukig die ook voor een redelijke prijs kunnen vinden op Mp. Zal het slotje alleen moeten aanpassen naar mijn sleutel maar daar later meer over.
Om bij het begin maar te beginnen, een leuke zwarte rt gekocht bj 2000. Laatste 20jr bij een en dezelfde eigenaar geweest waarvan hij op 84jr besloot er een einde aan te breien qua motorrijden. Laatste beurt was 3jr geleden aldus de beste man en recentelijk de accu en de remvloeistof laten vervangen. Wat er drie jaar geleden uitgevoerd was en in de periode ervoor, ging een beetje moeizaam, maar ik had er een goed gevoel bij dat de bmw wel goed is onderhouden en nam de gok de bmw een tweede leven te geven in een huisje waar er voor hem gezorgd zou worden en hopelijk toch iets meer km gemaakt zou worden. Km stand bij aankoop iets van 70k. Leek me een motor met potentie die wellicht wat liefde kon gebruiken en heel blij zou worden.
Na aankoop, of eigenlijk nog voordat ik hem opgehaald had een navi steuntje besteld en een moto car play schermpje ipv de Tom Tom vroeger. Gelijk daarna de bullster scherm besteld en deze erop gezet, vond de originele alhoewel voorzien van zo een spoilertje erop, maar matig wind bescherming bieden. Nou heb ik in het verleden ook een maker gereden en ben helemaal niet bang van wind, ben met enige regelmaat op het circuit te vinden, maar als je een rt rijdt en zo een grote scherm hebt dan moet die het ook doen en je beschermen tegen de wind, geen half werk.
Verder ontbrak er nog een topkoffer en gellukig die ook voor een redelijke prijs kunnen vinden op Mp. Zal het slotje alleen moeten aanpassen naar mijn sleutel maar daar later meer over.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Na aankomst besloten de fiets even te rijden een aantal dagen om een beter indruk te krijgen en een plan van aanpak te maken.
Even opgesomd:
Remmen, volgens mij zal ik de remblokjes moeten vervangen voor een iets betere bite. De slangen zijn al vervangen en aan de vloeistof ligt het ook niet. Dus de schijven straks even opschuren en de oude laag weghalen en nieuwe blokjes erin. Enkel nog even opzoeken welke brembo blokjes ik de vorige keer had besteld want die deden het wel goed. Bij het uitrollen hoor ik een geluidje, is roterend, want bij minder snelheid hoor je het ook minder. Als ik met de hand draai dan lijkt het uit de remklauw te komen dus vermoed dat ik ze even goed moet schoonmaken om de zuigers goed gangbaar te krijgen. ABS lijkt te werken, begrijp alleen de knop in de cockpit niet, schakel je daarmee je abs uit? En zo ja waarom zou je dat willen?
Starten, eigenlijk wel prima. Enkel de toerenvermeerderaar knopje iets strakker gezet zodat het ook verschil maakt met ingeschakelde knop. Hier moet ik me even nog in verdiepen mogelijk dat het verband houdt met het volgende.
Gisteren kleppen gesteld en eigenlijk was er niet veel loos. De uitlaat kleppen van de rechter cilinder waren iets te strak en links was er een setje wat te losjes was. Ben vergeten welke het was, nadat ik dat rubbertje door het kijkgaatje had geduwd kreeg ik spontaan geheugenverlies.
Enige waar ik niet zo blij mee was, is dat de monteur vloeibare pakking had gebruikt om de kleppendeksel af te laten dichten. Ben er licht allergisch voor, een pakking moet op zichzelf afdichten en als dat niet het geval is dan is er iets niet goed waarbij vloeibare pakking geen optie is behalve in nood misschien als tijdelijke reparatie. Dus was licht zenuwachtig toen ik vandaag de motor starte voor het eerst na de deksel er weer opgezet te hebben, clean van de zwarte smerige draderige spul, of het zou dichten. Resultaat, alles dicht en geen lekkages.
Even opgesomd:
Remmen, volgens mij zal ik de remblokjes moeten vervangen voor een iets betere bite. De slangen zijn al vervangen en aan de vloeistof ligt het ook niet. Dus de schijven straks even opschuren en de oude laag weghalen en nieuwe blokjes erin. Enkel nog even opzoeken welke brembo blokjes ik de vorige keer had besteld want die deden het wel goed. Bij het uitrollen hoor ik een geluidje, is roterend, want bij minder snelheid hoor je het ook minder. Als ik met de hand draai dan lijkt het uit de remklauw te komen dus vermoed dat ik ze even goed moet schoonmaken om de zuigers goed gangbaar te krijgen. ABS lijkt te werken, begrijp alleen de knop in de cockpit niet, schakel je daarmee je abs uit? En zo ja waarom zou je dat willen?
Starten, eigenlijk wel prima. Enkel de toerenvermeerderaar knopje iets strakker gezet zodat het ook verschil maakt met ingeschakelde knop. Hier moet ik me even nog in verdiepen mogelijk dat het verband houdt met het volgende.
Gisteren kleppen gesteld en eigenlijk was er niet veel loos. De uitlaat kleppen van de rechter cilinder waren iets te strak en links was er een setje wat te losjes was. Ben vergeten welke het was, nadat ik dat rubbertje door het kijkgaatje had geduwd kreeg ik spontaan geheugenverlies.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Oh ja, 2 nieuwe sparkplugs erin gezet gisteren. Viel me op dat denoude 3 elektrodes heeft en die ik besteld heb slechts twee. Bkr7Ekc van NGk. Volgens de website de juiste voor deze fiets.
