Beantwoord: druppelaansluiting

Keuze, onderhoud en laadsystemen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
janvanharen

Beantwoord: druppelaansluiting

Ongelezen bericht door janvanharen »

Hallo allemaal,

Na jaren lang een ander segment motor te hebben gereden ben ik overgestapt naar BMW , en rij nu sinds enige tijd op een R 1200 RT (full option).

Wie weet of er een vaste druppelaansluiting rechtstreeks op de accu van mijn RT met een CAN_bus systeem gemaakt mag worden, mag ik de accu gemonteerd laten zitten ondanks het aanwezige CAN-bus systeem, zonder dat er schade ontstaat aan de electrische installatie van de RT.

Mijn huidige IC_TWIN acculader/druppelader met bmw plug wordt door het CAN-bus systeem niet geaccepteerd, mijn dealer geeft aan dat er een speciale BMW lader voor gekocht moet worden á € 100,- :x , de IC_Twin lader is net nieuw en ik het zonde om hem weg te doen, maar wanneer het niet anders kan is het niet anders.

Graag hoor ik wat iemand die weet hoe te handelen in deze, alvast bedankt voor de hulp

Groet _004

Jan van Haren
Habeve

Re: druppelaansluiting

Ongelezen bericht door Habeve »

Hallo,
ik heb op mijn R1200RT een Optimate4 rechtstreeks op de accu aangesloten.
Werkt perfect.
Anders zit je inderdaad aan de originele BMW lader vast. De CAN-bus schakelt nl na 15 min de stekkerdoos uit.
Gr.
Habeve
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Ik sluit de acculader aan op het stopcontact wat bij de achterste buddy zit. op het voorste stopcontact gaat na enige minuten de spanning af. daar heb ik de voeding voor de Garmin afgetakt.
braba

Ongelezen bericht door braba »

Habeve schreef:Hallo,
ik heb op mijn R1200RT een Optimate4 rechtstreeks op de accu aangesloten.
Werkt perfect.
Anders zit je inderdaad aan de originele BMW lader vast. De CAN-bus schakelt nl na 15 min de stekkerdoos uit.
Gr.
Habeve

Precies hetzelfde toegepast en werkt perfect. SWaarom een BMW lader kopen als het zo ook prima werkt _004
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Allen de voorste stekkerbus wordt bij mijn 1200RT uitgeschakeld dus een optimate kan wel Als heb ik zelf ook een originele BMW lader.
braba

Ongelezen bericht door braba »

han62 schreef:Allen de voorste stekkerbus wordt bij mijn 1200RT uitgeschakeld dus een optimate kan wel Als heb ik zelf ook een originele BMW lader.
He bedankt voor de info. Heb nog geen achterste aansluiting maar ga ik ook eens proberen. Zit er nog meer profi uit. :-)
R1200RTE

Ongelezen bericht door R1200RTE »

braba schreef:
han62 schreef:Allen de voorste stekkerbus wordt bij mijn 1200RT uitgeschakeld dus een optimate kan wel Als heb ik zelf ook een originele BMW lader.
He bedankt voor de info. Heb nog geen achterste aansluiting maar ga ik ook eens proberen. Zit er nog meer profi uit. :-)
Ik weet niet hoe jullie het presteren maar mijn beide stekkers (op R1200RT 2009) gaan spanningsloos na ongeveer 1 minuut,
dus can bus schakelt alles uit als ik er een verbruiker aanhang.
Ik heb wel nog van m'n vorige BM een originele blauwe lader doch deze zal de canbus niet openhouden maar nog niet geprobeerd,
ik dach dat alleen de grijze lader dit aankan?
Is er eventueel iets te programmeren via de dealert want de hardware is toch op één of andere manier te beïnvloeden?

R1200RTElectronic
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

braba schreef:
Dat werkt alleen als de achterste stekkerdoos rechtstreeks is aangesloten op de accu en dus NIET via de CAN-bus.
R1200RTE

Ongelezen bericht door R1200RTE »

Dat werkt alleen als de achterste stekkerdoos rechtstreeks is aangesloten op de accu en dus NIET via de CAN-bus.

Dat is duidelijk, ik ga langs de rechtse zijde een derde stekker rechtstreeks op de batterij zetten zo blijft alles standaard
Barthvader

Ongelezen bericht door Barthvader »

Hoi

ik heb ook een IC-Twin, en druppel de accu vol via een zelf aangelegd extra (BMW)stopcontactje, rechtstreeks, gezekerd op de accu.
Net zo als R1200RTE dus.
Werkt prima en je kunt er ook bijvoorbeeld je tentlamp op aansluiten.

Groetjes, Bart.
janvanharen

Ongelezen bericht door janvanharen »

Beste BMW, ers bedankt voor de reacties _004

IK ben maar gestopt met de IC-TWIN lader en heb een Optimate 4 lader gekocht.

Deze heb ik inmidddels aangesloten op de accu, en het werkt toppie !! _004 .

Toch heb ik nog even e.e.a. kortgesloten met een andere BMW dealer maar deze zag er ook geen probleem om een Optimate 4 rechtstreeks op de accu van de -1200- aan te sluiten.

Groet, en nogmaals bedankt

Jan van Haren :D
Mr Slow

Ongelezen bericht door Mr Slow »

Ik kocht een BMW Can bus lader. Mijn oudere Opitmate 2 sloeg uit na ongeveer 15 minuten.
Nieuwe lader werkt perfect
frankyboy66

Ongelezen bericht door frankyboy66 »

Als je even kijkt op Wünderlich.de dan zie je daar een compleet setje staat om linksachter onder je buddy te bevestigen.
Deze DIN stekkerdoos is even groot als links in je kuip met afdekplaatje. Er zit ook een zekering bij. Dit setje sluit je rechtstreeks aan op je accu.
Alle opladers werken dan !

Kosten 10 euro + verzendkosten. En een half uurtje werk.

http://www.wunderlich.de/frame.php?prod ... oupid=2558

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Accu & Opladers”