motor valt plots stil

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
dr.trimble

motor valt plots stil

Ongelezen bericht door dr.trimble »

Ik heb deze vraag reeds gesteld op het belgische forum maar wou toch ff checken of hier ook al iemand eens last van gehad heeft of een oplossing heeft:

Deze namiddag heb ik iets raars voorgehad met mijn 1150 RT.
Ik rij aan zo'n snelheid van 70km/h en plots hoor ik dat de motor af slaat. Op het dashboard brand alleen nog de rode lampjes (olie, batterij en nog eentje).
Ik ga aan de kant en probeer opnieuw te starten. Bij het draaien aan het contact zie ik dat het display waar olie, benzine en versnelling af te lezen zijn niet oplichten. Op het dash brandt enkel de rode lampjes (geen idee of ABS brandde). Starten lukte niet. Doordat ik niet kon zien in welke versnelling de moto stond moest ik dat dus gevoelsmatig uitproberen.
Als ie in zijn vrij stond probeerde ik nog eens te starten. Na het contact te draaien zag ik dat plots het display met benzine, olie en versnelling weer oplichtten.
Plots was starten weer geen probleem meer.
Voor de rest van de rit heb ik geen enkel probleem meer gehad.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt of heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

Yves
Paul cr

Re: motor valt plots stil

Ongelezen bericht door Paul cr »

Lijkt op een slecht electrisch contact. Bijvoorbeeld bij de schakelaar van de zijstandaard.
dr.trimble

Dat zou idd de simpelste oplossing zijn, maar dan zou het rechterdisplay toch niet volledig uitvallen?
Paul cr

Volgens mij toch wel. Ik kan het morgen 'ns uitproberen om het zeker weten. Hetzelfde geld voor de "dodemansknop".
dr.trimble

morgen kan ik het ook checken, hoor, thx. Nu kan ik niet want de motor staat in de garage over de deur en 'k zit al in mijn pyama ;)
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

FYI;
Ik heb net beide ff gechecked, en inderdaad;

Bij zowel OF de zij-standaard uit OF de dodemansknop aan, gaat het rechter display helemaal uit, zelfs de verlichting daarvan, behalve de tijds-aanduiding, die blijft altijd staan.

Overigens, als je een alarm hebt met weg-rijblokkering (e.d.) exact hetzelfde effect/gedrag als de (in mijn geval, automatische) wegrijblokkering aan gaat (nadat je het contact uit gezet hebt)
Paul cr

dutchmidiman schreef:FYI;
Ik heb net beide ff gechecked, en inderdaad;
Kijk, d´r zijn leden die gewoon in hun pyama naar buiten gaan om te tjekken ! :lol:

Dit is wel dé tijd dat dit soort storingen optreden. Hopelijk kun je het oplossen door je standaardschakelaar te ontdoen van vuil en in te spuiten met contactspray iod.
dr.trimble

Hey thx jongens, ik zal het straks eens gaan uitporberen en als het dat ik weet ik wat me te doen staat.
Was wel ff schrikken toen is uitviel. Het was de eerste keer dat mijn vrouw en ik samen een toertje deden op de RT en na een 50-tal km was het al koekebak :$

Gelukkig konden we na een minuutje terug weg maar ik kan me niet voorstellen dat we een dag gaan toeren en dat we het dan zouden tegen komen en dat het niet op te lossen was :oops: Dat zou een redelijk domper zijn.

Dus iedereen allesins bedankt voor de tips _004
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Yves,

Misschien tóch onder het rijden de noodknop/dodemansknop per ongeluk even aangetikt?

groeten Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Electrisch gedeelte van het contactslot versleten? Hierdoor valt de "15+" weg,oftewel de geschakelde voeding van je ontsteking,benzpomp enz.

[groet] Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kleinklaasje

Ongelezen bericht door kleinklaasje »

Bij mij valt sinds 2 dagen de motor steeds uit als ik een langzame bocht naar rechts maak, dus een actie waarbij ik het stuur wat meer indraai dan bij een snellere bocht. Een linkerbocht geeft geen probleem.

Waar zou dat aan kunnen liggen?

Groet,
Rob
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Iets met de "dodemansknop" die ook rechts zit?

Bij een vorige motor had ik dat probleem ook, en het bleek dat bij scherp draaien de knop tegen de tanktas aan kwam en daarmee wel eens "uitschakelde".

Mischien bij jou iets van een slecht contactje, of zoiets?
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Zet de motor op de bok, contact aan en draai het stuur volledig van links naar rechts.

Als nu ergens in die beweging de controle lampjes uitgaan, of flikkeren, kijk dan een goed naar de bedrading die uit het contactslot komen.
Meestal zit er een draadbreuk ter hoogte van de 1e Ty-rap, of staat daar water in.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
kleinklaasje

Ongelezen bericht door kleinklaasje »

Dank voor de tips. Ik ga het uitproberen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”