Vandaag besloten bij thuiskomt en na een bakje te hebben gedaan met de voeten op de tafel verder te gaan met de bmw. Hij rijdt op zich goed maar ik mis toch een beetje power ten opzichte van mijn vorige en … ik vind hem net iets te schokkerig. Weet dat het een echte mannen motor is maar er zit wel degelijk een verschil in tussen grof en niet lekker. De bmw valt heel snel terug in de toeren bij gas loslaten en bij gas geven voel je een schokje als hij moet gaan leveren. Dacht om te beginnen de boel te synchroniseren en daarvoor een vacuummeter aangeschaft. Heb een filmpje gezien hoe dit moet en besloot te beginnen met de stelschroeven in de gasklep dicht te draaien en de positie ervan te noteren hoe ze nu staan. Linkse stelschroef was zo goed als dicht en bij een halve slag naar links open te draaien leefde de motor gelijk een beetje op. Maar daarna rechts…had een iets kleinere schroevendraaier bij de hand omdat ik dacht dat het wel zou lukken maar de rechterzijde wou geen mm toegeven. Met een flinke schroevendraaier en wat wd40 toch beweging in gekregen, dacht bij mezelf, als ie breekt dan maar een nieuwe.. maar was dus uiteindelijk niet nodig. Beetje bij beetje gangbaar kunnen krijgen en uiteindelijk beide schroeven eruit en een beetje gekuist, zat zwarte stof op op de conussen. Beide o-ringen van het gasklephuis en het pijpje naar de filter zijn naar de klote wand meneer de monteur had deze niet goed erop gezet en gekneld waardoor ze nu in de prullenbak liggen. De injectors gingen er redelijk soepel uit maar daar valt weinig aan te zien zo met blote oog. Zag net een kitje voor een beurtje van de gasklep zal zo even kijken wat er allemaal in zit en of het de moeite waard is. Suma sumarum, twee nieuwe o ringen bestellen en morgen dan de vacuumtester erop zetten. Oh ja, ook die afplug dopjes aan de onderzijde van de gaskleppen zijn totaal vergaan en zal niet lang duren voordat ze gaan lekken, dus zal hier ook een nieuwe voor nodig hebben of een andere oplossing. Morgen dan maar de vaccuum meter erop zetten en kijken wat het oplevert.
Oh ja, een slag naar links, die stelschroeven, en dan loopt ie wat beter, maar verder uitdraaien maakt helemaal niks meer uit. Wat me ook opviel was een tikkend geluidje uit de rechter gasklep, bij echt superminimaal de gashendel te bedienen, dus letterlijk enkel de freeplay of zelfs een fractie ervan, dan tikt er wat binnen in het gasklep huis. Alsof de vlinder hol is geslagen en tegen de behuizing aantikt. Zal het filmpje straks op yt zetten, want kan volgens mij niet op deze forum direct?
En verder opmerkelijk, temperatuur van de uitlaat was rechts aanzienlijk hoger dan links. Links uitlaat heel dicht tegen de cilinder aan iets van 320 en rechts sloeg het apparaatje op hol maar daarvoor gaf die al iets van 380 aan om vervolgens ermee te kappen. Wat ik vergeten ben te vermelden is dat ik gelijk de eerste dag de oude benzine eruit heb gehaald en er verse v power in heb gedaan. Dus aan de benzine ligt het niet.
En als kers vandaag, motor gestart zoals eerder al vermeld maar opeens besefte ik me dat ik de deksel van de alternator niet heb teruggeplaatst. Resultaat een half gesmolten deksel welke in 13 delen er uiteindelijk uit is gekomen. Kreeg dat onding er ook niet helemaal uit, op demfilmpjes op yt schuiven ze hem er zontussen uit maar bij mij zit er van alles nog in de weg en het lukte met net om dat ding maar een klein stukje naar beneden te krijgen eigenlijk onvoldoende om bij de moer tenkomen om zo je motor te draaien en dus uiteindelijk toch met de achterband de positie van de zuigers verplaatst maar helaas door het geheugenverlies gisteravond ook dit vergeten en ja t is wat het is. Mocht er iemand nog een spare deksel hebben welke er nog netjes uitziet voor een zacht prijsje dan wil ik deze wel overnemen.
Voor zover het avontuur vandaag. Ben wel een beetje moe want nog steeds geen vooruitgang wel heleboel tijd en ook best wel wat centjes kwijt en einde is nog niet in zicht.
Vandaag besloten bij thuiskomt en na een bakje te hebben gedaan met de voeten op de tafel verder te gaan met de bmw. Hij rijdt op zich goed maar ik mis toch een beetje power ten opzichte van mijn vorige en … ik vind hem net iets te schokkerig. Weet dat het een echte mannen motor is maar er zit wel degelijk een verschil in tussen grof en niet lekker. De bmw valt heel snel terug in de toeren bij gas loslaten en bij gas geven voel je een schokje als hij moet gaan leveren. Dacht om te beginnen de boel te synchroniseren en daarvoor een vacuummeter aangeschaft. Heb een filmpje gezien hoe dit moet en besloot te beginnen met de stelschroeven in de gasklep dicht te draaien en de positie ervan te noteren hoe ze nu staan. Linkse stelschroef was zo goed als dicht en bij een halve slag naar links open te draaien leefde de motor gelijk een beetje op. Maar daarna rechts…had een iets kleinere schroevendraaier bij de hand omdat ik dacht dat het wel zou lukken maar de rechterzijde wou geen mm toegeven. Met een flinke schroevendraaier en wat wd40 toch beweging in gekregen, dacht bij mezelf, als ie breekt dan maar een nieuwe.. maar was dus uiteindelijk niet nodig. Beetje bij beetje gangbaar kunnen krijgen en uiteindelijk beide schroeven eruit en een beetje gekuist, zat zwarte stof op op de conussen. Beide o-ringen van het gasklephuis en het pijpje naar de filter zijn naar de klote wand meneer de monteur had deze niet goed erop gezet en gekneld waardoor ze nu in de prullenbak liggen. De injectors gingen er redelijk soepel uit maar daar valt weinig aan te zien zo met blote oog. Zag net een kitje voor een beurtje van de gasklep zal zo even kijken wat er allemaal in zit en of het de moeite waard is. Suma sumarum, twee nieuwe o ringen bestellen en morgen dan de vacuumtester erop zetten. Oh ja, ook die afplug dopjes aan de onderzijde van de gaskleppen zijn totaal vergaan en zal niet lang duren voordat ze gaan lekken, dus zal hier ook een nieuwe voor nodig hebben of een andere oplossing. Morgen dan maar de vaccuum meter erop zetten en kijken wat het oplevert.
