Red Alert D
Moderator: RT_Patrick
- hanslundbeck
- Type: R1100RT
- Bijz: Glacier Grün, xenon
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Red Alert D
Beste RTvrienden,
Gisteren voor de tweede keer problemen gehad met mijn alarm installatie van Red Alert:
Eenmaal óp alarm, met geen mogelijkheid eraf te krijgen! :shock:
Gelukkig weten de monteurs van de wegenwacht inmiddels prima hoe deze voorgoed uit te schakelen: wat onderbrekingen verbineden in de breedste stekker en..klaar! Nooit meer ellende van het alarm!!
Iedereen die ik spreek over dit alarmsysteem roept: uitbouwennnnnn!!
Gisteren voor de tweede keer problemen gehad met mijn alarm installatie van Red Alert:
Eenmaal óp alarm, met geen mogelijkheid eraf te krijgen! :shock:
Gelukkig weten de monteurs van de wegenwacht inmiddels prima hoe deze voorgoed uit te schakelen: wat onderbrekingen verbineden in de breedste stekker en..klaar! Nooit meer ellende van het alarm!!
Iedereen die ik spreek over dit alarmsysteem roept: uitbouwennnnnn!!
Re: Red Alert D
Klopt!
Als je de zoek-functie rechts bovenaan gebruikt en zoekt op "red alert" zal je inderdaad reacties van dergelijke strekking vinden.
Ik denk op zich dat het een prima alarm is zolang de accu's/batterijen van dat alarm nog fris-en-fruitig zijn én dat je geen problemen hebt met je motor-accu (met name als deze te lage spanning c.q te leeg is).
Want als dat alarm het eenmaal op z'n heupen krijgt is leiden in last..
Om 1 of andere reden "onthoudt" dit merk alarm zijn instellingen en programmering (w.o. de afstandsbediening-coderingen) heel slecht als er spanningsproblemen zijn met 1 van de voorgenoemde voedignsbronnen.
En inderdaad wordt er al snel besloten het uit te schakelen c.q te overbruggen.
Als je de zoek-functie rechts bovenaan gebruikt en zoekt op "red alert" zal je inderdaad reacties van dergelijke strekking vinden.

Ik denk op zich dat het een prima alarm is zolang de accu's/batterijen van dat alarm nog fris-en-fruitig zijn én dat je geen problemen hebt met je motor-accu (met name als deze te lage spanning c.q te leeg is).
Want als dat alarm het eenmaal op z'n heupen krijgt is leiden in last..

Om 1 of andere reden "onthoudt" dit merk alarm zijn instellingen en programmering (w.o. de afstandsbediening-coderingen) heel slecht als er spanningsproblemen zijn met 1 van de voorgenoemde voedignsbronnen.

En inderdaad wordt er al snel besloten het uit te schakelen c.q te overbruggen.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 07 nov 2015, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- R1nus
- Type: R1200RT
- Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Mijn vader had ook last met zijn Red Alert en deze is toen ook verwijderd.
De startonderbreek punten zijn toen ook in de stekker overbrugt.
Deze draadbruggen hebben we weer verwijderd en op een kabel aangesloten.
De kabel doorgetrokken naar een onopvallende schakelaar (deze kan ergens verborgen zitten maar ook vol in het zicht als bijvoorbeeld een schakelaar van de mistlampen of zo)
Nu heb je geen alarm meer (had je toch al niet meer) maar je kan nog steeds gebruik maken van de startonderbreker tegen oneigenlijk gebruik.
Wellicht kan je hier iets mee, succes.
Rinus
De startonderbreek punten zijn toen ook in de stekker overbrugt.
Deze draadbruggen hebben we weer verwijderd en op een kabel aangesloten.
De kabel doorgetrokken naar een onopvallende schakelaar (deze kan ergens verborgen zitten maar ook vol in het zicht als bijvoorbeeld een schakelaar van de mistlampen of zo)
Nu heb je geen alarm meer (had je toch al niet meer) maar je kan nog steeds gebruik maken van de startonderbreker tegen oneigenlijk gebruik.

Wellicht kan je hier iets mee, succes.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
- hanslundbeck
- Type: R1100RT
- Bijz: Glacier Grün, xenon
- Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Dank Rinus, goed idee! Ga ik doen.
- R1nus
- Type: R1200RT
- Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Hierbij een paar foto's van de doorverbindingen (startonderbrekers) in het stekkerblok van het Red Alert systeem.
De twee draadbruggetjes kan je (zoals wij hebben gedaan) naar een dubbelpolige schakelaar brengen voor het kunnen blijven gebruiken van de staronderbreker functie.
Rinus
De twee draadbruggetjes kan je (zoals wij hebben gedaan) naar een dubbelpolige schakelaar brengen voor het kunnen blijven gebruiken van de staronderbreker functie.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht