Een gratis forum voor liefhebbers van boxermotoren en RT-modellen. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere motorrijders. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Ik zoek eigenlijk naar een ruggesteun zoals op de topkoffer op onderstaande foto.
Volgens mij is het wel van een bepaald type bmw,
maar ik kan er even niet opkomen welke.
Wie weet het ?
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
Op Ebay is iemand die ze aanbied zijn aanmerkelijk dikker. Het monteren is dan wel een "klusje" maar mijn ega is er erg blij mee.
Ik kan ze nu zo snel niet vinden, maar misschien heb jij meer geluk mijn frans is ook niet zo geweldig. Ik zal kijken of ik nog een mail naar die gast kan sturen
Set backrest cushion Top Case R1150RT
Ton1959 schreef: 12 okt 2017, 18:43
Zolang de rugsteun maar niet te dik is. Anders moet de passagier anders gaan zitten omdat de rugsteun te dik is.
zoals ik al zei zit mijn vrouw nu weerlijk, niet te ver naar voren maar precies goed. Het OEM kussentje was te dun waardoor er dus geen gebruik van werd gemaakt. Dan zat ze vreemd achterover om tegen het kussentje aan te leunen.
Ton1959 schreef: 12 okt 2017, 18:43
Zolang de rugsteun maar niet te dik is. Anders moet de passagier anders gaan zitten omdat de rugsteun te dik is.
zoals ik al zei zit mijn vrouw nu weerlijk, niet te ver naar voren maar precies goed. Het OEM kussentje was te dun waardoor er dus geen gebruik van werd gemaakt. Dan zat ze vreemd achterover om tegen het kussentje aan te leunen.
Afhankelijk van het type motor is soms inderdaad een dikker kussen weer wel gunstig. Tevens is niet elke topkoffer geschikt om tegen aan te zitten .
Nee moet jezelf even naar de ijzerboer. Zit een kunstof plaatje in waar je een paar,boutjes doorheen moet prutsen. En dan de boutjes vast met loctite aan de binnenkant van de koffer
Ik heb boven genoemd kussen ook alweer een aantal jaren tegen mijn topkoffer zitten (R1150RT), maar die is nu aan vervanging toe. Ik wil echter niet wederom dezelfde omdat die eigenlijk helemaal niet past: het kussen is aan de achterkant helemaal vlak terwijl de topkoffer gewelfd is. Ik heb het kussen indertijd conform de handleiding geplaatst - inclusief het niet té strak aandraaien van de schroeven - maar door de loop der jaren heeft de bevestiging van de schroeven zijn beste tijd gehad.
Is er wellicht hier iemand die een ander kussen op de topkoffer van zijn R1150RT heeft?
Berrybeer schreef:Ik heb boven genoemd kussen ook alweer een aantal jaren tegen mijn topkoffer zitten (R1150RT), maar die is nu aan vervanging toe. Ik wil echter niet wederom dezelfde omdat die eigenlijk helemaal niet past: het kussen is aan de achterkant helemaal vlak terwijl de topkoffer gewelfd is. Ik heb het kussen indertijd conform de handleiding geplaatst - inclusief het niet té strak aandraaien van de schroeven - maar door de loop der jaren heeft de bevestiging van de schroeven zijn beste tijd gehad.
Is er wellicht hier iemand die een ander kussen op de topkoffer van zijn R1150RT heeft?
Heb er ooit zelf één gemaakt voor m'n en later voor m'n
Staat van beide wel een verslag op het forum.
Zo'n rugkussen heb ik toentertijd gelijk aangeschaft met het topkoffer, gewoon bij De Hobbyist te Hunsel. Ik meen dat ik toen € 50,- voor het kussen heb betaald. De bevestigingsbouten zaten er gewoon bij. En ze spreken gewoon Nederlands :) .
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Ze hadden toentertijd 2 uitvoeringen waarvan één i.d.d. het dunnere. Als ik me goed herinner was dat het originele. Ik heb toen op hun advies het dikkere (zoals de getoonde foto) genomen, tot volle tevredenheid.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
siebke schreef: 05 feb 2018, 11:00
Ze hadden toentertijd 2 uitvoeringen waarvan één i.d.d. het dunnere. Als ik me goed herinner was dat het originele. Ik heb toen op hun advies het dikkere (zoals de getoonde foto) genomen, tot volle tevredenheid.
Welke foto? ik wist niet dat er 2 verschillende diktes beschikbaar waren. Die van ebay vergt idd het nodige "knutselwerk"
De foto's van topic-starter die je vindt als je naar boven scrollt. Ik kan me ook niet herinneren dat er veel 'knutselwerk' aan te pas kwam: 4 gaatjes op de juiste plek in het topkoffer, bouten er door en in het kussen draaien. Ik had voor de stevigheid van het koffer wel bredere revetten gebruikt.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
siebke schreef: 05 feb 2018, 11:53
De foto's van topic-starter die je vindt als je naar boven scrollt. Ik kan me ook niet herinneren dat er veel 'knutselwerk' aan te pas kwam: 4 gaatjes op de juiste plek in het topkoffer, bouten er door en in het kussen draaien. Ik had voor de stevigheid van het koffer wel bredere revetten gebruikt.
ja dat klopt de dunne versie heb ik ooit op mijn r1100rt gemonteerd. dat stelde niet veel voor. Ik bedoel die van Ebay. Die vergt wel wat knutselwerk
Het plaatsen destijds van de "dikke" versie was anders destijds zelfs voor mij een koud kunstje. Er zat een mooi sjabloontje bij dat ik met plakband op de topkoffer kon plakken en daarna was het gewoon een kwestie van 2 gaatjes boren...
Laatst gewijzigd door Berrybeer op 05 feb 2018, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Doorzichtige siliconenkit gebruik ik voor alles en nog wat. Ooit reflectors op mijn topkoffer gekit, het zit er al meer dan 20 jaar op. Ook handig als het oppervlakte niet precies overheen komt met het voorwerp wat je wil vastzetten. Gewoon meer kit gebruiken. Geen bokkie wokkie kit van de bouwmarkt kopen, maar één van de twee bekende merken. En uiteraard van te voren het oppervlakte schoonmaken.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Jazzbass schreef: 05 feb 2018, 20:07
.. Gewoon meer kit gebruiken....
Nou geloof me, dan moet je bij die dikke variant wel heel veel kit gebruiken. Dat kussen is vrij kort & vrij dik, dus nagenoeg niet te buigen (je krijgt er niet voor niets 4 bouten bij).