Oh ja, een slag naar links, die stelschroeven, en dan loopt ie wat beter, maar verder uitdraaien maakt helemaal niks meer uit. Wat me ook opviel was een tikkend geluidje uit de rechter gasklep, bij echt superminimaal de gashendel te bedienen, dus letterlijk enkel de freeplay of zelfs een fractie ervan, dan tikt er wat binnen in het gasklep huis. Alsof de vlinder hol is geslagen en tegen de behuizing aantikt. Zal het filmpje straks op yt zetten, want kan volgens mij niet op deze forum direct?
En verder opmerkelijk, temperatuur van de uitlaat was rechts aanzienlijk hoger dan links. Links uitlaat heel dicht tegen de cilinder aan iets van 320 en rechts sloeg het apparaatje op hol maar daarvoor gaf die al iets van 380 aan om vervolgens ermee te kappen. Wat ik vergeten ben te vermelden is dat ik gelijk de eerste dag de oude benzine eruit heb gehaald en er verse v power in heb gedaan. Dus aan de benzine ligt het niet.
En als kers vandaag, motor gestart zoals eerder al vermeld maar opeens besefte ik me dat ik de deksel van de alternator niet heb teruggeplaatst. Resultaat een half gesmolten deksel welke in 13 delen er uiteindelijk uit is gekomen. Kreeg dat onding er ook niet helemaal uit, op demfilmpjes op yt schuiven ze hem er zontussen uit maar bij mij zit er van alles nog in de weg en het lukte met net om dat ding maar een klein stukje naar beneden te krijgen eigenlijk onvoldoende om bij de moer tenkomen om zo je motor te draaien en dus uiteindelijk toch met de achterband de positie van de zuigers verplaatst maar helaas door het geheugenverlies gisteravond ook dit vergeten en ja t is wat het is. Mocht er iemand nog een spare deksel hebben welke er nog netjes uitziet voor een zacht prijsje dan wil ik deze wel overnemen.
Voor zover het avontuur vandaag. Ben wel een beetje moe want nog steeds geen vooruitgang wel heleboel tijd en ook best wel wat centjes kwijt en einde is nog niet in zicht.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Wat actiefotos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Goed…na wat studie uurtjes erachter gekomen dat een tikkend rechter gasklephuis een bekend fenomeen is in deze wereld en veroorzaakt wordt door speling op de as van de klep. Gevolg daarvan dus ook het niet goed kunnen afstellen en het niet helemaal lekker lopen.
Ok, huilen is geen oplossing dus maar verder kijken hoe wel het euvel op te lossen. Oscar in Nunspeet schijnt gereviseerde ruil TB te hebben. Iets van 135€ en ik weet niet of dit enkel een rechtse is of voor beide.
Anders online een kitje bestellen en zelf reviseren. Enkel kan ik geen kitje vinden in de EU, enkel Engeland en die is ook niet happig om naar de EU te verzenden.
Iemand een alternatief voor deze uitdaging?
Ok, huilen is geen oplossing dus maar verder kijken hoe wel het euvel op te lossen. Oscar in Nunspeet schijnt gereviseerde ruil TB te hebben. Iets van 135€ en ik weet niet of dit enkel een rechtse is of voor beide.
Anders online een kitje bestellen en zelf reviseren. Enkel kan ik geen kitje vinden in de EU, enkel Engeland en die is ook niet happig om naar de EU te verzenden.
Iemand een alternatief voor deze uitdaging?
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Revisie setje besteld voor beide TB’s. Bij Oscar een aardige jongeman aan de lijn gehad vanochtend maar hij wist me te vertellen dat bij hun het 135 kost per stuk en dus 270 voor beide. Het revisie setje is 129 voor beide en is vandaag al opgestuurd vanuit Roemenië. Nu dus even afwachten en verder met:
De dynamonriem. Deze was al versleten of misschien dat de dynamo cap er gisteren tegen heeft geschuurd. In ieder geval geen betrouwbare riem die er momenteel op zit.
De dynamonriem. Deze was al versleten of misschien dat de dynamo cap er gisteren tegen heeft geschuurd. In ieder geval geen betrouwbare riem die er momenteel op zit.
Laatst gewijzigd door Savan op 30 apr 2025, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Injectors van een 1200gs zouden ook 1 op 1 passen op de 1100rt met alleen positieve resultaten. Klopt dit wat de verkoper schrijft op eBay?
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
In afwachting van de onderdelen maar even de remklauwen losgemaakt en de zuigers zo ver mogelijk uitgedrukt en schoongemaakt.
Ben er ook achter wat het geluid maakt aan de voorkant, de kabel helemaal van onderen naar het kilometer instrument. Wat zal het zijn de km teller of snelheidskabel. Vermoed dat deze uitgedroogd is maar ga zo even ‘studeren’ of er wat op het forum erover geschreven is en anders op het www.
