navigatie monteren

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
sidney
Type: R1200RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Assen

navigatie monteren

Ongelezen bericht door sidney »

beste mede-forummers,

Ik gebruik zelden een Navigatiesysteem op de motor, dus een Tomtom rider aanschaffen (of iets dergelijks) vind ik wat te duur.
Nu heb ik thuis nog een ''gewone'' Tomtom over en deze zou ik graag op mijn -1200- monteren.
Het schijnt echter bijzonder ingewikkeld te zijn om een bevestiging te kopen waar een standaard 17mm kogeltje op zit (dit kogeltje gaat achter in de Tomtom). nu ben ik bezig om zelf het een en ander op papier te zetten en te fabriceren, maar ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die met een standaard tomtom op de RT rijden en hoe jullie deze bevestigd hebben.
Een bout zoals deze zou het makkelijkst zijn lijkt me, maar die zijn er alleen een 25mm en groter.
tomtom mount.jpg
tomtom mount.jpg (3.79 KiB) 213 keer bekeken
Gr.
Sidney
''De gixxer'' 1996 Suzuki GSX-R 750 SRAD -verkocht-
2005 BMW R1200RT
R1nus
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: navigatie monteren

Ongelezen bericht door R1nus »

Beste Sidney,

Er zijn verschillende manieren om je navigatie op je motor te monteren.
In onderstaande link zie je hoe ik het opgelost, events zie daar ook andere oplossingen. :O

viewtopic.php?f=40&t=10558&p=114117#p113639

Als je dat een keer in het echt wil laat het dan even weten en kunnen we wat afspreken.
Succes ermee _004

[groet]
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hou er wel rekening mee dat een "gewone" navigatie monteren op een motor niet altijd even verstandig is.
Door de overmatige trillingen op een motor kán een dergelijk apparaat defect geraken, na verloop van tijd.

Kijk dus ook hoe je eventueel extra maatregelen kunt nemen tegen de trillingen.
Bijvoorbeeld door shock-bloks o.i.d te gebruiken. :idea:
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Als je toch de navigatie zelden gebruikt, kan je ook overwegen het zonder montage te doen:
- apparaat in de jaszak en luisteren naar de aanwijzingen met een koptelefoontje in de helm
- wil je de aanwijzingen kunnen zien: stop hem bovenin de tanktas in het kaartvak.
Heb je alleen een adapter nodig van de BMW-stroomplug naar een standaard formaat voor de voeding.

Ik heb op mijn eerste motor (een r850r) lang met die tweede oplossing gereden, werkte prima _004
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
sidney
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Assen

Ongelezen bericht door sidney »

bedankt voor de reacties.

Ik wil het scherm wel graag kunnen zien als ik hem gebruik en een tanktas heb ik niet, dus de tomtom zal toch ergens gemonteerd moeten worden.
nog een extra stang tussen de stuurdelen wil ik als het even kan ook graag vermijden. (het stuur is al zo druk met al die knoppen.)

verder is het een ''oude'' tomtom, dus goed geschikt om mee te experimenteren, bang dat hij kapot gaat hoef ik niet echt te zijn, maar het is inderdaad geen gek idee om er inderdaad Shock-Blocks tussen te zetten.
''De gixxer'' 1996 Suzuki GSX-R 750 SRAD -verkocht-
2005 BMW R1200RT

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”