Wou ook de preload adjuster achterzijde vullen, maar kwam er achter dat ik het restantje vorkolie had weggegeven vorig jaar nadat ik er eerst een jaar of 6 naar had gekeken. Altijd, als je het niet nodignhebt staat het in de weg, ruim je het op, geheid dat je het morgen nodig zal hebben.
Ben er ook achter wat het geluid maakt aan de voorkant, de kabel helemaal van onderen naar het kilometer instrument. Wat zal het zijn de km teller of snelheidskabel. Vermoed dat deze uitgedroogd is maar ga zo even ‘studeren’ of er wat op het forum erover geschreven is en anders op het www.
Wou ook de preload adjuster achterzijde vullen, maar kwam er achter dat ik het restantje vorkolie had weggegeven vorig jaar nadat ik er eerst een jaar of 6 naar had gekeken. Altijd, als je het niet nodignhebt staat het in de weg, ruim je het op, geheid dat je het morgen nodig zal hebben.
- HansD
- Berichten: 3352
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: R1100RT terug in oude glorie
Dat is nou typisch Murphy’s law!Savan schreef: 01 mei 2025, 22:49 Altijd, als je het niet nodignhebt staat het in de weg, ruim je het op, geheid dat je het morgen nodig zal hebben.
viewtopic.php?t=18986
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ik ga me maat as maandag zien op het circuit dus ik heb hem gevraagd of hij een 100-200ml kan meenemen voor me. Op een kroket dat ie het zal vergeten mee te nemen 
Trouwens, wat voor olie moet het zijn, in een filmpje zag ik dat die gozer gewone jack ook erin gooit. Maw woorden hydrauliek olie van lekker belangrijk welke spec. Klopt dit wel of moet er toch wel een beetje specifiekere olie in?
Trouwens, wat voor olie moet het zijn, in een filmpje zag ik dat die gozer gewone jack ook erin gooit. Maw woorden hydrauliek olie van lekker belangrijk welke spec. Klopt dit wel of moet er toch wel een beetje specifiekere olie in?
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Het was even puzzelen maar het slot van de topkoffer is nu gelijksluitend met de rest van de sloten. Van de 6 schuifjes waren er drie al goed en van de overige drie kon ik er nog een op de juiste plek krijgen. Mis een nummertje 1 en 2 en wil deze wel ruilen voor twee drietjes 
Nah, er zullen nu vast wel meer sleutels passen op mijn slot maar lekker boeiend, niemand die dat weet en het kan misbruiken. En de gene die er echt in wil zijn zal dat toch lukken ook zet je er nog zes bij.
Nah, er zullen nu vast wel meer sleutels passen op mijn slot maar lekker boeiend, niemand die dat weet en het kan misbruiken. En de gene die er echt in wil zijn zal dat toch lukken ook zet je er nog zes bij.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Rood staat mooi bij zwart 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- siebke
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ik heb ze nog liggen, de nr. 1 en 2. Om even zeker te zijn dat ik de goeie heb: deSavan schreef: 02 mei 2025, 18:23 Knip..... Mis een nummertje 1 en 2 en wil deze wel ruilen voor twee drietjes
....knip

Als het de juiste zijn, stuur me dan een PB met je adres. Dan gaan ze morgen op de post.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Dit is de sleutel en dit zijn de plaatjes:siebke schreef: 03 mei 2025, 22:36Ik heb ze nog liggen, de nr. 1 en 2. Om even zeker te zijn dat ik de goeie heb: deSavan schreef: 02 mei 2025, 18:23 Knip..... Mis een nummertje 1 en 2 en wil deze wel ruilen voor twee drietjes
....knipheeft een sleutel met buitenbaard, bij die van mij was dat tenminste. De plaatjes hebben dan binnenin geen nokje zitten; het gat is strak rechthoekig.
Als het de juiste zijn, stuur me dan een PB met je adres. Dan gaan ze morgen op de post.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- siebke
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: R1100RT terug in oude glorie
Yep! Had ik ook maar meteen een foto gemaakt
. Ik twijfelde even welke nou voor de
en welke voor de
waren, die ik heb liggen. Wie wat bewaart....



Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Zojuist een berichtje gestuurd.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
En, het forum en zijn collegiale kracht hebben zich weer eens bewezen. Vandaag de missende slotdingetjes binnengekregen van Siebke en gelijk dan maar geïnstalleerd.
Nogmaals bedankt Siebke
Voor de wantrouwige:
Nogmaals bedankt Siebke
Voor de wantrouwige:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Nadat het slotje in goede orde was teruggeplaatst gelijk maar eens begonnen met de gasklephuizen. De revisiekit van cata dan was gisteren al aangekomen en het werd eens tijd om er wat aan te doen.
Bij demontage bleek al dat er flink wat spelling zat op de as. En alles was zwart, nooit is hier een doekje over heen gegaan. Vandaag was ook de Ali stoomgeneratoortje binnengekomen dus ook die maar eens aan het werk gezet.
Revisie kit is supercompleet alleen het is wel even een kwestie van goed de volgorde aanhouden om op het einde geen onderdelen over te houden. Morgen weer alles terugmknteren en synchroniseren. Ik zag op het weeweewee dat er voor de tps een gs911 nodig is. Is er ook een andere manier om de TPs opnieuw in te leren?
Vooraf nog even voor de gein gecheckt hoe de stand is met de synchronisatie. Zag er niet super verkeerd uit.
Toen maar echt aan de bak gegaan en halverwege een fototje genomen.
En tsja, wat is er beter dan een schone gerevideere gasklephuis?
Twee schone en gereviseerde gasklephuizen.
Bij demontage bleek al dat er flink wat spelling zat op de as. En alles was zwart, nooit is hier een doekje over heen gegaan. Vandaag was ook de Ali stoomgeneratoortje binnengekomen dus ook die maar eens aan het werk gezet.
Revisie kit is supercompleet alleen het is wel even een kwestie van goed de volgorde aanhouden om op het einde geen onderdelen over te houden. Morgen weer alles terugmknteren en synchroniseren. Ik zag op het weeweewee dat er voor de tps een gs911 nodig is. Is er ook een andere manier om de TPs opnieuw in te leren?
Vooraf nog even voor de gein gecheckt hoe de stand is met de synchronisatie. Zag er niet super verkeerd uit.
Toen maar echt aan de bak gegaan en halverwege een fototje genomen.
En tsja, wat is er beter dan een schone gerevideere gasklephuis?
Twee schone en gereviseerde gasklephuizen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4583
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ja, ik vind het ook leuk om te sleutelen en dingetjes weer goed te maken.
Maar ik heb nu ook weer zin om te rijden, enkel zie ik er tegenop om alles weer op te bouwen en dan over een tijdje weer alles te moeten demonteren om door te gaan.
Maar ik heb nu ook weer zin om te rijden, enkel zie ik er tegenop om alles weer op te bouwen en dan over een tijdje weer alles te moeten demonteren om door te gaan.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
En hetgeen me nu het meeste zorg baart is de dynamo riem.
1. Ik weet niet welke ik nodig heb, en zijn variaties op de lengte en kan geen eenduidig antwoord vinden. De meeste geven aan dat de 611 nodig is en op een andere site wordt er gesproken dat er 2 verschillende poelis zijn gebruikt en daarvan afhankelijk dan de lengte, wat dan weer logisch is. Behalve dat ze twee verschillende poelis gebruikt hebben.
2. Je komt er heel slecht bij
3, blijkbaar ga je dan ook iets van je ontsteking losmaken en dat moet dan weer afgesteld worden maar ik heb daar geen kaas van gegeten.
Kan iemand me een update geven mbt vraag 1 en 3?
1. Ik weet niet welke ik nodig heb, en zijn variaties op de lengte en kan geen eenduidig antwoord vinden. De meeste geven aan dat de 611 nodig is en op een andere site wordt er gesproken dat er 2 verschillende poelis zijn gebruikt en daarvan afhankelijk dan de lengte, wat dan weer logisch is. Behalve dat ze twee verschillende poelis gebruikt hebben.
2. Je komt er heel slecht bij
3, blijkbaar ga je dan ook iets van je ontsteking losmaken en dat moet dan weer afgesteld worden maar ik heb daar geen kaas van gegeten.
Kan iemand me een update geven mbt vraag 1 en 3?
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Mnr de ongeduld zelf, kon niet wachten. En heb maar de 611 besteld. Zal wel goed zijn.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Zo, de gasklephuizen zitten erop. Ging niet helemaal zonder slag of stoot, na installeren motor totaal op hol geslagen en ik aan het draaien van de gaskabels geslagen, die waren verdachte nr1. Maar leverde niets op en pas na een 5 minuten of zo een helder moment … in alle euforie dat alles weer terug zat en in het ongeduldige stadium van laat ik maar zo snel mogelijk zien of het wat heeft uitgehaald compleet vergeten de tps te resetten 
En notabene vandaag nog een half uur of zelfs een heel uur aan besteed om de juiste gs911 uit te zoeken om op het einde tot de conclusie te komen dat bij de 1100rt de TPS ingesteld wordt door 2x volledig de gaskraan open te zetten met contact aan. Mazzeltje dus en 40euri voor een Ali GS911 in me zak gebleven.
Aansluitend omdat het nog licht was de olie vervangen. Snap alleen niet dat er wordt vermeld dat er 3,8L in gaat en bij mij is er hooguit een 3,3 ingegaan.
En dit is de eindstand: Heb gelezen dat je hem eigenlijk nooit teveel moet vullen omdat dan de keerringen ergens in het blok het niet kunnen houden. Ben eigenlijk wel zo iemand die hem het liefst tot aan het nokkie vult maar ja, als het niet mag dan mag het niet.. Heb het restje maar in een 0,5L spa blauw overgegoten. Ook onhandig om een 4L jerrycan van 4L mee te sjouwen voor een paar gram. En heb de fles ook nodig om de oude olie erin te gieten en weg te brengen. Ah ja, schiet me nu binnen, morgen meenemen naar het circuit daar hebben ze van die oude olie vaten.
En notabene vandaag nog een half uur of zelfs een heel uur aan besteed om de juiste gs911 uit te zoeken om op het einde tot de conclusie te komen dat bij de 1100rt de TPS ingesteld wordt door 2x volledig de gaskraan open te zetten met contact aan. Mazzeltje dus en 40euri voor een Ali GS911 in me zak gebleven.
Aansluitend omdat het nog licht was de olie vervangen. Snap alleen niet dat er wordt vermeld dat er 3,8L in gaat en bij mij is er hooguit een 3,3 ingegaan.
En dit is de eindstand: Heb gelezen dat je hem eigenlijk nooit teveel moet vullen omdat dan de keerringen ergens in het blok het niet kunnen houden. Ben eigenlijk wel zo iemand die hem het liefst tot aan het nokkie vult maar ja, als het niet mag dan mag het niet.. Heb het restje maar in een 0,5L spa blauw overgegoten. Ook onhandig om een 4L jerrycan van 4L mee te sjouwen voor een paar gram. En heb de fles ook nodig om de oude olie erin te gieten en weg te brengen. Ah ja, schiet me nu binnen, morgen meenemen naar het circuit daar hebben ze van die oude olie vaten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ik zat me alvast een beetje voor te bereiden op het uitwisselen van de multiriem, had vandaag wat filmpjes gezien wat er allemaal nodig is en valt allemaal wel mee eigenlijk, had me voor niks zorgen gemaakt(hoop ik). Maar toen viel het me op, ik mis de ‘breather pipe’ achter de multiriem. Klopt dit?? Zou het een reden hebben?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 20 jan 2025, 20:29
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1100r
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hilversum
Re: R1100RT terug in oude glorie
Je bent lekker bezig! Ik vind sleutelen aan de r1100 tot noch toe een verademing (tov 4-lijn (of nog erger V4)), dat houdt t zeker leuk!
De breather pipe zie ik duidelijk zitten op de foto, kan je er ongestraft afhalen om de snaar te vervangen. Nieuw koper ringetje is chique maar het hoeft niet.
De dynamo span je de snaar mee op, de rechter bout (van voren gezien) heeft aan de achterkant een imbus. Daarmee span je de dynamo op. Dus, alle drie de boutjes los, achter de rechter (dus langs je gasklephuis) draaien met een inbus aan de bout om op spanning te zetten, dan de bovenste vastzetten. En dan de andere twee van de dynamo.
Niet te strak, niet te los. Je stelt het na een paar duizend km toch nog een keer na als de eerste rek eruit is.
Vervolgens breatherpipe (vergeet het koper ringetje niet) terugzetten en je bent weer klaar.
Beetje overbodig maar je hoeft dus geen poelies los te draaien oid.
De breather pipe zie ik duidelijk zitten op de foto, kan je er ongestraft afhalen om de snaar te vervangen. Nieuw koper ringetje is chique maar het hoeft niet.
De dynamo span je de snaar mee op, de rechter bout (van voren gezien) heeft aan de achterkant een imbus. Daarmee span je de dynamo op. Dus, alle drie de boutjes los, achter de rechter (dus langs je gasklephuis) draaien met een inbus aan de bout om op spanning te zetten, dan de bovenste vastzetten. En dan de andere twee van de dynamo.
Niet te strak, niet te los. Je stelt het na een paar duizend km toch nog een keer na als de eerste rek eruit is.
Vervolgens breatherpipe (vergeet het koper ringetje niet) terugzetten en je bent weer klaar.
Beetje overbodig maar je hoeft dus geen poelies los te draaien oid.
Nu: BMW r1100r, Yamaha XS400se
Eens: Kawa GPz600r, Yamaha fzr 600&1000, Yamaha xj600n, Yamaha XS750, Honda VFR800fi, Suzuki DR350shc, Suzuki DR750s
Eens: Kawa GPz600r, Yamaha fzr 600&1000, Yamaha xj600n, Yamaha XS750, Honda VFR800fi, Suzuki DR350shc, Suzuki DR750s
- QuickFix
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: R1100RT terug in oude glorie
Inderdaad leuk om de voortgang mee te lezen: zelf ben ik wel handig, maar de grotere en echte klussen laat ik lekker aan een ander over.
Mocht je ineens op korte termijn een Ali GS911 te leen nodig hebben: ik heb er eentje liggen, inclusief laptopje met software; moet je alleen wel even op en neer neer naar Oosterhout.

Mocht je ineens op korte termijn een Ali GS911 te leen nodig hebben: ik heb er eentje liggen, inclusief laptopje met software; moet je alleen wel even op en neer neer naar Oosterhout.

Groeten,
Peter
Peter
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 24 mei 2023, 19:18
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-overheid
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Winterswijk
Re: R1100RT terug in oude glorie
Wat is het toch een mooie hobby!
Ben wel benieuwd naar de ali gs911.
Ben wel benieuwd naar de ali gs911.
Harry
Actueel:
BMW R1200RT-P 189000 Km
‘Frogger’:
GS400, CB1100F superbold’or, FZR1000, CBR600F, CBR900RR, VFR750F, CB1, CB500, VFR750F, CBR600F4i
Actueel:
BMW R1200RT-P 189000 Km
‘Frogger’:
GS400, CB1100F superbold’or, FZR1000, CBR600F, CBR900RR, VFR750F, CB1, CB500, VFR750F, CBR600F4i
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Excuus ik had wat duidelijker moeten zijn. De foto is een voorbeeldfoto van een breatherpipe. Bij mij zit deze er dus niet op en weet eigenlijk niet of dit zo wel goed is.Zznaak schreef: 10 mei 2025, 22:40 Je bent lekker bezig! Ik vind sleutelen aan de r1100 tot noch toe een verademing (tov 4-lijn (of nog erger V4)), dat houdt t zeker leuk!
De breather pipe zie ik duidelijk zitten op de foto, kan je er ongestraft afhalen om de snaar te vervangen.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er vanaf 1999 er eea veranderd is opsnor gebied. Maar kan dit niet meer terugvinden en was ook niet helemaal duidelijk omschreven. Wellicht interpreteer ik het verkeerd.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 20 jan 2025, 20:29
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1100r
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hilversum
Re: R1100RT terug in oude glorie
Daar zit wel wat in. Bij realoem kan je voor type tot 1997 wel de pijp vinden, maar 1998 en verder is het niet beschikbaar. Ze hebben het in stippellijntjes gemaakt en geen typenummers meer bij gezet.
Nu: BMW r1100r, Yamaha XS400se
Eens: Kawa GPz600r, Yamaha fzr 600&1000, Yamaha xj600n, Yamaha XS750, Honda VFR800fi, Suzuki DR350shc, Suzuki DR750s
Eens: Kawa GPz600r, Yamaha fzr 600&1000, Yamaha xj600n, Yamaha XS750, Honda VFR800fi, Suzuki DR350shc, Suzuki DR750s
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Je zou een vette bende daaro verwachten.. En ik kan ook geen inwendige schroefdraad in het gat terugvinden. Nou is het een lastige positie en kan je ook niet goed bij met je ogen laat staan met je hoofd maar als ik de camera mag geloven:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Zo, job done! Eindelijk vandaag de riem binnen en dacht laat ik inboedel geval eens proberen hoe je bij de boutjes kan komen om ze te lossen en dan heb ik een goed beeld hoeveel moeite en versleten huid op me handen het vast zetten gaat kosten. Maaruhh, een goeie sleutel 13 en het goedje is er zo vanaf en daarna ook weer vast. Heb het voor de lol 2x gedaan, eerste keer op gevoel op spanning gezet en daarna voor de autist in mezelf opnieuw los gemaakt en netjes op 8nm gespannen. Dat het niet overbodig was blijkt wel uit onderstaande foto
Zag ergens in een filmpje dat ze op de nieuwe riem een datum en km stand schrijven. Vond het wel een goed idee dan maar in 2 kleurtjes, std wit en kawa lime green
Zag ergens in een filmpje dat ze op de nieuwe riem een datum en km stand schrijven. Vond het wel een goed idee dan maar in 2 kleurtjes, std wit en kawa lime green
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Oh ja, nog de achterdemper morgen bijvullen!
En dan rest me eigenlijk nog electra aansluiten van de extra lampen aan de zijkant en voor de monitor van de CarPlay. Dat Electra zit me wel een beetje in de maag, niet dat ik er totaal niets van afweet, maar het is wel heel heel summier. Iemand nog een tip waar de elektriciteit van af te tappen?
Heb van de tap connectors gekocht om het makkelijker te maken.
En dan rest me eigenlijk nog electra aansluiten van de extra lampen aan de zijkant en voor de monitor van de CarPlay. Dat Electra zit me wel een beetje in de maag, niet dat ik er totaal niets van afweet, maar het is wel heel heel summier. Iemand nog een tip waar de elektriciteit van af te tappen?
Heb van de tap connectors gekocht om het makkelijker te maken.
- QuickFix
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: R1100RT terug in oude glorie
Op volgorde van "Beste keus":
- Als je fiets (ooit) is uitgerust met een radio: trek spanning hiervan (zit dan in handschoenenvakje links)
- Een kabel trekken vanuit de zekeringkast naar voren toe (ik zei "Beste", niet de "Gemakkelijkste")
- Aansluiten op je parkeerlichtje (dat eenzame lampje in je koplamp); dit zit het dichtstbij en wordt meestal ge-mis-bruikt als spanning voor een navigatie
Groeten,
Peter
Peter
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ik ben niet achterlijk maar als je er geen kaas van hebt gegeten dan mis je gewoon de handigheid en het inzicht hoe te beginnen en waar te eindigen. Maar, gelukkig heb ik kkk collega’s van de E&I afdeling die ook motor rijden en die hebben me onderstaande schema uitgelegd.
Nu nog even 2 van die relais bestellen. Of 1 zou voldoende moeten zijn
Nu nog even 2 van die relais bestellen. Of 1 zou voldoende moeten zijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Savan op 15 mei 2025, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Nee, geen radio. Staat wel op mijn wishlijstje om die een keertje te retrofitten. Maar .. er zit daar wel een kastje van het alarm. Misschien dat daar wel een plusje zit.QuickFix schreef: 15 mei 2025, 10:45 Op volgorde van "Beste keus":
- Als je fiets (ooit) is uitgerust met een radio: trek spanning hiervan (zit dan in handschoenenvakje links)
- Een kabel trekken vanuit de zekeringkast naar voren toe (ik zei "Beste", niet de "Gemakkelijkste")
- Aansluiten op je parkeerlichtje (dat eenzame lampje in je koplamp); dit zit het dichtstbij en wordt meestal ge-mis-bruikt als spanning voor een navigatie
- QuickFix
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: R1100RT terug in oude glorie
Alarm? Dat is dan geen standaard BMW alarm, aangezien deze normaal gesproken onder de buddy seat (tegen het achterlicht/het kontje) zit.Savan schreef: 15 mei 2025, 15:33er zit daar wel een kastje van het alarm. Misschien dat daar wel een plusje zit.

Maar als daar inderdaad een alarmkastje zit, dan is de kans groot dat je daar zowel een directe als een geschakelde 12V aansluiting vind: even met een multimeter nameter, zou ik zeggen.
Of je een relais nodig hebt hangt een beetje af van hoeveel stroom je "Verbruiker" nodig heeft: zijn het mistlampen oid, dan zeg ik van "Ja, doen", voor een navigatie zou het een beetje overkill zijn, die "Trekken" niet zoveel.
Groeten,
Peter
Peter
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
De navi unit is idd een simpel schermpje. De lampjes, een setje is 100w per stuk of per set. De bedoeling is om een setje boven de cilinders te plaatsen en nog een tpv de spiegels. Schijnt dat de dynamo genoeg stroom levert.
Is idd geen bmw alarm maar een aftermarket. Kan even niet op de naam komen maar wel een ‘gerenomeerd’ merk niet van dat goedkope troep.
Is idd geen bmw alarm maar een aftermarket. Kan even niet op de naam komen maar wel een ‘gerenomeerd’ merk niet van dat goedkope troep.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- QuickFix
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ah sorry, daar had ik dus even overheen gelezen: inderdaad, daar zou ik wel een relais opzetten (al denk ik dat het Chinese en niet echte Watten zijn; ze overdrijven daar nogal graag).

Groeten,
Peter
Peter
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ik had een setje beugels besteld voor de aux lampjes en vond ze zo blank er niet uitzien. De motor is zwart dus dan zij ook maar zwart. Had toevallig nog een busje met zwarte lak staan.
En vwb de lampjes zelf, drama voor niks. Ze worden al helemaal plug and play geleverd, incl zekering. Enkel dus aan de accu hangen en een plekje zoeken voor de bedieningsknopjes. Dacht zelf om tussen de stuurhelften een plaat te maken oid. Kom er nog op terug. Eerst maar een de achter schokbreker aanpakken terwijl de plaatjes aan het drogen zijn. Geduld is een schone zaak.
En vwb de lampjes zelf, drama voor niks. Ze worden al helemaal plug and play geleverd, incl zekering. Enkel dus aan de accu hangen en een plekje zoeken voor de bedieningsknopjes. Dacht zelf om tussen de stuurhelften een plaat te maken oid. Kom er nog op terug. Eerst maar een de achter schokbreker aanpakken terwijl de plaatjes aan het drogen zijn. Geduld is een schone zaak.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
De schokbreker was eigenlijk zo gepiept. Ook niets leuks aan, al klaar voordat ik begonnen was zowat 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Snap niet waarom ik 2 kabels naar de plus pool moet brengen? De rode met de zekering en de acc kabel?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: R1100RT terug in oude glorie
De plus (constante spanning)
De geschakelde plus (de accessoire spanning welke uitgaat of na een tijdje afvalt wanneer contact uitgeschakeld wordt)
De geschakelde plus (de accessoire spanning welke uitgaat of na een tijdje afvalt wanneer contact uitgeschakeld wordt)
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
…Foutje…inhoud gewist
Laatst gewijzigd door Savan op 15 mei 2025, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ik denk dat ik het snap. De acc kabel gaat naar een geschakde plus lijn zodat de lampen het alleen doen met contact aan.
In geval dat se beide lijnen naar de accu gaan dan kunnen ze ten alle tijde aan wat ook niet verkeerd is. Er zou dan enkel iemand in de voorbijgang ook zonder sleutel de verlichting aan kunnen zetten en zo de accu drainen. En gaan de lampen ook niet uit uiteraard na uitzetten contact.
Hmm…toch maar even kijken naar een positieve gedachteloze lijn om deze erbij te steken.
Edit: gedachteloze moet zijn geschakelde uiteraard maar vond deze wel goed gevonden door de assistent.
In geval dat se beide lijnen naar de accu gaan dan kunnen ze ten alle tijde aan wat ook niet verkeerd is. Er zou dan enkel iemand in de voorbijgang ook zonder sleutel de verlichting aan kunnen zetten en zo de accu drainen. En gaan de lampen ook niet uit uiteraard na uitzetten contact.
Hmm…toch maar even kijken naar een positieve gedachteloze lijn om deze erbij te steken.
Edit: gedachteloze moet zijn geschakelde uiteraard maar vond deze wel goed gevonden door de assistent.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Nu de motor helemaal vrij is van plastic kuipdelen, zou ik er tegenaan mogen met een slang en spons om de stof en spinnenwebben af te spoelen? Of zou het schadelijk kunnen zijn voor de Electra?
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ik zou alleen even wat uitkijken met een hogedrukspuit.
Spatwaterdicht is iets anders dan met hoge druk op afdichtingen spuiten.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Ah ok, dat vermoeden had ik al een beetje maar dacht check het even voor de zekerheid. Ook al is de motor volledig in de kuipen probeer ik een hogedruk spuit te vermeiden of eventueel van een flinke afstand.
Vanavond dan langzaamaan het projectje de afrondfase in sturen.
Vanavond dan langzaamaan het projectje de afrondfase in sturen.
- QuickFix
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: R1100RT terug in oude glorie
Inderdaad wel op letten: bij mijn fiets was ooit het gaatje onder de tankdop verstopt (hieraan zit een slangetje dat water van buitenaf af moet afvoeren), waardoor er na een wasbeurt water in de tank was gekomen.Savan schreef: 16 mei 2025, 10:21probeer ik een hogedruk spuit te vermeiden of eventueel van een flinke afstand.
Het was geen goedkope operatie om het te laten verhelpen (ze konden oorspronkelijk het probleem ook niet vinden).

Groeten,
Peter
Peter
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
- Type: R1100RT
- Bijz: Gaaf ding
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoogvliet
Re: R1100RT terug in oude glorie
Motor is sinds gisteravond weer helemaal in elkaar. Wou er vanochtend mee naar me werk maar mijn oudste stak er een stokje voor door te mededelen dat zijn beide fietsen defect zijn en of ik hem kan wegbrengen. Dat doet ie uiteraard om 8.15 op het laatste moment.. dus straks bij thuiskomst even checken of ik nog snel een rondje kan maken.
Ik heb de beugels voor de lampen erop gezet maar nu klapperen met spiegels. Er zit duidelijk speling op die drie ankerpunten van de spiegel en nu die iets meer vrij staat van de voorkuip is er niets waar tegen het zou kunnen leunen om niet te trillen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Zat zelf te denken om iets van dat isolatietape wat eenzijdig plakt, erop te plakken om de loze ruimte op te vullen.
Ik heb de beugels voor de lampen erop gezet maar nu klapperen met spiegels. Er zit duidelijk speling op die drie ankerpunten van de spiegel en nu die iets meer vrij staat van de voorkuip is er niets waar tegen het zou kunnen leunen om niet te trillen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Zat zelf te denken om iets van dat isolatietape wat eenzijdig plakt, erop te plakken om de loze ruimte op te vullen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht